Mitä teette Facebookissa?

Miten se toimii?

Onko sinulla oma sivu Facebook'issa?

Itse avasin viime viikonloppuna, koska olin ehtinyt saada muutamia kutsuja kavereilta ja harmitti, etten päässyt katsomaan niitä rekisteröitymättä itse mukaan. Pelkäsin, ettei aika riittäisi senkin hoitamiseen ja lykkäsin liittymistä. Nyt olen tyytyväinen niihin toimintoihin, jotka tunnen. On kiva tietää, mitä kavereille kuuluu ja tietyt asiat voi "tiedottaa" samantien kaikille. En enää ihmettele FB:n suosiota. Tarvittaessa voi lähettää henkilökohtaisen viestin tai käydä kirjeenvaihtoa, ja toisaalta pikku-uutisen voi välittää yhdellä kertaa kaikille kavereille. Kuulin, että monet vanhemmat pysyvät paremmin perillä aikuisten lastensa elämästä.

Siellä kuuluu olevan myös erilaisia yhteisöjä ja kaikenlaista muuta viestintää.

Mitä toimintoja sinä olet havainnut hyväksi?
Mitä suosittelisit muillekin?

43

1276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • facebookissa ja seuraan aikuisten lapsieni elämää tiiviisti siellä. vaihtelen kuulumisia kaukana asuvien sukulaisten ja tuttavien kanssa, flirttailen tuntemattomien miesten kaa, jakelen drinkkejä ja lahjoja, olen mukana jossain yhteisössäkin...kivaa ajanvietettä kaikenkaikkiaan.

• O - Orvokki

miten olet ratkaissut kielikysymyksen?

Voiko valita jotenkin ryhmiä tms. joiden luettavaksi tietyt asiat, kommentit tai uutiset tms. kirjoittaa?

• Toillaannien
        O - Orvokki kirjoitti:

Voiko valita jotenkin ryhmiä tms. joiden luettavaksi tietyt asiat, kommentit tai uutiset tms. kirjoittaa?

Harmaahapset hössöttää kuin lapset.
        Ollaan niin teiniä! Mullapa on 172(!)ystävää, hienoa!
        Jollekin kolmekymppiselle uraihmiselle ehkä omiaan, luoda niitä kiipimiseen tarpeellisia verkostoja! Mitä siitä jos ihmiselle ei ole muuta sanottavaa, kuin jonninjoutavaa lärpätystä.

• O - Orvokki kirjoitti:

ongelma, puhun englantia lähes syntyperäistasolla. Mutta minulla on monenkielisiä ystäviä Facebookissa ja jokainen kirjoittaa jollainmeille yhteisellä kielellä, esim. lapset ja minä englanniksi, e-amerikkalaiset ystäväni espanjaksi, ruotsalaiset ja suomalaist ruotsiksi ja suomeksi, toimii tosi hyvin.

Olen mukana parissa ryhmässä, yksi englanninkielinen toinen espanjankielinen.

Olen suht. uusi Facebookin käyttäjä enkä ole perillä mitä voi lukea ja mitä ei. Tiedän että en voi lukea muiden kuin ystävieni henkilökohtaisia sivuja tai katsella heidän kuviaan, poikkeuksena lista ystävieni ystävistä, joissa voi olla kuva mukana.

• Jermuxi tms.

Mediassa ei ole muuta kuin varoituksia kaikista haittapuolista. Siellä on helppoa saalistaa tietoja, kun ihmiset pistää valokuvia myöten kaiken itsestään nettiin. No, turha tulla sitten palstoille selittään, että joku käyttää identiteettiä pitkin maailmaa. ID-varkaudet on yksi suurimpia kasvavia rikoksen muotoja maailmalla ja tuo järjestelmä on kuin luotu helpottamaan rikollisten ainesten toimintaa.

• onni-keväässä

Muutama ystäväni on siellä ja kovastippa tuo näyttää leviävän. En vain itse ole edes yrittänyt niille sivuille, mut toisaalta kytee ajatus liittyä siihen.. Voispa yhyttää vaikka vanhoja koulukavereita.. Oon vaan kuullu..

