Kissojen perheenjäsenet hoi

Kössönöm

Onko teidän kissoillanne iltaisin tapana tehdä ympäri huushollia kavelylenkki?

Tämä meidän peto painelee hitaasti ja arvokkaasti olohuone, eteinen, makuuhuone, olohuone semmoista ympyrää. Makuuhuoneessa on kaksi ovea, joten sen ei tarvitse kääntyä ja vaihtaa suuntaa. Mikä sitä vaivaa, vai onko tämä sisäkissalle luontainen iltalenkki?

Ja jos joku nyt kitisee, että ei kuulu ateismipalstalle, niin ihan varmasti kuuluu. Kissat eivät usko jumaliin.

40

982

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bubastis.tmi

Meillä tuo "iltakävely" tapahtuu vähän vauhdikkaammin. Molemmat odottavat rauhallisesti kunnes sammutan valot, sitten alkaa pauke ja rytinä, patterit paukkuu, ovet paukkuu, ikkunat helisee, naapuri koputtaa harjalla kattoonsa. Ne tekee sellaisia ilmahyppyjä katonrajasta tasajalkaa lattialle. Epäilen että kyseessä on metsästysriitti, kun päästelevät ihmeellisiä kurnuttavia ääniäkin. Sama toistuu joka ikinen ilta ja kestää n. puoli tuntia, sen jälkeen ne tulevat viereeni nukkumaan.

• Että se tarkistaa ettei mitään sähkö vimpaimia ole jäänyt päälle.

Minun mielestäni nimittäin eläimet tajuavat ihmisten jutuista paljon enemmän kun miltä näyttää.

• ürpå

"Minun mielestäni nimittäin eläimet tajuavat ihmisten jutuista paljon enemmän kun miltä näyttää."

Minusta kun usein tuntuu, että eläimet tajuavat mistä tahansa jutuista paljon enemmän kuin ihmiset. :)

...

En mä noin tarkkaan oo seurannu kissoja sillon kun saman katon alla niitten kans asunu, mutta semmonen fiilis ois, että eiköhän se Kössön kisu reviiriään tarkasta.

• beenthere

Kaikkea hassua aina tapahtuu, mutta tuollaista en vielä ole kohdannut. En olisi niin huolissani. Minun kissani vahtii illat mörköjä ikkunasta, jotka ilmestyvät heti sälekaihtimien sulkemisen jälkeen. En tiedä, mitä se siellä näkee, mutta jotain kovin jännittävää se on.

• beenthere kirjoitti:

Kaikkea hassua aina tapahtuu, mutta tuollaista en vielä ole kohdannut. En olisi niin huolissani. Minun kissani vahtii illat mörköjä ikkunasta, jotka ilmestyvät heti sälekaihtimien sulkemisen jälkeen. En tiedä, mitä se siellä näkee, mutta jotain kovin jännittävää se on.

Mutta melkein.
        Mulla on koira joka nyt katsoo telkkarista Miamin Tatuointi juttuja, siinä se vaan istuu.

On muuten tyhmä eläin kun pyytää postia hakemaan niin se menee keittämään kahvia.

• bubastis.tmi

Bubis ja Viiru alkoivat samantien kurnuttamaan. Alta pois, kohta heiluu seinät :D:D:D

• HattiWatti

• bubastis.tmi
        HattiWatti kirjoitti:

Laita ne sohvalle..

http://www.hs.fi/fingerpori/1135244246916

olen katsos jogiini, ja istun aina lattialla tai makaan sängyssä. Telkkarikin on lähdössä roskiin, odottaa eteisessä kantajaansa.

Mun kateilla on sellainen kiipeilypuutorni, mikä on kattoon asti korkea. Se on niiden oma mesta, nukkuvat siellä, kiipeilevät ja raapimapintaa on monta metriä. Ostin sen heti samantien kun hain katit tänne, eivät sitä vieroksu laisinkaan. Sieltä ne tekee niitä tasajalkahyppyjä lattialle. Nyt minun haave on rakentaa niille kiitorata tuonne katon rajaan. Täytyy saukolta kysellä vielä lähemmin niitä rakennusohjeita.

