Minulla on vapaaehtoinen OP:n eläkevakuutus, joka oli sidottu rahastoihin vuoden 2007 elokuuhun asti. Sitten kävin pankin sijoitusneuvojalla tarkoituksenani siirtää säästöni korkotuottoiseksi, koska aloin epäillä, etteivät rahat rahastoissa olisi turvassa. Tarkoitukseni oli sijoittaa koko eläke, myös tulevat maksut korkotuottoon, ja Aurumilta tulikin vahvistus, että säästöni ovat 100 %:sti korkotuotoissa. Seuraavan vuoden alussa tuli tiliote, josta kävi ilmi, että n. 5 % säästöistäni oli vielä rahastoissa. En ottanut yhteyttä pankkiin, koska tuotto oli vielä plussalla,mutta ihmettelin vain, mistä nuo rahastot tuonne ovat jääneet, olinhan tarkoittanut sijoittaa summan - myös ne tulevat varmaan korkotuottoon. Tämän vuoden alussa sitten havahduin, kun tiliotteesta kävi ilmi, että persnettoa oli tullut rajusti rahastosijoitusten ansiosta. En ole vielä saanut selvitystä pankista sen enempää kuin Aurumiltakaan, mutta luulen, että sijoitukseni elokuusta 2007 eteenpäin ovat menneet rahastoihin eli hevonp***n. Näin en tarkoittanut. En tietenkään voi muistaa, eikä siitä ole ääninauhaa, mitä sijoitusneuvojan kanssa puhuin, mutta tarkoitukseni oli turvata KAIKKI, siis myös tulevat maksut korkotuottoon. Nuolenko vain tappioni, vai onko tässä mitään valituksen mahdollisuutta?
OP-eläkevakuutus
5
2750
Vastaukset
- ddddhhhhh
Jospa tuo 'korkotuotto' onkin ollut korkorahastoja? Nehän ovat menneet alas kuin lehmän häntä.
- se alkuperäinen
Tiliotteen mukaan korkotuotto on ollut 3,5 % eli ei se rahastoissa ole.
- mietitäänpäs asiaa
Homma on mennyt varmaan näin: OP:n työntekijä on siirtänyt varat korkopuolelle, mutta ei ole huomannut muuttaa kuukausisäästöä jos on vaikka seuraava asiakas soittanut ja homma jäänyt kesken. Normaalisti tuollaisesta muutoksesta olettaisi tulevan vahvistus asiakkaalle. Jos olisi soittanut, tilanne olisi toinen sillä pankissa menee puhelut nauhalle, joten sieltä olisivat voineet tsekata asian ja valitus voisi mennä läpi.
Valittaa voi aina, mutta vaikeaa on todistaa tapahtunutta. Ongelmana on se, että kun markkina laskee niin näitä "olin oikeastaan tarkoittanut varani pienempiriskiseen kohteeseen" -yhteydenottoja tulee monia. Opetuksena tässä on että aina kannattaa reklamoida ja reagoida heti. Onneksi valtaosa eläkerahoistasi on kuitenkin ollut turvassa.- tavallinen sijoittaja
Onneksi minulla on kaikki rahat growth managerissa omaisuudenhoidossa siellä kun gyllenbergin asiantuntijat siirtävät rahat korkopuolelle heti kun pitääkin eikä minun tarvitse murehtia ollenkaan. En ole kyllä raporttia katsellut mutta turvallinen on olo...
- miinuksella
sinne omaan op:n konttoriin ja "omalle" sijoi-
tusneuvojallesi ja ala selvittämään asiaasi.
Anna palaute ja älä luovuta. Sijoitusrahastot ovat tuottaneet vain miinusta ja koko ajan jotkut rahastot menevät "alas". Onko sulla verkkopankkiyhteys - sen kautta voit tarkistaa oman tilanteesi ja tämän päivän kurssit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221691
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161372- 61980
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329972- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen78816- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658