Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Herpesrajoite

swaziland

Kaipaan vinkkejä seksielämäämme rajoittavaan ongelmaan: huuliherpes. Minulla on ollut rakkula huulessa yhteensä 4 kertaa elämäni aikana, yksi jokaisen raskauden aikana (3)ja yksi viel sen jälkeen. Raskaudenaikaiset rakkulat menivät parisuhdetta tuhoamatta, kun mies käsitti ne raskauteen liityväksi, mutta tuo neljäs oli kuolinisku seksuaalielämällemme. Sen jälkeen eli noin puoleentoista vuoteen ei ole saanut suudella kertaakaan missään tilanteessa edes kevyesti. Mies väistää aina, jos epäileekään, että saattaisi mahdollisesti juolahtaa mieleeni yrittää suutelemista. Puoleentoista vuoteen ei ole ollut yhtään rakkulaakaan, mutta mies epäilee sellaisen heti ilmaantuvan, jos suutelemme. Tämä on aiheuttanut sen, että sängyssä en pääse mihinkään vireeseen, vaan tunnen itseni lähinnä seksiobjektiksi tai yleiseksi naiseksi, jotenkin saastaiseksi, kun toinen pitää koko ajan päätään käännettynä toiseen suuntaan, suojaa itseään käsillä jne. Nyt olemme tulleet siihen pisteeseen, että ennen niin täydellinen seksielämämme on kuihtunut täysin olemattomiin eikä siitä tule kuin mielipahaa. Olemme avioeron partaalla. Tänä aamuna mies kysyi, hakeeko hän ruokatunnilla eropaperit täytettäväksi. Keskustelimme asiasta ennen töihin lähtöä ja suuteluasiaan ei luvattu parannusta, mieluummin lopetetaan koko seksi ja eletään kuin liikekumppanit hoitaen yhteisiä lapsiamme. Miehen kommentti oli: Mitäs menit hankkimaan itsellesi tuollaisen taudin? Onko vinkkejä, miten voisi vielä pelastaa toistakymmentä vuotta jatkunut liittomme kariutumiselta. Itse solmin aikoinaan rakkausavioliiton mieheni kanssa enkä kestä ajatusta elämisestä samassa taloudessa kuin ventovieraat nukkuen saman sängyn eri laidoilla koskettamatta koskaan toisiaan. Onko vinkkejä siihen, miten voisin päästä eroon ulkopuolisuuden tunteesta sängyssä ja saada seksin jälleen sujumaan? Mies tuntuu olevan hyvin ehdoton tuon suutelurajoitteen kanssa? Vai pistänkö miehelle hakuun uuden naisen, joka pystyy todistamaan ettei hänellä ole piilevänäkään herpesvirusta ja sitoutuu olemaan hankkimatta sellaista lähimpään 50 vuoteen?

14

1945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Otan vaan

      Jos sinulla tämä ikävä tauti jostain menneisyydestä on tullut - on aika yleinen ja miehesi ei sinua nyt suutele vaikka olette pitkässä liitossa, niin mietin, että onko tuossa taustalla jotain muutakin..siis miehesi puolelta, tarkoittaen jos tuosta syystä väläytellään jo avioeroa - aika radikaalia.
      No kuitenkin on miten on niin tässä miehellesi hiukan perspektiiviä muualta. Itse sain teininä suutelusta silloiselta poikakaverilta huuliherpeksen, en tiedä tiesikö herpeksestä - sen takia helppo jäljittää jälkikäteen kyseiseen henkilöön, koska luulin silloin, että jätkällä oli finni huulessa - no ei ollut..
      Kuitenkin nyt olen ollut itse pitkässä parisuhteessa vuosia (10) ja nykyisellä kumppanilla ei ole huuliherpestä näkynyt - suutelua tarvitsee vältellä vain silloin, kun on oireita minulla.
      Eli kannattaisiko miehesi relata hiukan, jos olette muuten liitossa keskenään ja lapsiakin - laita miehesi lukemaan tämä ja kyllä, pussata yhä edelleen siis voi...edellytyksenä tietysti, että parisuhde muuten kondiksessa.
      Olisi aika karua parisuhde kuvailemallasi tavalla.

