Håkan Westergård on sortunut...

HW on sortunut Teeveeseiskan harjoittamaan yksipuoliseen israelpropagandaan ja se ei ole hyvä asia. Hylkään hänet.

47

6032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..israelfani..

      # HW on sortunut Teeveeseiskan harjoittamaan yksipuoliseen israelpropagandaan ja se ei ole hyvä asia. Hylkään hänet.#

      Vai 'hylkäät' sinä HV'n. Olet huvittava!

      • Kyl siin ny näin kävi mut Jumala olkoon hänelle armollinen...:O


      • kyrakrkyrak
        KTS kirjoitti:

        Kyl siin ny näin kävi mut Jumala olkoon hänelle armollinen...:O

        häpeä

        häpeä


    • paljon hetkauta

      vaikka mitä hylkäisit. Håkan on kuitenkin valinnut hyvän osan, kun pitää esillä Jumalan omaisuuskansan asioita. Henkilökohtaisesti rukoilen Israelin ja myös Håkanin puolesta tästä edespäinkin.

    • hellari83

      mitä tarkoitat israelpropagandalla?

      • Israelfanitusta jossa ei oo päätä eikä häntää...:O


    • Hänen opetuksensa pääsuunta on sama täällä Suomessa kuin Israelissakin, opettaa Israelin kansaakin pitämään sunnuntaita pyhänä, ja hylkäämään sapatin kumottuna. Sunday on auringonpäivä

      Tämä on sitä kristillistä luopumuksen evankeliumia, jota varten paavikin vieraili Israelin Gnessetissä vaatimassa Israelia luopumaan viikottaisesta sapatistaan kaupallisten syiden vuoksi.

      Samaan päämäärään pyrkii nykyinenkin paavikin kiertäessään ympäri maailmaa kehoittaen sunnuntain pyhittämiseen luomiseen perustuvana arvona. Aurinko luotiin vasta neljäntenä päivänä, auringonpäivä on sunnuntai, joka ei ollut luomisen alkuvalo, vaan Luoja joka valaisi maan ensimmäisinä luomisen päivinä.

      Valhekristillisyys on voittamassa maailmaa ja tämän väkevän eksytyksen julistajia ovat Benny Hinnin kaltaiset ihmetekojen julistajat, jotka tulevat rakentamaan antikristuksen temppelin Jerusalemiin, yhdessä petetyn Israelin kansan kanssa.

      Israelin kansan olisi tullut julistaa evankeliumia pakanoille, mutta nyt pakanat opettavatkin Israelin kansalle luopumaan käskyistään ja uskostaan luomisen muistomerkkiin, joka on sapatti.

      • Westergård

        Olen huomannut saman asian kuin sinäkin, että Håkan ja Pia puhuvat sunnuntain puolesta. Lauantain (sapatin) he pitävät valmistautumispäivänä Sunnuntain pyhittämiseen Jumalan palvelukseen, ja näinollen kehoittavat launtain käyttämään siivouskoukseen ja muihin valmisteltaviin tehtäviin.

        Heidän mukaansa sapatti kuuluu vanhaanliittoon ja sunnuntai uudenliiton pyhäksi.

        Jeesus kuitenkin sanoi: En ole tullut kumoamaan lakia enkä profeettoja, jotenka sapatti niinkuin jokainen käsky kymmenestä on edelleen voimassa.

        Mitä kumoutui: Kaikki ne käskyt ja lait, jotka varjona esikuvallisesti viittasivat Kristukseen ne kumoutuivat, enää ei tarvitse uhrata karitsoja.

        Kannattaa olla tarkkaavainen näitä eksyttäjä julistajia kuunnellessa, ettei tule itse eksytetyksi.


      • Westergård kirjoitti:

        Olen huomannut saman asian kuin sinäkin, että Håkan ja Pia puhuvat sunnuntain puolesta. Lauantain (sapatin) he pitävät valmistautumispäivänä Sunnuntain pyhittämiseen Jumalan palvelukseen, ja näinollen kehoittavat launtain käyttämään siivouskoukseen ja muihin valmisteltaviin tehtäviin.

        Heidän mukaansa sapatti kuuluu vanhaanliittoon ja sunnuntai uudenliiton pyhäksi.

        Jeesus kuitenkin sanoi: En ole tullut kumoamaan lakia enkä profeettoja, jotenka sapatti niinkuin jokainen käsky kymmenestä on edelleen voimassa.

        Mitä kumoutui: Kaikki ne käskyt ja lait, jotka varjona esikuvallisesti viittasivat Kristukseen ne kumoutuivat, enää ei tarvitse uhrata karitsoja.

        Kannattaa olla tarkkaavainen näitä eksyttäjä julistajia kuunnellessa, ettei tule itse eksytetyksi.

        Koska Jeesus nousi kuolleista sunnuntaina.
        Se on niin ja amen!


      • 98765
        KTS kirjoitti:

        Koska Jeesus nousi kuolleista sunnuntaina.
        Se on niin ja amen!

        Monellako foorumilla ja palstalla KTS oikein teet tätä kokopäivätyötäsi ?


      • sapatin puolesta
        KTS kirjoitti:

        Koska Jeesus nousi kuolleista sunnuntaina.
        Se on niin ja amen!

        Luterilainen:
        "Sanovat (katoliset), että sabbatti on sunnuntaipäiväksi muutettu vastoin kymmeniä käskyjä, niinkuin näkyy.
        Eikä yhtään esimerkkiä enemmän kehuta kuin sabbatin muuttamista. Väittävät seurakunnan valtaa varsin suureksi, koska se kymmenestä käskystäkin on vapauttanut." - Augsburgin tunnustus, s.59.

        "Alussa vietettiin lepopäivänä juutalaisten sapattia "Raamattu kutsuu sitä Herran sapatiksi" rinnan sunnuntain kanssa, joka oli ilonpäivä.
        Vähän kerrassaan sai sunnuntai sapatin luonteen, joten sitä ei enää vietetty." - Natanael Beskow: "Hvilodagen", traktaatti.
        "Jos teemme yhteenvedon siitä, mitä historia opettaa sunnuntain alkuperästä ja sunnuntaiopin kehityksestä, on tuloksena tämä: Eivät apostolit eivätkä ensimmäiset kristityt, eivät myöskään vanhimmat kirkon neuvottelukokoukset ole antaneet sunnuntaille sapatin nimeä ja leimää, vaan sen ovat tehneet "KESKIAJAN KIRKKO ja SKOLASTIIKAN OPETTAJAT". - Piispa Grimelund: 'Söndagens Historia' s.37.

        Tri Eck
        "Kirkko on muuttanut sapatin viettämisen sunnuntaille omalla vallallaan, ilman kirjoituksia."
        - Tri Eck, Lakimies ja roomalaiskatolisen kirkon esitaistelija väittelyssään Martti Lutherin kanssa.