• Jermuxi tms.
        onni-keväässä kirjoitti:

Muutama ystäväni on siellä ja kovastippa tuo näyttää leviävän. En vain itse ole edes yrittänyt niille sivuille, mut toisaalta kytee ajatus liittyä siihen.. Voispa yhyttää vaikka vanhoja koulukavereita.. Oon vaan kuullu..

Älä kirjoita liikaa tietoja itsestäsi sinne. EI sinne tarvita osoitetta katua myöten laittaa. Ei puhelinnumeroita yms. Älä laita koulutietoja liian tarkkaan yms.
        Kun hyväksyt sellaisen kaverikontaktin, niin älä avaa mitään meilien liitetiedostoja, koska niissä voi olla haittaohjelma sisällä. Kaikkein hauskinta on sellainen ohjelma, joka käyttää kaverisi osoitetta ja lähettää hänen nimissään sinulle viestin, jonka tietty sitten avaat....
        Eli, malttia niissä tietojen laitoissa. Varmista, että siellä toisessa päässä on oikeasti se sun kaveri, ennenkuin availet niitä viestien liitteitä. Ja sitten pidät virustorjunnan ajantasalla.

• onni-keväässä
        Jermuxi tms. kirjoitti:

Älä kirjoita liikaa tietoja itsestäsi sinne. EI sinne tarvita osoitetta katua myöten laittaa. Ei puhelinnumeroita yms. Älä laita koulutietoja liian tarkkaan yms.
        Kun hyväksyt sellaisen kaverikontaktin, niin älä avaa mitään meilien liitetiedostoja, koska niissä voi olla haittaohjelma sisällä. Kaikkein hauskinta on sellainen ohjelma, joka käyttää kaverisi osoitetta ja lähettää hänen nimissään sinulle viestin, jonka tietty sitten avaat....
        Eli, malttia niissä tietojen laitoissa. Varmista, että siellä toisessa päässä on oikeasti se sun kaveri, ennenkuin availet niitä viestien liitteitä. Ja sitten pidät virustorjunnan ajantasalla.

Kiitokset.. Muistan sen jos liityn ja valistan myös ystäviäni, jotka ovat vast ikään liittyneet siihen...

• Jermuxi tms.
        onni-keväässä kirjoitti:

Kiitokset.. Muistan sen jos liityn ja valistan myös ystäviäni, jotka ovat vast ikään liittyneet siihen...

toivottavasti löydät kavereitasi uudelleen. Maltilla vaan sitten eteenpäin siellä.

• kuunnella oman
        Jermuxi tms. kirjoitti:

toivottavasti löydät kavereitasi uudelleen. Maltilla vaan sitten eteenpäin siellä.

nuoruutensa musiikkia...yrittää pyyä nuorena.

• olla paljonkaan esteitä enää nykyisin.

Monien yritysten kotisivuilta löytyy "kaikki tiedot" suuresta osasta henkilökuntaa ja yksityiset kotiosoitteet puhelinnumeroineen monistakin luetteloista. Palkka- ja omaisuustiedot saa kuka tahansa verottajalta sekä tiedot vastuuhenkilöistä ja osakkuuksista jo useammasta paikasta pikkurahalla nettipalveluista.

Varoitukset ovat aiheellisia ja jäin tosissani pohtimaan, millaisia uusia uhkia facebook saattaisi aiheuttaa. Arvelin, että rikollisilla olisi monia paljon helpompia kanavia ja sellaisia suuria aukkoja tietojen hankkimiseen, joita vastaan ei voi mitenkään itse suojautua.

ID-varkaudet on tehty helpoiksi jo ihan ilman nettiäkin. Sosiaaliturvatunnus on avain kaikkeen henkilökohtaiseen ja sen loppuosan ilmoittamisesta varoiteltiin pitkään. Ellei käytössä ole maksukortin lukijaa, nyt jokaisen yli 50 euron korttimaksun yhteydessä merkitään kuittiin se loppuosa ja myyjä tarkistaa tiedot kuvallisesta henkilökortista.

Taitaa olla niin, että voimme suojata tietojamme vain rehellisiltä ihmisiltä. Rikollisilla on avointen ovien aika ja uhriksi valikoituminen on luultavasti ihan sattumanvaraista.

• En vaihda vuosia pois
        kuunnella oman kirjoitti:

Puhuu siitä, mistä on puute..
        Elähän tätä hetkeä ja jätä haaveilut nuorena pysymisestä..

• RosaLiiin
        kuunnella oman kirjoitti:

musiikki oli hyvääääää ja siksi kuuntelen sitä.
        Nostalgia on mukavaa. Minusta varsinkin vanhojen asioiden muisteleminen yhdessä. Ei se sitä tarkoita, että ei hyväksyisi ikäänsä ja elämäänsä sellaisena kuin se nyt on. Se on tämän päivän rikkautta, josta en luopuisi mistään hinnasta.

FB taas todistaa vain ihmisen uteliaisuudesta ja halusta olla mukana. Mikään ei ole niin tylsää kun hanskojen lyöminen tiskiin kaikkien uusien asioiden edessä. Niissä voi olla mukana valikoiden, olet sen ikäinen kuin haluat olla. Ei se kääri vuosia pois elämästäni mutta antaa se uutta sisältöä elämääni.

• Jermuxi tms.
        optimisti-orvokki kirjoitti:

olla paljonkaan esteitä enää nykyisin.

Monien yritysten kotisivuilta löytyy "kaikki tiedot" suuresta osasta henkilökuntaa ja yksityiset kotiosoitteet puhelinnumeroineen monistakin luetteloista. Palkka- ja omaisuustiedot saa kuka tahansa verottajalta sekä tiedot vastuuhenkilöistä ja osakkuuksista jo useammasta paikasta pikkurahalla nettipalveluista.

Varoitukset ovat aiheellisia ja jäin tosissani pohtimaan, millaisia uusia uhkia facebook saattaisi aiheuttaa. Arvelin, että rikollisilla olisi monia paljon helpompia kanavia ja sellaisia suuria aukkoja tietojen hankkimiseen, joita vastaan ei voi mitenkään itse suojautua.

ID-varkaudet on tehty helpoiksi jo ihan ilman nettiäkin. Sosiaaliturvatunnus on avain kaikkeen henkilökohtaiseen ja sen loppuosan ilmoittamisesta varoiteltiin pitkään. Ellei käytössä ole maksukortin lukijaa, nyt jokaisen yli 50 euron korttimaksun yhteydessä merkitään kuittiin se loppuosa ja myyjä tarkistaa tiedot kuvallisesta henkilökortista.

Taitaa olla niin, että voimme suojata tietojamme vain rehellisiltä ihmisiltä. Rikollisilla on avointen ovien aika ja uhriksi valikoituminen on luultavasti ihan sattumanvaraista.

henkilökunnaltaan sinne, koska täynnä haittaohjelmia...Joten on puheissani kuitenkin jotain perää, vai kuinka?

• Jermuxi tms. kirjoitti:

henkilökunnaltaan sinne, koska täynnä haittaohjelmia...Joten on puheissani kuitenkin jotain perää, vai kuinka?

osalta. Sattumoisin tiedän, ettei sellaista kieltoa tai estoa ole olemassa, koska yhden henkilökuntaan kuuluvan kuva löytyy minunkin "kavereitteni" joukosta.

• optimisti-orvokki kirjoitti:

osalta. Sattumoisin tiedän, ettei sellaista kieltoa tai estoa ole olemassa, koska yhden henkilökuntaan kuuluvan kuva löytyy minunkin "kavereitteni" joukosta.

että olen kanssasi samaa mieltä, että on parempi katsoa kuin katua. Mitä tahansa tietoja ei kannata "vapaaehtoisesti" antaa tai laittaa internettiin. FB:ssa voi itse päättää kuka tietoja pääsee katselemaan toisin kuin irc-galleriassa tai blogeissa.

• Jermuxi tms.

tänään...Estoja asetettu työmaalla jo muihinkin palveluihin...Eli kirjoitin ehkä epäselvästi ensin. Työpaikan koneilta on estetty pääsy sinne. Kotikoneillaan tietty voivat tehdä niinkuin haluavat...Eikä ole muuten ainoa firma, joka pistänyt estot.

• Jermuxi tms. kirjoitti:

tänään...Estoja asetettu työmaalla jo muihinkin palveluihin...Eli kirjoitin ehkä epäselvästi ensin. Työpaikan koneilta on estetty pääsy sinne. Kotikoneillaan tietty voivat tehdä niinkuin haluavat...Eikä ole muuten ainoa firma, joka pistänyt estot.

nimenomaan haittaohjelmien takia? (Mikä on haittaohjelma?) Vai ainoastaan sen takia että facebookiin hurahtaneet eivät tahdo malttaa käymättä siellä edes työaikana?

• Jermuxi tms.
        Paloma.se.co kirjoitti:

nimenomaan haittaohjelmien takia? (Mikä on haittaohjelma?) Vai ainoastaan sen takia että facebookiin hurahtaneet eivät tahdo malttaa käymättä siellä edes työaikana?

Työmaa nyt perinteisesti ajatellen on tarkoitettu työtä varten...Haittaohjelmat leviävät helposti tuollaisilla saiteilla. Haittaohjelmia ovat mm. Troijalaiset, virukset yms. Eli sellaisia ohjelmia, jotka kalastelevat sinun tietojasi sinun koneeltasi.

• O - Orvokki
        Jermuxi tms. kirjoitti:

että kerroit. On ihan itsekkäistä syistä hyvä saada lisää tietoa.

Voin kysyä asiasta huomenna, jos muistan. Ko. henkilö käyttää firman konetta sekä töissä että kotona, mutta käyttää nettiä pääsääntöisesti ihan muuhun kuin FB- tai keskustelupalstoilla seurustelemiseen.

En olisi yhtään hämmästynyt, jos yritykset blokkaisivat henkilökunnaltaan ihan muista kuin turvallisuussyistä pääsyn tietynlaisille palstoille. Tarkoitushan on tehdä töitä työaikana.

• Jermuxi tms.

olla paljonkaan esteitä enää nykyisin.

Useat kiinnijääneet ovat tunnustaneet mm. kaivelleensa laskuja, kuitteja ja mainoksia yksityisten ihmisten ja yritysten roskapöntöistä.
        Esimerkki: Pankki lähettää sinun nimelläsi varustetun mainoskirjeen, joka sisältää luottokorttihakemuksen....Sen kun lemppaat suoraan roskikseen, niin johan on herkkupala ID-varkaalle.
        Sattumanvaraista, ehkä niin, mutta se on tuolla ajattelutavalla vähän samanlaista, kuin turvavyön käyttö...Eihän sitä tarvitse, kun en kerran ajatellut ajaa kolaria...
        Senpä takia, kun ei kuitenkaan voi tietää, niin autoillessa turvavyö ja henkilötietojen kanssa pidättyväisyys ja suojaaminen antaa paremman lopputuloksen onnettomuustilanteessa.

• En käy siellä. Kerran kirjoitin oman sukunimeni sinne ja hirveä yllätys. Nimeni on tavallinen suomalainen sana, mutta se on hyvin yleinen sukunimi jossain "arabimaissa". Minun sukunimisiä oli todella paljon monista eri maista mutta pukeutumisista päätellen he ovat erästä uskontoryhmää edustavia.

Se sana, joka on sukunimeni, tarkoittaa jotain ilmeisesti niillä kielillä, ja sitä siis käytetään useissa maissa sukunimenä. Al, El, myös joissain niissä sukunimissä lisänä. Olin hämmästynyt ja kiukkuinenkin kun pelästyin niin paljon, että en todellakaan taita oikeaa sukunimeäni koskaan mihinkään netissä.

Onneksi en ollut sukunimelläni edustanut missään koskaan netissä, olisi voinut olla vaikea saada pois.

• vai pääseekö

ellei itse rekisteröidy mukaan? Kävisin katsomassa kavereiden sivuja, kun lähettävät kutsun.

• on myös

yleinen arabimaissa. Al tai el edellä. Aika jännää oli se huomata, paitsi ettei tuo lasteni sukunimi ole kovin tavallinen Suomessa.

• miljoona
        on myös kirjoitti:

yleinen arabimaissa. Al tai el edellä. Aika jännää oli se huomata, paitsi ettei tuo lasteni sukunimi ole kovin tavallinen Suomessa.

Ettei vaan ole sama nimi. Mun sukunimi ei myöskään ole kovin tavallinen ja se on erään sanan imperfekti.

Joka tapauksessa jos laittaisin itseni oikealla nimellä sinne, niin samantien minua hyökkäisi kurkkaamaan ahdasmielistä ääripääuskontoa harrastavat vierasmaalaiset ihmisjoukot. Eipä ole lainkaan hauska ajatus ja en todellakaan halua olla osallisena heidän piireissään.

Toki sisaruksieni lapsia sieltä löytyy meidän sukunimeltä niiden arabien joukosta, he ovat vissiin vapaamielisempiä ja rohkeampia kuin minä...

• vai pääseekö kirjoitti:

ellei itse rekisteröidy mukaan? Kävisin katsomassa kavereiden sivuja, kun lähettävät kutsun.

neuvoa. Kokeilemalla???

• imperfekti
        miljoona kirjoitti:

Ettei vaan ole sama nimi. Mun sukunimi ei myöskään ole kovin tavallinen ja se on erään sanan imperfekti.

Joka tapauksessa jos laittaisin itseni oikealla nimellä sinne, niin samantien minua hyökkäisi kurkkaamaan ahdasmielistä ääripääuskontoa harrastavat vierasmaalaiset ihmisjoukot. Eipä ole lainkaan hauska ajatus ja en todellakaan halua olla osallisena heidän piireissään.

Toki sisaruksieni lapsia sieltä löytyy meidän sukunimeltä niiden arabien joukosta, he ovat vissiin vapaamielisempiä ja rohkeampia kuin minä...

mutta vähän samansukunimisiä on Suomessa. Aika jännä oli todellakin havaita, että on runsain määrin "arabikaimoja".

• Aikuiset tyttäreni minulle kaverikutsun laittoivat ja syksyllä liityin mukaan. Nyt käyn siellä päivittäin. Ja juuri näin, siitä voi seurata mitä lapseni milloinkin touhuavat tai mikä heitä potuttaa.

En ole liittynyt mihinkään ryhmään, taidot ei riitä ihan kaikkeen.
      Mutta ystäviä olen saanut. Läysin eräänkin jonka kanssa yhteys on ollut poikki yli kakskyt vuotta.

Ihan kiva juttu tuo FB on. Kyllä siihen kanattaa lähteä mukaan.

• siellä tällä ensimmäisellä kotimaisella?

• Pirrejuupas kirjoitti:

siellä tällä ensimmäisellä kotimaisella?

on sen verran passivista englannin taitoa että ymmärtää ohjeet ja tiedoitukset.

• Paloma.se.co kirjoitti:

on sen verran passivista englannin taitoa että ymmärtää ohjeet ja tiedoitukset.

Paloma.se.co.

Tytöt siellä kuulemma ovat, minua ei ole oikein kiinostanut siihen tutustua..eikös nyt ole joku uusikin samalainen jutska, - kuulin eilen jostain semmoista juttua..

P.s. mites Sinulla, oletko löytänyt jo jonkinlaisen turvan sinne uuteen kotiisi, sinne korpien keskelle? :)

• Pirrejuupas kirjoitti:

Paloma.se.co.

Tytöt siellä kuulemma ovat, minua ei ole oikein kiinostanut siihen tutustua..eikös nyt ole joku uusikin samalainen jutska, - kuulin eilen jostain semmoista juttua..

P.s. mites Sinulla, oletko löytänyt jo jonkinlaisen turvan sinne uuteen kotiisi, sinne korpien keskelle? :)

liittynyt facebookin käyttäjiin, mutta ei se minusta tarvi olla mitenkään yksinomaan nuorien hullutuksia. Saittihan on erittäin monitoiminen ja valinnan varaa paljon missä haluaa olla mukana. En minäkään kaikkia niitä hössötyksiä jaksa seurata mutta kyllä se verkosto on sinänänsä mielnkiintoinen.

Kiitos kysymästä Pirre, kyllä se elämä täällä korvessa alkaa luontua. Lumitöitä on ollut paljon ja nyt odottelenkin kevään tuloa että näkee mitä puskia mun pihalla oikein on.

• Pirrejuupas kirjoitti:

siellä tällä ensimmäisellä kotimaisella?

Ohjeista lähtien kaikki toimii suomen kielellä, ellet muuta valitse. Kokeile vaikka: www.facebook.com ;))

Kysyin kieliasiaa Paloma.se.co:lta, koska ajattelin hänellä olevan hyviä vinkkejä siihen, miten olisi parasta toimia, jos etsisin vanhoja kavereita ulkomailta. Ei välttämättä olisi hauskaa, jos yhtäkkiä huomaisin lähetteleväni käsittämättömiä suomen kielisiä pikku-uutisia ulkomaisten kaverien sivulle. Ensimmäisellä kerralla se voisi olla hyvä vitsi, mutta varmaan jo kolmannella alkaisi tuntua häiriköinniltä.

Luulen, että moni "asiantuntija" sekoittaa mielessään blogit ja irc-gallerian, jossa (luultavasti) kuka tahansa pääsee katselemaan kuvia ja kirjoituksia.

FB:ssa kukaan, ketä et ole itse hyväksynyt "kaveriksesi", ei näe nimesi lisäksi mitään muuta kuin pienen postimerkin kokoisen esittelykuvasi, jos laitat sivullesi valokuvan. Samannimisistä ei aina tunnista etsimäänsä kuvastakaan.

Sinä itse valitset omilla asetuksillasi millaisia tietoja haluat "kavereittesi" tai vaihtoehtoisesti myös "kavereitten kavereiden" näkevän.

• Paloma.se.co kirjoitti:

liittynyt facebookin käyttäjiin, mutta ei se minusta tarvi olla mitenkään yksinomaan nuorien hullutuksia. Saittihan on erittäin monitoiminen ja valinnan varaa paljon missä haluaa olla mukana. En minäkään kaikkia niitä hössötyksiä jaksa seurata mutta kyllä se verkosto on sinänänsä mielnkiintoinen.

Kiitos kysymästä Pirre, kyllä se elämä täällä korvessa alkaa luontua. Lumitöitä on ollut paljon ja nyt odottelenkin kevään tuloa että näkee mitä puskia mun pihalla oikein on.

jännä kevät, saat tehä löytöjä. Ruosissa onkin hyvin hoidetut pihat, yleensä on, -poikkeuskisiakin tietysti löytyypi.

Meillon taas ensi kesänä pihatöitä rakennuksen jäliltä, nurmikkoa tallottu piloille ja silleen..hiekkakasoja väärissä paikoissa jne..onneksi alkukesä on sellaista innoituksen aikaa..ilolla puskee taas kottikärryjen kaa :)

Ohjeista lähtien kaikki toimii suomen kielellä, ellet muuta valitse. Kokeile vaikka: www.facebook.com ;))

Kysyin kieliasiaa Paloma.se.co:lta, koska ajattelin hänellä olevan hyviä vinkkejä siihen, miten olisi parasta toimia, jos etsisin vanhoja kavereita ulkomailta. Ei välttämättä olisi hauskaa, jos yhtäkkiä huomaisin lähetteleväni käsittämättömiä suomen kielisiä pikku-uutisia ulkomaisten kaverien sivulle. Ensimmäisellä kerralla se voisi olla hyvä vitsi, mutta varmaan jo kolmannella alkaisi tuntua häiriköinniltä.

Luulen, että moni "asiantuntija" sekoittaa mielessään blogit ja irc-gallerian, jossa (luultavasti) kuka tahansa pääsee katselemaan kuvia ja kirjoituksia.

FB:ssa kukaan, ketä et ole itse hyväksynyt "kaveriksesi", ei näe nimesi lisäksi mitään muuta kuin pienen postimerkin kokoisen esittelykuvasi, jos laitat sivullesi valokuvan. Samannimisistä ei aina tunnista etsimäänsä kuvastakaan.

Sinä itse valitset omilla asetuksillasi millaisia tietoja haluat "kavereittesi" tai vaihtoehtoisesti myös "kavereitten kavereiden" näkevän.

no nythän mie käyn siellä, jos ei muuten niin pelkästä uteliaisuudesta :)

ei minulla ollut aavistustakaan että facebook on myös suomeksi. Olen todellakin vasta-aloittelija asiassa.

• O - Orvokki
        Paloma.se.co kirjoitti:

ei minulla ollut aavistustakaan että facebook on myös suomeksi. Olen todellakin vasta-aloittelija asiassa.

Facebook © 2009 -merkin vieressä on pienen pieni valikko, josta voi valita varsin monen kielen joukosta haluamansa. Vasta-alkaja olen itsekin ja toistaiseksi tyytyväinen.

Veikkaanpa, että erilaiset yhteisöt tulevat valitsemaan FB:n yhdeksi viestintäkanavakseen, koska se helpottaa tiedottamista, viestintää ja uusien jäsenten tutustumista. Esim. tänään sain sähköpostissa tiedon yhden järjestön tapahtumasta ja viestissä olleen FB-linkin kautta ilmoittauduin siihen yhdellä näppäimen painalluksella. Näin samantien ketkä muut ovat ilmoittautuneet tai ilmoittaneet etteivät pääse. Kun tapahtumaan odotetaan 60-100 osanottajaa, ilmoittautumisten vastaanottajan työ helpottuu, vaikka vain reilu puolet käyttää FB:a. - Vaikka olen liittynyt järjestömme nimissä olevaan yhteisöön, eivät sen muut jäsenet muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ole "kavereitani", enkä näe heistä muuta kuin nimen ja pienen valokuvan.

• O - Orvokki kirjoitti:

Facebook © 2009 -merkin vieressä on pienen pieni valikko, josta voi valita varsin monen kielen joukosta haluamansa. Vasta-alkaja olen itsekin ja toistaiseksi tyytyväinen.

Veikkaanpa, että erilaiset yhteisöt tulevat valitsemaan FB:n yhdeksi viestintäkanavakseen, koska se helpottaa tiedottamista, viestintää ja uusien jäsenten tutustumista. Esim. tänään sain sähköpostissa tiedon yhden järjestön tapahtumasta ja viestissä olleen FB-linkin kautta ilmoittauduin siihen yhdellä näppäimen painalluksella. Näin samantien ketkä muut ovat ilmoittautuneet tai ilmoittaneet etteivät pääse. Kun tapahtumaan odotetaan 60-100 osanottajaa, ilmoittautumisten vastaanottajan työ helpottuu, vaikka vain reilu puolet käyttää FB:a. - Vaikka olen liittynyt järjestömme nimissä olevaan yhteisöön, eivät sen muut jäsenet muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ole "kavereitani", enkä näe heistä muuta kuin nimen ja pienen valokuvan.

mutta koska tietokonekieleni on aina ollut englanti en osannut edes katsoa:)

Facebook on kai nyt lähinä ajanvietettä, mutta verkostona toimii erittäin hyvin. Olenkanssasi samaa mieltä että tämäntyyppinen verkostoituminen tulee vielä laajenemaan ja siitä tulee monia eri versioita.

• HTZA

on minusta huvittavaa seurata julkkistyrkkyjen (eli jokaisen meistä), idioottimaista intoa liittyä tuohon porukkaan ja hankkia siten koneelleen, tosi pahoja, viruksia. Ja levittää henkilökohtaisia asioitaan , niille, joita ei osaa kuvitellakaan.
      Tuo FB, Feed Back, potkii vielä joskus takaisin, ja kovaa.
      Meille vanhuksille siitä ei ole ongelmaa mutta nuoret voivat pilata, koko tulevan elämänsä, siellä, yhdellä virheellä.

• virukset ja pöpöt tunkee päälle älä mee feisbuukkiin:)))

• revoh-kana

ittelläs sulla niitä
        virheitä on nimittäin
        jo tällä palstalla.

• sinne mukaan

Ei ole tarvetta toistaiseksi ollut.

Jälkikasvu on kyllä verkostoitunut tiukasti mm. sinne.

Vakiintuneeseen tuttavapiiriin pystyn pitämään yhteksiä muutenkin ja sattumatuttuja tulee lisää ihan riittävästi ilman noita verkostojakin.

• kawe

ystäväksi mukaan, mutta en ole rekisteröitynyt vielä, pitänee .....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      271
      2300
    2. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1011
    3. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      55
      979
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      970
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      81
      921
    6. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      861
    7. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      21
      838
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      736
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      687
    10. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      299
      684
    Aihe