"referoitua" faktatietoa opetushallituksen sivuilta 182 sivuisesta tutkimuksesta vuonna 2006, poimittuja kohtia
ammatti: AMK restonomit
-restonomin tyypillisin bruttopalkka 1500-2000 eur
-työ vastaa koulutusta 37%
-työ ei vastaa koulutusta 63%
-aloituspaikkoja valmistuneiden mukaan tulisi vähentää työelämän tuomien pettymysten takia. valmistumisen jälkeen ei restonomeja odota esimiestyö.
-Heti valmistumisen jälkeen restonomit joutuvat aloittamaan työuransa melko
pohjalta suorittavan tason työtehtävistä
-Kun koulutusastekohtaiset
erot huomioidaan, tulisi matkailurestonomien aloituspaikkojen lukumäärää laskea
26 %, että edes puolet valmistuneista sijoittuu koulutustaan vastaaviin työtehtäviin
sijoittuneiden restonomi tutkimukset
3
1033
Vastaukset
- muksia
No tuskin restonomi esimiestyöstä haaveileekaan, vai houkutteleeko koulu tällaisilla harhakuvitelmilla?
- solstn
sitähän mainostetaan koko opiskelun ajan. käytännössä olen kuullut joka ikisen opettajn sen sanovan "sitten kun te olette esimiehiä..."
- restonomiopiskelija
solstn kirjoitti:
sitähän mainostetaan koko opiskelun ajan. käytännössä olen kuullut joka ikisen opettajn sen sanovan "sitten kun te olette esimiehiä..."
Itse en haaveilekaan esimiestyöstä heti valmistumisen jälkeen. Tällä alalla edetään esimiesasemaan työkokemuksien kautta niinkuin monet tällä palstalla ovat aikaisemminkin todenneet. Siitä huolimatta en vaihtaisi tätä alaa mihinkään, voin aloittaa työputkeni vaikka tarjoilijana, liian nirso tällä alalla ei pidä olla ja on oltava valmis tekemään kaikenlaista työtä varsinkin heti valmistumisen jälkeen. Parempia aikoja odotellessa, onneksi oon opiskelemassa vasta ekaa vuotta tällä hetkellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184101Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4892293Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1361802- 761464
- 1581446
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.91154Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik34714- 27701
- 100690
Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?
Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?25681