Onko kenelläkään kokemusta noista Kodin 1 tarjous kiikareista?
Tarjouksessa on Optica Admiral 7x50 digitaalisella kompassilla 129,90 (269,-).
Vene-lehdenkään kiikaritestiin noita ei ollut otettu mukaan, joten olisin kiitollinen kaikesta palautteesta. Varsinkin jos on jonkun silmälasien käyttäjän kokemuksia.
Optica Admiral kiikarit
14
6252
Vastaukset
- asd578
Parin kesän kokemuksella toimiviksi todetut. Kompassi mukava lisä. Tuntuu olevan tarjouksesssa joka kevät Anttilassa. Itse tosiaan hankin pari vuotta sitten samalla hinnalla samasta paikasta.
- tyhmää maksaa liikaa
kun halvallakin saa aivan käyttökelpoiset.
Kodin ykkönen ei kaiketi ostanut mainostilaa tarpeeksi. - Alokron
tyhmää maksaa liikaa kirjoitti:
kun halvallakin saa aivan käyttökelpoiset.
Kodin ykkönen ei kaiketi ostanut mainostilaa tarpeeksi.Kiitos palautteesta. Pitääpä käydä kiikarit ostamassa.
Kuluttajan kannalta ei anna kyllä Vene-lehdestä oikein hyvää kuvaa, kun rajaavat testattavat tuotteet vain veneliikkeiden valikoimiin.
Toteavat itsekin artikkelissa että "Ostajan kannalta tilanne on hankala, sillä markkinoilla on useita kymmeniä merikiikareiksi mainostettuja tuotteita."
Taitaa tosiaan olla niin että Vene-lehdellä on enemmän intressejä hoitaa suhteitaan alan liikkeisiin kuin lehden lukijoihin. - kompassin tarpeesta?
Alokron kirjoitti:
Kiitos palautteesta. Pitääpä käydä kiikarit ostamassa.
Kuluttajan kannalta ei anna kyllä Vene-lehdestä oikein hyvää kuvaa, kun rajaavat testattavat tuotteet vain veneliikkeiden valikoimiin.
Toteavat itsekin artikkelissa että "Ostajan kannalta tilanne on hankala, sillä markkinoilla on useita kymmeniä merikiikareiksi mainostettuja tuotteita."
Taitaa tosiaan olla niin että Vene-lehdellä on enemmän intressejä hoitaa suhteitaan alan liikkeisiin kuin lehden lukijoihin.En tunne kyseistä kiikaria, mutta itselläni on kokemusta kompassikiikarista (Fujinon). Kymmenen käyttövuoden jälkeen olen sitä mieltä, että kompassi on sittenkin aika tarpeeton lisävaruste kiikarissa. Jonkinlainen kuvanvakaaja voisi olla oleellisempi.
Jos itse olisin hankkimassa uutta venekiikaria, ostaisin sen ilman kompassia - hintaluokka on selvästi halvempi.
Ehkä samalla 130e hinnalla saisit korkealaatuisemman optiikan ja paremman vesitiiviyden??
Suuntimakompassin voi hankkia erikseen - paras malli on elektroninen, jossa suuntiman voi tallentaa muistiin. Se helpottaa etäisyysmittauksissa tai tsekatessa törmäyskurssia.
Optica Admiral on minulle outo merkki. Made in China??? Englanninkielisten venelehtien kiikaritestauksissakaan en ole ko merkkiä nähnyt.
- kauas katsoja
Aiheeseen liittyen kysyisin onko kenelläkään kokemusta veneilykäytössä Canonin kuvanvakaimella varustetuista kiikareista.
Maksaa 300-400 Eur mutta jos ovat vakauttimen ansiosta käytyössä hyvät niin ehkö voisi harkita.- lisäkysymys
Minäkin olen harkinnut kuvanvakaimella varustettua merikiikaria, mutta hinta on ollut esteenä. 300-400 e tuntuu halvalta aikaisempiin hintoihin verrattuna. Onko kyseinen malli vesitiivis merikiikari?
Netistä löytyy erilaisia testejä ja keskusteluja kuvanvakainkiikareista. Käyttäjien kokemukset ovat aika positiivisia kommentteja: "these binoculars offer an incredibly convenient way to do some first class observing of objects that do not require high magnifications. The images are incredibly sharp, subject to the vagaries of the image stabilization system".
Esimerkki vertailutestistä, jossa on mukana Canonin eri malleja. Onko kysymäsi kiikari joku niistä?
http://www.myboatsgear.com/newsletter/200829.asp
http://www.myboatsgear.com/newsletter/200829.asp#Comparison
Nyt kun ruplan kurssi on romahtanut, olisiko siellä edullisia? Ainakin venäläisillä sotilaskiikareilla on tietääkseni ollut suht hyvä laatu.
http://www.russianoptics.com/page15.html - kauas katsoja
lisäkysymys kirjoitti:
Minäkin olen harkinnut kuvanvakaimella varustettua merikiikaria, mutta hinta on ollut esteenä. 300-400 e tuntuu halvalta aikaisempiin hintoihin verrattuna. Onko kyseinen malli vesitiivis merikiikari?
Netistä löytyy erilaisia testejä ja keskusteluja kuvanvakainkiikareista. Käyttäjien kokemukset ovat aika positiivisia kommentteja: "these binoculars offer an incredibly convenient way to do some first class observing of objects that do not require high magnifications. The images are incredibly sharp, subject to the vagaries of the image stabilization system".
Esimerkki vertailutestistä, jossa on mukana Canonin eri malleja. Onko kysymäsi kiikari joku niistä?
http://www.myboatsgear.com/newsletter/200829.asp
http://www.myboatsgear.com/newsletter/200829.asp#Comparison
Nyt kun ruplan kurssi on romahtanut, olisiko siellä edullisia? Ainakin venäläisillä sotilaskiikareilla on tietääkseni ollut suht hyvä laatu.
http://www.russianoptics.com/page15.htmltässä olis yks liike joka myy.
edullisimmat ei ole vedenkestäviä mutta
itselleni se ei ole pakollinen ominaisuus.
http://www.telefoto.fi/index.php?open=6792 - on oleellinen!
kauas katsoja kirjoitti:
tässä olis yks liike joka myy.
edullisimmat ei ole vedenkestäviä mutta
itselleni se ei ole pakollinen ominaisuus.
http://www.telefoto.fi/index.php?open=6792Pärjäät ehkä suolattomilla vesillä veneillessäsi, vaikka kiikarisi ei olisikaan vesitiivis. Ongelma tulee meriolosuhteissa suolaisuuden takia.
Oma kiikarini on pilalla, vaikka se sai parin vuoden käytössä vain vähäisiä roiskeita. Suolahöyryjä on ilmeisesti tunkeutunut kiikarin sisälle. Sään viilentyessä kiikari sumenee sisäpuolelta. Kuivattamisen jälkeen se kyllä toimii maalla ja auringossa, mutta ei enää merellä.
Vain vesitiivis kelpaa minulle. Tulee halvemmaksi ostaa kerralla kunnollinen! - kauas katsoja
on oleellinen! kirjoitti:
Pärjäät ehkä suolattomilla vesillä veneillessäsi, vaikka kiikarisi ei olisikaan vesitiivis. Ongelma tulee meriolosuhteissa suolaisuuden takia.
Oma kiikarini on pilalla, vaikka se sai parin vuoden käytössä vain vähäisiä roiskeita. Suolahöyryjä on ilmeisesti tunkeutunut kiikarin sisälle. Sään viilentyessä kiikari sumenee sisäpuolelta. Kuivattamisen jälkeen se kyllä toimii maalla ja auringossa, mutta ei enää merellä.
Vain vesitiivis kelpaa minulle. Tulee halvemmaksi ostaa kerralla kunnollinen!itse olen käyttänyt 30€ 7 x 50 peruskiikaria veneessäni jo 6 vuotta, eikä ole ollut mitään
ongelmia kosteuden kanssa, eikä taatusti ole
vedenkestävä se kiikari.
Ja käyttö ollut kokoajan nimenomaan merellä.
Vene ei tosin ole avomallinen vaan hytillinen matkavene.
- hi123
Hei,
miten OPTICAL 7x50 Admiral käyttää etäisyysmittarit, onko kenellekään käyttäjänopas?
Minun e-mail
[email protected]
Kiitos- 21
Ën mainittua kiikaria tunne, mutta yleensä etäisyyden mittaus perustuu näkyvän kohteen todellisen korkeuden tuntemiseen. Kiikarin hiusristikon näyttämä korkeus muunnetaan taulukosta (kiertyvä asteikko kiikarin linssin ympärillä ) etäisyydeksi.
- paavo pesusieni
Oisko sama kuin Bilteman kiikari (ainakin kuvan perusteella on)?
Biltemassa 99€. - purjevene2
Yhden kesän kokemuksella tuo kiikari on osoittautunut ihan hyväksi -ei kosteusongelmia, vaikka olen ollut pitkiä aikoja merellä sumussa ja sateessa. Kompassia olen käyttänyt pari kertaa ja se toimii ihan hyvin.
- Kohtuullisen
Tyytyväinen olen tuon merkkisiin kiikareihin. Silmälasien kanssa ok. Joku jo mainitsikin kompassin turhuudesta ja olen samaa mieltä; kompassi rajoittaa näkökenttää mustalla varjolla, eikä sille ole käyttöä ollut. Minulla tuli kompassiin ilmakupla ja se jumittuu ajoittain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851354Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670