        Convert's Catechism
        Katolinen, käännynnäisen katekismus, Reverend Peter Geiermann C.Ss.R., joka sai 25.1.1910 paavi Pius X:nen "apostolisen siunauksen", sanoo sapatin muuttamiskysymyksestä:
        "Kysymys: Mikä päivä on sapatti? Vastaus: Lauantai on sapatti.
        Kysymys: Miksi vietämme sunnuntaita lauantain sijaan? Vastaus: Vietämme sunnuntaita lauantain sijaan siksi, että KATOLINEN KIRKKO LAODIKEAN KIRKOLLISKOKOUKSESSA (364 jKr.) SIIRSI SEN PYHYYDEN LAUANTAILTA SUNNUNTAILLE." - 2. painos, s.50.


      • tuosta
        KTS kirjoitti:

        Koska Jeesus nousi kuolleista sunnuntaina.
        Se on niin ja amen!

        mainita sanakaan, että Jeesuksen ylösnousemuspäivä olisi pyhäpäivä.
        Puhut raamatun ulkopuolelta tulevia sanoja. Kuka muu sanoo viikon ensimäistä päivää pyhäksi päiväksi?
        Oliko tämä tieto jo Adamilla ja Evalla, että sunnuntai on pyhäpäivä tai Abrahamilla tai Jeesuksella, Nooalla? Pitivätkö he sen pyhänä, viikon ensimmäisen päivän?
        Pidetäänkö sunnuntai taivaassakin pyhänä?


      • olemassa käsky
        tuosta kirjoitti:

        mainita sanakaan, että Jeesuksen ylösnousemuspäivä olisi pyhäpäivä.
        Puhut raamatun ulkopuolelta tulevia sanoja. Kuka muu sanoo viikon ensimäistä päivää pyhäksi päiväksi?
        Oliko tämä tieto jo Adamilla ja Evalla, että sunnuntai on pyhäpäivä tai Abrahamilla tai Jeesuksella, Nooalla? Pitivätkö he sen pyhänä, viikon ensimmäisen päivän?
        Pidetäänkö sunnuntai taivaassakin pyhänä?

        Todistus:
        Baptisti: " On olemassa käsky, joka käskee pitämään pyhänä sapatin päivän, mutta sapatti ei ole sunnuntai. Voidaan ehkä voitonriemuisena sanoa, että sapatti on siirretty 7:nneltä viikon ensimmäiselle päivälle velvollisuuksineen, etuuksineen ja pyhyyksineen.
        Innokkaana haluten tietoa tästä asiasta, jota olen tutkinut monta vuotta, kysyn, mistä voidaan ilmoitus tuollaisesta teosta löytää? Ei Uudesta Testamentista, ehdottomasti ei.
        Ei siellä ole yhtään todistusta sapattiasetuksen muuttamisesta seitsemännestä ensimmäiselle päivälle... Haluan sanoa, että sapattikysymys tässä suhteessa on suurin ja kiusallisin kysymys, kristillisitä asetuksista puheen ollen."

        Baptistitohtori Hiscox.


      • olemassa käsky kirjoitti:

        Todistus:
        Baptisti: " On olemassa käsky, joka käskee pitämään pyhänä sapatin päivän, mutta sapatti ei ole sunnuntai. Voidaan ehkä voitonriemuisena sanoa, että sapatti on siirretty 7:nneltä viikon ensimmäiselle päivälle velvollisuuksineen, etuuksineen ja pyhyyksineen.
        Innokkaana haluten tietoa tästä asiasta, jota olen tutkinut monta vuotta, kysyn, mistä voidaan ilmoitus tuollaisesta teosta löytää? Ei Uudesta Testamentista, ehdottomasti ei.
        Ei siellä ole yhtään todistusta sapattiasetuksen muuttamisesta seitsemännestä ensimmäiselle päivälle... Haluan sanoa, että sapattikysymys tässä suhteessa on suurin ja kiusallisin kysymys, kristillisitä asetuksista puheen ollen."

        Baptistitohtori Hiscox.

        Uuras Saarnivaaran mukaan tämä on RAUTAISIN todistus sunnuntain puolesta! :D

        Apostolien teot:
        20:7 Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi mApostolien teot:
        20:7 Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka. atkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka.

        ÄÄÄÄHÄ!


      • KTS kirjoitti:

        Uuras Saarnivaaran mukaan tämä on RAUTAISIN todistus sunnuntain puolesta! :D

        Apostolien teot:
        20:7 Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi mApostolien teot:
        20:7 Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka. atkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka.

        ÄÄÄÄHÄ!

        Raamatun mukaan ilta on ennen aamua.
        Viikon ensimmäisen päivän ilta jolloin opetuslapset kokoontuivat Juutalaisten pelosta. Sunnuntain ilta alkaa kuitenkin lauantai iltana, koska ilta on ennen aamua. "Ja tuli ehtoo ja tuli aamu, ensimmäinen päivä".
        Näin ollen ei ollut ihmeellistä, että Juutalaiset pelkäsivät rikkoa sapattia, pitkittäen kokousta pidempään, aina puoleen yöhön asti.

        Jos kysymyksessä olisi meidän sunnuntai-iltaamme vastaava tapahtuma ilta, olisi kysymyksessä alkava maanantai-ilta, mutta ei missään tapauksessa lauantaita koskeva ilta, koska se alkaa perjantai-iltana.

        Naureskele sinä vaan sydämem kyllyydestä.


      • ylifariseus_1 kirjoitti:

        Raamatun mukaan ilta on ennen aamua.
        Viikon ensimmäisen päivän ilta jolloin opetuslapset kokoontuivat Juutalaisten pelosta. Sunnuntain ilta alkaa kuitenkin lauantai iltana, koska ilta on ennen aamua. "Ja tuli ehtoo ja tuli aamu, ensimmäinen päivä".
        Näin ollen ei ollut ihmeellistä, että Juutalaiset pelkäsivät rikkoa sapattia, pitkittäen kokousta pidempään, aina puoleen yöhön asti.

        Jos kysymyksessä olisi meidän sunnuntai-iltaamme vastaava tapahtuma ilta, olisi kysymyksessä alkava maanantai-ilta, mutta ei missään tapauksessa lauantaita koskeva ilta, koska se alkaa perjantai-iltana.

        Naureskele sinä vaan sydämem kyllyydestä.

        ...Suomen kristillisyyden Grand Old Man Uuras Saarnivaaraa kuin sinua.


      • Erkki Kaila selostaa
        KTS kirjoitti:

        ...Suomen kristillisyyden Grand Old Man Uuras Saarnivaaraa kuin sinua.

        tätä kehitystä seuraavasti:" Alkukristillinen kirkko oli täysin tietoinen sabatin ja sunnuntain erosta. "Sunnuntai ei alkuaan ollut lepopäivä, vaan yhteiselle jumalanpalvelukselle pyhitetty. Sunnuntaina ei saanut paastota. VÄHITELLEN rupesi kirkko kuitenkin vaatimaan, että jumalanpalveluksen takia oli työt jätettävä.- - -ENSIMMÄISET SUNNUNTAILEPOA TARKOITTAVAT MÄÄRÄYKSET julkaisi KONSTANTINUS SUURI, joka nimenomaan tähdensi sunnuntain merkitystä AURINGONPÄIVÄNÄ (sunday).

