verhoja, mattoja huonekalujen paikkaa ja sisustusta jatkuvasti. Verhoja mulla on alakerran varasto täynnä samoin mattoja. Minusta on kiva ommella verhoja, tyynyjä ym sisustustavaroita. Pyyhekitä, pussilakanoita, tyynyliinoja ym. Ostan kymmeniä metrejä kankaita kerralla, ja siellä kaapissa ne oottaa aina kun tulee hinku ommella. Nytkin on monta pakkaa kankaita.
Verhot on mun intohimo.
Vaihdatteko verhot joka kuukausi?
22
849
Vastaukset
- kolmen äiti
Hyvä kun joulu verhot saan pääsiäiseksi pois! Mutta kyllä mäkin innokkaasti sisustan!
Teen itse huonekaluja, hitaasti, mutta varmasti. Kohta tarttis jo laajennusosaa ;)
Aikaa vaan ei ole noihin juttuihin koskaan riittävästi.
Kannattaisko sun tehdä myyntiinkin, jos vaan taitoa riittää- Mä ainakin olisin potentiaalinen asiakas! - vuodessa.
Kohta vaihdan tipuverhot, niiden jälkeen kevyet kesäverhot. Syksyllä raskaammat talviverhot ja joulukuun on tietty jouluverhot.
- kohta 10vuotta
ja keittiössä varmaan 15v.
Miks ihmeesä pitäs hyvät ja kauniit verhot vaihtaa...ja mitä hullutusta kesä ja taviverhot?
Älytöntä. Kuka niitä verhoja tuijottaa, ei kukaan. - tarja22
kohta 10vuotta kirjoitti:
Miks ihmeesä pitäs hyvät ja kauniit verhot vaihtaa...ja mitä hullutusta kesä ja taviverhot?
Älytöntä. Kuka niitä verhoja tuijottaa, ei kukaan.mutta vaihdan kuitenkin keittiön ja makkareiden verhoja muutaman kerran vuodessa.Ja ostan ne kyllä sikäli aina uudet,joistain tarjouksista.Olkkarissa on vähän hankalampaa kun sinne ei oikein käy kuin yläkappa ja ikkunariviä on niin pirusti;)vaihdan siihen ainoastaan sit noita koristejuttuja sivuille,nyt on ollut noita lankaverhoja erivärisisä jonkun aikaa.
Matot vaihdan kerran,kaksi/tarpeen mukaan,nekin tulee ostettua tarjouksista uudet,just lähinnä keittiöön ja eteistiloihin.Olkkarissa on sekin oltava niin suuri ettei niitä sit tarjouksissa useinkaan ole.
Eikö teillä jotka ette vaihda verhoja "ikinä" aurinko haalista niistä värejä tms?
Sisustaminen on kivaa,mutta kallistakin ajoittain:) - että verhot ovat vain
tarja22 kirjoitti:
mutta vaihdan kuitenkin keittiön ja makkareiden verhoja muutaman kerran vuodessa.Ja ostan ne kyllä sikäli aina uudet,joistain tarjouksista.Olkkarissa on vähän hankalampaa kun sinne ei oikein käy kuin yläkappa ja ikkunariviä on niin pirusti;)vaihdan siihen ainoastaan sit noita koristejuttuja sivuille,nyt on ollut noita lankaverhoja erivärisisä jonkun aikaa.
Matot vaihdan kerran,kaksi/tarpeen mukaan,nekin tulee ostettua tarjouksista uudet,just lähinnä keittiöön ja eteistiloihin.Olkkarissa on sekin oltava niin suuri ettei niitä sit tarjouksissa useinkaan ole.
Eikö teillä jotka ette vaihda verhoja "ikinä" aurinko haalista niistä värejä tms?
Sisustaminen on kivaa,mutta kallistakin ajoittain:)sisustusjuttuna. Ja toisaalta kun ostaa tosi hyvää laatua eikä halppiskamaa niin kyllä ne verhot sitten parempina pysyvät myös auringossa.
- Laadukas tulee halvemmaksi
että verhot ovat vain kirjoitti:
sisustusjuttuna. Ja toisaalta kun ostaa tosi hyvää laatua eikä halppiskamaa niin kyllä ne verhot sitten parempina pysyvät myös auringossa.
Juuri näin. Laadukkaat kankaat eivät helposti haalistu.
Mutta useamman kerran vuodessa noita verhoja tulee vaihdettua, kuten sitä myötä muutakin sisustusta sitten. - verhoja?
Älytöntä. Kuka niitä verhoja tuijottaa, ei kukaan.Minä ainakin!
Tuohan se ihanaa vaihtelua kun viitsii välillä verhoja vaihtaa. Mitä hullutusta kesä- ja talviverhoissa on? Sitäkö kun itse et viitsi vaihtaa niin muidenkaan ei pitäisi viitsiä kaunistaa kotiaan. Itse veikkaisin, että 15v vanhat verhot eivät ole enää kovinkaan kauniit. Ei siis kelpaisi ainakaan meille, mutta ok jos jollekin kelpaa.
Ei meillä ainakaan niitä vanhoja verhoja roskiin heitetä vaan jotkut annan tutuille ja loput kirppikselle myyntiin tai kierrätyskeskukseen. - 4:n äiti
Älytöntä. Kuka niitä verhoja tuijottaa, ei kukaan.Meillä kyllä katsellaan verhoja, mutta kun on niin kauniit verhot ettei olla niihin vielä kyllästytty, niin miksi niitä vaihtamaan.
Meillä olohuoneen verhot ovat vuodelta 1995, ja nyt neljännessä asunnossa peräkkäin käytössä. Keittiössä taitaa olla sellainen verho, joka on liki 20 vuotta vanha, mutta oli välillä kaapissa kun ei sille ollut sopivaa ikkunaa. Tietokonehuoneessa on yhdet niistä verhoista, mitä löysin mieheni muuttokuormasta kun yhteen muutettiin. Makuuhuoneissa on vajaa 4 v vanhat verhot, jotka ostettiin kun tähän muutettiin.
Mattoja ei vaihdeta jos ei rikki mene. Eikä meillä muissa huoneissa mattoja olekaan kuin eteisessä, tietokonehuoneessa ja olohuoneessa. Makuuhuoneissa on pölyä ihan liikaa ilman mattojakin, ja keittiössä ei ole järkeä pitää mattoa, koska se likaantuisi niin nopeasti.
Huonekalujen paikkaa vaihdetaan kun muutetaan asunnosta toiseen. Lakanoita ostetaan kun vanhat menevät rikki.
- ekologinen
että tulisi huono omatunto tuollaisesta. Pyrin ostamaan hyvää laatua, jota sitten käytän kauan, ehkä muutamaa verhoa voin vaihtaa silloin tällöin, mutta sitten ne odottaa taas kaapissa seuraavaa käyttöä. Oikein ahdistaa tuollainen ajatus, että olisi monet monet verhot vaikken nyt oikeasti mikään vihreä olekaan.
- hanzq
Kun kivat löytyy, niin ne pysyy.
En tykkää vaihtaa kuin kerran tai kaksi vuodessa, jos sitäkään.
Matto samoin. - unikko1979
Ei tule vaihdettua verhoja usein koska panostan siihen laatuun todellakin ja suosin suomalaista eikä meillä ainakaan esim aurinko haalistanut niitä. Mattoja en juurikaan käytä muutakuin eteisessä ja sekin on ollut viimeiset kolme vuotta samana, pesty kyllä välillä. Huonekalujen paikkaa ei tule vaihdettua ollenkaan kun tuntuu ettei mikään muu sopisikaan.
- ja tosi kalliita verhoja
samaa kangasta saa jäljiltemänä paljon paljon halvemmalla, eikä siinä eroa näy! Aivan rahan haaskausta, kun ajattelee et kuka niitä verhoja arvostaa?? Ne vaan kuuluu olla, ja hinta ei näy verhoissa!
- ------
Jos pitää samoja verhoja kymmeniä vuosia, pitää ostaa laadukkaat, että ne pysyvät siisteinä pitkään. Halpisverhot haalistuvat muutamassa vuodessa ja pesussa ne menevät riepujen näköisiksi.
Mutta tosiaan, jos vaihtaa verhoja monta kertaa vuodessa, kai ne halpisrievutkin kelpaavat.
- mie vaan..
mä etsin sopivat verhot ja sitten ne on ikkunassa niin pitkään kun on kunnossa. Pahimmillaan mulla on ollut kolmet samanlaiset verhot perättäin vain väri vaihtui vuosien varrella.
Nykyisessä talossa ollaan asuttu nelisen vuott aja ekan vuoden aikana sain verhot kuntoon ja vaihda en! Tyynyt vähän seilaa huoneesta toiseen ja torkkupeitot, mutta ne on "kulutustavaraa". Muutenkin etsin ennemmin sopivan tavaran kuin vaihdan aina. Nuorimainenkin laittoi jouluna koristeet ulkomuistista "omille" paikoilleen...
Mä kyllä koluan kaikki tv:n sisustusohjelmat ja lehdet sun muut, mutta en innsotu niistä suoraan muuttamaan asioita noin vain.
Tosin onhan meillä joitakin kausijuttuja kuten keittiön ikkunalauta ja joitakin muita paikkoja joissa teemat vaihtelee...- Täällä näin...
Me ollaan asuttu tässä talossa kaksi vuotta, enkä ole vieläkään saanut aikaiseksi olohuoneeseen ommeltua verhoja. Kankaat on kyllä jo ostettu ja vähän väliä se on käynyt mielessä, mutta ei vain ole onnistunut. Onneksi asumme sen verran maalla, ettei ikkunoiden takana liiku kukaan, joten ei sen puoleen ole tarvetta. Ja olisihan ne tietysti tullut laitettua, jos olisi ollut tarve.
Jos ne saan ikkunoihin ennen kuin muutamme tästä pois, niin eiköhän ne siinä pienen ikuisuuden ole. Makuuhuoneeseen olen sentään verhot saanut laitettua jo. - Ei toi ny
Täällä näin... kirjoitti:
Me ollaan asuttu tässä talossa kaksi vuotta, enkä ole vieläkään saanut aikaiseksi olohuoneeseen ommeltua verhoja. Kankaat on kyllä jo ostettu ja vähän väliä se on käynyt mielessä, mutta ei vain ole onnistunut. Onneksi asumme sen verran maalla, ettei ikkunoiden takana liiku kukaan, joten ei sen puoleen ole tarvetta. Ja olisihan ne tietysti tullut laitettua, jos olisi ollut tarve.
Jos ne saan ikkunoihin ennen kuin muutamme tästä pois, niin eiköhän ne siinä pienen ikuisuuden ole. Makuuhuoneeseen olen sentään verhot saanut laitettua jo.vie mitää.. Mulla on tuttava, mikä ei laita verhoja ollenkaa. Perusteena se, ettei tykkää vaihdella verhoja, joten koska ei verhoja ole laisinkaan niin ei ole tarvetta vaihtaakkaan!
Uskokaa tai älkää, mutta totta on joka sana!
No, vastaampa kyselyyn vielä omasta puolestani.. Verhoja löytyy aika kasa, ja niitä vaihtelen aina kun siltä tuntuu.. Melkeimä ainakin se 4 kertaa vuodessa, vähän vuodenaikojen mukaan kaipaa uutta ilmettä pirttiin! Tulee silloin aina tehtyä samalla suurempi siivous. Kun tietysti on niin, että kun vaihtaa verhot, joutuu vaihtaan myös matot, koristetyynyt, päiväpeitteet yms...
Huonekalut ja tapetit ovat sen verran neytraalit, että niihin sointuu moni väri.. Ettei tarvitse niitä vaihdella sitten sitämukaa kun joku uusi väri iskee silmään! - juttua
Ei toi ny kirjoitti:
vie mitää.. Mulla on tuttava, mikä ei laita verhoja ollenkaa. Perusteena se, ettei tykkää vaihdella verhoja, joten koska ei verhoja ole laisinkaan niin ei ole tarvetta vaihtaakkaan!
Uskokaa tai älkää, mutta totta on joka sana!
No, vastaampa kyselyyn vielä omasta puolestani.. Verhoja löytyy aika kasa, ja niitä vaihtelen aina kun siltä tuntuu.. Melkeimä ainakin se 4 kertaa vuodessa, vähän vuodenaikojen mukaan kaipaa uutta ilmettä pirttiin! Tulee silloin aina tehtyä samalla suurempi siivous. Kun tietysti on niin, että kun vaihtaa verhot, joutuu vaihtaan myös matot, koristetyynyt, päiväpeitteet yms...
Huonekalut ja tapetit ovat sen verran neytraalit, että niihin sointuu moni väri.. Ettei tarvitse niitä vaihdella sitten sitämukaa kun joku uusi väri iskee silmään!ei verhoja tarvi joka ikkunassa ollakkaan, jos tila/huone on muuten edustava ja ikkuna ja maisema ovat itsessään hyvät. Tietysti hyvännäköiset ja laadukkaat kaihtimet tms, mitkä saa tarvittaessa näkösuojaksi, pitää olla. Mutta ei perinteisiä verhoja. Monesti näkee hyvännäköisiä kämppiä missä ikkunoissa silmille hyppivät verhot pilaavat samantien koko kuvan-joskus vähemmän on enemmän.
Toki tämä on makukysymys, eikä niistä sovi kiistellä;) Ja tosi paljon riippuu asunnon sisustustyylistä muutenkin sopiiko perinteinen vai ei. Itsekkin olin ennen kova verhojen suosija, nyt ihan päinvastoin. Talvi-aikaan, ja lasten huoneissa, käytän lähes aina verhoa. Tosin siinäkin pyrin välttämään perinteistä kaavaa ja etsin kunnes löydän sopivan kankaan ja vision. Minulle tuo vähemmän on enemmän. - tapauksessa
juttua kirjoitti:
ei verhoja tarvi joka ikkunassa ollakkaan, jos tila/huone on muuten edustava ja ikkuna ja maisema ovat itsessään hyvät. Tietysti hyvännäköiset ja laadukkaat kaihtimet tms, mitkä saa tarvittaessa näkösuojaksi, pitää olla. Mutta ei perinteisiä verhoja. Monesti näkee hyvännäköisiä kämppiä missä ikkunoissa silmille hyppivät verhot pilaavat samantien koko kuvan-joskus vähemmän on enemmän.
Toki tämä on makukysymys, eikä niistä sovi kiistellä;) Ja tosi paljon riippuu asunnon sisustustyylistä muutenkin sopiiko perinteinen vai ei. Itsekkin olin ennen kova verhojen suosija, nyt ihan päinvastoin. Talvi-aikaan, ja lasten huoneissa, käytän lähes aina verhoa. Tosin siinäkin pyrin välttämään perinteistä kaavaa ja etsin kunnes löydän sopivan kankaan ja vision. Minulle tuo vähemmän on enemmän.ei kuitenkaan ollut kyse sisustusratkaisusta, vaan puhtaasta laiskuudesta.. Talossa ei muutenkaan sisusteta. Ja verhoja ei siis ole missään huoneessa..
Niin ja talon emäntä sanoi itse ettei todellakaan viitsi..
- nuppinikkari
Kuulostaa hyvin tutulta tuo huonekalujen paikan vaihtaminen ja sisustuksen trimmaus. Verhoja en niinkään vaihtele, osassa taloa on niin korkeat ikkunat, että verhot pilaisivat ne ja kaikissa ikkunoissa on sälekaihtimet. Mattojakaan en vaihtele, koska hyvää mattoa ei saa alle viiden sadan, eikä vaihtelemiseen ole varaa...
Minun intohimo on Suomi Desing, tätä nykyä erityisesti herra Aarnion tuotteet. Muutenkin sisustuksen pikkuelementit koostuu suomalaisesta lasista, jonka pyöritämiseen paikasta toiseen menee tunti jos toinenkin aivan huomaamatta. Mutta on se ihanaa!!
Ihana kun joku osaa ommella ja tykkää siitä. Minulla on ompelukone lähes käyttämättä, kun ei pärjää niin ei pärjää, höh.- verhot sopiviksi
ei tarvi ees ommella. Senkun silittää vaan nauhan käänteisiin, ja se on nopeeta.
Mulla on kans verhoja ja mattoja joka paikka täynnä, samaten lamppuja. Keittiön pöydälle ostan kans aika usein uuden vahankankaan... Vaihdan verhoja aina silloin, kun jaksan silittää (inhoan silittämistä), mutta kuitenkin monta kertaa vuodessa. On jouluverhot, kesäverhot, pääsiäisverhot ja kaikki mahdolliset pitsiverhot eri sävyissä...
- --------------------------
Emme omista kuin kolmet verhot. Yhdet keittiöön, yhdet olohuoneeseen ja yhdet makuuhuoneeseen. Eli emme pahemmin vaihtele. 10 neliön huoneissa ei myöskään kovin usein järjestystä vaihdella. Sisustustarvikkeita löydämme joskus kirppareiltä, mutta niitäkään ei kovin montaa mahdu kaksioomme.
Teillä taitaa olla aika paljon rahaa tuollaiseen?
PS. Miksi tämä on äitien palstalla eikä esim. jossain sistuspalstalla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää362161Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten642002Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211930HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363871663Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031631Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241464Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821082Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53967- 73895
- 27889