Lasten omaperäisiä

sanoja olisi kiva

lukea!

Muisteloissa tietysti oma kullannuppu: "Omenapuu omenoi, taivas pilvehtii..."
äiti-ei vielä mummu

79

2506

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viivi-amaldiina

oli alle 2v, katsoi lintuja ulos ikkunasta tuolilla seisten.
      Näki talitintin, poika pisti kädet ikkunaa kohti kuin kotia linnulle antaen ja sanoi, tuu tilitantti tänne ,tuu. :)
      Tapauksesta on aikaa nyt 33 vuotta,,,,

• muistoja jotka

eivät unohdu!

• HTZA

Faija! Sä oot fiksu..
      mut en mää noin voi tehdä, pitää pitää imago..

• se toki

pitää säilyttää!!!

• HTZA
        se toki kirjoitti:

pitää säilyttää!!!

Se oli napapaita tai joku hervoton toppi.
        Olivat äitinsä kanssa käyneet ostamassa.
        Vedin syvään henkeä, vilkaisin äitiään, ja puuskahdin ilmat pihalle.
        Tuli muistot mieleen, ne kuuskytlukulaiset...
        En kyllä tunnusta mutta ehkä olin, kuitenkin, pikkiriikkisen, syyllinen, tuohon vapaaseen kasvatukseen. Äitinsä kyllä pilasi tytön. :)

No, ei hän pilalla ole, fiksu vanhapiika nykyään.
        Liekö syynä se että poltti liivinsä muinoin, ja käyttää vieläkin toppeja?

• kantsii miettii
        HTZA kirjoitti:

En kyllä tunnusta mutta ehkä olin, kuitenkin, pikkiriikkisen, syyllinen, tuohon vapaaseen kasvatukseen. Äitinsä kyllä pilasi tytön. :)

onko tulos isä vai,äiti, vahvasti tuntuu että HÄN ITSE, HYVÄ !

• sanoo_suttura*

Maammo! Kaikkitietävä ja ponnistuspohja...
        tulen kysymään, kun tarvitsen neuvoa...

;)

• kehu ja ohje
        sanoo_suttura* kirjoitti:

Maammo! Kaikkitietävä ja ponnistuspohja...
        tulen kysymään, kun tarvitsen neuvoa...

;)

samassa viestissä1

• sanoo_suttura*
        kehu ja ohje kirjoitti:

samassa viestissä1

oli tiivistelmä suhteestamme. :)
        Ollaan aina oltu puheväleissä ja ja hyvällä tuurilla, sekä viisailla neuvoilla, hänestä on kasvanut tasapainoinen neitokainen. :)

• rekkaa?
        HTZA kirjoitti:

niinpä.

• HTZA
        rekkaa? kirjoitti:

niinpä.

vannomaan en mene, mutta jonkinlainen myyntiykki on, ja tekstailee, joskus, ulkomailtakin.
        Liekö sielä rekkansa kanssa?
        :)

• tarkasteli peilistä hampiataan, ja löysi pienen pilkun sieltä hampaankolosta; hän tuli luokseni virutellen suutaan ja sanoi että: "Äiti tuolla se hammaspeikko on"..:)

Oisiko ollut jotain neljän vanha..

• äiti ottanut

sitä peikkoa pois?
        Lapseni kun oli pienenä kuumeessa, katsoi minua anovasti ja sanoi: "Äiti ota tää tauti multa pois."
        - Tulee vieläkin kyyneleet silmiin kun muistelen.
        Me äidit ja isät otettaisiin, niin monia tauteja ja murheita pois, mutta tämä elämä on niin järjestetty, että jokaisen meistä täytyy, omat "tautinsa" ottaa vastaan ja kohdata.
        -se aloittaja äiti

• äiti ottanut kirjoitti:

sitä peikkoa pois?
        Lapseni kun oli pienenä kuumeessa, katsoi minua anovasti ja sanoi: "Äiti ota tää tauti multa pois."
        - Tulee vieläkin kyyneleet silmiin kun muistelen.
        Me äidit ja isät otettaisiin, niin monia tauteja ja murheita pois, mutta tämä elämä on niin järjestetty, että jokaisen meistä täytyy, omat "tautinsa" ottaa vastaan ja kohdata.
        -se aloittaja äiti

niitä äitejä jotka joutuu kestämään lastensa vaikeat sairaudet esim. syövän, - en ymmärrä kuinka siitä selviää järissään :(

• ent.tehtaantyttö

kundin ollessa, pieni. Joten niitä "väärinkäsityksiä" kyllä tuli väkisin..ei viestintä oli toisillemme oli siten erittäin vaikeaa melkein päivittäistä..no, tälläisen yhden kivan tapauksen muistan..olin tehnyt joulutorttuja ja niiden päälle kun ripottelin tomusokeria...no, sitten kun vieraita tuli joulukahville...niin kundi selitti äiti laittoi niihin tomua.

Vuosien mittaan ollaan näitä sanoja sitten selitelty oikeinpäin...mitä mikäkin sana "tarkoitti", mutta ensin ne sanat ulkoa opetettava..sana kerrallaan..ja kundin opittava.

No, tuota kärsivällisyyttä taas...sitten väkisin tullut minunkin opiskeltua tässä elämässä...kundi kun taas opetti siinä minua.

t.friidu

• tai pöly

sokerit kumppa on, menee multa vieläkin vikaan

• ent.tehtaantyttö
        tai pöly kirjoitti:

sokerit kumppa on, menee multa vieläkin vikaan

siellä paketin kyljessä lukea että, tomusokeri..mutta kansan suussa olla pölysokeri..Ei taitaisi kaupaksi mennä jos lukisi pölysokeri;)

t.friidu

• pyysi ruokapöydässä kenuja, - perunoita :) Olikohan parivuotias silloin..

• viivi-amaldiina

pienenä oli meillä yökylässä ja teimme makaronilaatikkoa ruuaksi( pojan herkkua).
        Aloimme syödä, ja poika pyytää keffatsua, emme tajunneet mitä hän tarkoittaa.
        Hän nousi tuolilla polvilleen ja otti ketsuppipullon ja sanoi, laita mummi lisää keffatsua. :) siitä lähtien hän ollut keffatsu lempinimeltään.

• Isi toi 2-vuotiasta lasta luokseni ja antoi lähtösuukon lapselle, niin lapsi sanoi: Isi anna suukko "Miljoonallekin"

Tapahtui tänään ja naurattaa vieläkin sen isin hölmistynyt ilme.

• miljoona kirjoitti:

Isi toi 2-vuotiasta lasta luokseni ja antoi lähtösuukon lapselle, niin lapsi sanoi: Isi anna suukko "Miljoonallekin"

Siis ei ollut lapsenlapsi tai mikään sukulainen.

• miljoona kirjoitti:

Isi toi 2-vuotiasta lasta luokseni ja antoi lähtösuukon lapselle, niin lapsi sanoi: Isi anna suukko "Miljoonallekin"

voi että niitä lapsia, - ja sinusta tykätään..:)

• viivi-amaldiina kirjoitti:

pienenä oli meillä yökylässä ja teimme makaronilaatikkoa ruuaksi( pojan herkkua).
        Aloimme syödä, ja poika pyytää keffatsua, emme tajunneet mitä hän tarkoittaa.
        Hän nousi tuolilla polvilleen ja otti ketsuppipullon ja sanoi, laita mummi lisää keffatsua. :) siitä lähtien hän ollut keffatsu lempinimeltään.

pyysi kilkaa, kun tahtoi lusikan :)

• pysynkö aiheessa mutta

naapurissa asui perhe ja heillä poika joka pahasti särki ärrää.
      Kerran hän muiden talonlasten kanssa oli pihalla ja tällä oli semmonen nahkahattu kuin Irvinillä oli aikoinaan mutta se oli kamalan ryppyinen, minä sanoin tuolle pojalle että mistä sä tuon hatun,tuohan on kuin läpiperseen vedetty,,poika hetken hiljaa ja ärrää sortaen tuumasi,,joo,itte oot läpiperseen vedetty.
      Vaan kyllä mä nauroin,tuohon en osannut mitään enään vastata.

• lastani

ja hän vain nauroin, sanoin että tämä on vakava asia ja lapsi siihen: enhän minä voi mitään sille kun hampaita naurattaa.

• viivi-amaldiina

ihana.

• Päivän vitsi

tuli tässä! ;) minkäs sille... :)))

• olipa mukava aloittaa
        viivi-amaldiina kirjoitti:

ihana.

tämä, ihan ihanaa lukea kun kaikilla on niin paljon mukavia viisaita sanoja! ;) äiti...

• jo kauan kun

sisareni tytär, n2v. kutsui naisten rintoja
      "vöyvöttimiksi" aivan ilmentävä sanonta!
      ;) mielestäni

• viivi-amaldiina

rinnoista tulee mieleeni siskoni tyttö olisiko ollut 4-5v, oli mummonsa (siis äitini) kanssa saunassa.
        Oli katsellut mummoa lauteilla tarkemmin, ja tuumannut, mummon tissit nukkuu mutta äidillä ne on vielä hereillä. :)

• eihän niillä
        viivi-amaldiina kirjoitti:

rinnoista tulee mieleeni siskoni tyttö olisiko ollut 4-5v, oli mummonsa (siis äitini) kanssa saunassa.
        Oli katsellut mummoa lauteilla tarkemmin, ja tuumannut, mummon tissit nukkuu mutta äidillä ne on vielä hereillä. :)

ollut enää mitään tekemistä, silloinhan rupeaa nukuttamaan. ;))))

• kiirehtiä muualle

Kiitos kaikille muistelijoille, niitä oli mukava jakaa.
      Katselen uudet tekstit huomenna. Hyviä muisteloita kaikille...
      äiti aloittaja

• mummulaista!

3v tyttären poika katsoi ikkunasta,kun talkkari laski lippua ja tuumasi,että nyt se aleksin kives päivä sitte loppuu.

• sanoo_suttura*

minussa on vikana, kun en muista juuri mitään lapsieni sukkeluuksista?
      Ei ole muistissa mitään parempaa kuin teidän hauskat juttunne. :)

• hassuja tapahtumia.., muistatko semmoisia..? :)

• sanoo_suttura*
        Pirrejuupas kirjoitti:

hassuja tapahtumia.., muistatko semmoisia..? :)

kun muistutit.
        Niitä on paljonkin...enemmän kuin osaan kertoa. :)

Minun muistini on enemmänkin tilanteissa ja niitä on vaikeaa kuvailla muutamalla sanalla. .)

• sanoo_suttura* kirjoitti:

kun muistutit.
        Niitä on paljonkin...enemmän kuin osaan kertoa. :)

Minun muistini on enemmänkin tilanteissa ja niitä on vaikeaa kuvailla muutamalla sanalla. .)

mie taas muistan tuollaiset hassut ja jotenkin hellyttävät tilanteet ikäni, esim. vanhempi tyttäremme katsoi olkkarin ikkunasta pihalle ja huusi innoissaan minulle: "iti äiti pihalla on leijona!", - siellä oli ruskea matala spanieli :))

• Pirrejuupas kirjoitti:

mie taas muistan tuollaiset hassut ja jotenkin hellyttävät tilanteet ikäni, esim. vanhempi tyttäremme katsoi olkkarin ikkunasta pihalle ja huusi innoissaan minulle: "iti äiti pihalla on leijona!", - siellä oli ruskea matala spanieli :))

muutimme, ja n. 2 vee tyttäremme katseli touhujani aikansa, ja tuumasi: "Hullu äiti, särki kodin!" :))

• suttura_sanoo*
        Pirrejuupas kirjoitti:

muutimme, ja n. 2 vee tyttäremme katseli touhujani aikansa, ja tuumasi: "Hullu äiti, särki kodin!" :))

olisi juttua jos osaisin kertoa. :)

Herrantaivas kun muutimme seitsemännestä kerroksesta maan tasalle...entisenä maalaisena, olin minä eniten haltioissani muutoksesta. :)

• Pirrejuupas kirjoitti:

hassuja tapahtumia.., muistatko semmoisia..? :)

yhden tapahtuman kertoa. Meidän tyttötriosta vanhimmainen, ollessaan reilu puolivuotias, puristi äitiä molemmista poskista ja tosi kovaa, sit tillisteli reagointiani hetken, no, olin sit itkevinäni, tyttö hetken vielä katseli, ja yht äkkiä tuli ihan lähelle ja moiskautti märän pusun.. se on jäänyt mieleeni, siitä on jo lähes kaksikymmentävuotta.

• suttura_sanoo* kirjoitti:

olisi juttua jos osaisin kertoa. :)

Herrantaivas kun muutimme seitsemännestä kerroksesta maan tasalle...entisenä maalaisena, olin minä eniten haltioissani muutoksesta. :)

ollut maalaiselle paluu juurilleen, melkein..:)

Asuimme n. 10 vuotta kerrostaloissa, ja oli kieltämättä mukavaa muuttaa sitten omakotitaloon, vaikkakin rakennuskaava alueellekin, ahtaalle tontille, - maalaisesta ahtaalle - 1070 neliötä.

En tiedä kuinka kauan tätä riemua sitten saa jatkaa..kai se on palttava vielä joskus, jos hyvin tai huonosti käy, hissilliseen kerrostaloon - palveluitten ääreen.

• sanoo_suttura*
        sasus kirjoitti:

yhden tapahtuman kertoa. Meidän tyttötriosta vanhimmainen, ollessaan reilu puolivuotias, puristi äitiä molemmista poskista ja tosi kovaa, sit tillisteli reagointiani hetken, no, olin sit itkevinäni, tyttö hetken vielä katseli, ja yht äkkiä tuli ihan lähelle ja moiskautti märän pusun.. se on jäänyt mieleeni, siitä on jo lähes kaksikymmentävuotta.

äkkiä rakastamaan ja osoittamaan hellyyttä. :)

-se tapahtuma oli kyllä ainutlaatuinen ja todella, yllättävä..

• sasus kirjoitti:

kun niitten pitää testata äidin sietokynnys, tai mikä..., - kun meijjän muksut myös voivat nipistää, ja sitten kirkkain silmin katottiin silmiin, että minkähän vaikutuksen se äitiin teki :)), - mieki muistan käyttäneeni noita samantyylisiä tekoitkuja, ja reaktiot niihin lapsella on olleet suurin piiretin samat; huoli miusta ja hyvittely, niinkuin kerroit :)

Nuorin lapsenlapsemme on samanlainen riiviö - kuulemma..:)

• sanoo_suttura*
        Pirrejuupas kirjoitti:

ollut maalaiselle paluu juurilleen, melkein..:)

Asuimme n. 10 vuotta kerrostaloissa, ja oli kieltämättä mukavaa muuttaa sitten omakotitaloon, vaikkakin rakennuskaava alueellekin, ahtaalle tontille, - maalaisesta ahtaalle - 1070 neliötä.

En tiedä kuinka kauan tätä riemua sitten saa jatkaa..kai se on palttava vielä joskus, jos hyvin tai huonosti käy, hissilliseen kerrostaloon - palveluitten ääreen.

olisivat minun hallinnassani ( vai onko se haltuussani?)niin muutan seniori-asuntoon kun jään eläkkeelle (67? piru sen tietää). Sitten johonkin hoitoon, jossa harrastetaan armoloppua. ( Vai millä nimellä sitä kutsuttaisiin?)

olisivat minun hallinnassani ( vai onko se haltuussani?)niin muutan seniori-asuntoon kun jään eläkkeelle (67? piru sen tietää). Sitten johonkin hoitoon, jossa harrastetaan armoloppua. ( Vai millä nimellä sitä kutsuttaisiin?)

"harrastetaan armoloppua" he...olisiki aika kamalaa..jos ihan harrastettaisiin, hui olkoon.:(

Sulla taitaa olla hoonosoomi, ja vältät kai siksi pitkiä puheenvuoroja..?

• sanoo_suttura*
        Pirrejuupas kirjoitti:

kun niitten pitää testata äidin sietokynnys, tai mikä..., - kun meijjän muksut myös voivat nipistää, ja sitten kirkkain silmin katottiin silmiin, että minkähän vaikutuksen se äitiin teki :)), - mieki muistan käyttäneeni noita samantyylisiä tekoitkuja, ja reaktiot niihin lapsella on olleet suurin piiretin samat; huoli miusta ja hyvittely, niinkuin kerroit :)

Nuorin lapsenlapsemme on samanlainen riiviö - kuulemma..:)

sitten mitä tahansa, niin tärkeintä on huomata mitä he tekevät! Ja reagoida sen mukaan. Tosi paha moka selvitetään hetipaikalla mutta periaatejutut jätetään huomiseen. :)

• sanoo_suttura*
        Pirrejuupas kirjoitti:

"harrastetaan armoloppua" he...olisiki aika kamalaa..jos ihan harrastettaisiin, hui olkoon.:(

Sulla taitaa olla hoonosoomi, ja vältät kai siksi pitkiä puheenvuoroja..?

kuullut Sveitsiläisistä klinikoista joissa voi nukkua pois kun tietää aikansa tulleen?

Olet luultavasti seurannut meidän viimeisintä tärkeää uutista? lastenlääkäri, jota syytetään murhasta.

kuullut Sveitsiläisistä klinikoista joissa voi nukkua pois kun tietää aikansa tulleen?

Olet luultavasti seurannut meidän viimeisintä tärkeää uutista? lastenlääkäri, jota syytetään murhasta.

ole..kerro.:/

• siinä kävisi,

jos yht'äkkiä tulisikin katumapäälle?
        Minusta on aina tuntunut, että suht'koht terveenä on iisi tehdä moisia suunnitelmia.

Moni loppua katsova pitää elämästä kiinni kynsin hampain.

• sanoo_suttura*
        Pirrejuupas kirjoitti:

sinulle, jos löydän suomenkielellä faktaa tuosta
        sveitsiläisestä säätiöstä...

Ja tuo uutinen lastenlääkäristä, joka on syytettynä murhasta, on sellainen juttu joka saa aikaan keskustelua Suomessakin. Odota muutama päivä...

• vaan*
        Pirrejuupas kirjoitti:

"eutanaasia sveitsi".

• hei kato

sitten mitä tahansa, niin tärkeintä on huomata mitä he tekevät! Ja reagoida sen mukaan. Tosi paha moka selvitetään hetipaikalla mutta periaatejutut jätetään huomiseen. :)

Maitohaukka...nojoo, lokki se vaan siinä lenteli;))
        No sen jälkeen mäkin nään vain maitohaukkoja...

• siis haluaa
        vaan* kirjoitti:

"eutanaasia sveitsi".

hallita, ei pelkästään koko elämänsä, vaan myös tehdä kuolemastaankin mahdollisimman "hallittavan"?

Mulle, kaikki, ja nyt. Minä, Minä, ja vain Minä, ei kukaan muu.

• sanoo_suttura*
        siis haluaa kirjoitti:

hallita, ei pelkästään koko elämänsä, vaan myös tehdä kuolemastaankin mahdollisimman "hallittavan"?

Mulle, kaikki, ja nyt. Minä, Minä, ja vain Minä, ei kukaan muu.

vailla ikuista elämää?

Minä haluaisin kuolla luonnollisesti kun aikani koittaa. Kuten vanhukset ja kuolemansairaat ovat tehneet kautta aikojen.

• sanoo_suttura*
        hei kato kirjoitti:

Maitohaukka...nojoo, lokki se vaan siinä lenteli;))
        No sen jälkeen mäkin nään vain maitohaukkoja...

olis käskenyt katsoa maitohaukkaa, joka koukkas navetan takaa, niin olisin uskonut häntä ihan varmasti. :)

• myös.

vailla ikuista elämää?

Minä haluaisin kuolla luonnollisesti kun aikani koittaa. Kuten vanhukset ja kuolemansairaat ovat tehneet kautta aikojen.

Silti, en halua sitäkään keinotekoisesti nopeuttaa.
        En Sveitsissä, en missään muussakaan universumin kolkassa.

Ymmärrän yskäsi, nykylääketiede pitkittää luonnollista poistumaa.
        Se myös parantaa.

• sanoo_suttura*
        myös. kirjoitti:

Silti, en halua sitäkään keinotekoisesti nopeuttaa.
        En Sveitsissä, en missään muussakaan universumin kolkassa.

Ymmärrän yskäsi, nykylääketiede pitkittää luonnollista poistumaa.
        Se myös parantaa.

aavistan nykyisen sairaanhoidon kodexin, joka velvoittaa jatkamaan keinotekoista elämää ihan loputtomiin, ottamatta huomioon kuolevan kärsimystä, niin haluaisin päästä pois siitä kun ruumiini ei enää jaksa.

• taas oletan,

aavistan nykyisen sairaanhoidon kodexin, joka velvoittaa jatkamaan keinotekoista elämää ihan loputtomiin, ottamatta huomioon kuolevan kärsimystä, niin haluaisin päästä pois siitä kun ruumiini ei enää jaksa.

omiin kokemuksiini luottaen, että jo vuosikymmenet on sairaaloissa laskettu, ketä hoidetaan, ketä ei.
        Ei tarvi kaukaa hakea omaa esimerkkiä siihen.

Silloin ymmärrän, ja yhdyn kantaasi, jos ihminen itse tuntee kärsimykset, eivät vain omaiset.

• vielä,
        taas oletan, kirjoitti:

omiin kokemuksiini luottaen, että jo vuosikymmenet on sairaaloissa laskettu, ketä hoidetaan, ketä ei.
        Ei tarvi kaukaa hakea omaa esimerkkiä siihen.

Silloin ymmärrän, ja yhdyn kantaasi, jos ihminen itse tuntee kärsimykset, eivät vain omaiset.

moniakin omaisiani on pidetty hengityskoneesssa viikon verran, sitten siitä eristetty, tiedät lopputuloksen.

sen, että halutessaan saa tehdä lääkärin kanssa sopimuksen,haluaako tehohoitoa vai ei. Silloin se tarkoittaa,että saa perushoitoa ja kivunhallintaa varten lievitystä. Tälläisen päätöksen voi tehdä missä vaiheessa vain, kunhan on ymmärrys tämän päätöksen tekoon.

• sasus kirjoitti:

sen, että halutessaan saa tehdä lääkärin kanssa sopimuksen,haluaako tehohoitoa vai ei. Silloin se tarkoittaa,että saa perushoitoa ja kivunhallintaa varten lievitystä. Tälläisen päätöksen voi tehdä missä vaiheessa vain, kunhan on ymmärrys tämän päätöksen tekoon.

mutta millainenhan paperimäärä tuollaisen sopimuksen aikaansaamiseksi pitäisi täytellä?

Elimensä voi testamentata kätevästi kortilla, mutta kuinka saada kys toivomus/tieto jokaiseen mahdolliseen terveydenhoito portaaseen,- keskussairaalaaan, terv.keskukseen, yliopistolliseen sairaalan...

• Hoitotestamentiksi
        sasus kirjoitti:

Sen voi laatia milloin vain, ja todistuttaa 2:n henkilön nimikirjoituksella, Toinen osa itsellä kotona ja toisen voi viedä esim. oman TK:n arkistossa olevien omien paapereiden väliin.
        Tosin tämä tietokone aika alkaa muuttaa näitäkin käytäntöjä

Toinen asia on ELINTEN LUOVUTUS TESTAMENTTI, jota kannattaa pitää esim. kukkarossa nm. hoitaja

• sasus kirjoitti:

ei ole mitään paperisotaa, täytät vain kyselykaavakkeen. Tietokoneella näkyy kyllä sitten selvästi jos tälläinen päätös on tehty. Sairaalasta siirtyy kyllä tiedot potilaasta jossa on selvitys tälläisesta päätöksestä, siihen laitokseen johon/jos tulet mahdollisesti siirtymään?

• Enkeli-trio

Lapsi,jota rakastetaan,oppii rakastamaan.
        Lapsi,jota lyödään,oppii lyömään.
        Lapsi,jota pilkataan,oppii kiusaamaan.
        Lapsi,jota kannustetaan,oppii arvostamaan toisia.

En muista,oliko siinä vielä jotain.Tässä ne tärkeimmät ja näillä eväillä ollaan menty :)

• Pirre*
        Enkeli-trio kirjoitti:

En muista,oliko siinä vielä jotain.Tässä ne tärkeimmät ja näillä eväillä ollaan menty :)

ollukin, - jotain kai pojassakin :)

• Ja vielä anopilta!!!
        Enkeli-trio kirjoitti:

Jee :) -siis hyvä ihmistuntija , tuo anoppisi t. matkalainen

ylläpidettiin 17-vuotiaana koomaan vaipuneen naisen elintoimintoja koneiden avulla 17 vuotta, vaikka aivokäyrässä tai muuten ei koko aikana havaittu minkäänlaista elämän merkkiä. Naisen isä oli lukemattomia kertoja hakenut oikeudelta päätöstä laitteiden irrottamiseksi. Laitteet oli vihdoin irrottettu jonkin virallisen päätöksen jälkeen ja isä koki tyttärensä päässeen vihdoin rauhaan.

Pari viikkoa sitten luin lehdestä, että isä ja lääkäri oli haastettu oikeuteen vastaamaan murhasta, koska jotkut viranomaiset eivät hyväksyneet tekoa ja he olivat valittaneet päätöksestä. Koska asian juridinen käsittely oli vielä kesken lääkärin toimiessa, hän joutuu nyt vastaamaan tekemästään "murhasta" oikeudessa. Nuoren naisen ja hänen isänsä kohtalo on lehden kertoman mukaan vuosien varrella ollut usein esillä italialaisessa mediassa. - Tuntuu käsittämättömältä, että elämää 17 vuotta keinotekoisesti pitäneiden laitteiden pysäyttäminen voitaisiin tulkita murhaksi, tai edes armomurhaksi. Käyttäisin siitä jotain ihan toisenlaista nimitystä. - Onneksi Suomessa ei ilmeisesti voisi tapahtua vastaavaa.

• Tomatti oli tomputti, lusikka oli huikka, kyynärpää oli nyrkispää...

Anna äiti kulta rakas, oli pyyntö näin, antaisitko maamskulladraken, pliis pliis. Ja sit tietysti sai mitä pyysi.

• , noita vetoomuksia ei kertakaikkiaan voi olla noteeraamatta :)

Lapsen lapsemme lopetti pyyntolauseensa .. äiti piis..:))- pliis oli vielä liian vaikea sanottavaksi..

• Pirrejuupas kirjoitti:

, noita vetoomuksia ei kertakaikkiaan voi olla noteeraamatta :)

Lapsen lapsemme lopetti pyyntolauseensa .. äiti piis..:))- pliis oli vielä liian vaikea sanottavaksi..

Ja ne dramaattiset elkeet ja katseet. Niitä ei kyllä voi vastustaa.

• Pirrejuupas
        miljoona kirjoitti:

Ja ne dramaattiset elkeet ja katseet. Niitä ei kyllä voi vastustaa.

lapsenlapsellamme onkin dramatiikka hallussa, - voi niitä käsien levityksiä :)) - no nyt tuli ihan ikävä niitä "kakaroita"..

Soitin eilen 8 vuotiaalle Vilmalle, ja kyselin koskas hän joutaisi meille yökylään, - ei kuulemma vielä tulevana viikonloppuna, mutta seuraavana se oisi muka mahdollista..:))

• ja ympäristö

Älä vituta kainalosta! Oli menneet vitutus ja kutitus sekaisin.

• Enkeli-trio

tiesi,mist ukkone tulee ?
      No,siitku pilvet ajaa kolarei,nih !

Samane poika tuli isoveljeks 3-vuatiaana.Äiti oli vauvan kans koton ja met mentii lintupuistoo.
      Takas tulles linkkaris (matka napin painamine pois lähties oli juhlaa pojal) aloinki sit kyselemää näi :" eiks ollukki söpöi ne pörröset lintuvauvat?"
      Poika katteli mua nii viisaasti ja alko sepustamaa:"
      mamma hei,linnut ei synnytä vauvoja.Ne munii munia ja niistä
      tulee poikasia !
      Kanssamatkustajii hymyilytti :) pienen pojan tärkeä oikaisu.

• tuli

pyhäkoulusta ja alkoi isää opettamaan: Usko sinäkin iskä vaan Jeesukseen, se on näkyläpivä ja asuu taivaassa.

Poika taasen totesi kerran pihalla, että tossa on hilveesti mulkkuja.Naapurin tädit katsoivat hetken pitkään kunnes huomasimme,että pihan poikki meni muurahaispolku.

• tuli kirjoitti:

pyhäkoulusta ja alkoi isää opettamaan: Usko sinäkin iskä vaan Jeesukseen, se on näkyläpivä ja asuu taivaassa.

Poika taasen totesi kerran pihalla, että tossa on hilveesti mulkkuja.Naapurin tädit katsoivat hetken pitkään kunnes huomasimme,että pihan poikki meni muurahaispolku.

serkkupoikansa olivat kansamme marjametässä.

Lapset olivat vielä melko pieniä, ja he touhusivatkin siellä vain omiaan, esim. tutkivat muurahaisten tekemisiä, - toinen sanoi: "hei kato miten vaaleita muurahaisia", ja toinen: "ja miten hermostuneita" :))

• kysyi pieni tyttäreni leipovalta äidiltään.

Harmittaa vähän, ettei tullut aikoinaan kirjoitettua enempää juttuja ylös Lapsemme-kirjaan. Nyt en muista enää kaikkia niitäkään. Seuraavat olen tainnut kertoa täällä ennenkin, mutta omasta mielestäni ne ovat hauskoja ja kertovat miten hyvin mainosmiesten sanomat menevät perille - usein lasten suulla vahvistettuina.;))

Kerran kun lapsenhoitajalta oli pudonnut Uncle Ben's riisipaketti ja riisinjyvät olivat levinneet pitkin keittiön lattiaa, pieni ihminen tokaisi: "Onpa pahuksen irtonaista riisiä". - Veijo Vanamo mainosti siihen aikaan ko. riisimerkkiä samoin sanoin televisiossa. Lapsi oli tokaissut kommenttinsa Vanamon puhetta matkien, ja hoitajan harmi oli sulanut nauruun.

Toisella kertaa minä olin ottanut tuulikaapista kumimaton pihalle. Pesin sitä vesiämpärissä olevalla pesuvedellä ja vieressä oli pullo Andy-merkkistä pesuainetta, jota siihen aikaan mainostettiin usein televisiossa. Paikalle kerääntyi joukko pieniä ihmisiä, jotka tarkkailivat äänettöminä puuhiani. Mielessäni ihmettelin herättämääni huomattavaa mielenkiintoa, kunnes silloin 3-vuotias tyttäreni kysyi vakavana: "Äiti, koska se räjähtää?"

Mainoksessa kerrottiin, kuinka Andy suorastaan räjäyttää lian pois, ja sanomaa tuettiin vakuuttavasti erilaisin kuva- ja ääniefektein. - Olinhan itsekin ilmiselvästi ryhtynyt varotoimiin, koska en pessyt mattoa sisällä.;))

• sitten

Poikani leikki pihalla ja näki muurahaisia.
      "äiti, äiti kato itoja mulkkuja"

• prinssi ja prinsessa

Tyttäreni esitti n2v. ensikertaa nuuttipukkia, hän oli prinssi ja nukke prinsessa. Näytteli koko "prinsessa ruusu linnassa, linnassa" laulun. Halusi ehdottomasti mennä yksin naapuritaloon, joten jäin rappukäytävään odottelemaan. Kuulin kun hän oli lähdössä, isäntä kysyi:"No kenen tyttö sinä olet, kun noin reippaasti esitit", Kuului vastaus "Äitin tyttö"

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1153
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      62
      1113
    3. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      846
    4. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      840
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      66
      723
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      107
      639
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      89
      591
    8. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      54
      578
    9. 78
      561
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      528
    Aihe