        Vielä sen jälkeen kun kaikki muut työt sunnuntaina kiellettiin olivat peltotyöt sallittuja.
        Maconin synodi 585 ja Chalons'in synodi 649 kielsivät nimenomaan myöskin peltotyöt. Vasta näinä aikoina kiellettiin sunnuntaityö 3:nnen käskyn perusteella.
        Tuomas Akvinolaisen kautta tuli tämä käsitys katolisessa kirkossa hyväksytyksi opiksi.
        ISO TIETOSANAKIRJA (Otava, Helsinki 1937) hakusana "sunnuntai".

        Historialliset tosiasiat osoittavat selvästi, että sunnuntain nousu lepopäiväksi on tapahtunut VÄHITELLEN vuosisatojen kuluessa, ja että vasta katolisen kirkon toimesta ryhdyttiin Raamatun sapattikäskyä SOVELTAMAAN SUNNUNTAIHIN.


      • Kaurapuuron suurkuluttaja
        Erkki Kaila selostaa kirjoitti:

        tätä kehitystä seuraavasti:" Alkukristillinen kirkko oli täysin tietoinen sabatin ja sunnuntain erosta. "Sunnuntai ei alkuaan ollut lepopäivä, vaan yhteiselle jumalanpalvelukselle pyhitetty. Sunnuntaina ei saanut paastota. VÄHITELLEN rupesi kirkko kuitenkin vaatimaan, että jumalanpalveluksen takia oli työt jätettävä.- - -ENSIMMÄISET SUNNUNTAILEPOA TARKOITTAVAT MÄÄRÄYKSET julkaisi KONSTANTINUS SUURI, joka nimenomaan tähdensi sunnuntain merkitystä AURINGONPÄIVÄNÄ (sunday).

        Vielä sen jälkeen kun kaikki muut työt sunnuntaina kiellettiin olivat peltotyöt sallittuja.
        Maconin synodi 585 ja Chalons'in synodi 649 kielsivät nimenomaan myöskin peltotyöt. Vasta näinä aikoina kiellettiin sunnuntaityö 3:nnen käskyn perusteella.
        Tuomas Akvinolaisen kautta tuli tämä käsitys katolisessa kirkossa hyväksytyksi opiksi.
        ISO TIETOSANAKIRJA (Otava, Helsinki 1937) hakusana "sunnuntai".

        Historialliset tosiasiat osoittavat selvästi, että sunnuntain nousu lepopäiväksi on tapahtunut VÄHITELLEN vuosisatojen kuluessa, ja että vasta katolisen kirkon toimesta ryhdyttiin Raamatun sapattikäskyä SOVELTAMAAN SUNNUNTAIHIN.

        En jaksanut kahlata koko ketjua läpi, mutta kivittäkää, jos toistan jo sanottua.

        Sunnuntai on päivä, jolloin Kristus nousi taivaaseen (se on se kolmas päivä, jota uskontunnustuksessakin hoetaan). Eikä sillä ole sinäänsä tekemistä juutalaisen tradition ja sapatin kanssa.


      • merkitsee helatorstai?
        Kaurapuuron suurkuluttaja kirjoitti:

        En jaksanut kahlata koko ketjua läpi, mutta kivittäkää, jos toistan jo sanottua.

        Sunnuntai on päivä, jolloin Kristus nousi taivaaseen (se on se kolmas päivä, jota uskontunnustuksessakin hoetaan). Eikä sillä ole sinäänsä tekemistä juutalaisen tradition ja sapatin kanssa.

        Mikä kiinne kohta on tälle päivälle?


      • ja vellit sekaisin
        Kaurapuuron suurkuluttaja kirjoitti:

        En jaksanut kahlata koko ketjua läpi, mutta kivittäkää, jos toistan jo sanottua.

        Sunnuntai on päivä, jolloin Kristus nousi taivaaseen (se on se kolmas päivä, jota uskontunnustuksessakin hoetaan). Eikä sillä ole sinäänsä tekemistä juutalaisen tradition ja sapatin kanssa.

        Kirjoitat, että sunnuntai on se päivä, jolloin Kristus nousi taivaaseen, se kolmas päivä. Väärin. Helatorstaita vietetään Kristuksen taivaaseenastumisen muistojuhlana. Vapahtajamme jätti tämän maailman neljäntenäkymmenentenä pääsiäisen jälkeisenä päivänä. (Lue Apostolien teot 1:1-12.)


      • Michelena
        KTS kirjoitti:

        Koska Jeesus nousi kuolleista sunnuntaina.
        Se on niin ja amen!

        ...näin hänen omien sanojensa mukaan, Matt. 12. luvussa: 40 Sillä niinkuin Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä. Hänen kuolinpäivänsä oli juutalaisten pääsiäinen (Pesach/Passover). Jos hän olisi noussut kuolleista sunnuntaina, pääsiäisjuhlapäivä olisi ollut keskellä viikkoa, ei tavallisena "viikonloppusapattina". Tämä onkin yksi teoria. Raamattu puhuu 7:stä Herran erityisestä juhlapäivästä (pääsiäinen, helluntai jne). Osuivatko nämä 7 erityisjuhlapäivää muihin viikonpäiviin kuin viikottaiseen sapatinpäivään, siinä avoin kysymys. Sunnuntai on Konstantinuksen aikaansaannos, raamatullinen pyhäpäivä olisi ollut viikon 7. päivä, kuten juutalaisilla oli, ei 1. päivä. Sun-day oli ei-juutalaisten viettämä juhlapäivä, alkujaan auringonjumalan kunniaksi tarkoitettu vapaa. Oikeampi tapa olisi mielestäni ollut pysyä 7. päivän pyhittämisesssä.


      • sanotaan,
        KTS kirjoitti:

        Uuras Saarnivaaran mukaan tämä on RAUTAISIN todistus sunnuntain puolesta! :D

        Apostolien teot:
        20:7 Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi mApostolien teot:
        20:7 Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka. atkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka.

        ÄÄÄÄHÄ!

        että kun vietätte ehtoollista tai kokoonutte yhteen tehkää siitä päivästä tai yöstä sapatti?

        Mihin kirkkokuntaan kuulut? En ole vielä käynyt kirkossa, jossa vietetään ehtoollista yöllä ja kokoonnutaan yöllä?
        Montako jäsentä teidän yöseurakuntaan kuuluu?


      • Kaiju 2.
        Westergård kirjoitti:

        Olen huomannut saman asian kuin sinäkin, että Håkan ja Pia puhuvat sunnuntain puolesta. Lauantain (sapatin) he pitävät valmistautumispäivänä Sunnuntain pyhittämiseen Jumalan palvelukseen, ja näinollen kehoittavat launtain käyttämään siivouskoukseen ja muihin valmisteltaviin tehtäviin.

        Heidän mukaansa sapatti kuuluu vanhaanliittoon ja sunnuntai uudenliiton pyhäksi.

