Löytyiskö kohtalontoveria joka on jo ratkaissut seuraavanlaisen ongelman:
Stigan lumilinko jossa Tecumseh-moottori. Kylmänä käy OK, mutta lämmettyään alkaa ensin yskimään / pätkimään ja lopuksi hyytyy. Ikäänkuin tukehtuu. Sitten pitää odotella vähän aikaa että vähän jäähtyy (?) ja 5 minuutin päästä taas käy OK. Mutta vain hetken, ehkä minuutin ja taas hyytyy.
Avasin jo kaasarin ja on ihan puhdas.
Vinkkejä, varmaa tietoa, arvauksia???
Tecumseh käyntiongelma
32
25167
Vastaukset
- he joo
1.olisko niin ettei saa tankki korvausilmaa.ottaako korvauilman tankin korkista vai onko erillinen letku.?
2.vettä bensan seassa.
3.oliko kaasarissa suutinputki auki,eli se putki jokaon keskellä kaasrissa kohokammiossa.
4.tulppa sökö.
5.onko öljyä tarpeeksi.
6.onko tulppa kunnossa.
7.odota seuraavaa arvausta....D)- venttiilit
ilmansuodatin märkä, sytty säädetty/putsattu.. ym
- Tecumseh99
1. eikös tässä tapauksessa hyytyisi saman tien? Nyt käy kunnes kone on kuuma
2. en usko... ja laitoin jäänestoa sekaan, ei mitään vaikutusta
3. kts. kohta 1
4. vaihdettu
5. on
6. kts. kohta 4
7. jep.... :-)
- ii/net
Joissain Tecumsenin koneissa on kohokammion pohjassa säätösuutin tarkista onko sinun koneessasi ja etsi siitä sopiva käyntiasento jo ei ole niin pohditaan sitten muita vaihtoehtoja.
- Tecumseh99
Kohokammio on kiinni kaasarissa jollain suuttimella. Meinaatko että koneen käydessä sitä pitäisi vääntää löysemmälle? Kauheestihan sitä ei voi löysätä tai putoaa kuppi pois... :-)
- Kuulostakkin
Kuulostaa ihan siltä kuin ryyppy jää jotenkin päälle ja saa lämpimänä liikaa hotusiinia. Tarkistappa ensin se enenkuin käyt kaasutinta säätämään.
- Tecumseh99
tarkistettu ja ei ole päällä
- oli lykättävässä
ruohonleikkurissa just samat oireet ,siinä oli tankissa olevan bensaletkun sihti tukossa.alussa kävi varttitunnin,sitten piti odotella viitisen minuuttia että letku täyttyi bensalla ja taas mentiin muutama minuutti, ja taas ooteltiin ja sitten taas mentiin...
- Lumilinko
Mulla samanmerkkinen linko, käy hetken aikaa, mutta jos laittaa kuormaa niin tukehtuu. Sitten vaatii pari minuuttia ja taas käynnistyy. Laitoin jäänestoa polttoaineeseen, mutta tästä ei ollut apua.
Olisiko kohokammiossa vettä? Mistähän se kohokammio löytyy? Hankala ongelma kerta kaikkiaan, eikä ole lämmintä tallia, missä laitetta voisi purkaa.- Lumilinko
Jees, kaasari löytyi ja kohokammio sieltä kotelon sisältä. Vaan ei auttanut ongelmaan. Tulpan vaihto seuraavaksi edessä, mutta tuskinpa sekään auttaa.
Kumma homma, kun masiinalla on ajettu hyvä jos 30 tuntia. - homma selvä
Lumilinko kirjoitti:
Jees, kaasari löytyi ja kohokammio sieltä kotelon sisältä. Vaan ei auttanut ongelmaan. Tulpan vaihto seuraavaksi edessä, mutta tuskinpa sekään auttaa.
Kumma homma, kun masiinalla on ajettu hyvä jos 30 tuntia.Sytytystulppa oli sökö, vaikka tosiaan ei montaakaan tuntia koneella ajettu. Nyt pelittää.
Itsellä Brigsin- koneella samanlaisia oireita ruohonleikkurissa. Kaasarin kalvot ja tulppa tuli jo vaihdettua muttei auttanut. Koska tuolla vielä viime kesänä sain hommat tehtyä niin lopullinen vika jäi löytymättä. Kaksi kohtaa pitää nouskesänä vielä katsoa eli puola ja venttiilivälykset. Oireet sopisivat hyvin liian pieniin venttiilivälyksiin eli kuumana ne alkavat kantamaan eikä kone toimi ennenkuin se on jäähtynyt ihan kylmäksi.
- bertsi
Mikäli vika ei ole tankinkorkissa niin lämpölaajenemisen aiheuttama ventiilin kantaminen tulisi hyvin kyseeseen. yleinen vika ruohonleikkureissa tahi muissa kesäkoneissa
- varmaa tietoa
Aivan selvästi puola/tyristori vika, viimeviikolla juuri yhteen Tecumseeniin vaihdettiin, moottorisahoissa myös vastaavia ongelmia.
- kalervo3
Tecumseh moottorissa tuollainen käyntihäiriö. Korjaamon mukaan todennäköisesti puola/tyristori vika. Mistä löytyisi osa? Tecumseh on kuulemma konkurssissa eikä toimita varaosia.
- juokale-elakouj
kalervo3 kirjoitti:
Tecumseh moottorissa tuollainen käyntihäiriö. Korjaamon mukaan todennäköisesti puola/tyristori vika. Mistä löytyisi osa? Tecumseh on kuulemma konkurssissa eikä toimita varaosia.
Ei kai se konkassa ole ??? Maahantuonti vain on loppunut. Siihen käynee joku briggs & strattonin puola tai sitten joudut tilaaman ulkomailta jos ei kellään ole käytettyjä varaosia.
- ehkäpä2
miul on hondan aggregaatti, joka käyttäytyy just noin. Tiivistevika kaasarissa.
- Luntaa tulviillaan..
99- prosenttisesti Tekun käyntihäiröt ja paukkuminen ovat johtuneet tulpasta. Ja vielä lähinnä siksi, että käytetään mitäsattuu liian kylmää tulppaa, joka nokeentuu. NGK:n B4LM toimii ja maksaa sen 3 euroa. Ilmanputsariahan noissa lingoissa ei olekaan ja kaasari on yksinkertaisin mahdollinen. Sivussa oleva jousitettu ruuvi vaikuttaa vain tyhjäkäyntiin (n. 1,5 kierr. auki) ja pääsuutin löytyy kohokammion pohjasta. Sitä saattaa vähän joutua rukkaamaan pakkasen ja kuormituksen mukaan. Korostan sanaa vähän. Vesitys, mikäli sitä epäilee, onnistuu poistamalla pääsuutin tai joissain on painonappi sen vieressä. Korjaamot tarjoaa sitä "puolan" vaihtoa ensiksi, koska siitä saa paremman katteen. Tosiasiassa niitä särkyy äärimmäisen harvoin. Sivuventtiili Tekua ei koskaan saa käymään yhtä nätisti, kuin esin Hondaa. Toimeen sillä kyllä tulee.
- Pienkoneasentaja.
Luntaa tulviillaan.. kirjoitti:
99- prosenttisesti Tekun käyntihäiröt ja paukkuminen ovat johtuneet tulpasta. Ja vielä lähinnä siksi, että käytetään mitäsattuu liian kylmää tulppaa, joka nokeentuu. NGK:n B4LM toimii ja maksaa sen 3 euroa. Ilmanputsariahan noissa lingoissa ei olekaan ja kaasari on yksinkertaisin mahdollinen. Sivussa oleva jousitettu ruuvi vaikuttaa vain tyhjäkäyntiin (n. 1,5 kierr. auki) ja pääsuutin löytyy kohokammion pohjasta. Sitä saattaa vähän joutua rukkaamaan pakkasen ja kuormituksen mukaan. Korostan sanaa vähän. Vesitys, mikäli sitä epäilee, onnistuu poistamalla pääsuutin tai joissain on painonappi sen vieressä. Korjaamot tarjoaa sitä "puolan" vaihtoa ensiksi, koska siitä saa paremman katteen. Tosiasiassa niitä särkyy äärimmäisen harvoin. Sivuventtiili Tekua ei koskaan saa käymään yhtä nätisti, kuin esin Hondaa. Toimeen sillä kyllä tulee.
vastaus on venttiili alkaa kantamaan lämmetessään oikea välys 0.21 ja säätö tapahtuu viilaamalla. On myös leikannut venttiilin varsi kiinni näistä tukuista. Säädä venttiilit niin ei hyydy.
- KalleKalamiesKONEN
Luntaa tulviillaan.. kirjoitti:
99- prosenttisesti Tekun käyntihäiröt ja paukkuminen ovat johtuneet tulpasta. Ja vielä lähinnä siksi, että käytetään mitäsattuu liian kylmää tulppaa, joka nokeentuu. NGK:n B4LM toimii ja maksaa sen 3 euroa. Ilmanputsariahan noissa lingoissa ei olekaan ja kaasari on yksinkertaisin mahdollinen. Sivussa oleva jousitettu ruuvi vaikuttaa vain tyhjäkäyntiin (n. 1,5 kierr. auki) ja pääsuutin löytyy kohokammion pohjasta. Sitä saattaa vähän joutua rukkaamaan pakkasen ja kuormituksen mukaan. Korostan sanaa vähän. Vesitys, mikäli sitä epäilee, onnistuu poistamalla pääsuutin tai joissain on painonappi sen vieressä. Korjaamot tarjoaa sitä "puolan" vaihtoa ensiksi, koska siitä saa paremman katteen. Tosiasiassa niitä särkyy äärimmäisen harvoin. Sivuventtiili Tekua ei koskaan saa käymään yhtä nätisti, kuin esin Hondaa. Toimeen sillä kyllä tulee.
moikka
tääl oli HS-50 kahella vaaka-akselilla oleva kone stigan lingossa meillä ja se viimein yltyi kaasarin putsauksen ja helvetillisen repimisen jälkeen pelittämään kaks tuntia niin että tontin lumityöt sai MELKEIM tehtyä ja sitten se jutkahti juntturaan.
Oisko jollakulla tietoa varaosista tai sopivasta koneesta.
kiitoksia
kallekalamies(at)wippies.fi ja kuopion suunta - polaris
Pienkoneasentaja. kirjoitti:
vastaus on venttiili alkaa kantamaan lämmetessään oikea välys 0.21 ja säätö tapahtuu viilaamalla. On myös leikannut venttiilin varsi kiinni näistä tukuista. Säädä venttiilit niin ei hyydy.
moi!mitä siitä tarvitsee purkaa että löytää venttiilit?
- NanoNano
polaris kirjoitti:
moi!mitä siitä tarvitsee purkaa että löytää venttiilit?
Tosta linkistä pitäis löytyä vähän apuja... On vaan ikävä kyllä Lontoon kielellä...
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&langpair=en|fi&u=http://www.smallenginesuppliers.com/html/engine-specs/tecumseh-engine-specs.html
- Ammattileikkaaja
Mulla oli työnnettävässä siimaleikkurissa tommonen Tekumeshin moottori. Helteellä ja aina pitää päivää tehdessä samat oireet. Kaikkea koeteltiin, muttei auttanut. Piti vaihtaa moottori. Nyt samaa leikkuria myydään B&S moottorilla.
Ei kai se Tecumseh ole tarkoitettukkaan ammattikäyttöön? - Toro1128
Toro 1128 HD
Ei saa korvausilma tankkiin.
Kone käy 10-40 min ja sit yskii ja sammuu.
Kokeile avata korkki, kun alkaa yskiä. - Anonyymi
Kokeile avata bensakorkki, kun alkaa hyytymään.
- Anonyymi
Aivan sama ongelma Toro Power Max'illa. Oli huollossa 1 v sitten. Avasin kaikki käynnistin uusiksi. Taas hetken kuluttua paukkui ja sammui. Uusi yritys- paukkui- laiton 1/2 kaasulle ja räpläsin ryypyn kanssa. Yhtäkkiä peliasennossa alkoi toimimaan ja koelinkous pelasi taas- lunta odotellaan..
- Anonyymi
Ensin vermeet kuntoon ja säätöihin sitten vasta ihmettelemään jos ei käy,jos ventiilit kantaa kuumana ei ole ihme jos ei käy.
Myöskin bensatankki kannattaa tyhjentää vaikkapa talveksi leikkuriessa ja kesäksi lingoissa kun usein rojua niissä,tilalle puhdasta bensaa ja säilöntäaine ja käyttää hetken.
Vanhemmissa kun on vielä katkojankärjetkin ja kondensaattori jos ne on mitä on niin vaihtoon nekin,turha itkeä jos ei ole kymmeninvuosiin tehty mitään huoltoja!
Ne öljytkin kannattaa joskus vaihtaa,yleensä kerta vuoteen riittää ja ihan 10/30 käy kesällä leikkureihin,linkoon voi muuta jos tahtoo,pakko ei ole.
- Anonyymi
...semmoinenkin tuli vastaan että tankissa , imuletkun suussa oleva huopa/siivilä tukossa , pesu ja taas toimii , piti hieman hakea....
- Anonyymi
tecumseh hssk50 moottorissa(lättäpää) oli käyni ok kun ajettu peräti 10 max tuntia eli uusi mutta rupesi tuprauttelemaan jo öljysavua!!
aikani ajelin ja kyllästyin tuohon öljynkulutukseen ja purin huvikseni ihan atomeiksi sen.
mäntä oli kuin uusi kuten kaikki muutkin osat ja naarmuttomat mutta: kaikki männänrenkaan katkoskohdat olivat ihan samalla kohtaa männässä,eli se pieni liitosrako 0.1mm- 0.3mm oli kaikissa jäänyt tismalleen samalle linjalle eli suora näköyhteys männänpäältä öljytilaan.
toinen probleema oli pakoventtiilin varren välys ohjuriin, pakoventtiili heilui yli 3 mm sivusuunnassa vaikka venttiili oli lähes kiinniasennossa.
uudessa moottorissa outoja juttuja.- Anonyymi
Viimeisien vuosien tecumeissa oli outoja laatuongelmia. Mulla halkeili muovinen bensatankki kappaleiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viimeisien vuosien tecumeissa oli outoja laatuongelmia. Mulla halkeili muovinen bensatankki kappaleiksi.
Joo melkoisen huonossa maineessa ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo melkoisen huonossa maineessa ovat.
Mulla on tecumseh toiminut hyvin. Viimeksi eilen linkosin lunta. Melkein aina ensimmäisellä käyntiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662298Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381893Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣281592Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711560Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.911330Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841214Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1111135Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241130En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9952- 77949