Haluisin tilata vaateita Englannin Amazonista. Enkkuhan kuuluu EU:seen joten tullivaapaata on tilata Enkusta, mutta voiko sieltä tilata Suomeen?? Entä voisko maksaa visa electronilla? millaset postikulut sieltä tulee?
Amazon.co.uk
9
3445
Vastaukset
- vähäsen
Voiko tilata Suomeen? Selviää ko. tuotteen tiedoista, mihin maihin toimitetaan. Yleensä voi tilata. Jos kyseessä on Amazonin kumppani, niin sen sivuille etenemällä selviää, mihin maihin toimitetaan. Yhteistyökumppanit ovat joskus asettaneet rajoituksia.
Postikulut selviävät tuotteen kohdalta. Vaihtelevat mm. paketin painon ja ulkomittojen mukaan.
Visa electronista en tiedä. Jotkut kertovat, että toisten pankkien Visa E:t toimivat, toisten eivät. Selviää viimeistään siinä vaiheessa, kun etenee tilausvaiheeseen. Tulee ilmoitus, jos maksaminen onnistui tai ei. - Dreamboat_Annie
Nordean visa electronilla onnistuu maksaminen. Tästä siis kokemusta. Olen tilaillut tuolta uk:n amazonista elokuvia, pelejä ja kirjoja. Kaupat menneet hyvin. Vaatteiden tilaamisesta en tiedä.
- ..käy
Olen ostanut sieltä erillaisia tuotteita, ja maksanut OP:n Electron kortilla, ei mitään ongelmia. Englannista kannattaa nyt ostaa, koska punta on heikentynyt euroon nähden.
- ...nimetön...
Ootko tilannu vaatteita ja kenkiä sieltä? Hullua että siellä saa kenkiä alle 20e. Kun täällä samalaiset kengät maksaa 40-60e.
- ...nimetön...
Entäs mietin et jenkeistä saa kosmetiikkan tosi halvlla ja kosmetiikka on tullivapataa. Niin ainakin luki.
http://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=596194country
Tossa on linkki joka näyttää Eurooppaan tilattavien tarvaroiden toimituskulut. Se näyttää toimituskuluiks et per tilaus ois 3.99-29.99 Dollaria et jos teen yhden tilauksen jossa on vaikka 6 tuotetta niin mun ei tarvi maksaa joka tuotteesta mitään ylimääräsiä kustannuksia vaan toi shipment kulut? Meneekö noin?
Jos joku on tilannut sieltä niin ois kiva jos vähä helppis mua :)Ensiksikin, itse en tiennyt ennen kuin katsoin tullin sivuilta, että kosmetiikka on todella tullivapaata, mutta toisaalta miehenä en kosmetiikkatuotteita kovin paljoa käytä.
Sitten asiaan eli Amazonin toimituskuluihin, jotka moudostuvat noista Per Shipment Per Item -kuluista, jos tilaat 6 tuotetta joudut maksamaan Per Shipment -maksun 6x Per Item -maksun. Joissain tuotteissa näköjään laskutetaan Per Item -maksu painon perusteella esim. $5,99 / lb [lb=pauna=n. 454g]. Jos tilaat tuotteita eri toimituskuluryhmistä, kulut lasketaan kalleimman ryhmän mukaan.
Vaikka kosmetiikka on tullivapaata, siitä pitää maksaa arvonlisäveroa 22%, jos tilataan EU:n ulkopuolelta. Arvonlisäraja on 22€, mutta tulli ei kirjoita alle 10€ laskuja, mikä tarkoittaa sitä, että alle 45,45€ tilaukset tulevat maksutta. Arvonlisävero lasketaan tavaran hinnasta toimituskuluista. Tullin kulloinkin voimassa olevat valuutan vaihtokurssit näkyvät tullin nettisivuilta.
Itse olen asioinut vain Eurooppalaisten Amazonien (Britti ja Saksa) kanssa, mutta nuo toimituskuluperiaatteet soveltuvat kyllä kaikkiin Amazoneihin.- bumble and bumble
Jontte82 kirjoitti:
Ensiksikin, itse en tiennyt ennen kuin katsoin tullin sivuilta, että kosmetiikka on todella tullivapaata, mutta toisaalta miehenä en kosmetiikkatuotteita kovin paljoa käytä.
Sitten asiaan eli Amazonin toimituskuluihin, jotka moudostuvat noista Per Shipment Per Item -kuluista, jos tilaat 6 tuotetta joudut maksamaan Per Shipment -maksun 6x Per Item -maksun. Joissain tuotteissa näköjään laskutetaan Per Item -maksu painon perusteella esim. $5,99 / lb [lb=pauna=n. 454g]. Jos tilaat tuotteita eri toimituskuluryhmistä, kulut lasketaan kalleimman ryhmän mukaan.
Vaikka kosmetiikka on tullivapaata, siitä pitää maksaa arvonlisäveroa 22%, jos tilataan EU:n ulkopuolelta. Arvonlisäraja on 22€, mutta tulli ei kirjoita alle 10€ laskuja, mikä tarkoittaa sitä, että alle 45,45€ tilaukset tulevat maksutta. Arvonlisävero lasketaan tavaran hinnasta toimituskuluista. Tullin kulloinkin voimassa olevat valuutan vaihtokurssit näkyvät tullin nettisivuilta.
Itse olen asioinut vain Eurooppalaisten Amazonien (Britti ja Saksa) kanssa, mutta nuo toimituskuluperiaatteet soveltuvat kyllä kaikkiin Amazoneihin.Eli jos tilaisin amazon.com:sta n.200g painavan noitoainepullon, joutuisinko maksamaan siitä toimituskuluja vain n.3 dollaria? Ja entä jos tilaisin vastaavan amazon.co.uk:sta, kuinka suuriksi arvioisitte toimituskulut silloin?
- Amazon5
Amazon.co.uk tilausohje löytyi tästä linkistä
http://www.opastaja.com/amazon-uk-tilausohje-suomi/ - jp123
Jos jotain tuotteita ei saa suoraan tilattua, onnistuu niiden saaminen suomeen esimerkiksi www.pakettipate.fi kautta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101651- 1711598
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1681506Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231308Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901184Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su146963Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70961- 92851
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr185805Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud207769