        Jeesus kuitenkin sanoi: En ole tullut kumoamaan lakia enkä profeettoja, jotenka sapatti niinkuin jokainen käsky kymmenestä on edelleen voimassa.

        Mitä kumoutui: Kaikki ne käskyt ja lait, jotka varjona esikuvallisesti viittasivat Kristukseen ne kumoutuivat, enää ei tarvitse uhrata karitsoja.

        Kannattaa olla tarkkaavainen näitä eksyttäjä julistajia kuunnellessa, ettei tule itse eksytetyksi.

        Siis mitä höpäjätte? Eihän tämä Pia ikinä mitään puhu!

        Nyökkäilee, ja vähän aina välillä hymisee..

        Osaako hän ajatella ollenkaan itse???

        Säälittää tämä Pia, täysin Håkanin vallassa ilmeisesti!


      • K

        Knesset, ei Gnesset. Håkan ja hänen huumatun oloinen sidekickinsä on hauskinta, mitä netistä löytyy.


      • @@@
        KTS kirjoitti:

        Koska Jeesus nousi kuolleista sunnuntaina.
        Se on niin ja amen!

        RAAMATUN MUKAAN Jeesus nousi viikon ENSIMMÄISENÄ päivänä(s.o. sunnuntai)ylös. Jumala lepäsi luomistyöstään SEITSEMÄNTENÄ päivänä(lauantai). Lepopäivä on siis viikon viimeisenä päivänä.


      • kui22

        ´Sunday on auringonpäivä`

        - Voih elämä taas- juu ja måndag on kuunpäivä ja kaik viikonpäivät on nimetty tota rataa jonkun (jumaluuden) mukaan, niin on se lauantaikin muuten, mut joo-o ei se mitään kunhan vain ei ole sunnuntai?

        Koska te siis selitätte jotka viittaatte sunnuntaihin jonain erityisen pahana päivänä että mikä tuossa oikeasti mättää ettei noita muita huomioida, mutta aina vaan paasataan auringonpäivästä. Se taitaa vain olla iskostettu päähän siellä Adventti-seurakunnassa, eikä muuta?

        Mulle tekee hiukan tiukkaa ymmärtää tuollasia sitkeitä päähänpiintymiä varsinkin jos niitä ei mitenkään tolkun mukaan selitetä, vaiks kui kysyy- vaan toistetaan vaan samaa itsepäistä mantraa mitään miettimättä, että kun asiaan pitää vaan uskoa niin ja niin..


    • Katsoja

      Ei pidä paikkaansa. Israel on siunattu kansa. Kaikkea hyvää Håkanille ja hänen vaimolleen.

    • oiJumalanKaritsa

      Håkan on ihan hyvä tyyppi, ja monasti hän puhuu tosi syvällistä sanomaa. Mutta yhtä asiaa en oikein voi sulattaa hänen toiminnassaan. Nimittäin sitä että hän käyttää evankeliointityöhön keräämiään varoja perheensä israelin matkojen kustantamiseen. Ja näitä matkoja tulee vuodessa aika monta tälle pariskunnalle ja heidän tiimilleen. Hukattua rahaa, jolle olisi paljon parempaa käyttöä kuin Westergårdien pitkät ja nautinnolliset lomamatkat. Okei, pari kuvaa matkoillaan aina muutaman opetusvideon autenttisilla paikoilla, mutta tämä ei kyllä hyvitä mitään. Parempi olisi heille jos he kuvaisivat ohjelmat täällä suomessa, ja lisäisivät pyhän maan still-kuvia ohjelman sisään jollakin editointiohjelmalla. Ja säästyneet rahat voisi sitten laittaa oikeaan evankeliointityöhön, sellaiseen jossa evankeliumia viedää ihmisille jotka sitä eivät vielä ole kuulleet. Muuten toivotan siunausta Håkanille.

      • hjkw

        Kiitos siunaustoivotuksestasi! Huomaan kuitenkin että olet jonkin verran väärinkäsittänyt asian koskien Israel-matkojemme kun sinä kirjoitat että "näitä matkoja tulee vuodessa aika monta tälle pariskunnalle ja heidän tiimilleen".

        On totta että Pia ja minä olemme vuosien varrella käyneet aika monta kertaa Israelissa ja siitä olemme iloisia. Useita kertoja nämä matkat ovat olleet ns työmatkoja.
        Kävimme viimeiksi Israelissa tämän vuoden helmikuussa. Olimme siellä 4 päivää ja sillä aikaa teimme 15 tv-ohjelmaa (ei siis kuten kirjoitat "muutaman opetusvideon").
        Sitä ennen kävimme Israelissa syksyllä 2007. Olin saanut 60-vuotislahjaksi matkan Israeliin. Silloinkin teimme 12 tv-ohjelmaa.

        Mutta meillä ei olisi mitään sitä vastaan että kävisimme Israelissa pari kertaa vuodessa siunaamassa Israelia, virkistymässä itse ja mielellään myös tuomaan mukaamme tuoreita terveisiä sieltä meidän kuulijoillemme ja katsoojillemme Suomessa.

        Nyt tässä vaiheessa olemme jo alkaneet mainostamaan matkan Israeliin kesäkuussa 2010. Osallistumme silloin Livets Ordin suureen matkaan. Tavoitteemme on saada mukaan 2010 matkustajia eri maista. Toivottavasti saamme mukaamme pari linja-autollista Suomalaisia. Tervetuloa mukaan!

        Terveisiä!

        /Håkan Westergård


      • Fennomaani
        hjkw kirjoitti:

        Kiitos siunaustoivotuksestasi! Huomaan kuitenkin että olet jonkin verran väärinkäsittänyt asian koskien Israel-matkojemme kun sinä kirjoitat että "näitä matkoja tulee vuodessa aika monta tälle pariskunnalle ja heidän tiimilleen".

        On totta että Pia ja minä olemme vuosien varrella käyneet aika monta kertaa Israelissa ja siitä olemme iloisia. Useita kertoja nämä matkat ovat olleet ns työmatkoja.
        Kävimme viimeiksi Israelissa tämän vuoden helmikuussa. Olimme siellä 4 päivää ja sillä aikaa teimme 15 tv-ohjelmaa (ei siis kuten kirjoitat "muutaman opetusvideon").
        Sitä ennen kävimme Israelissa syksyllä 2007. Olin saanut 60-vuotislahjaksi matkan Israeliin. Silloinkin teimme 12 tv-ohjelmaa.

        Mutta meillä ei olisi mitään sitä vastaan että kävisimme Israelissa pari kertaa vuodessa siunaamassa Israelia, virkistymässä itse ja mielellään myös tuomaan mukaamme tuoreita terveisiä sieltä meidän kuulijoillemme ja katsoojillemme Suomessa.

        Nyt tässä vaiheessa olemme jo alkaneet mainostamaan matkan Israeliin kesäkuussa 2010. Osallistumme silloin Livets Ordin suureen matkaan. Tavoitteemme on saada mukaan 2010 matkustajia eri maista. Toivottavasti saamme mukaamme pari linja-autollista Suomalaisia. Tervetuloa mukaan!

        Terveisiä!

        /Håkan Westergård

        En tiedä mitä kansallisuutta edustanet, ehkä jotain suomenruotsalaista....

        Silti, koska olemme Suomessa, tulee adjektiivit kirjoittaa oikein, PIENELLÄ alkukirjaimella!!

        Muuten, kaikki uskonnot ovat suurta huijausta.Etenkin niiden puolestapuhujat ja levittäjät ovat täysiä huijareita!

        Kiva kai teidänkin on niitä matkojanne tehdä muiden kustannuksella.

        HÄVETKÄÄ WESTERGÅRDIT!!! HÄVETKÄÄ!!!


      • --------
        hjkw kirjoitti:

        Kiitos siunaustoivotuksestasi! Huomaan kuitenkin että olet jonkin verran väärinkäsittänyt asian koskien Israel-matkojemme kun sinä kirjoitat että "näitä matkoja tulee vuodessa aika monta tälle pariskunnalle ja heidän tiimilleen".

        On totta että Pia ja minä olemme vuosien varrella käyneet aika monta kertaa Israelissa ja siitä olemme iloisia. Useita kertoja nämä matkat ovat olleet ns työmatkoja.
        Kävimme viimeiksi Israelissa tämän vuoden helmikuussa. Olimme siellä 4 päivää ja sillä aikaa teimme 15 tv-ohjelmaa (ei siis kuten kirjoitat "muutaman opetusvideon").
        Sitä ennen kävimme Israelissa syksyllä 2007. Olin saanut 60-vuotislahjaksi matkan Israeliin. Silloinkin teimme 12 tv-ohjelmaa.

        Mutta meillä ei olisi mitään sitä vastaan että kävisimme Israelissa pari kertaa vuodessa siunaamassa Israelia, virkistymässä itse ja mielellään myös tuomaan mukaamme tuoreita terveisiä sieltä meidän kuulijoillemme ja katsoojillemme Suomessa.

        Nyt tässä vaiheessa olemme jo alkaneet mainostamaan matkan Israeliin kesäkuussa 2010. Osallistumme silloin Livets Ordin suureen matkaan. Tavoitteemme on saada mukaan 2010 matkustajia eri maista. Toivottavasti saamme mukaamme pari linja-autollista Suomalaisia. Tervetuloa mukaan!

        Terveisiä!

        /Håkan Westergård

        varsinkin sitten, kun hän kääntyy oikeaan uskoon. Miksi hän huutaa? Kuulen vähemmälläkin, terveisin Jeesuksen lammas keskellä ei mitään.


      • näihin väittelyihin
        hjkw kirjoitti:

        Kiitos siunaustoivotuksestasi! Huomaan kuitenkin että olet jonkin verran väärinkäsittänyt asian koskien Israel-matkojemme kun sinä kirjoitat että "näitä matkoja tulee vuodessa aika monta tälle pariskunnalle ja heidän tiimilleen".

        On totta että Pia ja minä olemme vuosien varrella käyneet aika monta kertaa Israelissa ja siitä olemme iloisia. Useita kertoja nämä matkat ovat olleet ns työmatkoja.
        Kävimme viimeiksi Israelissa tämän vuoden helmikuussa. Olimme siellä 4 päivää ja sillä aikaa teimme 15 tv-ohjelmaa (ei siis kuten kirjoitat "muutaman opetusvideon").
        Sitä ennen kävimme Israelissa syksyllä 2007. Olin saanut 60-vuotislahjaksi matkan Israeliin. Silloinkin teimme 12 tv-ohjelmaa.

        Mutta meillä ei olisi mitään sitä vastaan että kävisimme Israelissa pari kertaa vuodessa siunaamassa Israelia, virkistymässä itse ja mielellään myös tuomaan mukaamme tuoreita terveisiä sieltä meidän kuulijoillemme ja katsoojillemme Suomessa.

        Nyt tässä vaiheessa olemme jo alkaneet mainostamaan matkan Israeliin kesäkuussa 2010. Osallistumme silloin Livets Ordin suureen matkaan. Tavoitteemme on saada mukaan 2010 matkustajia eri maista. Toivottavasti saamme mukaamme pari linja-autollista Suomalaisia. Tervetuloa mukaan!

        Terveisiä!

        /Håkan Westergård

        sillä usein olen tyhjän päällä, näitä lukiessani. Kysyisin vielä sitä, mistä johtuu, että minulla on hirveä into käydä Israelissa, mutta vuosikymmeniä sitten Helsingissä mulle kerrottiin, että heikkojen ihmisten ei pitäis käydä siellä, sillä siellä on niin mahtava se henkien taistelu, että siellä menettää uskon, jos sitä on ollut. Olen nähnyt usein busseja ja vahva tunne, että pitäis lähteä, mutta sitten olenkin joutunut s-hoitoon.


      • HKJW
        Fennomaani kirjoitti:

        En tiedä mitä kansallisuutta edustanet, ehkä jotain suomenruotsalaista....

        Silti, koska olemme Suomessa, tulee adjektiivit kirjoittaa oikein, PIENELLÄ alkukirjaimella!!

        Muuten, kaikki uskonnot ovat suurta huijausta.Etenkin niiden puolestapuhujat ja levittäjät ovat täysiä huijareita!

        Kiva kai teidänkin on niitä matkojanne tehdä muiden kustannuksella.

        HÄVETKÄÄ WESTERGÅRDIT!!! HÄVETKÄÄ!!!

        Minkä maan kansalaisuus suomenruotsalaisuus on?

        /Håkan Westergård


      • HKJW
        näihin väittelyihin kirjoitti:

        sillä usein olen tyhjän päällä, näitä lukiessani. Kysyisin vielä sitä, mistä johtuu, että minulla on hirveä into käydä Israelissa, mutta vuosikymmeniä sitten Helsingissä mulle kerrottiin, että heikkojen ihmisten ei pitäis käydä siellä, sillä siellä on niin mahtava se henkien taistelu, että siellä menettää uskon, jos sitä on ollut. Olen nähnyt usein busseja ja vahva tunne, että pitäis lähteä, mutta sitten olenkin joutunut s-hoitoon.

        Hei, kyllä sinulle sopii matkustaa Israeliin! Tervetuloa mukaan matkaamme syyskuussa ensi vuonna (2010).

        /Håkan Westergård


      • Servant
        HKJW kirjoitti:

        Hei, kyllä sinulle sopii matkustaa Israeliin! Tervetuloa mukaan matkaamme syyskuussa ensi vuonna (2010).

        /Håkan Westergård

        Kyllä mäkin haluaisin matkustaa Israeliin, mutta kun ei ole massia tarpeeksi.Kyllä teidänkin tulisi pikkuhiljaa ymmärtää ,etteivät kaikki uskovat elä maallisessa menestyksessä vaikka te siitä kuinka paljon opetatte. Kun rahaa ei ole , niin sitä ei ole . Mutta jos pääsee ilmaiseksi matkalle niin sitten.

        Katsos kun kaikki ei ole perinyt suuria omaisuuksia eikä ole hyviä tuloja.

        Jeesus sanoi opetuslapsilleen: AUTUAAT TE KÖYHÄT.


    • En ole pulassa

      Minä olen köyhä maallisesti ja ei ole taloudellisesti varaa matkustella. Minullaon kuitenkin varaa tukea evankelioimistyötä ja teen sen iloisin mielin. En ole sanavalmis kuten Håkan on ja sen takia on mainiota, että hän matkustaa puolestani ja pitää ilosanomaa esillä.

      Hengellisesti elän yltäkylläisyydessä ja olen kiitollinen Håkanin panoksesta evankeliumin työssä. Olen saanut häneltä paljon lohdun sanaa ja rakastan ja siunaan Håkania ja Piaa. Kiitos Jumalalle ja heillä ei ole tarvetta pitoon sydämessään esim. siitä että olen maallisesti köyhä. Jumala silti pitää minusta huolta. Ruokaa ei minulta puutu, joten olen köyhä suomalaisen mittapuun mukaan, mutta eim. köyhän maan mittapuun mukaan elän taloudellisessa yltäkylläisyydessä.

    • MansikkaPoikaHki

      Kiitos Håkanille ja Piialle hyvistä ohjelmista. Näenhän jatkossakin teitä ilostuttamassa sydäntäni!

    • Laista pois kuollut

      Jeesus ei kumonnut lakia, vaan täytti sen. Uuden Liiton uskova elää lain täyttymyksessä. Näin ollen kymmenen käskyä ei enää päde uskovalle.

      Hebrealaiskirje puhuu lepoon pääsemisestä. Joka on Kristuksessa, hän on päässyt lepoon teoistaan eli elää sapatissa. Näin ollen mitään erillistä sapatinpäivää ei tarvita. Vanhan liiton sapatti oli esikuva tulevasta levosta eli Jeesuksesta Kristuksesta.

      Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo!

      Lain tarkoitus on saada ihmisessä aikaan synnin tunto. Laki on kasvattajana Kristukseen, mutta uskon tultua emme ole enää kasvattajan alaisia.

      Kun Jeesus varoitti käskyjen purkamisesta ja sillä tavoin opettamisesta, hän tarkoitti antamiaan vuorisaarnan opetuksia, ei kymmentä käskyä.

      Lain alta ei voi päästä pois noin vain, vaan laista tulee kuolla pois. Jeesus kuoli pois laista, kun hän sovitti rikoksemme Golgatalla. Me pääsemme lain alta armon alla, kun tunnustamme syntimme, teemme parannuksen ja uskomme Jeesukseen syntiemme sovittajana, Herrana ja Jumalana.

      • 1234567...

        Onpas sinulla kummallinen uskonsuuntaus, mikä sitten lieneekin ?

        1700-luvun Luterilainen virsikirjan virsi kertoo ihan toista. Virsi 135.1. Nää käskysanaa kymmenen, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
        136.1. Ken tahtoo olla kristitty, ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY , SAA HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.

        Paljon on niitä, niin sanottuja kristittyjä, jotka kulkevat PAKSU PEITE silmillään, eivätkä ymmärrä, tai halua ymmärtää, että sapatti kuuluu myöskin Uudenliiton kristityille.

        Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole. Näin Raamatussa.

        Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on sietänyt, mutta nyt Hän on tehnyt tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.


      • 34334343
        1234567... kirjoitti:

        Onpas sinulla kummallinen uskonsuuntaus, mikä sitten lieneekin ?

        1700-luvun Luterilainen virsikirjan virsi kertoo ihan toista. Virsi 135.1. Nää käskysanaa kymmenen, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
        136.1. Ken tahtoo olla kristitty, ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY , SAA HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.

        Paljon on niitä, niin sanottuja kristittyjä, jotka kulkevat PAKSU PEITE silmillään, eivätkä ymmärrä, tai halua ymmärtää, että sapatti kuuluu myöskin Uudenliiton kristityille.

        Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole. Näin Raamatussa.

        Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on sietänyt, mutta nyt Hän on tehnyt tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

        Toinen kirje korinttilaisille 3

        1. Alammeko taas suositella itseämme? Vai tarvinnemmeko, niinkuin muutamat, suosituskirjeitä teille tai teiltä?
        2. Te itse olette meidän kirjeemme, joka on sydämeemme kirjoitettu ja jonka kaikki ihmiset tuntevat ja lukevat.
        3. Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.
        4. Tämmöinen luottamus meillä on Kristuksen kautta Jumalaan;
        5. ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta,
        6. joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.
        7. Mutta jos jo kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin, ilmestyi kirkkaudessa, niin etteivät Israelin lapset kärsineet katsella Mooseksen kasvoja hänen kasvojensa kirkkauden tähden, joka kuitenkin oli katoavaista,
        8. kuinka paljoa enemmän onkaan Hengen virka oleva kirkkaudessa!
        9. Sillä jos kadotustuomion virka jo oli kirkkautta, niin on vanhurskauden virka vielä paljoa runsaammassa määrin kirkkautta.
        10. Sillä se, millä ennen oli kirkkaus, on tämän rinnalla kirkkautta vailla, tämän ylenpalttisen kirkkauden tähden.
        11. Jos sillä, mikä on katoavaista, oli kirkkaus, niin vielä paljoa enemmän on sillä, mikä on pysyväistä, oleva kirkkautta.
        12. Koska meillä siis on tämmöinen toivo, niin me olemme aivan rohkeat
        13. emmekä tee niinkuin Mooses, joka pani peitteen kasvoillensa, etteivät Israelin lapset näkisi sen loppua, mikä on katoavaista.
        14. Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
        15. Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        16. mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        17. Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
        18. Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.


    • 343434

      Roomalaiskirje 10

      4. Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
      5. Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
      6. Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
      7. tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
      8. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
      9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
      10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
      11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
      12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
      13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".

      • cdcc

        Kirje galatalaisille 3

        1. Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2. Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        3. Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
        4. Niin paljonko olette turhaan kärsineet? - jos se on turhaa ollut.
        5. Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
        6. samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
        7. Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
        8. Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
        9. Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
        10. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
        11. Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
        12. Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
        13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
        14. että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
        15. Veljet, minä puhun ihmisten tavalla. Eihän kukaan voi kumota ihmisenkään vahvistettua testamenttia eikä siihen mitään lisätä.
        16. Mutta nyt lausuttiin lupaukset Aabrahamille ja hänen siemenelleen. Hän ei sano: "Ja siemenille", ikäänkuin monesta, vaan ikäänkuin yhdestä: "Ja sinun siemenellesi", joka on Kristus.
        17. Minä tarkoitan tätä: Jumalan ennen vahvistamaa testamenttia ei neljänsadan kolmenkymmenen vuoden perästä tullut laki voi kumota, niin että se tekisi lupauksen mitättömäksi.
        18. Sillä jos perintö tulisi laista, niin se ei enää tulisikaan lupauksesta. Mutta Aabrahamille Jumala on sen lahjoittanut lupauksen kautta.
        19. Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
        20. Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.
        21. Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista.
        22. Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
        23. Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
        24. Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
        25. Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
        26. Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
        27. Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
        28. Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
        29. Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.


      • 343434
        cdcc kirjoitti:

        Kirje galatalaisille 3

        1. Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2. Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        3. Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
        4. Niin paljonko olette turhaan kärsineet? - jos se on turhaa ollut.
        5. Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
        6. samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
        7. Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
        8. Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
        9. Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
        10. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
        11. Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
        12. Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
        13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
        14. että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
        15. Veljet, minä puhun ihmisten tavalla. Eihän kukaan voi kumota ihmisenkään vahvistettua testamenttia eikä siihen mitään lisätä.
        16. Mutta nyt lausuttiin lupaukset Aabrahamille ja hänen siemenelleen. Hän ei sano: "Ja siemenille", ikäänkuin monesta, vaan ikäänkuin yhdestä: "Ja sinun siemenellesi", joka on Kristus.
        17. Minä tarkoitan tätä: Jumalan ennen vahvistamaa testamenttia ei neljänsadan kolmenkymmenen vuoden perästä tullut laki voi kumota, niin että se tekisi lupauksen mitättömäksi.
        18. Sillä jos perintö tulisi laista, niin se ei enää tulisikaan lupauksesta. Mutta Aabrahamille Jumala on sen lahjoittanut lupauksen kautta.
        19. Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
        20. Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.
        21. Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista.
        22. Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
        23. Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
        24. Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
        25. Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
        26. Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
        27. Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
        28. Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
        29. Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.

        Kirje galatalaisille 4

        1. Mutta minä sanon: niin kauan kuin perillinen on alaikäinen, ei hän missään kohden eroa orjasta, vaikka hän onkin kaiken herra;
        2. vaan hän on holhoojain ja huoneenhaltijain alainen isän määräämään aikaan asti.
        3. Samoin mekin; kun olimme alaikäisiä, olimme orjuutetut maailman alkeisvoimien alle.
        4. Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
        5. lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.
        6. Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"
        7. Niinpä sinä et siis enää ole orja, vaan lapsi; mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta.
        8. Mutta silloin, kun ette tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalia, jotka luonnostaan eivät jumalia ole.
        9. Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?
        10. Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista.
        11. Minä pelkään teidän tähtenne, että olen ehkä turhaan teistä vaivaa nähnyt.
        12. Tulkaa minun kaltaisikseni, koska minäkin olen tullut teidän kaltaiseksenne, veljet, minä pyydän sitä teiltä. Ette ole minua mitenkään loukanneet.
        13. Tiedättehän, että ruumiillinen heikkous oli syynä siihen, että minä ensi kerralla julistin teille evankeliumia,
        14. ja tiedätte, mikä kiusaus teillä oli minun ruumiillisesta tilastani; ette minua halveksineet ettekä vieroneet, vaan otitte minut vastaan niinkuin Jumalan enkelin, jopa niinkuin Kristuksen Jeesuksen.
        15. Missä on nyt teiltä kerskaaminen onnestanne? Sillä minä annan teistä sen todistuksen, että te, jos se olisi ollut mahdollista, olisitte kaivaneet silmät päästänne ja antaneet minulle.
        16. Onko minusta siis tullut teidän vihamiehenne sentähden, että minä puhun teille totuuden?
        17. Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä.
        18. On hyvä, jos osoitetaan intoa hyvässä asiassa aina, eikä ainoastaan silloin, kun minä olen teidän tykönänne.
        19. Lapsukaiseni, jotka minun jälleen täytyy kivulla synnyttää, kunnes Kristus saa muodon teissä,
        20. tahtoisinpa nyt olla teidän tykönänne ja äänenikin muuttaa! Sillä minä olen aivan ymmällä teistä.
        21. Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo?
        22. Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
        23. Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
        24. Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
        25. sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
        26. Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        27. Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
        28. Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.
        29. Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.
        30. Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
        31. Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.


      • cccd1
        343434 kirjoitti:

        Kirje galatalaisille 4

        1. Mutta minä sanon: niin kauan kuin perillinen on alaikäinen, ei hän missään kohden eroa orjasta, vaikka hän onkin kaiken herra;
        2. vaan hän on holhoojain ja huoneenhaltijain alainen isän määräämään aikaan asti.
        3. Samoin mekin; kun olimme alaikäisiä, olimme orjuutetut maailman alkeisvoimien alle.
        4. Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
        5. lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.
        6. Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"
        7. Niinpä sinä et siis enää ole orja, vaan lapsi; mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta.
        8. Mutta silloin, kun ette tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalia, jotka luonnostaan eivät jumalia ole.
        9. Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?
        10. Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista.
        11. Minä pelkään teidän tähtenne, että olen ehkä turhaan teistä vaivaa nähnyt.
        12. Tulkaa minun kaltaisikseni, koska minäkin olen tullut teidän kaltaiseksenne, veljet, minä pyydän sitä teiltä. Ette ole minua mitenkään loukanneet.
        13. Tiedättehän, että ruumiillinen heikkous oli syynä siihen, että minä ensi kerralla julistin teille evankeliumia,
        14. ja tiedätte, mikä kiusaus teillä oli minun ruumiillisesta tilastani; ette minua halveksineet ettekä vieroneet, vaan otitte minut vastaan niinkuin Jumalan enkelin, jopa niinkuin Kristuksen Jeesuksen.
        15. Missä on nyt teiltä kerskaaminen onnestanne? Sillä minä annan teistä sen todistuksen, että te, jos se olisi ollut mahdollista, olisitte kaivaneet silmät päästänne ja antaneet minulle.
        16. Onko minusta siis tullut teidän vihamiehenne sentähden, että minä puhun teille totuuden?
        17. Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä.
        18. On hyvä, jos osoitetaan intoa hyvässä asiassa aina, eikä ainoastaan silloin, kun minä olen teidän tykönänne.
        19. Lapsukaiseni, jotka minun jälleen täytyy kivulla synnyttää, kunnes Kristus saa muodon teissä,
        20. tahtoisinpa nyt olla teidän tykönänne ja äänenikin muuttaa! Sillä minä olen aivan ymmällä teistä.
        21. Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo?
        22. Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
        23. Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
        24. Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
        25. sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
        26. Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        27. Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
        28. Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.
        29. Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.
        30. Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
        31. Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.