• HattiWatti
        bubastis.tmi kirjoitti:

olen katsos jogiini, ja istun aina lattialla tai makaan sängyssä. Telkkarikin on lähdössä roskiin, odottaa eteisessä kantajaansa.

Mun kateilla on sellainen kiipeilypuutorni, mikä on kattoon asti korkea. Se on niiden oma mesta, nukkuvat siellä, kiipeilevät ja raapimapintaa on monta metriä. Ostin sen heti samantien kun hain katit tänne, eivät sitä vieroksu laisinkaan. Sieltä ne tekee niitä tasajalkahyppyjä lattialle. Nyt minun haave on rakentaa niille kiitorata tuonne katon rajaan. Täytyy saukolta kysellä vielä lähemmin niitä rakennusohjeita.

Nookatoskatos mäkin tykkään istuskella lattialla,
        mm. aterioin aina lattialla kotonani.
        Mutta juu toi soffa liittyikin tohon sarjikseen..

Mä tein kanssa tollasen kattoon saakka olevan kiipeilytornin kisuille, ihan hieno tuli. Siellä kruunussa on hyvä päivystää. Tein sellaset kierre-tikapuut, ehkä seuraavaan versioon hissin.

Mutta jos sä kitorataa meinaat niin eikös siihen pitäisi rakentaa lennonjohtotorni tms ?

• bubastis.tmi
        HattiWatti kirjoitti:

Nookatoskatos mäkin tykkään istuskella lattialla,
        mm. aterioin aina lattialla kotonani.
        Mutta juu toi soffa liittyikin tohon sarjikseen..

Mä tein kanssa tollasen kattoon saakka olevan kiipeilytornin kisuille, ihan hieno tuli. Siellä kruunussa on hyvä päivystää. Tein sellaset kierre-tikapuut, ehkä seuraavaan versioon hissin.

Mutta jos sä kitorataa meinaat niin eikös siihen pitäisi rakentaa lennonjohtotorni tms ?

kiitorata, mikä alkaa tornista ja päättyy siihen. Keinu olis varmaan kiva myös niille, tasapainoharjoituksia varten.

Vaikka mulla on pienet tilat, kummasti ne näyttävät kunnioittavan sänkyäni ja eivät sen kautta juokse, samoinhan minäkin jätän heidän puunsa rauhaan.

• Nimetön
        bubastis.tmi kirjoitti:

kiitorata, mikä alkaa tornista ja päättyy siihen. Keinu olis varmaan kiva myös niille, tasapainoharjoituksia varten.

Vaikka mulla on pienet tilat, kummasti ne näyttävät kunnioittavan sänkyäni ja eivät sen kautta juokse, samoinhan minäkin jätän heidän puunsa rauhaan.

Kuulostaa hienolta idealta.

Mitäs muuten jos sä joskus kiipeilisit sinne puuhun ja kattoisit että meneekö heet sen jälkeen sun sänkyys hyppimään ?

• Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

Kuulostaa hienolta idealta.

Mitäs muuten jos sä joskus kiipeilisit sinne puuhun ja kattoisit että meneekö heet sen jälkeen sun sänkyys hyppimään ?

kaskas, nyt on taas se aika vuodesta ettei saa laittaa nimimerkkiä

t: HattiWatti

• Kössönöm
        HattiWatti kirjoitti:

Laita ne sohvalle..

http://www.hs.fi/fingerpori/1135244246916

kuin meidan sohvat. Saas nähdä elänkö kauemmin kuin Karkki että ostaisin uuden sohvan, mitä ei kukaan raavi, Meillä on nyt toinen sohva menossa, täytteet tursuu ulos.

• HattiWatti

Heitin juuri kisuni pihalle, se on näin kevätmasennuksen aikaan nukkunut 24h/vuorokaudessa vieressäni. Mutta juu, päivystyskierros pitää tehdä. Ja sulkinaiset ovet pitää aukaista..

• bubastis.tmi

mutta Bubiksella on sellainen kummallinen tapa paiskoa vessanpöntön kansi kiinni jälkeeni, jos jätän sen auki

• HattiWatti
        bubastis.tmi kirjoitti:

mutta Bubiksella on sellainen kummallinen tapa paiskoa vessanpöntön kansi kiinni jälkeeni, jos jätän sen auki

Hih Bubis on lukenut veskin käyttöohjeet toisin ku sää..

• Kössönöm

koska tietsikka on makuuhuoneessa ja siinä on jotain sellaista häikkää, että kun kissa tulee hierustamaan (turunkieltä) niskaansa tämän pömpelin kylkeen, niin tämä sammuu.

Niissä kissaotuksissa on jotain sähköä, joka ainakin minun koneeni pimentää.

• Kadun-nainen

>> Kissat eivät usko jumaliin.>>

Mikäpä tuon herttaisen otuksen olisi Luonut?

tuo iltakävely on aristokraattisen ele , catwalk
      ja jos on muita kotieläimiä, niin matkalla mainitaan ja mutistaan hienovaraisesti, kuka on talon king, silmiin katsomatta ! KOirat on proosaa, Kissa on runo....

• Kössönöm

on kiimaisen kollin ja naaraskissan hetkellisen nautinnon hedelmä.

Hän on pomo. Jotenkin hauska katsoa miten ylimielisesti ja itsetietoisesti se kävelee. Lantio liikkuu ja kaikki on JUST.

Kiskaisenpa hatusta sinulle kissarunon:

kun kissasi nuolee päänahkaasi aamulla viiden aikaan

se ei tarkoita sitä

että se pitää sinusta

vaan sitä

että sinun pitää nousta täyttämään sen ruokakuppi

• Ylermi.Nakki
        Kössönöm kirjoitti:

Hän on pomo. Jotenkin hauska katsoa miten ylimielisesti ja itsetietoisesti se kävelee. Lantio liikkuu ja kaikki on JUST.

se ei tarkoita sitä

että se pitää sinusta

vaan sitä

se ei tarkoita sitä
        että se pitää sinusta
        vaan sitä
        että kaverisi ovat leikanneet hiuksesi kun olit sammuneena.

Noin :D Ensimmäisen rivisi jälkeen tuli tuo viimeinen virke mieleeni välittömästi.

• Kadun-nainen
        Kössönöm kirjoitti:

se ei tarkoita sitä

että se pitää sinusta

vaan sitä

Kissat kouluttavat meitä ymmärtämään myös itseämme:, jos yritämme silittää tai
        kaapata kisulin matkalle "hänen" mielestään väärään aikaan, siitä seuraa aina suuria sosiaalisia vaikeuksia kanssakäymisessä ja keskitassua näytetään. Nälkä on se avain, joka ajaa kuitenkin kaikkien tunteiden edelle ja anteeksianto ruokkijaa kohtaan tapahtuu kellontarkasti ja hellästi varsinkin aamuisin. Sielunelämä on vähän samankaltaista kuin ihmisellä

• Kössönöm
        Ylermi.Nakki kirjoitti:

se ei tarkoita sitä
        että se pitää sinusta
        vaan sitä
        että kaverisi ovat leikanneet hiuksesi kun olit sammuneena.

Noin :D Ensimmäisen rivisi jälkeen tuli tuo viimeinen virke mieleeni välittömästi.

Voi katti päänahkaa nuolla vaikka olisi hiuksiakin. Etkö sitä tiennyt?

Onko tällä palstalla kaikki yhtä sekopäitä kuin minä?

Joskus tuntuu, että pääni ei ole ihan kondiksessa, kun nuokin jutut mitä sinä kirjoitat naurattavat niin, että ei meinaa tuolilla pysyä.

• Kadun-nainen kirjoitti:

kaapata kisulin matkalle "hänen" mielestään väärään aikaan, siitä seuraa aina suuria sosiaalisia vaikeuksia kanssakäymisessä ja keskitassua näytetään. Nälkä on se avain, joka ajaa kuitenkin kaikkien tunteiden edelle ja anteeksianto ruokkijaa kohtaan tapahtuu kellontarkasti ja hellästi varsinkin aamuisin. Sielunelämä on vähän samankaltaista kuin ihmisellä

Pääseeko Kissa siis taivaaseen? Onko se ihmisten taivas vai Jalmari Finnen Kiljusten perhe -teoksessa kuvailema lemmikkieläinten taivas?

Pääseekö lemmikkihämähäkkikin sinne?

Pitääkö se haudata kristillisesti, että se (hän?) pääsee taivaaseen?

Saakoo koiraa lyödä? Entä hevosta? Onko ihminen ylempänä kuin eläin?

Kiitos jo etukäteen...

• Kössönöm
        Kadun-nainen kirjoitti:

ihmisiässä laskettuna keski-iässä alkanut tajuta, että naama joka näkyy peilistä, kun minä sitä sylissäni pidän, on sen oma naama. Vielä vuosi sitten se käänsi päänsä pois, ei enää.

Ei se myöskään tykkää minun laulamisestani. Olen Iitin Tiltua laulanut, kun se tunkee syliin ja tassusta on tullut!

• Kössönöm
        UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:

Pääseeko Kissa siis taivaaseen? Onko se ihmisten taivas vai Jalmari Finnen Kiljusten perhe -teoksessa kuvailema lemmikkieläinten taivas?

Pääseekö lemmikkihämähäkkikin sinne?

Pitääkö se haudata kristillisesti, että se (hän?) pääsee taivaaseen?

Saakoo koiraa lyödä? Entä hevosta? Onko ihminen ylempänä kuin eläin?

Kiitos jo etukäteen...

Kissan aivotominta ei eroa ihmisen aivotoiminnasta. Kun se on loppu, se on loppu. Sielua ei ole.

Ketään ei saa lyödä, eikä kohdella huonosti. Ihminen ei ole muita eläimiä ylempänä, vaikka niin kuvitteleekin.

• Kadun-nainen
        Kössönöm kirjoitti:

ihmisiässä laskettuna keski-iässä alkanut tajuta, että naama joka näkyy peilistä, kun minä sitä sylissäni pidän, on sen oma naama. Vielä vuosi sitten se käänsi päänsä pois, ei enää.

Ei se myöskään tykkää minun laulamisestani. Olen Iitin Tiltua laulanut, kun se tunkee syliin ja tassusta on tullut!

Minulla ei ole parempaa tietoa kissojen taivaaseen pääsystä, mutta on erittäin tärkeä jutella kotieläimille. Puhumisen avulla vastaan tulee pieniä ihmeitä ja eläimet alkavat vaistota ihmistä. Kissa on todella salaperäinen.
        Me emme voi ymmärtää mitä potentiaaleja eläimissä on, mutta suhtautumalla rakkaudellisesti eläimiin, saamme aina jotain uutta selville

Vapaalla minä ulkoilen paljon toisen koiran kanssa (toinen vielä pentu) ja juttelen yleensä koko ajan "hänelle". KOira on oppinut lukemaan tekstiä ja tekee ällistyttäviä tekoja, eli luetun ymmärtämistä voi harjaannuttaa. Jotkut laulavat karaokea koiransa kanssa...

• Kössönöm kirjoitti:

Eli siis jo kaksi älykkyyden mittareista check!

• Kössönöm kirjoitti:

Kissan aivotominta ei eroa ihmisen aivotoiminnasta. Kun se on loppu, se on loppu. Sielua ei ole.

Ketään ei saa lyödä, eikä kohdella huonosti. Ihminen ei ole muita eläimiä ylempänä, vaikka niin kuvitteleekin.

Kun viittas kisulinsielu-käsitteeseen...

• Kadun-nainen kirjoitti:

Minulla ei ole parempaa tietoa kissojen taivaaseen pääsystä, mutta on erittäin tärkeä jutella kotieläimille. Puhumisen avulla vastaan tulee pieniä ihmeitä ja eläimet alkavat vaistota ihmistä. Kissa on todella salaperäinen.
        Me emme voi ymmärtää mitä potentiaaleja eläimissä on, mutta suhtautumalla rakkaudellisesti eläimiin, saamme aina jotain uutta selville

Vapaalla minä ulkoilen paljon toisen koiran kanssa (toinen vielä pentu) ja juttelen yleensä koko ajan "hänelle". KOira on oppinut lukemaan tekstiä ja tekee ällistyttäviä tekoja, eli luetun ymmärtämistä voi harjaannuttaa. Jotkut laulavat karaokea koiransa kanssa...

Sinun koirasi osaa lukea?

• Kössönöm
        Kadun-nainen kirjoitti:

Kissa ei ole sen salaperäisempi kuin mikään muukaan eläin. Me vaan kuvittelemme niin, koska me emme edes omia lajitovereitamme ymmärrä.

Kumma juttu, että karaokessa minulle aina taputetaan, mutta Karkki lyö tassulla. Mutta hän ei juokaan alkoholia, joten ärsytyskynnys on alempi. IIIIIIIItin Tiltu viijentoista kun pääsi se rippikoulusta...

Arvaa vaan, atta Karkki katseli alta kulmien.

• porsiva karju?
        Kössönöm kirjoitti:

se ei tarkoita sitä

että se pitää sinusta

vaan sitä

Jo on maailmankirjat sekaisin, kun uroksetkin ovat kiimassa!

• H3mmo

Taas lilluu limelohkot jäämurskan seassa vaalealla rommilla ja ruskealla sokerilla höystettynä. Aijai, nam nam. On se muuten jännää kuinka vaikeaa on saada jäämurskaa aikaiseksi, kun en omista tehosekotinta. :D Ajatella, että tällaisessa maassa tulee ongelmaa jäämurskan kanssa. No, ehkä olen vaan vähän avuton.

Niin, juu itse asiaan, eli kissoihin. Meillä kissa lähtee tekemään tutkimusretkiään monesti iltaisin. Nuohoaa ihan ihme paikoissa sisällä. Päivisin sitä taas ei tuollaiset tutkimus hommat kiinnosta yhtään ja kyseessä on vielä ulkokissa, mutta näin talvisin se kyllä viettää sisällä mahdollisimman paljon aikaa. En sitten tiedä olisiko se meidän kissan tapauksessa jotakin pitkästyneisyyttä, vai haluaako se vaan tarkistaa paikat.

• Ylermi.Nakki

tarvitaan minigrip-pussi, vettä, miinusasteita ja hivenen moukarimaisia käsiliikkeitä.

• H3mmo
        Ylermi.Nakki kirjoitti:

tarvitaan minigrip-pussi, vettä, miinusasteita ja hivenen moukarimaisia käsiliikkeitä.

Noinhan se käy, mutta joskus se pussi hajoaa siinä taistelun tiimellyksessä ja sitten on jäämurskat ympäri keittiötä.

• Onko sulla tuoretta minttua?

• H3mmo
        UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:

Onko sulla tuoretta minttua?

En tehnyt tällä kertaa mojitoa vaan caipirissiman. Tosin mojito on kyllä parempi.

• Kössönöm

Varaudu ajoissa. Litranmitta vettä ja jääkaappiin.

Kaverini tarjoilut ovat olleet tyyliin Pöytäviinaa ja kraanavettä. Käy se niinkin, mutta vaan yhden paukun verran.

• DarkNinjaHiiri
        Kössönöm kirjoitti:

Varaudu ajoissa. Litranmitta vettä ja jääkaappiin.

Kaverini tarjoilut ovat olleet tyyliin Pöytäviinaa ja kraanavettä. Käy se niinkin, mutta vaan yhden paukun verran.

>>Kaverini tarjoilut ovat olleet tyyliin Pöytäviinaa ja kraanavettä.

• Kössönöm
        DarkNinjaHiiri kirjoitti:

>>Kaverini tarjoilut ovat olleet tyyliin Pöytäviinaa ja kraanavettä.

johtuu siitä, että hän ei itse sellaista käytä ja kun sinne menee kylään niin se on joko Pöytäviinaa kraanavedellä tai kahvin kanssa:(

• Simeoni on vapaa kissa, joka terrorisoi lähiympäristön pieneläimistöä puutarhakaupunginosassa mielensä mukaan. >Siksi hän vissihinkin lähinnä lötköttää sisällä ollessaan...

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      272
      6052
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      64
      3088
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      200
      2961
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      23
      2302
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      72
      1788
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      145
      1548
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      191
      1493
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      162
      1458
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      112
      1428
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      90
      1334
    Aihe