Monitehosilmälasit

vertailija

Paljonko olette maksaneet moniteholinsseistänne?

Kävin muutamassa optikkoliikkeessä kyselemässä tarjouksia ja pöyristyin. Minulla menisi kaksi nettopalkkaa silmälasi kehyshankintaan!

En ymmärtänyt myyjien selityksistä yhtään mitään mitä ominaisuuksia linsseissä on. Vinkkejä jos tiedätte mistä kannatta hankkia pääkaupunkiseudulla ja mikä on hyvä moniteholinssi?

8

4788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nig

      http://www.specsavers.fi/uinnoittelu/5/Monitehot-alk-109-eur

      Specsaversiltä saat kehykset alk. vain 9 € ja moniteholinssit millä tahansa vahvuuksilla alk. 100 €. Rahallesi vastinetta - joka päivä.
      ------------------------

      http://www.nissen.fi/index.php

      alkaen 5 € ja sellasia meilläkin on ollut jo 8 kk ajan.

      http://www.nissen.fi/silmalasit.php

      Monitehot ovat siellä 100 €.

      ------------------------

      enkä ole koskaan ottanut mitään erikoisjuttuja, koska suurin osa niissä on humpuukia ja aina ne lasit kuluvat ja uudet ovat parempia.

      Aina keksitehot ovat "yhdistelmä" eikä kumpikaan paras mahdollinen,
      Aina varsinkin autoiluun ja TV katseluun kannattaa harkita yksi tehoja, joiden hinta on 5 €,
      niin vähän että et usko todeksi enne kuin ne sinulla on.

      • suuri ero

        Yksiteholaseista ei kannata paljoa maksaa. Itselläni on aurinkolasitummuudella silmälasien tukeviin sankoihin asennettuna, muistaakseni 50 euroa. Niissä on kovapinnoite ja polaroidut ja vahvuus -4 luokkaa.

        Moniteholasit maksoivat sankoineen, kovapinnoitteella, heijastuksenestolla vähän yli 200 euroa (EYE-liikkeessä).

        Ne 9 euron lasit on niin heppoiset, ettei niillä uskalla lähteä kotoa minnekään. Ehkä TV:n katseluun ne sopisivat.


      • pihi3
        suuri ero kirjoitti:

        Yksiteholaseista ei kannata paljoa maksaa. Itselläni on aurinkolasitummuudella silmälasien tukeviin sankoihin asennettuna, muistaakseni 50 euroa. Niissä on kovapinnoite ja polaroidut ja vahvuus -4 luokkaa.

        Moniteholasit maksoivat sankoineen, kovapinnoitteella, heijastuksenestolla vähän yli 200 euroa (EYE-liikkeessä).

        Ne 9 euron lasit on niin heppoiset, ettei niillä uskalla lähteä kotoa minnekään. Ehkä TV:n katseluun ne sopisivat.

        Kannattaisi käydä Tallinnassa vilkaisemassa, siellä saa nimittäin apteekista ihan oikeita silmälaseja, myös progressiivisia. Itse ostin sieltä yksiteholasit ja olen todella tyytyväinen niin hintaan kuin laatuunkin. Progressiivisten hinnat alkavat 59 EUR:sta ja tämä hinta sisältää niin linssit kuin vapaavalintaiset kehyksetkin.

        Hieman tarkempaa tietoa hinnoista ja kehysvalikoimasta löytyy täältä:

        http://issuu.com/prilliklubi/docs/prillklubi?viewMode=magazine


      • pihi3
        pihi3 kirjoitti:

        Kannattaisi käydä Tallinnassa vilkaisemassa, siellä saa nimittäin apteekista ihan oikeita silmälaseja, myös progressiivisia. Itse ostin sieltä yksiteholasit ja olen todella tyytyväinen niin hintaan kuin laatuunkin. Progressiivisten hinnat alkavat 59 EUR:sta ja tämä hinta sisältää niin linssit kuin vapaavalintaiset kehyksetkin.

        Hieman tarkempaa tietoa hinnoista ja kehysvalikoimasta löytyy täältä:

        http://issuu.com/prilliklubi/docs/prillklubi?viewMode=magazine

        Näyttääpi sana rupeavan leviämään, tuossa naapurikeskustelussakin joku oli jo ostanut ne progressiiviset :)


      • monitehomaija
        pihi3 kirjoitti:

        Näyttääpi sana rupeavan leviämään, tuossa naapurikeskustelussakin joku oli jo ostanut ne progressiiviset :)

        Kiitoksia hyvistä tiedoista, perinteisellä Tallinnan reissulta tarttui nyt mukaan myös kahdet apteekin silmälasit. Yhteensä maksoi seuraavasti:

        Ykköslasit. Progressiiviset, ohennetut ja kaikilla pinnoitteilla = 129 EUR
        Kakkoslasit. Progressiiviset paksummalla linssillä ja naarmuuntumattomalla pinnoitteella = 72 EUR

        Otin molemmat samalla kehyksellä. Täytyy sanoa että ohentamaton on minun voimakkuuksillani paksuhko mutta muuten täysin toimiva. Jokatapauksessa, yhteensä kahdella sadalla sain, en valita :)

        Suosittelen lämpimästi, minulla ei ole koskaan ennen ollut mahdollisuutta ostaa moniteho-varalaseja.


    • Tuttutyötön

      Varoitus: muistakaa pyytää silmälaseista ja mahdollisista kaupanpäällislaseistakin aina tarkka hintaerittely paperilla ennen kuin ostatte mitään silmälasiliikkeestä!

      Tilasin Tampereella Katse hinnoissa -optiikasta moniteholinssit tarjouksesta, jossa kehysten hinta oli 29 e ja toinen linssi 1 e. Lisäksi kaupan päälle aurinkolasit vahvuuksilla.
      Valitsin "hengettömät" kehykset ja kysyin kehyksiä valitessani hinta-arviota mitä kokonaisuus tulisi maksamaan tietyllä linssityypillä.
      Kun tuli maksun aika, höyläsin jo kortiltani puolet kokonaishinnasta, kun optikko huudahti unohtaneensa, että näihin linsseihinhän kuuluu 100 euron porausmaksu! Selityksen mukaan he eivät itse poraa reikiä linsseihin, vaan ne menevät ulos "käsityönä" porattavaksi.

      Eli näin sain laseilleni täysin yllätyksenä ylimääräisen satasen hintaa. Tästä sadasta eurosta ei ollut mitään puhetta, kun kävin kehyksiä valitsemassa ja hinta-arvion kysymässä. Koska olin ostamassa laseja todelliseen tarpeeseen enkä ulkonäkösyistä, tilasin kuitenkin lasit, vaikka potuttaa melkoisesti.

      Mielestäni tällaisessa tapauksessa kehykset pitäisi selvästi hinnoitella niin, että hinnassa näkyy tuo pakollinen porausmaksu, olipa kyse tarjouksesta tai ei. Tällaista porausmaksua ei peritä kaikista kehyksistä.

      Kehyksethän sinänsä ovat halpaa materiaalia eivätkä ne maksa juuri mitään. Liikkeet rahastavat kaikin keinoin näillä linsseihin paketoitavilla materiaali-, hionta- ja pintakäsittelykuluilla - ja nyt jopa porauskuluilla. Ilman linssejä ei ole silmälasejakaan.

      • Helmiäinen

        Et taida varsinaisesti olla syntynyt ruudin keksijäksi. 'Kehyksethän sinänsä ovat halpaa materiaalia eivätkä ne maksa juuri mitää'. Mihinköhän tuo lauseesi perustuu? onhan peruspeltikin, joista kaikki autot lopulta tehdään, halpaa materiaalia,vaikkapa kultaan verrattuna. Mutta miksi sinä et saa Ferraria Nissanin hinnalla???

        Ja outoa, että urputat kehysten hinnasta, sillä sinähän olet ostanut KEHYKSETTÖMÄT silmälasit. Ainoastaan KEHYKSETTÖMIEN silmälasien linsseihin porataan rei'ät, ei kehyksellisiin. Mainitset käyneesi valitsemassa kehyksiä ja kyselemässä hinta-arviota, ilmeisesti ennen kuin teit ostopääöksesi. No henkilökunta tuskin osasi aavistaa, että päädyt valitsemaan kehyksettömät (=hengettömät) rillit, sillä niitä myydään puoli-ja kokokehyksellisiin verrattuna todella vähän, vain muutama prosentti kaikista pokista. Eivät he ole ennustajia, ja ala kartoittamaan jokaiselle arvionkyselijäasiakkaalle kaikkia mahdollisia kehys-tai linssivalintoja. Asia ratkeaa lopullisesti vasta siinä vaiheessa, kun asiakas on päätöksensä laadusta tehnyt.
        Ja koska harvalla optikkoliikkkeellä on hallussaan porauskalustoa- tai osaamista, ollaan niiden teossa täysin ulkopuolisten alihankkijoiden varassa, ja heidän veloitukset ovat mitä ovat.


    • Klasit

      Itsellä hankinnassa monitehot kaikilla mausteilla. Pärstään sopivat kehykset ja linsseiksi Zeissin Individual. Hinta yhteensä 1060,- alennettuna. Kallista, mutta ostettava on.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11313
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3153
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      3004
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2197
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1958
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1805
    7. 93
      1795
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1794
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1768
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1647
    Aihe