        Kirje heprealaisille 4

        1. Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
        2. Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
        3. Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
        4. Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
        5. ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
        6. Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        7. niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        8. Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
        9. Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        10. Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        11. Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
        12. Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
        13. eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.
        14. Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
        15. Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
        16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan


      • cccd1
        cccd1 kirjoitti:

        Kirje heprealaisille 4

        1. Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
        2. Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
        3. Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
        4. Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
        5. ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
        6. Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        7. niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        8. Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
        9. Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        10. Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        11. Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
        12. Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
        13. eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.
        14. Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
        15. Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
        16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan

        Kirje heprealaisille 6

        1. Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan,
        2. oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.
        3. Ja niin me tahdomme tehdä, jos vain Jumala sallii.
        4. Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
        5. ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
        6. ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
        7. Sillä maa, joka särpii sisäänsä sen päälle usein tulevan sateen ja kantaa kasvun hyödyksi niille, joita varten sitä viljelläänkin, saa siunauksen Jumalalta;
        8. mutta se, joka tuottaa orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton ja lähellä kirousta, ja sen loppu on, että se poltetaan.
        9. Mutta teistä, rakkaat, uskomme sitä, mikä on parempaa ja mikä koituu teille pelastukseksi - vaikka puhummekin näin.
        10. Sillä Jumala ei ole väärämielinen, niin että hän unhottaisi teidän työnne ja rakkautenne, jota olette osoittaneet hänen nimeänsä kohtaan, kun olette palvelleet pyhiä ja vielä palvelette.
        11. Mutta me halajamme sitä, että kukin teistä osoittaa samaa intoa, säilyttääkseen toivon varmuuden loppuun asti,
        12. ettette kävisi veltoiksi, vaan että teistä tulisi niiden seuraajia, jotka uskon ja kärsivällisyyden kautta perivät sen, mikä luvattu on.
        13. Sillä kun Jumala oli antanut lupauksen Aabrahamille, vannoi hän itse kauttansa, koska hänellä ei ollut ketään suurempaa, kenen kautta vannoa,
        14. ja sanoi: "Totisesti, siunaamalla minä sinut siunaan, ja enentämällä minä sinut enennän";
        15. ja näin Aabraham, kärsivällisesti odotettuaan, sai, mitä luvattu oli.
        16. Sillä ihmiset vannovat suurempansa kautta, ja vala on heille asian vahvistus ja tekee lopun kaikista vastaväitteistä.
        17. Sentähden, kun Jumala lupauksen perillisille vielä tehokkaammin tahtoi osoittaa, että hänen päätöksensä on muuttumaton, vakuutti hän sen valalla,
        18. että me näistä kahdesta muuttumattomasta asiasta, joissa Jumala ei ole voinut valhetella, saisimme voimallisen kehoituksen, me, jotka olemme paenneet pitämään kiinni edessämme olevasta toivosta.
        19. Se toivo meille on ikäänkuin sielun ankkuri, varma ja luja, joka ulottuu esiripun sisäpuolelle asti,
        20. jonne Jeesus edelläjuoksijana meidän puolestamme on mennyt, tultuaan ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan, iankaikkisesti.


      • cccd1
        343434 kirjoitti:

        Kirje galatalaisille 4

        1. Mutta minä sanon: niin kauan kuin perillinen on alaikäinen, ei hän missään kohden eroa orjasta, vaikka hän onkin kaiken herra;
        2. vaan hän on holhoojain ja huoneenhaltijain alainen isän määräämään aikaan asti.
        3. Samoin mekin; kun olimme alaikäisiä, olimme orjuutetut maailman alkeisvoimien alle.
        4. Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
        5. lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.
        6. Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"
        7. Niinpä sinä et siis enää ole orja, vaan lapsi; mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta.
        8. Mutta silloin, kun ette tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalia, jotka luonnostaan eivät jumalia ole.
        9. Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?
        10. Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista.
        11. Minä pelkään teidän tähtenne, että olen ehkä turhaan teistä vaivaa nähnyt.
        12. Tulkaa minun kaltaisikseni, koska minäkin olen tullut teidän kaltaiseksenne, veljet, minä pyydän sitä teiltä. Ette ole minua mitenkään loukanneet.
        13. Tiedättehän, että ruumiillinen heikkous oli syynä siihen, että minä ensi kerralla julistin teille evankeliumia,
        14. ja tiedätte, mikä kiusaus teillä oli minun ruumiillisesta tilastani; ette minua halveksineet ettekä vieroneet, vaan otitte minut vastaan niinkuin Jumalan enkelin, jopa niinkuin Kristuksen Jeesuksen.
        15. Missä on nyt teiltä kerskaaminen onnestanne? Sillä minä annan teistä sen todistuksen, että te, jos se olisi ollut mahdollista, olisitte kaivaneet silmät päästänne ja antaneet minulle.
        16. Onko minusta siis tullut teidän vihamiehenne sentähden, että minä puhun teille totuuden?
        17. Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä.
        18. On hyvä, jos osoitetaan intoa hyvässä asiassa aina, eikä ainoastaan silloin, kun minä olen teidän tykönänne.
        19. Lapsukaiseni, jotka minun jälleen täytyy kivulla synnyttää, kunnes Kristus saa muodon teissä,
        20. tahtoisinpa nyt olla teidän tykönänne ja äänenikin muuttaa! Sillä minä olen aivan ymmällä teistä.
        21. Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo?
        22. Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
        23. Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
        24. Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
        25. sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
        26. Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        27. Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
        28. Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.
        29. Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.
        30. Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
        31. Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.

        Kirje heprealaisille 3

        1. Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,
        2. joka on uskollinen asettajalleen, niinkuin Mooseskin oli "uskollinen koko hänen huoneessansa".
        3. Sillä hänen on Moosekseen verraten katsottu ansaitsevan niin paljoa suuremman kirkkauden, kuin huoneen rakentajan kunnia on suurempi kuin huoneen.
        4. Sillä jokainen huone on jonkun rakentama, mutta kaiken rakentaja on Jumala.
        5. Ja Mooses tosin oli "palvelijana uskollinen koko hänen huoneessansa", todistukseksi siitä, mikä vastedes piti sanottaman,
        6. mutta Kristus on uskollinen Poikana, hänen huoneensa haltijana; ja hänen huoneensa olemme me, jos loppuun asti pidämme vahvana toivon rohkeuden ja kerskauksen.
        7. Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
        8. älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa,
        9. jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekojani neljäkymmentä vuotta;
        10. sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: 'Aina he eksyvät sydämessään'; mutta he eivät oppineet tuntemaan minun teitäni;
        11. ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'."
        12. Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta,
        13. vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan: "tänä päivänä", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi;
        14. sillä me olemme tulleet osallisiksi Kristuksesta, kunhan vain pysymme luottamuksessa, joka meillä alussa oli, vahvoina loppuun asti.
        15. Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa",
        16. ketkä sitten, vaikka kuulivat, katkeroittivat hänet? Eivätkö kaikki, jotka olivat Mooseksen johdolla lähteneet Egyptistä?
        17. Mutta keihin hän oli vihastunut neljäkymmentä vuotta? Eikö niihin, jotka olivat syntiä tehneet, joiden ruumiit kaatuivat erämaahan?
        18. Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille?
        19. Ja niin me näemme, että he epäuskon tähden eivät voineet siihen päästä.


    • Anonyymi

      KAIKKI Jumalan käskyt ovat voimassa siihen asti kunnes taivas ja maa katoavat. sanoo Herra Jeesus. Paavalikaan ei missään viaheessa kumonnut tätä totuutta, vaikkakin monet täälläkin näyttävät vääntävän kieroon hänen kirjoituksiaan. Haluavat ehkä täten tulla kutsutuksi pienimmiksi Jumalan valtakunnassa. As Bible says. Ilm. 22:14 alkutekstin mukaan ilmoittaa ykskantaan: "Autuaita ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olis ja he porteista sisälle kaupunkiin menisivät".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5650
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3587
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1710
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1702
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1166
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      839
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe