Se päivä, minkä Jumala lepopäiväksi PYHITTI

Sirkka-Iita

Adventistit eivät ole ainoat evankeliset kristinuskovat, jotka Luojan kunniaksi pitävät pyhänä sen päivän, jonka Jumala pyhitti.

En tiedä, että oletteko te siellä suomessa edes kuulleet esimerkiksi seitsemännen päivän baptisteista, tai Jumalan pyhittämää päivää pyhänään pitävistä helluntalaisista tai luterilaisista?

Eiköhän anneta toisillemme omantunnon ja uskon vapaus tässäkin asiassa, luottaen Jumalan suureen rakkauteen Kristuksessa ja uskoen, että Hän pystyy pitämään huolen omistaan?

Siunausta sinulle joka tahdot lähimäistäsi siunata tänäkin päivänä!

Jumala saakoon johdattaa meistä jokaisen oikeaan Jumalan kunnioitukseen ja lähimäisen rakkauteen.

Hyvää viikonloppua kaikille uskon sisarille ja veljille, kuppikuntaan katsomatta!

Sirkka-Iita.

45

964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo hyvää perjantain, lauantain ja sunnuntain lepopäivää kaikille myös sinulle sirkka.

    • Adventistit eivät ole kristinuskovia, kuten sinun hyvin pitäisi jo tässä vaiheessa tietää, vaan eksyksissä kulkevia harhaoppisia.

      Etkä näytä myöskään tietävän hölkäsen pöläystä evankeelisista kristinuskovista, koska nimeät harhaoppisia ei-uskovia evankelisiksi.

      Seitsemännen päivän baptistit eivät suinkaan edes pidä ellensapattia. Älä yritä selittää ellensapattia sen paremmin baptistien, Mooseksen lain kuin Uuden liitonkaan sapatiksi, sillä sitä se ei ole:

      http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/adventistien-sapatti-ei-ole.html

      Sinunkin sapattisi on ellensapatti, koska olet sen adventistisisareltasi ja adventistipappiserkultasi omaksunut.

      • hailao

        Parahin U1,

        Onko Jumala asettanut sinut tuomariksi meille ?

        Asioista voidaan olla eri mieltä, ilman että liitytään sen kuoroon, joka jatkuvasti meitä syyttää Jumalamme edessä.

        Jeesuskin vihasi syntiä, mutta rakasti syntisiä.


      • hailao kirjoitti:

        Parahin U1,

        Onko Jumala asettanut sinut tuomariksi meille ?

        Asioista voidaan olla eri mieltä, ilman että liitytään sen kuoroon, joka jatkuvasti meitä syyttää Jumalamme edessä.

        Jeesuskin vihasi syntiä, mutta rakasti syntisiä.

        Jumala on antanut minulle kutsumuksen saarnata lakia ja evankeliumia adventisteille ja heidän eksyttämilleen, että tekisivät parannuksen ja pääsisivät irti eksymyksestään, tulisivat uskoon ja pelastuisivat taivaaseen.

        Samalla myös varoitettava ei-adventisteja, etteivät eksyisi adventismiin.

        Ja jos sinä astut minun eteeni kuin Pietari Jeesuksen eteen ja yrität estää minua samalla lailla tekemästä Jumalan tahtoa, niin lue sitten, mitä minulla on sinulle sanomista:

        "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten." (Matt 16:23)


      • hailao
        uskova_1 kirjoitti:

        Jumala on antanut minulle kutsumuksen saarnata lakia ja evankeliumia adventisteille ja heidän eksyttämilleen, että tekisivät parannuksen ja pääsisivät irti eksymyksestään, tulisivat uskoon ja pelastuisivat taivaaseen.

        Samalla myös varoitettava ei-adventisteja, etteivät eksyisi adventismiin.

        Ja jos sinä astut minun eteeni kuin Pietari Jeesuksen eteen ja yrität estää minua samalla lailla tekemästä Jumalan tahtoa, niin lue sitten, mitä minulla on sinulle sanomista:

        "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten." (Matt 16:23)

        Eka kirjoituksessasi en näe sen paremmin lain kuin evankeliuminkaan julistusta. Herkästipä lähdet silti minuakin heti saatanan johdossa kirjoitelleeksi osoittamaan.

        Eikö evankeliumin perustana olekaan Rakkaus ?


      • hailao kirjoitti:

        Eka kirjoituksessasi en näe sen paremmin lain kuin evankeliuminkaan julistusta. Herkästipä lähdet silti minuakin heti saatanan johdossa kirjoitelleeksi osoittamaan.

        Eikö evankeliumin perustana olekaan Rakkaus ?

        Oli siinä saarna valehtelemista ja ihmisten sekä heidän oppiensa epäjumalaksi nostamista vastaan yms.

        Ja jos hän siitä tulee synnintuntoon, niin sitten voin saarnata evankeliumia.


      • hailao
        uskova_1 kirjoitti:

        Oli siinä saarna valehtelemista ja ihmisten sekä heidän oppiensa epäjumalaksi nostamista vastaan yms.

        Ja jos hän siitä tulee synnintuntoon, niin sitten voin saarnata evankeliumia.

        Jos vaikka perustelisit kantasi Raamatulla, niin saarnallasi saattaisi olla suotuisampi vaikutus. Jos ihminen itse näkee Sanankohdat niin ehkä ne puhuvat hänelle selkeämmin. Kokeile joskus.

        Kaikkea hyvää sinulle.


      • hailao kirjoitti:

        Jos vaikka perustelisit kantasi Raamatulla, niin saarnallasi saattaisi olla suotuisampi vaikutus. Jos ihminen itse näkee Sanankohdat niin ehkä ne puhuvat hänelle selkeämmin. Kokeile joskus.

        Kaikkea hyvää sinulle.

        Niin et siis usko, että Sirkka-Iita on lukenut Raamatusta kohdat älä valehtele ja kaikki sen erilaiset toistot Vanhan ja Uuden testamentin eri puolilla. Tai että Jumalaa on rakastettava yli kaiken ja epäjumalia ei saa kumartaa?


      • hailao
        uskova_1 kirjoitti:

        Niin et siis usko, että Sirkka-Iita on lukenut Raamatusta kohdat älä valehtele ja kaikki sen erilaiset toistot Vanhan ja Uuden testamentin eri puolilla. Tai että Jumalaa on rakastettava yli kaiken ja epäjumalia ei saa kumartaa?

        Mihin perustat väitteesi että Adventistit eivät ole kristittyjä, tai että sapatin pyhittäminen olisi rikos tai synti.

        (ymmärsin viestistäsi että nämä olivat asiat joita halusit esittää todeksi)


      • hailao kirjoitti:

        Mihin perustat väitteesi että Adventistit eivät ole kristittyjä, tai että sapatin pyhittäminen olisi rikos tai synti.

        (ymmärsin viestistäsi että nämä olivat asiat joita halusit esittää todeksi)

        Puolustitkin Sirkka-Iitaa siksi, että itse olet eksyksissä.

        Adventistit eivät ole kristittyjä, koska heillä on tuo adventismi oppinaan, joka perustuu väärään profeettaan eikä Raamattuun. Niinkuin sukulaiseksytyksissään mormonismissä ja jehovantodistajuudessa, adventismissakin on sekoituksena oikeaa ja väärää. Adventismi on kristillisperäinen harhaoppi.

        Islamin usko on juutalais-kristillisperäinen harhaoppi ja siinäkin löytyy oikeaa väärää. Mieti nyt voitko sanoa islamia juutalaisuudeksi? Tai voitko sanoa islamia kristillisyydeksi?

        Yhtä vähän voit sanoa mormonismia kristilillisyydeksi. Tai adventismia kristillisyydeksi. Tai jehovan todistajuutta kristillisyydeksi.

        Kaikkien noiden harhaoppien alkuunpanijat etsivät kyllä Jumalaa, mutta ratkaisevissa asioissa kääntyivät Raamattua vastaan. Toisilla näillä oli jopa väärät profeeta oppiensa lähteinä.

        Ei ellensapatin pyhittäminen ole rikos, vaan synti.


      • hirvas
        uskova_1 kirjoitti:

        Puolustitkin Sirkka-Iitaa siksi, että itse olet eksyksissä.

        Adventistit eivät ole kristittyjä, koska heillä on tuo adventismi oppinaan, joka perustuu väärään profeettaan eikä Raamattuun. Niinkuin sukulaiseksytyksissään mormonismissä ja jehovantodistajuudessa, adventismissakin on sekoituksena oikeaa ja väärää. Adventismi on kristillisperäinen harhaoppi.

        Islamin usko on juutalais-kristillisperäinen harhaoppi ja siinäkin löytyy oikeaa väärää. Mieti nyt voitko sanoa islamia juutalaisuudeksi? Tai voitko sanoa islamia kristillisyydeksi?

        Yhtä vähän voit sanoa mormonismia kristilillisyydeksi. Tai adventismia kristillisyydeksi. Tai jehovan todistajuutta kristillisyydeksi.

        Kaikkien noiden harhaoppien alkuunpanijat etsivät kyllä Jumalaa, mutta ratkaisevissa asioissa kääntyivät Raamattua vastaan. Toisilla näillä oli jopa väärät profeeta oppiensa lähteinä.

        Ei ellensapatin pyhittäminen ole rikos, vaan synti.

        sen, että tarkasti ottaen adventismi on perkeleestä lähtöisin, ja Jeesus todisti sen näin:

        Joh. 8:44
        Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu VALHETTA, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        Adventismin opinkohta 24 opettaa näin:

        >>>>> Hänet asetettiin virkaansa meidän suureksi ylipapiksemme taivaaseenastumisensa yhteydessä, jolloin hän myös aloitti välitystyönsä. Profeetallisen 2300 päivää käsittävän ajanjakson lopussa vuonna 1844 HÄN RYHTYI SUORITTAMAAN sovittavan palvelutyönsä toista ja viimeistä vaihetta.>>>>>

        Opettiko Jeesus itse alkavansa tutkivan tuomion 22.10.1884? Ei opettanut vaan Jeesus vaan Hän todisti mitä ihmisen pitää tehdä pelastuakseen.

        Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Siksipä adventismi on valheoppi, eikä mikään valhe pelasta ihmistä.


      • adventisti.
        hailao kirjoitti:

        Mihin perustat väitteesi että Adventistit eivät ole kristittyjä, tai että sapatin pyhittäminen olisi rikos tai synti.

        (ymmärsin viestistäsi että nämä olivat asiat joita halusit esittää todeksi)

        me adventisteina emme paljon siteeraa uskova_1:n kirjoituksia, voi niitä joku todella eksyksissä oleva sieluparka uskoakin, mutta sellainen on jo toivoton tapaus. Aikalailla kuvaavaa on hänen ehdoton kantansa että Jumalan siunaamaan sapatin pyhittäminen on synti. En ole kovinkan monen uskovaksi tunnustautuvan kuullut vielä sanovan että Jumalan lain noudattaminen olisi syntiä!


      • hirvas
        adventisti. kirjoitti:

        me adventisteina emme paljon siteeraa uskova_1:n kirjoituksia, voi niitä joku todella eksyksissä oleva sieluparka uskoakin, mutta sellainen on jo toivoton tapaus. Aikalailla kuvaavaa on hänen ehdoton kantansa että Jumalan siunaamaan sapatin pyhittäminen on synti. En ole kovinkan monen uskovaksi tunnustautuvan kuullut vielä sanovan että Jumalan lain noudattaminen olisi syntiä!

        adventismin valheita Jumalaa vastaan? Et millään.


      • adventisti. kirjoitti:

        me adventisteina emme paljon siteeraa uskova_1:n kirjoituksia, voi niitä joku todella eksyksissä oleva sieluparka uskoakin, mutta sellainen on jo toivoton tapaus. Aikalailla kuvaavaa on hänen ehdoton kantansa että Jumalan siunaamaan sapatin pyhittäminen on synti. En ole kovinkan monen uskovaksi tunnustautuvan kuullut vielä sanovan että Jumalan lain noudattaminen olisi syntiä!

        Jumalan lait ja Ellenin lait ovat toistensa vastakohtia.


      • hailao
        uskova_1 kirjoitti:

        Jumalan lait ja Ellenin lait ovat toistensa vastakohtia.

        Adventistit eivät ole kirouksessa siksi että uskovat EGW:hen, vaikkei hän olekaan profeetta sen enempää kuin joku meistä. He voivat olla harhaanjohdettuja, mutta ei se tee heistä Jumalan vihollisia. Mikä sitten on pelastuksen raja ? Meistä kellään ei ole 100% puhdasta oppia.

        Mikä on mielestäsi kynnyskysymys pelastukseen ?


      • hirvas
        uskova_1 kirjoitti:

        Jumalan lait ja Ellenin lait ovat toistensa vastakohtia.

        ja niiden etenkin eksyttävät valheet ovat perkeleestä. Se nyt pitäisi olla jokaiselle vähänkin Raamattua tuntevalle täysin selvä asia.


      • alex-kasi

        ja vinoilee ihmisille. Sirkka_Iita ei ole mikään adventistien asistentti joten VALEHTELET. Myrkky valuu suupielistäsi kun parjaat ihmisiä ja levität vääriä huhuja oikeudenmukaisuuden ja rakkauden Jumalasta, kerrot ihmisille että Hän piinaaja, joka luo elämää ja sitten piinaa sitä tulessa ikuisesti - kerrot että Häm rakastaa ihmisiä niin paljon että jos he eivät tee kuten heidän tulisi tehdä - heitä piinataan ikuisesti aina ja ikuisesti.. miljoonia vuosia jotta jumalasi "oikeudenmukaisuus tulisi täytetyksi"..

        Sairas oppi - ei voi kuin valittaa ja nyt panit nokkasi Sirkka Iitan kirjoitukseen kun piina henkesi ei saanut rauhaa muuten.

        Itse olet olevinasi kuolematon (jumalan kaltainen) elämä. Vaikka Raamattu sanoo että vain Jumalalla on kuolemattomuus - mutta ethän sinä paljon Raamatusta puhukkaan - enemmänkin Ellen G Whitesta jonka parjaameen oley saanuut tehtävän jumalaltasi olet saanut..

        Minun mielestäni olet sairas ihminen jonka pitäisi mennä lääkäriin (ehkä B12-vitamiini auttaisi) ..

        alex


      • suu sitten pannaan
        hirvas kirjoitti:

        ja niiden etenkin eksyttävät valheet ovat perkeleestä. Se nyt pitäisi olla jokaiselle vähänkin Raamattua tuntevalle täysin selvä asia.

        kun huomaat olevasi itse väärässä ja syömään omat sanasi?


      • hirvas
        suu sitten pannaan kirjoitti:

        kun huomaat olevasi itse väärässä ja syömään omat sanasi?

        ole koskaan väärässä.


      • alex-kasi
        uskova_1 kirjoitti:

        Niin et siis usko, että Sirkka-Iita on lukenut Raamatusta kohdat älä valehtele ja kaikki sen erilaiset toistot Vanhan ja Uuden testamentin eri puolilla. Tai että Jumalaa on rakastettava yli kaiken ja epäjumalia ei saa kumartaa?

        juuri nyt Sirkka-Iitasta.

        Sirkka-Iita on todellinen uskova, joten vedä vaikka säkki päähäsi ja häpeä huonoa epäkristillistä käytöstäsi. Luuletko tekeväsi hyvää kun kuljet parjaamassa ihmisiä jotka penevat luottonsa Jumalan armoon.
        Eivät he luota sinuun vaan Jumalan sanaan..

        alex


      • alex-kasi
        uskova_1 kirjoitti:

        Jumala on antanut minulle kutsumuksen saarnata lakia ja evankeliumia adventisteille ja heidän eksyttämilleen, että tekisivät parannuksen ja pääsisivät irti eksymyksestään, tulisivat uskoon ja pelastuisivat taivaaseen.

        Samalla myös varoitettava ei-adventisteja, etteivät eksyisi adventismiin.

        Ja jos sinä astut minun eteeni kuin Pietari Jeesuksen eteen ja yrität estää minua samalla lailla tekemästä Jumalan tahtoa, niin lue sitten, mitä minulla on sinulle sanomista:

        "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten." (Matt 16:23)

        antama kutsumus - sillä hedelmistään puu tunnetaan ja sinun hedelmäsi ovatt karvaita ja muutenkin evankeliumisi on vain muiden parjaamista ja piinauhkailua. Olet tolellinen valon pimittajä mene kaltaistesi luo.

        Mitä sinä täällä teet - ei toisten parjaaminen ole mitään evankeliumia.

        alex


      • alex-kasi
        uskova_1 kirjoitti:

        Jumalan lait ja Ellenin lait ovat toistensa vastakohtia.

        tärkeät niin miksei se näy käytöksessäsi?
        Oletko testannut B12 vitamiinia.

        alex


      • hailao kirjoitti:

        Adventistit eivät ole kirouksessa siksi että uskovat EGW:hen, vaikkei hän olekaan profeetta sen enempää kuin joku meistä. He voivat olla harhaanjohdettuja, mutta ei se tee heistä Jumalan vihollisia. Mikä sitten on pelastuksen raja ? Meistä kellään ei ole 100% puhdasta oppia.

        Mikä on mielestäsi kynnyskysymys pelastukseen ?

        Ellen White ei ollut uskova ihminen, vaan antautunut demonien eksytettäväksi ja eksyttämään sitten muita. Raamatussa sanotaan, että ”Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi, eikä palvelija parempi isäntäänsä. Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!” (Matt 10:24-25) Jeesuksen seuraajille käy niinkuin Jeesukselle ja he pääsevät taivaaseen. Ellen Whiten seuraajille käy niinkuin Ellenille ja he päätyvät helvettiin (olettaen, että Ellen White ei tullut kuolinvuoteellaan uskoon, mutta jos tuli, sitä hän ei enää kenellekään opettanut).

        Ellen White oli oman sanansa mukaan enemmän kuin profeetta ja adventtikirkon johdon sanan mukaan profeetta (kts. tämän vuosineljänneksen sapattiläksyt). Eikä Ellen ollut ”kuin kuka tahansa meistä”, ei kukaan uskova ole kuin Ellen White. Ei-uskovat väärät profeetat ovat kuin Ellen White.

        Ei ole ollenkaan yhdentekevää, jos toimii väärän profeetan sanansaattajana ihmisille.

        Jumala Raamatussa (kautta koko Vanhan ja Uuden testamentin) varoittaa vääristä profeetoista ja kieltää seuraamasta heitä esim ”Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia” (Matt 7:15)

        Puolustelet ja tarjoat raatelevaa sutta lampaille.

        Pelastukseen tullaan niin, että annetaan Jumalan uudestisynnyttää syntiinlankeemuksessa näivettynyt henki etsikkoaikana (Joh 3:3) ja pestä puhtaaksi synneistä (1 Joh 1:9). Pelastuneena pysytään niin, ettei murehduteta Pyhää Henkeä, joka uudestisyntymisessä on asettunut omaan henkeen asumaan (Ef 4:30).

        Ja Pyhän Hengenhän murehduttaa pitäytyminen itsepäisesti jossain synnissä. Noita syntejä on lueteltu pitkin Uutta Testamenttia. Esim:

        ”Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa. (Gal 5:16- 21)

        ”Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken, ja aviovuode saastuttamatonna; sillä haureelliset ja avionrikkojat Jumala tuomitsee.” (Heb 13:4)

        ”Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema." (Ilm 21:8)

        ” Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta, sillä niiden tähden tulee Jumalan viha” (Kol 3:5-6)

        ”Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.” (Ilm 22:15)

        ” Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä ahneella - sillä hän on epäjumalanpalvelija - ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.” (Ef 5:5)

        ” Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.” (1 Kor 6:9-10)

        Uskoontultuaan on siis alettava perkaamaan pois syntejä elämästään eikä esim. enää pitäydyttävä väärään profeettaan tai jäätävä harhaoppiseen seurakuntaa, Adventtikirkkoon, tai seurustelemaan harhaoppisten kanssa (Tiit 3:10):

        ” Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu. Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa. Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
        en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta. Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella? Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha." (1 Kor 5:7-13)


      • hailao
        uskova_1 kirjoitti:

        Ellen White ei ollut uskova ihminen, vaan antautunut demonien eksytettäväksi ja eksyttämään sitten muita. Raamatussa sanotaan, että ”Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi, eikä palvelija parempi isäntäänsä. Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!” (Matt 10:24-25) Jeesuksen seuraajille käy niinkuin Jeesukselle ja he pääsevät taivaaseen. Ellen Whiten seuraajille käy niinkuin Ellenille ja he päätyvät helvettiin (olettaen, että Ellen White ei tullut kuolinvuoteellaan uskoon, mutta jos tuli, sitä hän ei enää kenellekään opettanut).

        Ellen White oli oman sanansa mukaan enemmän kuin profeetta ja adventtikirkon johdon sanan mukaan profeetta (kts. tämän vuosineljänneksen sapattiläksyt). Eikä Ellen ollut ”kuin kuka tahansa meistä”, ei kukaan uskova ole kuin Ellen White. Ei-uskovat väärät profeetat ovat kuin Ellen White.

        Ei ole ollenkaan yhdentekevää, jos toimii väärän profeetan sanansaattajana ihmisille.

        Jumala Raamatussa (kautta koko Vanhan ja Uuden testamentin) varoittaa vääristä profeetoista ja kieltää seuraamasta heitä esim ”Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia” (Matt 7:15)

        Puolustelet ja tarjoat raatelevaa sutta lampaille.

        Pelastukseen tullaan niin, että annetaan Jumalan uudestisynnyttää syntiinlankeemuksessa näivettynyt henki etsikkoaikana (Joh 3:3) ja pestä puhtaaksi synneistä (1 Joh 1:9). Pelastuneena pysytään niin, ettei murehduteta Pyhää Henkeä, joka uudestisyntymisessä on asettunut omaan henkeen asumaan (Ef 4:30).

        Ja Pyhän Hengenhän murehduttaa pitäytyminen itsepäisesti jossain synnissä. Noita syntejä on lueteltu pitkin Uutta Testamenttia. Esim:

        ”Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa. (Gal 5:16- 21)

        ”Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken, ja aviovuode saastuttamatonna; sillä haureelliset ja avionrikkojat Jumala tuomitsee.” (Heb 13:4)

        ”Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema." (Ilm 21:8)

        ” Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta, sillä niiden tähden tulee Jumalan viha” (Kol 3:5-6)

        ”Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.” (Ilm 22:15)

        ” Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä ahneella - sillä hän on epäjumalanpalvelija - ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.” (Ef 5:5)

        ” Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.” (1 Kor 6:9-10)

        Uskoontultuaan on siis alettava perkaamaan pois syntejä elämästään eikä esim. enää pitäydyttävä väärään profeettaan tai jäätävä harhaoppiseen seurakuntaa, Adventtikirkkoon, tai seurustelemaan harhaoppisten kanssa (Tiit 3:10):

        ” Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu. Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa. Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
        en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta. Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella? Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha." (1 Kor 5:7-13)

        Tämä selvensi jonkin verran miten asioista ajattelet.

        Näen että olet ihan oikeasti mietiskellyt näitä asioita ja otat vakavasti muiden kohtalon.

        Uskon että tiettyjä uskovia - joilla ei vielä ole aivan oikeaa uskoa - voisi verrata Apollokseen:
        Apt 18:"24 Ja Efesoon saapui eräs juutalainen, nimeltä Apollos, syntyisin Aleksandriasta, puhetaitoinen mies ja väkevä raamatuissa.
        25 Tälle oli opetettu Herran tie, ja hän puhui palavana hengessä ja opetti tarkoin Jeesuksesta, mutta tunsi ainoastaan Johanneksen kasteen.
        26 Hän rupesi rohkeasti puhumaan synagoogassa. Mutta kun Priskilla ja Akylas olivat häntä kuunnelleet, ottivat he hänet luokseen ja selvittivät hänelle tarkemmin Jumalan tien."
        Jos on joku joka ei ole kaikkea viisautta löytänyt, hän on saattanut ehkä ottaa ohjenuorakseen väärän opettajan kuten Apollos teki. Mutta eihän se kai Apolloksen vika ollut ? Apollos kuvitteli kaikin puolin olevansa oikean opin tiellä jolloin hän tietysti puolusti kantaansa.

        Uskon kuitenkin että jos Apollokselle olisi saarnattu tulta ja tulikiveä, se olisi vain kääntänyt hänet pois Kristuksesta; siksi pitää olla "älykäs kuin käärme" mutta "viaton kuin kyyhkynen" (Matt 10:16).

        Jos puhut rakkauden sanoja, ihmiset ovat valmiina kuuntelemaan sinua.


      • vaan
        alex-kasi kirjoitti:

        ja vinoilee ihmisille. Sirkka_Iita ei ole mikään adventistien asistentti joten VALEHTELET. Myrkky valuu suupielistäsi kun parjaat ihmisiä ja levität vääriä huhuja oikeudenmukaisuuden ja rakkauden Jumalasta, kerrot ihmisille että Hän piinaaja, joka luo elämää ja sitten piinaa sitä tulessa ikuisesti - kerrot että Häm rakastaa ihmisiä niin paljon että jos he eivät tee kuten heidän tulisi tehdä - heitä piinataan ikuisesti aina ja ikuisesti.. miljoonia vuosia jotta jumalasi "oikeudenmukaisuus tulisi täytetyksi"..

        Sairas oppi - ei voi kuin valittaa ja nyt panit nokkasi Sirkka Iitan kirjoitukseen kun piina henkesi ei saanut rauhaa muuten.

        Itse olet olevinasi kuolematon (jumalan kaltainen) elämä. Vaikka Raamattu sanoo että vain Jumalalla on kuolemattomuus - mutta ethän sinä paljon Raamatusta puhukkaan - enemmänkin Ellen G Whitesta jonka parjaameen oley saanuut tehtävän jumalaltasi olet saanut..

        Minun mielestäni olet sairas ihminen jonka pitäisi mennä lääkäriin (ehkä B12-vitamiini auttaisi) ..

        alex

        Olet iljettävä ihminen ja muiden parjaaja tällä palstalla.

        Terv jumala


      • hirvas
        alex-kasi kirjoitti:

        tärkeät niin miksei se näy käytöksessäsi?
        Oletko testannut B12 vitamiinia.

        alex

        mitään pillereitä. Minä käytän Jumalan sanan kaksiteräistä miekkaa, ja se erottaa sinustakin luut ja ytimet.

        Sinä et ole uskova lainkaan Alex, et tunne Jumalaa etkä Pyhää Henkeä. Näin on.


      • Nimim. U2
        hailao kirjoitti:

        Tämä selvensi jonkin verran miten asioista ajattelet.

        Näen että olet ihan oikeasti mietiskellyt näitä asioita ja otat vakavasti muiden kohtalon.

        Uskon että tiettyjä uskovia - joilla ei vielä ole aivan oikeaa uskoa - voisi verrata Apollokseen:
        Apt 18:"24 Ja Efesoon saapui eräs juutalainen, nimeltä Apollos, syntyisin Aleksandriasta, puhetaitoinen mies ja väkevä raamatuissa.
        25 Tälle oli opetettu Herran tie, ja hän puhui palavana hengessä ja opetti tarkoin Jeesuksesta, mutta tunsi ainoastaan Johanneksen kasteen.
        26 Hän rupesi rohkeasti puhumaan synagoogassa. Mutta kun Priskilla ja Akylas olivat häntä kuunnelleet, ottivat he hänet luokseen ja selvittivät hänelle tarkemmin Jumalan tien."
        Jos on joku joka ei ole kaikkea viisautta löytänyt, hän on saattanut ehkä ottaa ohjenuorakseen väärän opettajan kuten Apollos teki. Mutta eihän se kai Apolloksen vika ollut ? Apollos kuvitteli kaikin puolin olevansa oikean opin tiellä jolloin hän tietysti puolusti kantaansa.

        Uskon kuitenkin että jos Apollokselle olisi saarnattu tulta ja tulikiveä, se olisi vain kääntänyt hänet pois Kristuksesta; siksi pitää olla "älykäs kuin käärme" mutta "viaton kuin kyyhkynen" (Matt 10:16).

        Jos puhut rakkauden sanoja, ihmiset ovat valmiina kuuntelemaan sinua.

        "" Uskon kuitenkin että jos Apollokselle olisi saarnattu tulta ja tulikiveä, se olisi vain kääntänyt hänet pois Kristuksesta; siksi pitää olla "älykäs kuin käärme" mutta "viaton kuin kyyhkynen" (Matt 10:16).

        Jos puhut rakkauden sanoja, ihmiset ovat valmiina kuuntelemaan sinua. ""

        Henk.koht. face to face pitää aina olla säyseä,
        mutta palstalla ei paatuneimpien kanssa auta
        hempeillä. Toisaalta Jeesus oli todella räväkkä
        lainopettajia vastaan julkisesti.
        Ja Pietarillekin joskus kiroili: väisty saatana.

        U2


      • hailao kirjoitti:

        Tämä selvensi jonkin verran miten asioista ajattelet.

        Näen että olet ihan oikeasti mietiskellyt näitä asioita ja otat vakavasti muiden kohtalon.

        Uskon että tiettyjä uskovia - joilla ei vielä ole aivan oikeaa uskoa - voisi verrata Apollokseen:
        Apt 18:"24 Ja Efesoon saapui eräs juutalainen, nimeltä Apollos, syntyisin Aleksandriasta, puhetaitoinen mies ja väkevä raamatuissa.
        25 Tälle oli opetettu Herran tie, ja hän puhui palavana hengessä ja opetti tarkoin Jeesuksesta, mutta tunsi ainoastaan Johanneksen kasteen.
        26 Hän rupesi rohkeasti puhumaan synagoogassa. Mutta kun Priskilla ja Akylas olivat häntä kuunnelleet, ottivat he hänet luokseen ja selvittivät hänelle tarkemmin Jumalan tien."
        Jos on joku joka ei ole kaikkea viisautta löytänyt, hän on saattanut ehkä ottaa ohjenuorakseen väärän opettajan kuten Apollos teki. Mutta eihän se kai Apolloksen vika ollut ? Apollos kuvitteli kaikin puolin olevansa oikean opin tiellä jolloin hän tietysti puolusti kantaansa.

        Uskon kuitenkin että jos Apollokselle olisi saarnattu tulta ja tulikiveä, se olisi vain kääntänyt hänet pois Kristuksesta; siksi pitää olla "älykäs kuin käärme" mutta "viaton kuin kyyhkynen" (Matt 10:16).

        Jos puhut rakkauden sanoja, ihmiset ovat valmiina kuuntelemaan sinua.

        Ihminen kuolee ja lääkärikö ei saa antaa hänelle sähköshokkia, kun se on niin rakkaudetonta ja voi sattua.

        Lääkärinkö pitää elvyttää kuollutta pitämällä häntä kädestä, halata ja sanoa, että kuule rakastan sinua vallan kauheasti ja siksi pyydän sinua ”kuule herää kuolleista, eikös meillä olekin mukavaa tässä yhteisessä rakkauden ilmapiirissä, plää, plää, plää, jaarin, jaarin, jaarin, hali, hali, hali…...”

        Kumman lääkärin haluat viereesi, jos sydämesi pysähtyy?

        Mitä tulee Apollokseen, niin hän ei ollut paatunut Jumalan vastustaja. Hänet oli kastettu vain Johanneksen kasteella eikä hän muusta ollut kuullutkaan. Heti kun kuuli, hän antoi kastaa itsensä.

        Samaa ei voi sanoa jostain Sirkka-Iitasta, joka on täällä lukenut vuosikaudet millainen väärä profeetta Ellen White oli ja millaisia jumalattomia demonioppeja adventtikirkko opettaa ja miten ihmisiä eksyttää - eikä hän vaan suostu tekemään parannusta. Ei tee parannusta itse ja houkuttelee muitakin eksymään ja kaikenlisäksi hyökkää aina niiden kimppuun, jotka haluavat adventistien tulevan uskoon ja Jeesustielle. Se on paatumusta se eikä tuollaiselle tehoa laimeat sanat. Tehonneeko mikään, sen tulevaisuus näyttää.


      • Siihen mistä
        hirvas kirjoitti:

        mitään pillereitä. Minä käytän Jumalan sanan kaksiteräistä miekkaa, ja se erottaa sinustakin luut ja ytimet.

        Sinä et ole uskova lainkaan Alex, et tunne Jumalaa etkä Pyhää Henkeä. Näin on.

        lähimäistäsi tuomitset, olet sinä itse syypää. Sillä se joka sanoo toiselle, että sinä et ole uskossa ollenkaan, on itse uskosta osaton, sillä vain Jeesuksella on oikeus tuomita. Sinä olet omavanhurskas ihminen, mutta ei Jeesus tullut pelastamaan vanhurskaita, vaan syntisiä. Muista tämä,kun seuraavan kerran alat vetää mattoa toisen jalkojen alta. Alex turvautuu Jeesuksen lahjavanhurskauteen, sillä HÄN TARVITSEE JEESUSTA, toisin kuin omavanhurskaat, joihin sinäkin lukeudut. Sinulta puuttuu se tärkein:RAKKAUS!


      • uskova_1 kirjoitti:

        Ihminen kuolee ja lääkärikö ei saa antaa hänelle sähköshokkia, kun se on niin rakkaudetonta ja voi sattua.

        Lääkärinkö pitää elvyttää kuollutta pitämällä häntä kädestä, halata ja sanoa, että kuule rakastan sinua vallan kauheasti ja siksi pyydän sinua ”kuule herää kuolleista, eikös meillä olekin mukavaa tässä yhteisessä rakkauden ilmapiirissä, plää, plää, plää, jaarin, jaarin, jaarin, hali, hali, hali…...”

        Kumman lääkärin haluat viereesi, jos sydämesi pysähtyy?

        Mitä tulee Apollokseen, niin hän ei ollut paatunut Jumalan vastustaja. Hänet oli kastettu vain Johanneksen kasteella eikä hän muusta ollut kuullutkaan. Heti kun kuuli, hän antoi kastaa itsensä.

        Samaa ei voi sanoa jostain Sirkka-Iitasta, joka on täällä lukenut vuosikaudet millainen väärä profeetta Ellen White oli ja millaisia jumalattomia demonioppeja adventtikirkko opettaa ja miten ihmisiä eksyttää - eikä hän vaan suostu tekemään parannusta. Ei tee parannusta itse ja houkuttelee muitakin eksymään ja kaikenlisäksi hyökkää aina niiden kimppuun, jotka haluavat adventistien tulevan uskoon ja Jeesustielle. Se on paatumusta se eikä tuollaiselle tehoa laimeat sanat. Tehonneeko mikään, sen tulevaisuus näyttää.

        suomen kristillisiin kirkkoihin virallisestikin, vaikka sinä, tai kuka tahansa sanoisi mitä. Tämä on faktaa:

        http://www.churches.fi/

        Tunnen monia uudestisyntyneitä adventisteja, jotka uskovat pelastukseen Jeesuksen Kristuksen kautta, eikä yksikään adventisti luule , saati usko pelastuvansa ellenin kautta, kuten sinä valheellisesti annat ymmärtää.

        Yleisestikkin ottaen olet tehnyt tuosta ellenistä itsellesi pakkomielteen. Jopa Jumalan siunaaman ja pyhittämän lepopäivänkin olet nimennyt "Ellen sapatiksi", mitä luulet Jumalan tällaisesta ajattelevan?

        Onko Jumalan kunnioitusta sanoa HÄNEN PYHITTÄMÄÄNSÄ päivää "Ellen sapatiksi"?

        Miksi teet niin?

        Adventistit puhuvat vain ja ainoastaan Jeesuksesta pelastajanaan. Olipa Ellen sitten oikea tai väärä profeetta, niin se ei saa, eikä voikkaan olla mikään pelastuksen tae, eikä Kristuksen korvike kenelekään.


      • Sirkka-Iita kirjoitti:

        suomen kristillisiin kirkkoihin virallisestikin, vaikka sinä, tai kuka tahansa sanoisi mitä. Tämä on faktaa:

        http://www.churches.fi/

        Tunnen monia uudestisyntyneitä adventisteja, jotka uskovat pelastukseen Jeesuksen Kristuksen kautta, eikä yksikään adventisti luule , saati usko pelastuvansa ellenin kautta, kuten sinä valheellisesti annat ymmärtää.

        Yleisestikkin ottaen olet tehnyt tuosta ellenistä itsellesi pakkomielteen. Jopa Jumalan siunaaman ja pyhittämän lepopäivänkin olet nimennyt "Ellen sapatiksi", mitä luulet Jumalan tällaisesta ajattelevan?

        Onko Jumalan kunnioitusta sanoa HÄNEN PYHITTÄMÄÄNSÄ päivää "Ellen sapatiksi"?

        Miksi teet niin?

        Adventistit puhuvat vain ja ainoastaan Jeesuksesta pelastajanaan. Olipa Ellen sitten oikea tai väärä profeetta, niin se ei saa, eikä voikkaan olla mikään pelastuksen tae, eikä Kristuksen korvike kenelekään.

        Niin sinä edustatkin aina ihmisiä tai ihmisryhmiä ”faktoinesi”, et Jumalaa. Eikä sinun tuntemisesi todista mitään, koska et arvostele Raamatulla vaan omilla tunteillasi ja jo omaksumillasi adventistisilla näkemyksillä.

        Ei Jumala ole missään luvannut pyhittää väärien profeettojen sapatteja.

        Rukoilen, että sinunkin adventistisukulaisesi vielä joskus tulevat sinusta huolimatta uskoon.


      • uskova_1 kirjoitti:

        Niin sinä edustatkin aina ihmisiä tai ihmisryhmiä ”faktoinesi”, et Jumalaa. Eikä sinun tuntemisesi todista mitään, koska et arvostele Raamatulla vaan omilla tunteillasi ja jo omaksumillasi adventistisilla näkemyksillä.

        Ei Jumala ole missään luvannut pyhittää väärien profeettojen sapatteja.

        Rukoilen, että sinunkin adventistisukulaisesi vielä joskus tulevat sinusta huolimatta uskoon.

        ei tarvitse ottaa syyttähengen alaiselta mitään ohjeita. Jumala on suurempi kuin sinä ja sinun syyttäjähenkesi. Sinun kaikki keskustelusi ovat lahkolaisvihan täyteisiä.

        Sinä et katso ihmiseen, etkä Kristukseen, vaan perustelet oman lahkosi näkökulmasta asioita. Tiedtäkö, että sinun puheesi on katkeraa toisen väheksymistä, vaikka Jumalan edessä on vain kahden laisia ihmisiä: On vain "syntisiä ja armahdettuja´syntisiä."

        Yksikään ei ole pelastettu paremman helvetti oppinsa tähden, tai minkään oman tekonsa vuoksi, vaan Jumalan armosta, Jeesuksen Kristuksen ansion tähden. Joten hyvää Jumalan siunaamaa ja Pyhittämää lepopäivää sinulekin, vaikka et haluakkaan antaa kunniaa Jumalalle Luojana.

        Muista, "ellensapattia" ei ole, se on vain sinun kieroiutuneen ja ilkeän mielikuvituksesi tuote, on olemassa vain Jumalan PYHITTÄMÄ pyhäpäivä, sapatti ja ihmiskäsky sunnuntai, jolta puuttuu lepopäivän PYHITYS ja SIUNAUS.


      • eepu*
        Sirkka-Iita kirjoitti:

        suomen kristillisiin kirkkoihin virallisestikin, vaikka sinä, tai kuka tahansa sanoisi mitä. Tämä on faktaa:

        http://www.churches.fi/

        Tunnen monia uudestisyntyneitä adventisteja, jotka uskovat pelastukseen Jeesuksen Kristuksen kautta, eikä yksikään adventisti luule , saati usko pelastuvansa ellenin kautta, kuten sinä valheellisesti annat ymmärtää.

        Yleisestikkin ottaen olet tehnyt tuosta ellenistä itsellesi pakkomielteen. Jopa Jumalan siunaaman ja pyhittämän lepopäivänkin olet nimennyt "Ellen sapatiksi", mitä luulet Jumalan tällaisesta ajattelevan?

        Onko Jumalan kunnioitusta sanoa HÄNEN PYHITTÄMÄÄNSÄ päivää "Ellen sapatiksi"?

        Miksi teet niin?

        Adventistit puhuvat vain ja ainoastaan Jeesuksesta pelastajanaan. Olipa Ellen sitten oikea tai väärä profeetta, niin se ei saa, eikä voikkaan olla mikään pelastuksen tae, eikä Kristuksen korvike kenelekään.

        Sirkka-Iita on ihan oikeassa siinä asiassa, että mihin kirkkoihin Adventtikirkkokin kuuluu!

        Adventistien(kin) tulee tehdä parannusta/uskonpuhdistusta opissaan ja palata myös tuossa yhteisönimessään takaisin "seurakuntayhteisönimeen"!

        Sillä; Sanaa "kirkko" [ http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=kr&hakuehto=kirkko ] Ei löydy Raamatusta, se on paavin/katolisenkirkon tekosia, sen merkitys on ”sunnuntai”!
        Se on paavin peruja, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = sunnuntai
        Lähtekää siitä ULOS, UUDISTUKAA/PUHDISTUKAA kaikesta katolisenkirkon hapatuksesta!

        Tämän mukaan myös Adventtikirkko on katolistakirkkoa, eli sen todellinen nimi on Adventtisunnuntai!

        --- Mutta; Oikea kristillinen yhteisö on; εκκλησια (ekklesia ) = ULOSKUTSUTTU – SEURAKUNTA! Katso lisää:
        Kristikansa on omaksunut väärennetyn ”NIMISYMBOLIN”,
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000 000000003&conference=4500000000001692&posting=220000000 37779937#22000000037779937
        *
        Mistä harhainen kolminaissuusoppi tuli?
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000042307991
        *
        Hetki vielä ja Hän Tulee!
        "Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian." Amen, tule, Herra Jeesus!” (Ilm.22:20)

        *
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

        minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa י ה וֹ שׁ ﬠ
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä

        eepu
        *
        UUSI SEURAKUNTA RAKENTEILLA
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000042291075
        *
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000042318050
        Tulkaamme Yhdeksi Jumalan Seurakunnaksi!
        http://suomi24kristinuskomme.foorumit.fi/viewtopic.php?f=2&t=2&sid=cef631871e0a84f8e9ef92631c4110c5
        Suomen Ekklesia Sapattiadventtiseurakunta
        *
        ♥ MARANATA! ♥


      • Sirkka-Iita kirjoitti:

        ei tarvitse ottaa syyttähengen alaiselta mitään ohjeita. Jumala on suurempi kuin sinä ja sinun syyttäjähenkesi. Sinun kaikki keskustelusi ovat lahkolaisvihan täyteisiä.

        Sinä et katso ihmiseen, etkä Kristukseen, vaan perustelet oman lahkosi näkökulmasta asioita. Tiedtäkö, että sinun puheesi on katkeraa toisen väheksymistä, vaikka Jumalan edessä on vain kahden laisia ihmisiä: On vain "syntisiä ja armahdettuja´syntisiä."

        Yksikään ei ole pelastettu paremman helvetti oppinsa tähden, tai minkään oman tekonsa vuoksi, vaan Jumalan armosta, Jeesuksen Kristuksen ansion tähden. Joten hyvää Jumalan siunaamaa ja Pyhittämää lepopäivää sinulekin, vaikka et haluakkaan antaa kunniaa Jumalalle Luojana.

        Muista, "ellensapattia" ei ole, se on vain sinun kieroiutuneen ja ilkeän mielikuvituksesi tuote, on olemassa vain Jumalan PYHITTÄMÄ pyhäpäivä, sapatti ja ihmiskäsky sunnuntai, jolta puuttuu lepopäivän PYHITYS ja SIUNAUS.

        Jumalalle: Riitta on lahjakas herjaus sanastoissaan. Olisipa hän yhtä hyvä Jumalan tuntemuksessa, niin hänestä olisi jotain jopa mainitakin. Herjoja osaavat eivät ole Kristittyjä. Raamatussa sanotaan jo selvästi, että sinun kielimurteesi jo ilmaisee kuka sinä olet. Ennen muinoin kirkoissa poltettiin suitsutuksia kirkossa. Lukiessani Riitan kirjoituksia olen huomannut, että hän voi mahdollisesti käyttää liikaa noita suitsutuksia ja niiden käry on hieman huumannut hänen aivojaan.


      • MENE POIS!!!!!
        uskova_1 kirjoitti:

        Jumala on antanut minulle kutsumuksen saarnata lakia ja evankeliumia adventisteille ja heidän eksyttämilleen, että tekisivät parannuksen ja pääsisivät irti eksymyksestään, tulisivat uskoon ja pelastuisivat taivaaseen.

        Samalla myös varoitettava ei-adventisteja, etteivät eksyisi adventismiin.

        Ja jos sinä astut minun eteeni kuin Pietari Jeesuksen eteen ja yrität estää minua samalla lailla tekemästä Jumalan tahtoa, niin lue sitten, mitä minulla on sinulle sanomista:

        "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten." (Matt 16:23)

        MINUN EDESTÄNI, SAATANA,SILLÄ SINÄ USKOVA YKKÖNEN OLET PAHENNUKSEKSI KAIKILLE,SILLÄ SINÄ ET AJATTELE MIKÄ ON JUMALAN,VAAN SITÄ MIKÄ ON IHMISTEN,ESIMERKIKSI JUURI SAPATTI ASIASSA.NOSTAT JALUSTALLE IHMISTEN MÄÄRÄÄMÄN SUNNUNUNTAI LEPOPÄIVÄN JA POLJET LOKAAN SAPATIN, JONKA JUMALA SIUNASI PYHITTI JA LEPÄSI,JA KÄSKI NÄIN TEHDÄ IHMISEN.SILLÄ JEESUS SANOO SAPATTI ON IHMISTÄ VARTEN. SITÄ HERRAA MITÄ PALVELET SEN PUOLELLA OLET
        ET VOI OLLA JEESUKSEN OPETUSLAPSI JOS OLET HÄNEN OPETUKSIAAN VASTAAN.TEE PARANNUS JA ANNA ELÄMÄSI JEESUKSEN JOHTOON.


      • usko ainakaan....

        sulla ei ole uskoa vaan luuloa,sinä luulet kaikenlaista,pääsi on kuitenkin niin täynnä omaa hyvyyttäsi,että sinne ei mahdu mitään muuta.LÄHDENKIN TÄSTÄ HERÄNNEIDEN PALSTALLE.Ei kiinnosta täällä olla kun uskova ykkönen kääntää raamattua omille kahdelle kielelleen jotka omistaa ja hyvin tuntee.Vaikka nainen on kaksi kielinen,niin vaietkoon seurakunnassa ja myös täällä,lupaa ei oo saarnata jos omistaa kaksi kieltä.OO JO HILJOO!!!


      • hirvas
        Siihen mistä kirjoitti:

        lähimäistäsi tuomitset, olet sinä itse syypää. Sillä se joka sanoo toiselle, että sinä et ole uskossa ollenkaan, on itse uskosta osaton, sillä vain Jeesuksella on oikeus tuomita. Sinä olet omavanhurskas ihminen, mutta ei Jeesus tullut pelastamaan vanhurskaita, vaan syntisiä. Muista tämä,kun seuraavan kerran alat vetää mattoa toisen jalkojen alta. Alex turvautuu Jeesuksen lahjavanhurskauteen, sillä HÄN TARVITSEE JEESUSTA, toisin kuin omavanhurskaat, joihin sinäkin lukeudut. Sinulta puuttuu se tärkein:RAKKAUS!

        tuomitse, sinun pitää eivan ensiksi oppia ymmärtämään mitä luet.


      • benedi= siunattu
        hirvas kirjoitti:

        ole koskaan väärässä.

        " Pyhittäkää minun sapattini" Jeesus sanoi


    • lauantaina, koska se on oikein

      En tahdo viettää adventistien kanssa samaa sapattia.
      Mutta lauantain minäkin pyhitän lepopäiväksi. Se on Luojan siunaama päivä. 1 Mooses 2:2,3.

      • aina olemaan PYHÄ, siitäkin huolimatta, vaikka me emme sitä pyhäksi muistaisikkaan.

        "Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen!"

        Jumalan kehoitus kuuluu tänäkin päivänä, että:

        "Muista pyhittää lepopäivä."

        14:12

        "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon."


    • Julkilausumissaan adventistit ilmaisevat olevansa
      evankeelisiakin evankeelisempia kristittyjä.
      Tosiasiassa he ovat lähempänä roomalaiskatolilaisuutta.
      Pohjimmiltaan adventismi kuitenkin on kultti, sillä
      se on valvotusti sitoutunut 100 % EGw-perintöön.

      Viime mainitun vuoksi adventismia ei voi lukea
      krsitinuskoon lainkaan, tosiasiallisesti.
      Adventistien sapatti on sapattisinettimysteeriä
      liitettynä sunnuntaipedonmerkkimysteeriin.
      Sillä sapatilla ei ole mitään tekemistä Luojan,
      Kristuksen sapattiasian kanssa.

      Adventismi on mysteerinen kulttiuskonto.

      Totesi Antti

      • benedi= siunattu

        Sen jäsenethän ovat suurelta osin sitoutuneet kolmos-ja nelosolueeseen , sekä perjantai pulloon!

        Heidän kulttiuskonsa merkkihän on punainen Koff -salkku, jota he kantavat merkkinään!
        Helluntalaiset taas jeesus-kuviaan, eikä adventistitkaan ole vapaat moisesta saastuksesta!

        Luterilaisia ei voi lukea kristityiksi ollenkaan, sillä he painavat sunnuntaina työtä kaupoissa jne. tukka putkella...kertoen teoillaan ettei sunnuntai ole muuta kuin kauppa ja business päivä!

        Ja jos sota tulee, he ovat innokkaina Herran työssä tappamassa ensimmäisen siviilin, joka vastaan tulee, selitykseksi kelpaakin, kun se näytti minusta etäämmältä viholliselta, eikä lähimmäiseltä!

        Pystyykö Antti parempaan?


      • Ei edes Raamattu tunne sunnuntain pyhyyttä. Onhan sunnuntai lahja pakanuudesta Kristityille.

        Jumala on antanut vain oman sapattinsa, Kuitenkaan tämä Jumalan lahja ei kelpaa sunnuntai kultille. Tällä kultilla on ihan oikea varajumalakin omassa pienessä valtkunnassaan Vaticaanissa. Tätä varajumalaahan Kantolakin palvelee hartaana.


      • Antti osui jälleen naulan kantaan:)


      • benedi= siunattu
        Utulila kirjoitti:

        Antti osui jälleen naulan kantaan:)

        hänen kantapäänsä kohdalla,...jos se ei tee miestä ontuvaksi, niin sitten ei mikään!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe