Miten vl äänestää?

Miten vl suhtautuu äänestystilanteessa siihen, kun sattuukin kiinnostamaan joku "emmehaluapuolue-, tai ehdokas?

Noudattaako hän omaatuntoaan, vai vl-yhteistuntoa?

10

358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mie Hellinen

Onko nyt vaalit tulossa? Teet vaalityötä? Mikä on "emmehaluapuolue"? mikä on vl-yhteistunto?

Taitaa lapsettaa taas!

• ***Taitaa lapsettaa taas!**

Ei haittaa jos sinua lapsettaa, täällä sinun on turvallista "heittäytyä höppöille".

Vasemmisto puolueet ovat "emmehalua puolueita"
        Vl:lle. Niin ja tietysti persut.

**mikä on vl-yhteistunto?**

Se on sitä, kun satatuhatta täysijärkistä ihmistä sanoo "emme halua" kuin pohjoiskoreassa ikään, johtajan käskystä.

• sulkeutumisella
        Devoit kirjoitti:

***Taitaa lapsettaa taas!**

Ei haittaa jos sinua lapsettaa, täällä sinun on turvallista "heittäytyä höppöille".

Vasemmisto puolueet ovat "emmehalua puolueita"
        Vl:lle. Niin ja tietysti persut.

**mikä on vl-yhteistunto?**

Se on sitä, kun satatuhatta täysijärkistä ihmistä sanoo "emme halua" kuin pohjoiskoreassa ikään, johtajan käskystä.

on kummallista taikavoimaa niiden keskuudessa, jotka heikkona hetkenään ovat liikkeeseen tulleet mukaan puhumattakaan lapsena kasvatuksen tiettyyn syntioppiin saaneina.

• sulkeutumisella kirjoitti:

on kummallista taikavoimaa niiden keskuudessa, jotka heikkona hetkenään ovat liikkeeseen tulleet mukaan puhumattakaan lapsena kasvatuksen tiettyyn syntioppiin saaneina.

Johanneksen evankeliumi:
        6:39   Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.

10:29   Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.

Ei voi ryöstää vl-puhuja, eikä mitkään muutkaan helvetin voimat.

• puolue taitaa

olla se paras, eli kokkoomus tai keskusta, ei ainakaan vasemmisto vaikka köyhiä oltaiskiin. Ja vihreät ovat ihan huitshapelits. Omantunnon ääni sannoo; oikealle tai keskelle, risitilliset ovat liian lähellä ommaatuntoa, ne saattaa olla vähän liian vakavia.

• Ainakin herroilla. Kun vl, vaikka olisi kuinka proletaari, antaa kuitenkin äänensä kovia- ja epäinhimillisiä arvoja puolustaville porvareille.

• Lestadiolainen

Olen aina ihmetellyt miksi varsinkin vanhoillislestadiolaiset äänestävät porvallisia puolueita. Olen itse kaksitoistahenkisestä perheestä ja vaikka minulla on hyvä toimeentulo en koskaan äänestäisi porvareita. Provarit ovat vain rikkaiden ja niiden puolella jotka periävät omaisuutta. Vaikka kuinka varakas perhe sattusi olemaan, mitään ei jää jäljelle kun sitä jaetaan kymmenellä.

Lestadiolaiset tulisi äännestää vasemmistoa, kuten moni lestadiolainen lapissa teki aikanaan.

• sillä kempsu on

heitä, ja asialinjalla. Rötösherrat kiinni.

• sallittuja.

Näin minulle ainakin opetettiin aikanaan. Esimerkiksi SMP oli syntiä, samoin kaikki vasemmistopuolueet. Kristillinen Liitto oli syntiä siksi, että siellä oli puoluejohdossa "väärähengellisiä".

Keskustapuoluetta suositeltiin äänestämään, mutta muutamat kaupunkilaiset vl:t saivat äänestää myös Kokoomusta.

• saan

Vaalihuoneistoon mentyäni, todistettuani henkilöllisyydeteni, saan äänestyslipun. Sitten menen sinne äänestyskoppiin, jonne ei tule muita kanssani. Siellä on seinällä ehdokaslista. Jos en ole jo ennen sinne menoani varmistanut ehdokastani, teen sen siellä. Yleensä vielä kuitenkin varmistan viellä ehdokkaani numeron. Sitten piirrän sen numeron siihen saamaani lippuun. Suljen kannen. Virkalija lyö siihen leiman ja pudotan sen vaaliuurnaan. Luonolliseti vaalivirkailijakaan ei tiedä ketä äänestin. Sitten menen ulos ja illalla jännitän vaalien tuloksia. Näin minä sen teen. Devoit, kerro nyt itse millä tavalla äänestykseni eroaa ei lestadiolaisen äänestyskäyttäytymisestä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1836
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1282
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      711
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe