Moron kaikki,
Onkos jollain kokemuksia kertoa uudesta C5:sta. Ja mites tuo 6 lovinen automaatti on toiminut, ja muitakin kommentteja otetaan Hdi mallista vastaan. (toki bensamallin omistajat myös comments.)
Kokemuksia uudestai C5 Hdi - automaattista
8
1556
Vastaukset
- automaatti...
Tämä Citroen C5 2.0 HdiA on viides automaatti vaihteinen ja on ehdottomasti paras tähän astisista, eli toiminta on aika huomaatonta, varsinkaan matkustajat eivät osaa sanoa vaihtokohtia. Olen tyytyväinen tähän kuusiloviseen jossa vielä pieni lisä aikaisempiin kun kojelaudassa näkyy käytössä oleva vaihde. Ei nuo aikaisemmatkaan mitenkään huonoja ole olleet mutta kehitystähän tapahtuu joten uusimman on on helppo olla paras.
- On!!!
Taksia renkinä ajelen ja noita eri autoja tulee melkein päivittäin ajeltua ja kyllähän se uus C5 on vaan mukava ajaa!!! Loota on kyllä hienosti vaihtava, eikä kyllä oo ollu pahaa sanottavaa muutenkaan tosta uudesta C5:sta! Autossa tais olla jo 60tkm mittarissa kun viimeksi ajelin ja on vissiin pelannu hienosta, eli ei oo ollu vikoja! Jos nyt itselle oman auton laittaisin, niin C5 se melko varmasti olisi ja tietysti hyde "jousilla"! Muita merkkkejä millä oon ajanu on Toyotan avensis, Mersun c ja e Bemun 5, wolsun passatti ja kyllähän siellä pari ooppeliikin on...
- C5 Exclusive Hdi136
manuaalilaatikolla.
Ensimmäiset kymppitonnit on ajettu. Auto on toiminut ongelmitta. Kulutus on sekaajossa 6 litraa ja maantiellä mennään 5:n pinnassa normaalinopeuksilla.
Hyvää:
- erinomainen ilmastointiautomatiikka
- hiljainen ja suht tilava
- kone kerrassaan mainio
- viimeistely ja pikku yksityiskohdat (esim. liikeohjatut ledivalot ovilokeroissa, kuskin penkin hierontatoiminta)
- kaasujousitus tekee matkanteosta mukavaa
- vanhaan C5:een verrattuna työn laatu parantunut paljon
Huonoa:
- suljettavat sisäsäilytystilat hanskalokeroa lukkunottamatta pieniä
Ennenkuin täällä pyörivät älykääpiöt ehtivät hätiin.. uuden C5:n luotettavuudesta ei saa tietoa vähään aikaan. Vanha C5 (on sellainenkin ollut, n. 8 muun uuden auton lisäksi aikojen saatossa) oli laadun suhteen suht kehno. Ei tielle jättänyt kertaakaan (niinkuin ei yksikään muukaan noista autoista), mutta varsinkin sähkö-ongelmia oli -> turhia korjauskeikkoja takuun piikkiin ja ylim. harmia.
Tämänhän PSA:n dirikka on myöntänyt, yhtenä isona syynä oli holtiton alihankkijasysteemi, jonka PSA supisti olennaisesti nostaakseen tavaran laatua.
Jää nähtäväksi tulevaisuudessa, miten hyvin tässä on onnistuttu. Eiköhän 3 vuoden päästä tiedetä, paraniko laatu myös käytännössä. Uudella ja vanhalla C5:lla ei ole muuta yhteistä kuin nimi..
Toinen huvittava provopelle on tuo viimasuojatyyppi. Jos konehuoneen ilmavirtauksia ei jollain tavalla säädetä, niin esim. tuon Hdi-koneen lämpöhäviöt eivät riittäisi pakkasella lämmittämään sisätiloja ja webaston käyttö tähän olisi typerää jos sama hoituu kuristamlla virtauksia. Jos taas konehuoneen tekee liian tiiviiksi, niin kesäkuumalla ilmastointi kituisi. - Setä Viitonen
C5 Exclusive Hdi136 kirjoitti:
manuaalilaatikolla.
Ensimmäiset kymppitonnit on ajettu. Auto on toiminut ongelmitta. Kulutus on sekaajossa 6 litraa ja maantiellä mennään 5:n pinnassa normaalinopeuksilla.
Hyvää:
- erinomainen ilmastointiautomatiikka
- hiljainen ja suht tilava
- kone kerrassaan mainio
- viimeistely ja pikku yksityiskohdat (esim. liikeohjatut ledivalot ovilokeroissa, kuskin penkin hierontatoiminta)
- kaasujousitus tekee matkanteosta mukavaa
- vanhaan C5:een verrattuna työn laatu parantunut paljon
Huonoa:
- suljettavat sisäsäilytystilat hanskalokeroa lukkunottamatta pieniä
Ennenkuin täällä pyörivät älykääpiöt ehtivät hätiin.. uuden C5:n luotettavuudesta ei saa tietoa vähään aikaan. Vanha C5 (on sellainenkin ollut, n. 8 muun uuden auton lisäksi aikojen saatossa) oli laadun suhteen suht kehno. Ei tielle jättänyt kertaakaan (niinkuin ei yksikään muukaan noista autoista), mutta varsinkin sähkö-ongelmia oli -> turhia korjauskeikkoja takuun piikkiin ja ylim. harmia.
Tämänhän PSA:n dirikka on myöntänyt, yhtenä isona syynä oli holtiton alihankkijasysteemi, jonka PSA supisti olennaisesti nostaakseen tavaran laatua.
Jää nähtäväksi tulevaisuudessa, miten hyvin tässä on onnistuttu. Eiköhän 3 vuoden päästä tiedetä, paraniko laatu myös käytännössä. Uudella ja vanhalla C5:lla ei ole muuta yhteistä kuin nimi..
Toinen huvittava provopelle on tuo viimasuojatyyppi. Jos konehuoneen ilmavirtauksia ei jollain tavalla säädetä, niin esim. tuon Hdi-koneen lämpöhäviöt eivät riittäisi pakkasella lämmittämään sisätiloja ja webaston käyttö tähän olisi typerää jos sama hoituu kuristamlla virtauksia. Jos taas konehuoneen tekee liian tiiviiksi, niin kesäkuumalla ilmastointi kituisi.Kiitokset hyvistä ja mielenkiintoisista kommenteista.
Laadusta vielä sen verran, että paraneminen näkyy jo C5 II-sarjassa, itsellä on kohta 3 vuotta pelannut kuin enkeli muutamaa tyyppivikaa lukuunottamatta (takalasi, parkkitutkat), joista toinen meni takuuseen ja toisesta muutama satku laskua.
Edullinen ja luotettava peli on ollut ja näillä jälleenmyyntiarvoilla saan kyydeistä nauttia vielä pitkään...(sen tähden en mene uutta C5:ttä edes koeajamaan ;-( - on tosiaankin
C5 Exclusive Hdi136 kirjoitti:
manuaalilaatikolla.
Ensimmäiset kymppitonnit on ajettu. Auto on toiminut ongelmitta. Kulutus on sekaajossa 6 litraa ja maantiellä mennään 5:n pinnassa normaalinopeuksilla.
Hyvää:
- erinomainen ilmastointiautomatiikka
- hiljainen ja suht tilava
- kone kerrassaan mainio
- viimeistely ja pikku yksityiskohdat (esim. liikeohjatut ledivalot ovilokeroissa, kuskin penkin hierontatoiminta)
- kaasujousitus tekee matkanteosta mukavaa
- vanhaan C5:een verrattuna työn laatu parantunut paljon
Huonoa:
- suljettavat sisäsäilytystilat hanskalokeroa lukkunottamatta pieniä
Ennenkuin täällä pyörivät älykääpiöt ehtivät hätiin.. uuden C5:n luotettavuudesta ei saa tietoa vähään aikaan. Vanha C5 (on sellainenkin ollut, n. 8 muun uuden auton lisäksi aikojen saatossa) oli laadun suhteen suht kehno. Ei tielle jättänyt kertaakaan (niinkuin ei yksikään muukaan noista autoista), mutta varsinkin sähkö-ongelmia oli -> turhia korjauskeikkoja takuun piikkiin ja ylim. harmia.
Tämänhän PSA:n dirikka on myöntänyt, yhtenä isona syynä oli holtiton alihankkijasysteemi, jonka PSA supisti olennaisesti nostaakseen tavaran laatua.
Jää nähtäväksi tulevaisuudessa, miten hyvin tässä on onnistuttu. Eiköhän 3 vuoden päästä tiedetä, paraniko laatu myös käytännössä. Uudella ja vanhalla C5:lla ei ole muuta yhteistä kuin nimi..
Toinen huvittava provopelle on tuo viimasuojatyyppi. Jos konehuoneen ilmavirtauksia ei jollain tavalla säädetä, niin esim. tuon Hdi-koneen lämpöhäviöt eivät riittäisi pakkasella lämmittämään sisätiloja ja webaston käyttö tähän olisi typerää jos sama hoituu kuristamlla virtauksia. Jos taas konehuoneen tekee liian tiiviiksi, niin kesäkuumalla ilmastointi kituisi.kehnoinpia ja vikanaisimpia autoja mitä on ollut myynnissä. Eräskin asentaja sanoi että eniten ovat korjanneet juuri tuota vanhaa C5:sta.
- vanhalla lootalla..
sekin on tosi hyvä, kun vain pitää oilit kunnossa. Ja tuo 6 pykäläinen on paljon parempi, vaihtoja tuskin huomaa, monesti kokeiltu. Vanhassa huomaa joskus vaihdot, mutta ei se mukavuutta ja ajon helppoutta vähennä.
Hieman käytettyjä odotellessa.- dell.
Itsellä uusikorinen Tourer 136 hdi automaatti. Moottori / vaihteistoyhdistelmä toimii hienosti. Ainoastaan joskus tuntuu lievät "nykäykset", kun laaatikko vaihtaa pienempiä vaihteita sisään moottorijarrutuksessa hieman suuremmista nopeuksista esim 80->0. Muutenkin auto toiminut hienosti ensimmäiset 13 tkm. Kaiken kaikkiaan mukava auto. Käytännön tehoja tuntuu olevan paljon enemmän, kuin mitä viralliset arvot antaisivat olettaa. Suosittelen.
- Sakreköör
15.000 km on takana, eipä ole ollut ongelmia. Diesel/automaatti on mainio yhdistelmä, vääntöä löytyy ja kun turbo puuttuu peliin, niin hyvin lähtee. Eka dieselini ja olen ollut enempi kuin tyytyväinen. Talvella myös luistonesto on osoittanut laadukkuutensa, ei lähde käsistä, kun laittaa tallan pohjaan. Mökkikäytössä hydejousinen on käyttökelpoinen, ei jää kiinni, kun maavaraa voi nostaa ohi kinoksien tai kivien. Parasta ovat kuitenkin ajo-omainaisuudet maantiellä, leppoisaa kyytiä. Kone ei ole janoinen, meillä 800 km matka Rukalle boxi katolla ja tietsikan mukaan vei 5,4 litr/100 km.
Kyllä tätä suositella voi...ja näkyyhän näitä jo runsaasti liikenteessäkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760