Koska Tiehallinto vihdoin uskoo, että suolauksella luodaan yllättävää liukkautta joka yhdessä kesäkeli-illuusion kanssa on petollinen yhdistelmä:
"Huono ajokeli on vaikeuttanut liikennettä Etelä- ja Keski-Suomessa. Varsinais-Suomessa ja Uudellamaalla on sattunut lukuisia peltikolareita.
Varsinais-Suomessa Mynämäessä valtatie 8:lla sattui tiistai-iltana kaksi onnettomuutta lähes samanaikaisesti. Ainakin yksi ihminen sai vakavampia vammoja.
Uudellamaalla kolmostiellä sattui tiistai-iltana useita ulosajoja. Pelastuslaitoksen mukaan vakavilta loukkaantumisilta kuitenkin vältyttiin. Nurmijärven kohdalla pohjoiseen menevällä kaistalla kolme autoa ajoi ulos tieltä puolen kilometrin etäisyydellä toisistaan. Hyvinkään kohdalla kaksi auto ajoi ulos tieltä.
Päivystävän palomestarin mukaan kolmostie on erittäin liukas, vaikka sitä on suolattu ja yritetty hoitaa."
Suolaus luo
11
979
Vastaukset
- 002
Tiehallinnon päätavoite on luoda illuusio kesäkelistä talvisella tiellä.
Tämä taasen antaa tienkäyttäjille kuvan siitä että tie on aina sula ja jäätön.
Täten kaikki olettavat että tiellä pystyy ajamaan nopeusrajoituksen sallimaa nopeutta tai kovempaakin, mikä taas johtaa onnettomuuksiin.
Miksi?
Koska suola-auto ei ollutkaan ehtinyt käymään kyseisellä alueella tapahtuma-aikaan.
Mielestäni suoraa tietä ei tarvitse suolata, ainoastaan risteysalueet ja mutkat ovat sellaisia paikkoja joita voitaisiin joskus suolata.
Suoran tien suolaaminen on täyttä tuhlausta ja saastuttamista.
Mutta Tiehallintohan ei ympäristöstä ole koskaan kiinnostunutkaan.- saa parempaa
liksaa koska sehän tekee mielettömän vaarallista duunia ajaessaan pitkin talvista tietä. Niillä on erikoistalviajo koulutus jossa ajetaan oikeasti lumisella tiellä. Ensimmäinen kurssi 2kk vain 20-30 km/h ja totutellaan lumeen.
- Lakialoite
saa parempaa kirjoitti:
liksaa koska sehän tekee mielettömän vaarallista duunia ajaessaan pitkin talvista tietä. Niillä on erikoistalviajo koulutus jossa ajetaan oikeasti lumisella tiellä. Ensimmäinen kurssi 2kk vain 20-30 km/h ja totutellaan lumeen.
Hanhaloittaa kelin arviointia kun yllättäen tulee suolattu jäätynyt tieosuus heti pitävän lumisen ajoväylän jälkeen. Helpompi ajaa tasaista aurattua lumista tai polanteikasta tietä. Paska ei lennä, näät eteesi ja auto pysähtyy hyvin.
Lakialoite kirjoitti:
Hanhaloittaa kelin arviointia kun yllättäen tulee suolattu jäätynyt tieosuus heti pitävän lumisen ajoväylän jälkeen. Helpompi ajaa tasaista aurattua lumista tai polanteikasta tietä. Paska ei lennä, näät eteesi ja auto pysähtyy hyvin.
pito kun tulee 25 tonnin perävaunu poikittain vastaan?
- Sohvatiikeri
Lakialoite kirjoitti:
Hanhaloittaa kelin arviointia kun yllättäen tulee suolattu jäätynyt tieosuus heti pitävän lumisen ajoväylän jälkeen. Helpompi ajaa tasaista aurattua lumista tai polanteikasta tietä. Paska ei lennä, näät eteesi ja auto pysähtyy hyvin.
Eipä ole paljon polannetta näkynyt vielä tälle syksylle, liukasta kyllä.
Terveiset Helsingistä. Sohvatiikeri kirjoitti:
Eipä ole paljon polannetta näkynyt vielä tälle syksylle, liukasta kyllä.
Terveiset Helsingistä.Että näin:
"Lisäksi pääkaupunkiseudulla ja Tampereella aloitetaan tehosuolaukset. Suolausta lisätään noin kymmenellä prosentilla nykyisestä."- suolat-on
ich_bin kirjoitti:
Että näin:
"Lisäksi pääkaupunkiseudulla ja Tampereella aloitetaan tehosuolaukset. Suolausta lisätään noin kymmenellä prosentilla nykyisestä."Saisivat Tielaitoksen pellet työntää suolat hanuriinsa.
- fakir krunblom
suolat-on kirjoitti:
Saisivat Tielaitoksen pellet työntää suolat hanuriinsa.
mikä tielaitos eehän semmosta oo ollu enää vuoskymmeniin päivitähän ihtes ajan tasalle!
suolan käyttö kyllä lisääntyy tulevana talvena laatumuutoksien takia ja kun se on vielä
halpaa enemmän suolaa vähemmänaurausta jää enemmän käteen alihintaan otetiusta urakoista. - Urakoitsijalle
fakir krunblom kirjoitti:
mikä tielaitos eehän semmosta oo ollu enää vuoskymmeniin päivitähän ihtes ajan tasalle!
suolan käyttö kyllä lisääntyy tulevana talvena laatumuutoksien takia ja kun se on vielä
halpaa enemmän suolaa vähemmänaurausta jää enemmän käteen alihintaan otetiusta urakoista.Ei tarvitse lomauttaa kuskeja, suolauksesta jää enemmän rahaa. Vaihtakaa halvempaan autoon ei tarvitse kitistä
- vcbfxbfd
suolat-on kirjoitti:
Saisivat Tielaitoksen pellet työntää suolat hanuriinsa.
Mikä tielaitos?
Hyvä ettet kirjoittanut enää toista virkettä. Se olisi arvatenkin alkanut sanoilla: "mut ku ruotsissa". - EVOAIVOT
vcbfxbfd kirjoitti:
Mikä tielaitos?
Hyvä ettet kirjoittanut enää toista virkettä. Se olisi arvatenkin alkanut sanoilla: "mut ku ruotsissa".Muutama aste pakkasta ja kuivalle tielle on taas ajettu suolaa. Taitaa olla päättäjillä purut jäässä. Suolaamattomat tiet kuivia ja suolatut märkiä ja suolan laimennettua/pakkasen kiristyessä jäässä.Tuntuu, että kunnat tienaavat hyvin suolamäärärahoilla,mitä enemmän levität sen enemmin kukkaro pullistuu.Järjellä ei väliä. Ps.oletteko muuten käyneet suolavarastolla,siellä ei nimittäin kestä mikään.Ruostumattomasta teräslevystäkään ei jää mitään jäljelle kun siellä vähän aikaa muhii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3156817Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss693906- 2073106
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa242807- 741932
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2101682- 1461682
Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201528Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1631521- 891408