estolääke

supisteluun

Kuka tietää tai on omakohtaista kokemusta, voiko supisteluun saada lääkäriltä estolääkettä kotiin? Ja mitä haittoja niistä voisi vauvalle olla?

8

2013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ********

      Tietääkseni saa vain vuodelevossa olevalle ja suonensisäisesti sairaalassa... Ei sitä varmaan ole nappeina. Millä viikoilla olet? Miksi sua supistaa, onko otettu kaikki näytteet ettei ole bakteeritulehduksia? Entä onko kohdusuulla muutoksia (avautunut, lyhentynyt)? Oletko vuodelevossa? Eikö lepo auta? Sehän se eka apukeino yleensä on.

    • pehmee ja auki

      minulle sanottiin mammapolilla, ettei estolääke välttämättä (todistetusti?) auta supisteluihin ja ei sitä kohdallani alettu edes kokeileen, vaikka supistelin kovasti ja kipeetä.

      Lepoa, nestetankkausta ja lämpöä (lämmin suihku, lämpötyynyt, ym).

      • Näin täällä

        Omakohtaisesti voin sanoa,että kyllä sellainen kotiestolääkekin on olemassa,itse olen käytellyt jo
        jonkin aikaa,Adalat oros on nimeltään tämä pilleri.

        mulla kipeitä supisteluja ollut jo viikkoja ja etinen istukka sekä hitusen lyhentynyt kohdunkaula,niin näitäpä sairaalasta määrättiin ja vieläpä ihan selvä aika kauanko niitä tulen syömään.Ovat hieman kyllä tasoittaneet minulla supisteluja,muuten vauva voisi olla jo keskosena maailmassa.Nyt viikkoja 32.Kirjoittavat sitä,jos katsovat aiheelliseksi!


      • verenpainelääke...
        Näin täällä kirjoitti:

        Omakohtaisesti voin sanoa,että kyllä sellainen kotiestolääkekin on olemassa,itse olen käytellyt jo
        jonkin aikaa,Adalat oros on nimeltään tämä pilleri.

        mulla kipeitä supisteluja ollut jo viikkoja ja etinen istukka sekä hitusen lyhentynyt kohdunkaula,niin näitäpä sairaalasta määrättiin ja vieläpä ihan selvä aika kauanko niitä tulen syömään.Ovat hieman kyllä tasoittaneet minulla supisteluja,muuten vauva voisi olla jo keskosena maailmassa.Nyt viikkoja 32.Kirjoittavat sitä,jos katsovat aiheelliseksi!

        Onko sulla korkea verenpaine. Tuo on kyllä verenpainelääke. Ja lukee: Adalat Oros depottabletteja ei tulisi käyttää raskauden aikana. Raskauden aikaisesta hoidosta on neuvoteltava lääkärin kanssa. Ei se mikään supistuslääke ole, sellainen mitä suonensisäisesti saa...


      • niinhän siinä lukee
        verenpainelääke... kirjoitti:

        Onko sulla korkea verenpaine. Tuo on kyllä verenpainelääke. Ja lukee: Adalat Oros depottabletteja ei tulisi käyttää raskauden aikana. Raskauden aikaisesta hoidosta on neuvoteltava lääkärin kanssa. Ei se mikään supistuslääke ole, sellainen mitä suonensisäisesti saa...

        mutta supistuksen estoon se kumminkin on kirjoitettu ja ihan kuule lääkärikin on tiennyt mihin sitä kirjoittaa ja vielä apteekkarikin vahvisti asian ja kertoili mahdollisista oireista ynnä muista.Että eiköhän ne nyt monen ihmisen voimin osaa asiansa,varsinkin kun muutaman viikon välein vielä asiasta ja supistuksista ollut puhe.Kiitos huolenpidostasi!!

        Suonen sisäisistä en tiedä mitään,mutta tuon verran nyt kumminkin:)


      • että tuossa
        niinhän siinä lukee kirjoitti:

        mutta supistuksen estoon se kumminkin on kirjoitettu ja ihan kuule lääkärikin on tiennyt mihin sitä kirjoittaa ja vielä apteekkarikin vahvisti asian ja kertoili mahdollisista oireista ynnä muista.Että eiköhän ne nyt monen ihmisen voimin osaa asiansa,varsinkin kun muutaman viikon välein vielä asiasta ja supistuksista ollut puhe.Kiitos huolenpidostasi!!

        Suonen sisäisistä en tiedä mitään,mutta tuon verran nyt kumminkin:)

        selosteessa lukee,ettei suositella käytettäväksi enne rv 20 raskaana ollessa!Ja laittamalla hakusanaksi tuon lääkkeen,löydät luultavasti linkkejä jotka kertovat monien jotuvan käyttämään kyseistä lääkettä juuri SUPISTELUIHIN!!


    • supistellut

      on olemassa jotain estolääkkeitä, joita voi kotona ottaa. Taitaa olla tapauskohtaista, että määrätäänkö niitä. Minua hoitanut lääkäri ei supistuksen estolääkkeitä suositellut, koska hänen mukaansa niiden tehosta ei ole kiistatonta näyttöä. Sanoi vaan, että jos se vauva on syntyäkseen niin ei sitä oikein voida mitenkään estää.

      Minulla alkoi raskausviikoilla 20 kipeät supistelut (tulivat välissä muutaman minuutin välein), joiden seuraksena kohdunsuu pehmeni ja avautui (tosin vain yhdelle sormelle). Seurannassa kanava lyheni muutamassa viikossa senttiin, mutta avautuminen ei edennyt.

    • Norsuilija

      Monä olen Käyttänyt adalat kapselia sairaalassa rv 33 5 ja nyt edelleen 3 tabletin seteissä. Makaan sairaalassa seurannassa. Kortisonit sain myös. Vauvaa ei enää estellä muulla tavoin syntymästä mutta koska perätilassa ja kohdunsuu on kiinni annetaan adalatsupistuskipuihin lääkkeeksi toistaiseksi, että saisin oltua. Muuten en saa nukuttua yhtään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe