Kuka tietää tai on omakohtaista kokemusta, voiko supisteluun saada lääkäriltä estolääkettä kotiin? Ja mitä haittoja niistä voisi vauvalle olla?
estolääke
8
2145
Vastaukset
Tietääkseni saa vain vuodelevossa olevalle ja suonensisäisesti sairaalassa... Ei sitä varmaan ole nappeina. Millä viikoilla olet? Miksi sua supistaa, onko otettu kaikki näytteet ettei ole bakteeritulehduksia? Entä onko kohdusuulla muutoksia (avautunut, lyhentynyt)? Oletko vuodelevossa? Eikö lepo auta? Sehän se eka apukeino yleensä on.
- pehmee ja auki
minulle sanottiin mammapolilla, ettei estolääke välttämättä (todistetusti?) auta supisteluihin ja ei sitä kohdallani alettu edes kokeileen, vaikka supistelin kovasti ja kipeetä.
Lepoa, nestetankkausta ja lämpöä (lämmin suihku, lämpötyynyt, ym).- Näin täällä
Omakohtaisesti voin sanoa,että kyllä sellainen kotiestolääkekin on olemassa,itse olen käytellyt jo
jonkin aikaa,Adalat oros on nimeltään tämä pilleri.
mulla kipeitä supisteluja ollut jo viikkoja ja etinen istukka sekä hitusen lyhentynyt kohdunkaula,niin näitäpä sairaalasta määrättiin ja vieläpä ihan selvä aika kauanko niitä tulen syömään.Ovat hieman kyllä tasoittaneet minulla supisteluja,muuten vauva voisi olla jo keskosena maailmassa.Nyt viikkoja 32.Kirjoittavat sitä,jos katsovat aiheelliseksi! - verenpainelääke...
Näin täällä kirjoitti:
Omakohtaisesti voin sanoa,että kyllä sellainen kotiestolääkekin on olemassa,itse olen käytellyt jo
jonkin aikaa,Adalat oros on nimeltään tämä pilleri.
mulla kipeitä supisteluja ollut jo viikkoja ja etinen istukka sekä hitusen lyhentynyt kohdunkaula,niin näitäpä sairaalasta määrättiin ja vieläpä ihan selvä aika kauanko niitä tulen syömään.Ovat hieman kyllä tasoittaneet minulla supisteluja,muuten vauva voisi olla jo keskosena maailmassa.Nyt viikkoja 32.Kirjoittavat sitä,jos katsovat aiheelliseksi!Onko sulla korkea verenpaine. Tuo on kyllä verenpainelääke. Ja lukee: Adalat Oros depottabletteja ei tulisi käyttää raskauden aikana. Raskauden aikaisesta hoidosta on neuvoteltava lääkärin kanssa. Ei se mikään supistuslääke ole, sellainen mitä suonensisäisesti saa...
- niinhän siinä lukee
verenpainelääke... kirjoitti:
Onko sulla korkea verenpaine. Tuo on kyllä verenpainelääke. Ja lukee: Adalat Oros depottabletteja ei tulisi käyttää raskauden aikana. Raskauden aikaisesta hoidosta on neuvoteltava lääkärin kanssa. Ei se mikään supistuslääke ole, sellainen mitä suonensisäisesti saa...
mutta supistuksen estoon se kumminkin on kirjoitettu ja ihan kuule lääkärikin on tiennyt mihin sitä kirjoittaa ja vielä apteekkarikin vahvisti asian ja kertoili mahdollisista oireista ynnä muista.Että eiköhän ne nyt monen ihmisen voimin osaa asiansa,varsinkin kun muutaman viikon välein vielä asiasta ja supistuksista ollut puhe.Kiitos huolenpidostasi!!
Suonen sisäisistä en tiedä mitään,mutta tuon verran nyt kumminkin:) - että tuossa
niinhän siinä lukee kirjoitti:
mutta supistuksen estoon se kumminkin on kirjoitettu ja ihan kuule lääkärikin on tiennyt mihin sitä kirjoittaa ja vielä apteekkarikin vahvisti asian ja kertoili mahdollisista oireista ynnä muista.Että eiköhän ne nyt monen ihmisen voimin osaa asiansa,varsinkin kun muutaman viikon välein vielä asiasta ja supistuksista ollut puhe.Kiitos huolenpidostasi!!
Suonen sisäisistä en tiedä mitään,mutta tuon verran nyt kumminkin:)selosteessa lukee,ettei suositella käytettäväksi enne rv 20 raskaana ollessa!Ja laittamalla hakusanaksi tuon lääkkeen,löydät luultavasti linkkejä jotka kertovat monien jotuvan käyttämään kyseistä lääkettä juuri SUPISTELUIHIN!!
- supistellut
on olemassa jotain estolääkkeitä, joita voi kotona ottaa. Taitaa olla tapauskohtaista, että määrätäänkö niitä. Minua hoitanut lääkäri ei supistuksen estolääkkeitä suositellut, koska hänen mukaansa niiden tehosta ei ole kiistatonta näyttöä. Sanoi vaan, että jos se vauva on syntyäkseen niin ei sitä oikein voida mitenkään estää.
Minulla alkoi raskausviikoilla 20 kipeät supistelut (tulivat välissä muutaman minuutin välein), joiden seuraksena kohdunsuu pehmeni ja avautui (tosin vain yhdelle sormelle). Seurannassa kanava lyheni muutamassa viikossa senttiin, mutta avautuminen ei edennyt. - Norsuilija
Monä olen Käyttänyt adalat kapselia sairaalassa rv 33 5 ja nyt edelleen 3 tabletin seteissä. Makaan sairaalassa seurannassa. Kortisonit sain myös. Vauvaa ei enää estellä muulla tavoin syntymästä mutta koska perätilassa ja kohdunsuu on kiinni annetaan adalatsupistuskipuihin lääkkeeksi toistaiseksi, että saisin oltua. Muuten en saa nukuttua yhtään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup665151Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1293757Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua483194Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.652257Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4501964Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.771648- 631365
- 641306
- 2611107
- 471082