2.0TFSI:n käyntiääni

karkea?

Kaveri hommasi vastikaan A4 2.0TFSI:n,muutaman vuoden vanha.
Takapäästä ihan kunnon murinat mutta keulasta hieman "säksättävä"/"raksuttava" ääni. Onko kyseessä ihan normaali käyntiääni tälle tfsi:n koneelle?

23

6492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bernd Rosemeyer

      Yhdellä ystävällä on octavia RS joka kuulostaa jopa dieseliltä kylmänä, eli ihan normaali ääni

      • ..............

        saa myös dieselinä. Ettei vaan olisi se.


    • unkarilainen

      kyhäelmä tuo moottori. ELi valitettavasti kuuluu asiaan.

      Audi ei ole tehnyt moneen vuoteen moottoreita Saksassa vaaan on teettänyt ne Unkarissa.

      Ei pidä myöskään ihmetellä, jos hörppii öljyä. Itäeurooppalaiset toleranssit kun on vähän toista kun pitäisi.

      • äöp

        Ne Unkarissa tehdyt AUDIn moottorit kokoluokassa 1,8 ja 2,0 on jo parina vuotena valittu vuoden moottoreiksi.
        Suositan perehtymistä moottoriasioihin ennen asiatonta ja nälvivää kirjoittelua näillä palstoilla!


      • moottori?!?
        äöp kirjoitti:

        Ne Unkarissa tehdyt AUDIn moottorit kokoluokassa 1,8 ja 2,0 on jo parina vuotena valittu vuoden moottoreiksi.
        Suositan perehtymistä moottoriasioihin ennen asiatonta ja nälvivää kirjoittelua näillä palstoilla!

        No se selvittääkin kaiken. Eli kestää sen keskimääräiset 30 000 km? Vai?

        Ostakaa hyvät ihmiset autoja, joissa moottorit on tarkoitettu pitkäikäisemmiksi!

        Silloin moottori ei ole unkarilainen.


      • TFSI
        äöp kirjoitti:

        Ne Unkarissa tehdyt AUDIn moottorit kokoluokassa 1,8 ja 2,0 on jo parina vuotena valittu vuoden moottoreiksi.
        Suositan perehtymistä moottoriasioihin ennen asiatonta ja nälvivää kirjoittelua näillä palstoilla!

        Tuo käyntiääni johtuu moottorissa käyteystä tekniikasta. Korkea polttoaineen syöttöpaine.
        Moottori on valittu luokassaan parhaaksi moottoriksi jo vuodesta 2005 lähtien.
        http://www.ukipme.com/engineoftheyear/winners_08/18_2.html


      • pärjäsi hyvin
        TFSI kirjoitti:

        Tuo käyntiääni johtuu moottorissa käyteystä tekniikasta. Korkea polttoaineen syöttöpaine.
        Moottori on valittu luokassaan parhaaksi moottoriksi jo vuodesta 2005 lähtien.
        http://www.ukipme.com/engineoftheyear/winners_08/18_2.html

        myös kokonaiskisassa:

        overall prize:

        http://www.ukipme.com/engineoftheyear/winners_08/winner.html

        -Tämä VAG:n mm. Jetan, Skoda Octavian ja Seat Altean konepellin alta löytyvä moottori sijoittui upeasti kolmanneksi!!!

        BMW luonnollisesti vei kokonaiskilpailun totuttuun tyyliin parhaalla moottorilla, kuten niin monesti aiemminkin:

        PARAS MOOTTORI:

        2008: BMW 3-litre Twin Turbo
        2007: BMW 3-litre Twin Turbo
        2006: BMW 5-litre V10
        2005: BMW 5-litre V10
        2002: BMW 4.4-litre Valvetronic
        2001: BMW 3.2-litre

        -yhtä luonnollisesti yhtään kokonaiskilpailun voittoa ei unkarilainen moottori ole saanut

        -BMW alakategoriavoittoja ei kukaan vaivaudu luettelemaan. Niitä kun vaan on niin paljon. Toisin on asia VAG:n unkarilaisilla moottoreilla. Pienikin menestys kannattaa nostaa esiin.


      • VAG voittoisa!
        pärjäsi hyvin kirjoitti:

        myös kokonaiskisassa:

        overall prize:

        http://www.ukipme.com/engineoftheyear/winners_08/winner.html

        -Tämä VAG:n mm. Jetan, Skoda Octavian ja Seat Altean konepellin alta löytyvä moottori sijoittui upeasti kolmanneksi!!!

        BMW luonnollisesti vei kokonaiskilpailun totuttuun tyyliin parhaalla moottorilla, kuten niin monesti aiemminkin:

        PARAS MOOTTORI:

        2008: BMW 3-litre Twin Turbo
        2007: BMW 3-litre Twin Turbo
        2006: BMW 5-litre V10
        2005: BMW 5-litre V10
        2002: BMW 4.4-litre Valvetronic
        2001: BMW 3.2-litre

        -yhtä luonnollisesti yhtään kokonaiskilpailun voittoa ei unkarilainen moottori ole saanut

        -BMW alakategoriavoittoja ei kukaan vaivaudu luettelemaan. Niitä kun vaan on niin paljon. Toisin on asia VAG:n unkarilaisilla moottoreilla. Pienikin menestys kannattaa nostaa esiin.

        Vuonna 1999 VAG päihitti ylivoimaisesti BMW:n luokkavoitoissa!!!

        Muutoinkin pikkumoottoreissa VAG on selkeästi edelläkävijä!!!


        2008

        BMW 5 - VAG 3

        -Best New Engine of 2008: BMW 2-litre Diesel Twin Turbo
        -Best Performance Engine: Porsche 3.6-litre Turbo (911 Turbo, 911 GT2)
        -1-litre to 1.4-litre: Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger
        -1.4-litre to 1.8-litre: BMW-PSA 1.6-litre Turbo
        -1.8-litre to 2-litre: Volkswagen/Audi 2-litre Turbo FSI
        -2.5-litre to 3-litre: BMW 3-litre Twin Turbo
        -3-litre to 4-litre: BMW 4-litre V8
        -Above 4-litre: BMW 5-litre V10


        2007

        BMW 7 - VAG 3

        -Best New Engine: BMW 3-litre Twin Turbo (335i)
        -Best Performance Engine: BMW 5-litre V10
        -1-litre to 1.4-litre: Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger
        -1.4-litre to 1.8-litre: BMW-PSA 1.6-litre Turbo (MINI Cooper S, Peugeot 207)
        -1.8-litre to 2-litre: Volkswagen/Audi 2-litre Turbo FSI
        -2-litre to 2.5-litre: BMW 2.5-litre (325, 525, Z4, X3)
        -2.5-litre to 3-litre: BMW 3-litre Twin Turbo (335i)
        -3-litre to 4-litre: Porsche 3.6-litre Turbo (911 Turbo)
        -Above 4-litre: BMW 5-litre V10 (M5, M6)
        -International Engine of the Year 2007: BMW 3-litre Twin Turbo (335i)



        2006

        BMW 5 - VAG 3

        -Best New Engine: Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger
        -Best Performance Engine: BMW 5-litre V10
        -1-litre to 1.4-litre: Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger
        -1.8-litre to 2-litre: Volkswagen 2-litre FSI Turbo
        -2.5-litre to 3-litre: BMW 3-litre Twin Turbo Diesel
        -3-litre to 4-litre: BMW M 3.2-litre
        -Above 4-litre: BMW 5-litre V10
        -International Engine of the Year 2006: BMW 5-litre V10


        2005

        BMW 6 - VAG 1

        -Best New Engine: BMW 5-litre V10 (M5, M6)
        -Best Performance Engine: BMW 5-litre V10 (M5, M6)
        -1.8-litre to 2-litre: Volkswagen 2-litre FSI Turbo (Golf GTi, Audi A3, A4)
        -2.5-litre to 3-litre: BMW 3-litre Twin-Turbo Diesel (535d)
        -3-litre to 4-litre: BMW 3.2-litre (M3)
        -Above 4-litre: BMW 5-litre V10 (M5, M6)
        -International Engine of the Year 2005: BMW 5-litre V10 (M5, M6)



        2004

        BMW 2 - VAG 1

        -2-litre to 2.5-litre: BMW 2.5-litre (325i, X3, 525i Z4)
        -3-litre to 4-litre: BMW 3.2-litre (M3)
        Above 4-litre: Volkswagen 5-litre V10 TDi (Touareg, Phaeton)


        2003

        BMW 2 - VAG 1

        -2-litre to 2.5-litre: BMW 2.5-litre (325i, 525i, Z4)
        -3-litre to 4-litre: BMW 3.2-litre (M3)
        -Above 4-litre: Volkswagen 5-litre V10 TDi (Touareg, Phaeton)


        2002

        BMW 4 - VAG 0

        -Best New Engine: BMW 4.4-litre Valvetronic
        -2.5-litre to 3-litre: BMW 3-litre
        -3-litre to 4-litre: BMW 3.2-litre
        -Above 4-litre: BMW 4.4-litre Valvetronic
        -International Engine of the Year 2002: BMW 4.4-litre Valvetronic



        2001

        BMW 5 - VAG 1

        -Best New Engine: BMW 3.2-litre
        -1-litre to 1.4-litre: Volkswagen Group 1.4-litre TDi
        -1.4-litre to 1.8-litre: BMW 1.8-litre Valvetronic
        -2.5-litre to 3-litre: BMW 3-litre
        -3-litre to 4-litre: BMW 3.2-litre
        -International Engine of the Year 2001: BMW 3.2-litre



        2000

        BMW 2 - VAG 0


        -2.5-litre to 3-litre: BMW 3-litre TDi
        -3-litre to 4-litre: BMW 4-litre V8 TDi



        1999 Winners

        BMW 3 - VAG 4 (YLIVOIMAA!!!!!)

        Best Fuel Economy: Volkswagen 1.2-liter TDi
        -1-liter to 1.4-litre: Volkswagen 1.2-liter TDi
        -1.8-liter to 2-litre: Volkswagen 1.9-liter 110PS TDi
        -2-liter to 2.5-litre: Audi 2.5-liter V6 TDi
        -2.5-liter to 3-litre: BMW 3-liter TDi
        -3-liter to 4-litre: BMW 4-liter V8 TDi
        -Above 4-litres: BMW 5.34-liter V12


      • äöp
        moottori?!? kirjoitti:

        No se selvittääkin kaiken. Eli kestää sen keskimääräiset 30 000 km? Vai?

        Ostakaa hyvät ihmiset autoja, joissa moottorit on tarkoitettu pitkäikäisemmiksi!

        Silloin moottori ei ole unkarilainen.

        Asiatietoihin perustuvaa asiaa on tarkoitus kirjoittaa - ei jauhaa silkkaa paskaa, kuten näyt toimittavan.


      • ....
        TFSI kirjoitti:

        Tuo käyntiääni johtuu moottorissa käyteystä tekniikasta. Korkea polttoaineen syöttöpaine.
        Moottori on valittu luokassaan parhaaksi moottoriksi jo vuodesta 2005 lähtien.
        http://www.ukipme.com/engineoftheyear/winners_08/18_2.html

        Katsoppa, Bemari tekee näköjään melkein yhtähyviä moottoreita tuossa sarjassa, mutta jäihän tuohon vähän hajurakoa sentään.


    • tuntuu olevan

      jos käyntiääni on kuin puolityhjässä sepelimyllyssä, öljyä kuluu litra 5000 kilometrillä ja LongLife huolto-ohjelma huutelee huoltoon alle 20tkm. mittarilukeman mainostetun 30tkm:n sijaan.

      • ..............

        Eipäs ole itselläni ollut mitään tuollaista.


      • äöp

        Kerro tarkempia tietoja, kun sun juttu kuullostaa epätodelliselta.


      • ultimateVW
        äöp kirjoitti:

        Kerro tarkempia tietoja, kun sun juttu kuullostaa epätodelliselta.

        jossa esim. Octavia RS:n koneessa LL-huoltoväli on yleisimmin jäänyt välille 15000-20000km vaikka mainonnassa annetaan ymmärtää LL-huoltovälin olevan 30000km. Ja samalla palstalla, öljyä kuluu ..... Vain äänen suhteen heitin överiksi mutta ei tuo kone miltään woimakoneelta kuullostakaan.


      • äöp
        ultimateVW kirjoitti:

        jossa esim. Octavia RS:n koneessa LL-huoltoväli on yleisimmin jäänyt välille 15000-20000km vaikka mainonnassa annetaan ymmärtää LL-huoltovälin olevan 30000km. Ja samalla palstalla, öljyä kuluu ..... Vain äänen suhteen heitin överiksi mutta ei tuo kone miltään woimakoneelta kuullostakaan.

        Kirjoiti Skodan moottorista.
        Se on eri asia kuin Audin moottori.


      • eri asia
        äöp kirjoitti:

        Kirjoiti Skodan moottorista.
        Se on eri asia kuin Audin moottori.

        Sama 200hv VAG:n turbokone siellä on, älä muuta väitä!


      • äöp
        eri asia kirjoitti:

        Sama 200hv VAG:n turbokone siellä on, älä muuta väitä!

        Katso koneen nimilapusta onko siihen kirjoitetu Skoda tai jotain muuta !


      • nimilappu?
        äöp kirjoitti:

        Katso koneen nimilapusta onko siihen kirjoitetu Skoda tai jotain muuta !

        Missä sellainen on? Koneen kyljestä löytyy VW-Audin logot ja moottorin suojamuovissa on skodan tarra?
        Ruumishuoneella asiakkailla on nimilappuja roikkumassa isovarpaasta, ei auton konesalissa.


      • äöp
        nimilappu? kirjoitti:

        Missä sellainen on? Koneen kyljestä löytyy VW-Audin logot ja moottorin suojamuovissa on skodan tarra?
        Ruumishuoneella asiakkailla on nimilappuja roikkumassa isovarpaasta, ei auton konesalissa.

        Skodassa se kahden litran suoraruiskuturbo on 147 kw:n ja Audissa 155 kw.n.
        Siinä eroavaisuuksia, jotka voi lukea myös moottorin kyljessä olevasta tyyppikilvestä.
        147 kw:n moottori on Audin vanha moottori, jota Audilla asennetaan enää vain A3:een.


      • Jettamies
        äöp kirjoitti:

        Skodassa se kahden litran suoraruiskuturbo on 147 kw:n ja Audissa 155 kw.n.
        Siinä eroavaisuuksia, jotka voi lukea myös moottorin kyljessä olevasta tyyppikilvestä.
        147 kw:n moottori on Audin vanha moottori, jota Audilla asennetaan enää vain A3:een.

        uudessa A4:ssä on tuo 211hv 2.0TFSI joka on uusi malli, ja itseasiassa pohjautuu enemminkin 1.8TFSI:n kuin vanhaan 2.0TFSI:n. Käytännössä en noiden eroista hirveästi tiedä, mutta uudemmassa on muuttuva pakoventtiilien nosto. Vääntävämpi ja taloudellisempi tuo uudempi vissiin on. Vaikkakin kulutus nyt taas on suoraan suhteessa kaasupolkimen asentoon. Kaikki menee minkä tankkaa. Tätä konetta ei ole vielä annettu muille käyttöön, joten Volkkari, Skoda ja Seat saavat pärjäillä tuolla vanhalla, joka sekin on toki hyvä kone, mutta karkeaääninen.


      • basics!
        äöp kirjoitti:

        Skodassa se kahden litran suoraruiskuturbo on 147 kw:n ja Audissa 155 kw.n.
        Siinä eroavaisuuksia, jotka voi lukea myös moottorin kyljessä olevasta tyyppikilvestä.
        147 kw:n moottori on Audin vanha moottori, jota Audilla asennetaan enää vain A3:een.

        "Kaveri hommasi vastikaan A4 2.0TFSI:n,muutaman vuoden vanha.
        Takapäästä ihan kunnon murinat mutta keulasta hieman "säksättävä"/"raksuttava" ääni. Onko kyseessä ihan normaali käyntiääni tälle tfsi:n koneelle?"

        Kun taas palautamme mieliin aloittajan kysymyksen, niin kummastakohan koneesta on kyse, 147kW vai 155kW.

        Lue ensimmäinen lause tarkasti!


    • TFSI

      Se on ihan normiääni. Teho puhuu =) Pakoäänet murisee kyllä mukavasti.

    • a4b7200hvtfsiqa8344hv

      Juuri näin ! Kone "raksuttaa" tyhjäkäynnillä ja kun sille antaa hanaa niin kiertää hyvin.. Itse huollatin auton ensimmäisen kerran kun sillä oli ajettu (04/2006 ajoon ja ensimmäinen huolto 04/2007) 24000km. Tällä välin lisäsin Castrol Longlifea n. vajaan litran. Kysyin itsekin huollolta, että onko normaalia ja huolto vahvisti asian, että "Ok". Välillä 24000km - 52000km (04/2007-03/2009) lisäsin öljyä enää noin 0,5l ja piti paikkansa huollon väitteen kanssa, että vähenee kun koneella ajettu jonkin aikaa . Koneen kestävyydestä noin pitkässä juoksussa en tiedä mutta hanaa saa ja mitään vikoja ei ole ollut. Auton ainoa takuukorjaus oli kuljettajan penkin lämmityksen korjaus (kuskin penkin lämpövastus rikki). Hyvä kone - ainakin tällä kokemuksella - ja kulkee hyvin kun muistetaan, että kyseessä 2.0L kone. Faija ajoi omalla V8 Audillaan vuodesta 1995 vuoteen 2007 yli 300 000km mandaatilla "Ei sille mitään muuta tarvitse antaa kuin hanaa !". Kaikki Audit mitä meillä on ollut vuodesta 1975 ovat yleensä hajonneet silloin kun niitä on huollettu elikä huoltoa kannattaa välttää - ajaa aina 2v. / 30 000km ja vaihtaa öljyt.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

      Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3664
    2. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1991
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1323
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

      Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1210
    5. Pitikö mennä rakastumaan

      Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1073
    6. Ei sua pysty unohtamaan

      Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1055
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

      Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1010
    8. Mitä tai ketä kaivattusi

      muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

      No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      965
    10. Hei, huomenta komistus

      Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      876
    Aihe