      • ölläöölööå

        Huuliherpes virusta kantaa jokainen, se on eri asia puhkeaako se joillain koskaan. Itselläni yleensä stressin tai flunssan aiheuttamana poksahtaa.
        Vaikuttaa, että miehellesi tämä huuliherpes on tekosyy eroon.


      • Herpa12345
        ölläöölööå kirjoitti:

        Huuliherpes virusta kantaa jokainen, se on eri asia puhkeaako se joillain koskaan. Itselläni yleensä stressin tai flunssan aiheuttamana poksahtaa.
        Vaikuttaa, että miehellesi tämä huuliherpes on tekosyy eroon.

        Yskänrokko eli huuliherpes
        Yskänrokko on Herpes simplex -viruksen aiheuttama rakkulatauti, joka useimmiten esiintyy toispuolisesti huulissa. Tartunta saadaan useimmiten jo lapsuudessa ja noin 90%:lla aikuisista on todettu jossain elämänsä vaiheessa saaneen virustartunnan. Lapsuusiässä saatu tartunta on usein oireeton ja tartunnan saaneet jäävät viruksen pysyviksi kantajiksi viruksen jäädessä oireettomana tuntohermosolmukkeisiin.


    • minusta

      Aika outoa... Miehesi vaikuttaa jotenkin tosi ylireagoivalta ja hieman henkisesti häiriintyneeltä!?

      Itse seurustelen miehen kanssa, jolla on huuliherpes. Ja vaihdetaan kyllä kymmeniä-satoja pusuja päivässä!

      • tapa ajatella

        no ei se ainakaan sun syysi ole, että sulla on huuliherpes.

        ihme mies. jaksamista sinulle.


    • tai lääkärin

      -Laita miehesi hieman lukemaan asiatietoa huuliherpeksestä, tai jos ei muu auta niin vie hänet yhdessä sinun kanssasi terveydenhoitajan tai lääkärin juttusille saamaan OIKEAA tietoa asiasta.

      • jkl

        kuvaamaanne tautiin, tai pikemminkin vaivaan, on olemassa helpotus, Herpeksen estolääkitys.
        Olen saanut ko.tartunnan ex-avokumppaniltani, jonka tietämättäni lahjoitin nykyiselle vaimolleni.
        Olemme olleet naimisissa ihmisikä huomioiden kohtuullisen kauan, kasvaneet kolmen lapsen ja kiireisen elämän keskellä kutakuinkin keskituloista nuhteetonta elämää, jossa suurimpiin synteihini kuuluu urean heittäminen moottoripyöräillessämme tien varteen.
        En ota kantaa ko. miehen kykyyn hoitaa parisuhdettaan, mutta väitän hänen olevan hiukan turhan neuroottinen asian suhteen.
        Liittoon tarvitaan aina vähintään kaksi osapuolta, joiden molempien puutteet on mielestäni toisen osapuolen hyväksyttävä.
        kohdallamme tilanne on huomattavan paljon alempana, kuin huulet ovat.
        Vaimollani olisi oikeus ja kohtuus poistaa allekirjoittanut muonavahvuudesta, mutta lienee kohdallamme jotain tärkeämpää kuin moisen asian historiallinen tutkinta.


      • Duplex
        jkl kirjoitti:

        kuvaamaanne tautiin, tai pikemminkin vaivaan, on olemassa helpotus, Herpeksen estolääkitys.
        Olen saanut ko.tartunnan ex-avokumppaniltani, jonka tietämättäni lahjoitin nykyiselle vaimolleni.
        Olemme olleet naimisissa ihmisikä huomioiden kohtuullisen kauan, kasvaneet kolmen lapsen ja kiireisen elämän keskellä kutakuinkin keskituloista nuhteetonta elämää, jossa suurimpiin synteihini kuuluu urean heittäminen moottoripyöräillessämme tien varteen.
        En ota kantaa ko. miehen kykyyn hoitaa parisuhdettaan, mutta väitän hänen olevan hiukan turhan neuroottinen asian suhteen.
        Liittoon tarvitaan aina vähintään kaksi osapuolta, joiden molempien puutteet on mielestäni toisen osapuolen hyväksyttävä.
        kohdallamme tilanne on huomattavan paljon alempana, kuin huulet ovat.
        Vaimollani olisi oikeus ja kohtuus poistaa allekirjoittanut muonavahvuudesta, mutta lienee kohdallamme jotain tärkeämpää kuin moisen asian historiallinen tutkinta.

        Lainaus:Olen saanut ko.tartunnan ex-avokumppaniltani, jonka tietämättäni lahjoitin nykyiselle vaimolleni.

        Aika rohkeasti olet lähtenyt esittämään arvauksia tartuntalähteestä ja -kohteesta.

        Terveyskirjasto.fi
        Yskänrokkoviruksia (herpes simplex virus, HSV) on kahta tyyppiä, HSV1 ja HSV2. HSV1 aiheuttaa infektion yleensä kasvoissa, HSV2 sukuelimissä (genitaaliherpes 1) ja pakaroissa. Joskus HSV2 on kasvoissa ja HSV1 sukuelimissä. HSV1-tartunta saadaan yleensä pienenä, jolloin se ei aiheuta mitään oireita. Mitä vanhempana tartunnan saa, sitä todennäköisemmin seurauksena on voimakas infektio. Lähes jokainen on saanut HSV1-tartunnan ja kantaa virusta elimistössään, hermon juuressa, tumakkeessa. Kun ihmisen immuunipuolustus heikentyy flunssan, auringon ultraviolettisäteilyn tai muun syyn seurauksena, virus aktivoituu ja siirtyy hermoa pitkin ihoon tai limakalvolle.


      • jkl
        Duplex kirjoitti:

        Lainaus:Olen saanut ko.tartunnan ex-avokumppaniltani, jonka tietämättäni lahjoitin nykyiselle vaimolleni.

        Aika rohkeasti olet lähtenyt esittämään arvauksia tartuntalähteestä ja -kohteesta.

        Terveyskirjasto.fi
        Yskänrokkoviruksia (herpes simplex virus, HSV) on kahta tyyppiä, HSV1 ja HSV2. HSV1 aiheuttaa infektion yleensä kasvoissa, HSV2 sukuelimissä (genitaaliherpes 1) ja pakaroissa. Joskus HSV2 on kasvoissa ja HSV1 sukuelimissä. HSV1-tartunta saadaan yleensä pienenä, jolloin se ei aiheuta mitään oireita. Mitä vanhempana tartunnan saa, sitä todennäköisemmin seurauksena on voimakas infektio. Lähes jokainen on saanut HSV1-tartunnan ja kantaa virusta elimistössään, hermon juuressa, tumakkeessa. Kun ihmisen immuunipuolustus heikentyy flunssan, auringon ultraviolettisäteilyn tai muun syyn seurauksena, virus aktivoituu ja siirtyy hermoa pitkin ihoon tai limakalvolle.

        edelleenkin olen sitä mieltä, että ko. virus ei estä elämistä.


      • nainen.29
        Duplex kirjoitti:

        Lainaus:Olen saanut ko.tartunnan ex-avokumppaniltani, jonka tietämättäni lahjoitin nykyiselle vaimolleni.

        Aika rohkeasti olet lähtenyt esittämään arvauksia tartuntalähteestä ja -kohteesta.

        Terveyskirjasto.fi
        Yskänrokkoviruksia (herpes simplex virus, HSV) on kahta tyyppiä, HSV1 ja HSV2. HSV1 aiheuttaa infektion yleensä kasvoissa, HSV2 sukuelimissä (genitaaliherpes 1) ja pakaroissa. Joskus HSV2 on kasvoissa ja HSV1 sukuelimissä. HSV1-tartunta saadaan yleensä pienenä, jolloin se ei aiheuta mitään oireita. Mitä vanhempana tartunnan saa, sitä todennäköisemmin seurauksena on voimakas infektio. Lähes jokainen on saanut HSV1-tartunnan ja kantaa virusta elimistössään, hermon juuressa, tumakkeessa. Kun ihmisen immuunipuolustus heikentyy flunssan, auringon ultraviolettisäteilyn tai muun syyn seurauksena, virus aktivoituu ja siirtyy hermoa pitkin ihoon tai limakalvolle.

        Niin juuri, suurimmalla osalla suomalaisista (ja monen muun maalaisista myös) on tämä virus. Suurimmalla osalla se aktivoituu vain kerran tai ei ikinä.
        Suurin osa ihmisistä saa tämän jo lapsena kun sukulaiset ym pussailee lapsia.
        Mitä luultavimmin miehelläsi on jo tämä virus, on ollut jo ennekuin edes tapasitte.
        Ehdottaisin, että hankkisitte asianmukaista tietoa kyseisestä viruksesta, ja molemmat tutustuisitte siihen. Toivottavasti tilanteenne helpottaa!!


    • herra herpiö

      No, aika pieni toi sun vaiva. Mulla on 4-5 kertaa vuodessa huuliherpes joka kesta 5-7 päivää voiteesta huolimatta. Vituttaa joka kerta näin 40v jälkeenkin.

      Herpes ei tartu jollei ole rakkuloita tulossa tai huulessa. Muun ajan se lymyilee jossain hermostossa ja ilmestyy kun flunssa (kuten nyt), stressi, vatsaongelmat iskee

    • -naikkonen72-

      Huuliherpeksen voi saada mistä vaan pintatartuntana, kuten flunssankin. Se ei ole sama asia kuin sukupuolitauti-herpes, vaikka virukset ovatkin läheistä sukua.

      Itselläni on ollut lapsesta asti, ja puhkeaa aina stressin yhteydessä.

      Herpeksen saantiin ei voi mitenkään itse vaikuttaa, tosin jos on huono vastustuskyky kuten raskauden aikana niin se puhkeaa helpommin näkyviin. Mutta voi siis elää ihmisessä muutenkin, ja aivan takuuvarmasti miehelläsikin on se jo.

    • swaziland

      Mies ei suostu keskustelemaan asiasta asiallisesti. Pääsiäisen aikaan asiaa yritettiin puida. Ensin hän yrittää kiertää aiheen leikkisästi lipsuttamalla johonkin toiseen asiaan. Kun en luovuttanut hänen äänensävynsä kiristyi ja hän ilmoitti asiasta voitavan keeskustella, mutta minun tulisi olla valmis siihen, että hän kaivaa kaikki mahdolliset vuosien varrella tekemäni virheet ärsyttävät asiat, ajankäyttöni, kaikki huonot puolet, mitä minusta löytyy eikä säästele sanojaan. Toisin sanoen mies kokee, että häntä vastaan hyökätään, jos haluan selvitystä suutelemattomuuden syistä tai arviota siitä, onko suudelmia enää mahdollisesti koskaan luvassa. En jaksa ottaa vastaan sitä ryöpytystä, mikä on luvassa, sen verran olen joskus kokeillut jonkin muun asian kanssa. Loppujen lopuksi varsinainen asia muuttuu "keskustelun" jälkeen vain huonompaan suuntaan. Mies on ilmeisesti tehnyt päätöksensä asiasta eikä voi sietää sitä, että hänen päätöksiään kyseenalaistetaan. Edessä taitaa olla suudelmaton loppuelämä tai, jos en kestä sitä, ero.

    • sdgsh

      Anna sille herpes, oottepahan sit ainaki yhdessä, ei voi mies karata nii helposti toisiin naisiin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      92
      2412
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2164
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      1993
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1702
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1622
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1476
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1450
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      74
      1419
    10. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    Aihe