Paino nousee juodessa vaikka ei tuu syötyy.

Jukka

Mulla on sellainen ongelma et nyt on alkanut paino vaan nousee juodessa vaikka en söisi. Juomis historiaa on takana noin 4 vuotta vähän päälle. Tuntuu kuin nestettä tulisi kehoon eikö alkoholin pitäisi enemminkin poistaa sitä? Muuten keho on aika laiha eikai vakavammasta ongelmasta ole kysymys? iho kyllä on kuivanut ja silmät vähän sameet mut ei mitään kipui tai muuta oo.

8

651

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Butcher.

Alkoholi on normaalille ihmiselle diureetti, joka kuivattaa elimistöä, mutta pitkään viinaa lotranneella juopolla tilanne on eri. Nestettä kertyy elimistöön.

• - 20kg

Joo, nestettä kertyy, kun juo.
        Puht. alkoholissa energiaa 7kcal/g, hiilihydraateissa 4kcal/g, rasvassa 9kcal/g. Että melkoinen energianlähde tuo viina on ja vielä lisäksi, jos juo makeita drinksuja tai vaikka olutta.
        Minulla painosta lähti 20kg kuukaudessa, kun lopetin ja raitistuin. Nykyään olen normaalipainoinen ja aion myös pysyä näissä mitoissa ja vesi-/mehulinjalla.

• täälläpäin
        - 20kg kirjoitti:

Joo, nestettä kertyy, kun juo.
        Puht. alkoholissa energiaa 7kcal/g, hiilihydraateissa 4kcal/g, rasvassa 9kcal/g. Että melkoinen energianlähde tuo viina on ja vielä lisäksi, jos juo makeita drinksuja tai vaikka olutta.
        Minulla painosta lähti 20kg kuukaudessa, kun lopetin ja raitistuin. Nykyään olen normaalipainoinen ja aion myös pysyä näissä mitoissa ja vesi-/mehulinjalla.

Ei nyt ihan 20 kg lähtenyt, mutta reippaasti kuitenkin, pieni nainen kun olen. Kilot ikäänkuin sulivat pois. Juoppouteni viimemetreillä ei enää ruokakaan pudonnut, joten kaikki energia tuli alkoholista. Nyt kyllä syön ja herkuttelen suklaalla.

• Se nuorempi veli
        täälläpäin kirjoitti:

Ei nyt ihan 20 kg lähtenyt, mutta reippaasti kuitenkin, pieni nainen kun olen. Kilot ikäänkuin sulivat pois. Juoppouteni viimemetreillä ei enää ruokakaan pudonnut, joten kaikki energia tuli alkoholista. Nyt kyllä syön ja herkuttelen suklaalla.

Mikäs ihme tämä juttu sitten on: velipojan kanssa juodaan kuta kuinkin yhtä paljon (ehkä liikaa), ollaan molemmat hieman yli 40 ja pituudelta samaa tasoa. Syömisistä kun puhutaan niin ainakin puheissa ei tuntuisi ihan hirveästi olevan eroa siinäkään ehkä veli syö epäterveellisemminkin (oikeeta voita, ei kasvisrasvaa ja makkaraa enemmän). Miksi minä lihon? Velipoikaa taas kehotetaan työterveydestäkin kiinnittämään huomiota, että söisi enemmän pitäisi tulla jopa painoa lisää. Reagoimme ihan eri tavoin kaljaan!

• Oolofi
        täälläpäin kirjoitti:

Kun minä oli 1.5 kk raittiina, niin paino ei pudonnut YHTÄÄN.

• unohtu ihan
        Oolofi kirjoitti:

että jos Oolofi ei laihdu, niin ei kai sitten kukaan muukaan voi laihtua kuivatellessaan. Mieti nyt vähän.

Tuossa kulman kuppilassa istuu joka päivä pari niin kuivakan näköistä ukkoo, ettei mitään rajaa ja sitten on muutama lihavampikin ja jokunen aika normaalinkokoinen. Yksilöitä kun ollaan.

Silti aika monella on kupittelun lopettamisen jälkeen huomattu sellanen ilmiö, että posket ei enää näy takaapäin katsottaessa ;))

• ööööh..
        Oolofi kirjoitti:

Sinun elimistösi toimii aivan eri tavalla, kuin muiden.
        Se taas on tulosta sinun takaperoisesti toimivasta pääkoppasi sisuksesta.

• -totuus,

Painosi kohoaa varmasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      15
      2081
    2. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1425
    3. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      106
      1409
    4. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1245
    5. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1212
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      1027
    7. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      52
      1016
    8. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      994
    9. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      991
    10. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      335
      973
    Aihe