sijoittuneiden restonomi tutkimukset

rest o`nothingness

"referoitua" faktatietoa opetushallituksen sivuilta 182 sivuisesta tutkimuksesta vuonna 2006, poimittuja kohtia

ammatti: AMK restonomit

-restonomin tyypillisin bruttopalkka 1500-2000 eur

-työ vastaa koulutusta 37%
-työ ei vastaa koulutusta 63%

-aloituspaikkoja valmistuneiden mukaan tulisi vähentää työelämän tuomien pettymysten takia. valmistumisen jälkeen ei restonomeja odota esimiestyö.

-Heti valmistumisen jälkeen restonomit joutuvat aloittamaan työuransa melko
pohjalta suorittavan tason työtehtävistä

-Kun koulutusastekohtaiset
erot huomioidaan, tulisi matkailurestonomien aloituspaikkojen lukumäärää laskea
26 %, että edes puolet valmistuneista sijoittuu koulutustaan vastaaviin työtehtäviin

3

1062

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muksia

No tuskin restonomi esimiestyöstä haaveileekaan, vai houkutteleeko koulu tällaisilla harhakuvitelmilla?

• solstn

sitähän mainostetaan koko opiskelun ajan. käytännössä olen kuullut joka ikisen opettajn sen sanovan "sitten kun te olette esimiehiä..."

• restonomiopiskelija
        solstn kirjoitti:

sitähän mainostetaan koko opiskelun ajan. käytännössä olen kuullut joka ikisen opettajn sen sanovan "sitten kun te olette esimiehiä..."

Itse en haaveilekaan esimiestyöstä heti valmistumisen jälkeen. Tällä alalla edetään esimiesasemaan työkokemuksien kautta niinkuin monet tällä palstalla ovat aikaisemminkin todenneet. Siitä huolimatta en vaihtaisi tätä alaa mihinkään, voin aloittaa työputkeni vaikka tarjoilijana, liian nirso tällä alalla ei pidä olla ja on oltava valmis tekemään kaikenlaista työtä varsinkin heti valmistumisen jälkeen. Parempia aikoja odotellessa, onneksi oon opiskelemassa vasta ekaa vuotta tällä hetkellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      192
      6576
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      106
      5483
    3. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      125
      3448
    4. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      265
      3405
    5. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      87
      2425
    6. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      3
      2135
    7. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      19
      1836
    8. Läppärit kahviloissa

Aika omituista nykyään, että mennään ”trendikkäästi” tekemään lämppärillä töitä kahviloihin ja viedään moneksi tunniksi
      Kahvilat
      52
      1802
    9. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      52
      1751
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      98
      1386
    Aihe