Mites riittävä tuo Hyundai i30 CW:n tavaratila on, jos takapenkit on pystyssä? Teknisten tietojen mukaan tilaa on 415 litraa. Kia cee'd SW:ssä sen sijaan 534 litraa. Onko tuo ero käytännössäkin noin suuri, vai onko siinä "kosmetiikkaa"? Eli olisko Kian perätila jotenkin sopivamman mallinen, kun mittaus on tehty ilmeisesti jonkinlaisilla "normilaatikoilla".
Minulla oli tässä hiljattain aika lähellä tuon CW:n osto, mutta jäin sitten aprikoimaan asiaa tuon tavaratilan peruskoon takia. Nykyisessä sedan-mallisessa autossani tilaksi ilmoitetaan 430 litraa ja tarkoitus ei olisi ainakaan vaihtaa tuolta osin pienempään. Siis onko i30 CW unohdettava ja otettava Kia harkintaan.
i30 CW:n tavaratila
25
5795
Vastaukset
- i30
Riippuu siittä paljonko tavitsee sitä tavaratilaa.
On se Kiaan verrattavissa vähän pienempi tavaratilaltaan..Hyundai i30 Wagon on taas isompi sisätiloiltaan,pidemmän akselivälin ansiosta.Muuten auto on laadukas eurooopassa valmistettu ja suunniteltu. - Reino
Kialla on kalliimmat huoltohinnat kuin Hyundailla.
Meinaan vaan jos Kiaan päädyt. - Jartsuli
Huomattiin sama kun käytiin autoja vertailemassa, merkittävin ero tuossa on se että kian kontti on syvempi, eli kontin lattia on lähempänä maata. Itse tykkäsin tuosta asiasta hyundain hyväksi, sillä kun kontin lattia on lähempänä nostokorkeutta on sen lastaaminen/purkaminen helpompaa. Suosittelen että käyt tutustumassa fyysisesti molempiin autoihin ja etenkin koeajat ne.
Ja sitten tosiaankin, siinä missä kian kontti oli isompi.. oli takapenkillä ahtaammat tilat. Tuo on ihan siitä kiinni mitä arvostaa.
Itse päädyttiin hyundaihin. Yleinen laatuvaikutelma parempi kuin kiassa, sekä myös ajettavuus parempi (hiljaisempi ja vakaampi).
Ja jotta laadusta ei ala juupas-eipäs huuto niin valittakaa autobildille joka noita on tutkinut.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Automerkkien saamat arvosanat/1135240410076
Me saadaan oma i30cw 2.0 crdi style 2vko päästä :)- Pera
Minullekin on 2 litrainen farkku Style tulossa. Rekisteritunnuksenkin jo tiedän.
Koeajo jäi varsin vähäiseksi. Lähinnä päädyin valintaani nettikeskusteluja seuraamalla, ja sen takia, että tuo auto mahtuu mukavasti autotalliini.
Avensiksen aioin ostaa, mutta se on aivan liian isokokoinen. - Jartsuli
Pera kirjoitti:
Minullekin on 2 litrainen farkku Style tulossa. Rekisteritunnuksenkin jo tiedän.
Koeajo jäi varsin vähäiseksi. Lähinnä päädyin valintaani nettikeskusteluja seuraamalla, ja sen takia, että tuo auto mahtuu mukavasti autotalliini.
Avensiksen aioin ostaa, mutta se on aivan liian isokokoinen.Me käytiin koeajamassa auris sekä corolla.. auris oli ajettavuudeltaan surkea, sekä kovin muovisen oloinen, ainoa fiksuus siinä oli tilojen toteutus. Corolla oli laadukkaamman tuntuinen, sekä ajoltaan vakaampi.. mutta siinä SUURI miinus tuli sedan mallista, ollaan nyt vaihtamassa autoa sedanista pois ja ei todellakaan ollut vaihtoehto. Kunpa olisi ollut farmari corolla vaihtoehtona.
i30:n laatuvaikutelma vastaa corollaa, vähintääkin yhtä hiljainen ajossa sekä käytökseltään miellyttävä.. Joten, tuo taitaa olla ainakin itselle parempi vaihtoehto sillä minä en mielelläni maksa merkistä. - Pera
Jartsuli kirjoitti:
Me käytiin koeajamassa auris sekä corolla.. auris oli ajettavuudeltaan surkea, sekä kovin muovisen oloinen, ainoa fiksuus siinä oli tilojen toteutus. Corolla oli laadukkaamman tuntuinen, sekä ajoltaan vakaampi.. mutta siinä SUURI miinus tuli sedan mallista, ollaan nyt vaihtamassa autoa sedanista pois ja ei todellakaan ollut vaihtoehto. Kunpa olisi ollut farmari corolla vaihtoehtona.
i30:n laatuvaikutelma vastaa corollaa, vähintääkin yhtä hiljainen ajossa sekä käytökseltään miellyttävä.. Joten, tuo taitaa olla ainakin itselle parempi vaihtoehto sillä minä en mielelläni maksa merkistä.Minä ajoin Hyundailla muutaman kilometrin, ja tuntui siltä, että huonompi ajettava se on kuin 8-vuotias Primera.
Vaimon Auris puolestaan tuntuu Primeraa mukavammalta, joten makuasioita paljolti ovat.
Minulle auto on liikuntaväline vapaa-aikana, joten on mukavaa lukea tulevasta ajopelistäni positiivista. - idgb
Pera kirjoitti:
Minä ajoin Hyundailla muutaman kilometrin, ja tuntui siltä, että huonompi ajettava se on kuin 8-vuotias Primera.
Vaimon Auris puolestaan tuntuu Primeraa mukavammalta, joten makuasioita paljolti ovat.
Minulle auto on liikuntaväline vapaa-aikana, joten on mukavaa lukea tulevasta ajopelistäni positiivista.yariksesta avensikseen niitä saa paimentaa,kun eivät kulje suoraan muuten.Ikävä ominaisuus muuten hyvässä autossa.
- Jartsuli
Pera kirjoitti:
Minä ajoin Hyundailla muutaman kilometrin, ja tuntui siltä, että huonompi ajettava se on kuin 8-vuotias Primera.
Minulle auto on liikuntaväline vapaa-aikana, joten on mukavaa lukea tulevasta ajopelistäni positiivista.Nissanilta tuli kokeiltua vain tiidaa, ja se tuntui muuten ihan tasapainoiselta kokonaisuudelta mutta voi hyvänen aika että siinä oli rimpula vaihteisto se piti samaa sivuääntä kuin nykyinen lähes 300 tkm ajettu primera.. ja koeajoautossa oli mittarissa 1500km.
Vaimo ei tykästynyt primeran näköön lainkaan joten sitä ei kokeiltu.. Nissanit on kyllä aina olleet hyvin kestävää tekoa mutta tuo tiidan laatikko sai vähän epäilykset heräämään. - nipponisti
Jartsuli kirjoitti:
Nissanilta tuli kokeiltua vain tiidaa, ja se tuntui muuten ihan tasapainoiselta kokonaisuudelta mutta voi hyvänen aika että siinä oli rimpula vaihteisto se piti samaa sivuääntä kuin nykyinen lähes 300 tkm ajettu primera.. ja koeajoautossa oli mittarissa 1500km.
Vaimo ei tykästynyt primeran näköön lainkaan joten sitä ei kokeiltu.. Nissanit on kyllä aina olleet hyvin kestävää tekoa mutta tuo tiidan laatikko sai vähän epäilykset heräämään.monessa uudessa etuvetoisessa nissanissa on nykyisin renun valmistama vaihteisto, joten en yhtään ihmettele huomioitasi. Mitä tulee tuohon hyundain i30 farkkuun, ei se ole valmistettu ja suunniteltu euroopassa, kuten joku tuossa väitti.
- Jartsuli
nipponisti kirjoitti:
monessa uudessa etuvetoisessa nissanissa on nykyisin renun valmistama vaihteisto, joten en yhtään ihmettele huomioitasi. Mitä tulee tuohon hyundain i30 farkkuun, ei se ole valmistettu ja suunniteltu euroopassa, kuten joku tuossa väitti.
Eikö ole eurooppalainen?.. Hyundai avasi tsekkeihin tehtaan viimevuoden lopulla ja ideana oli nimenomaan tuottaa "euroonpan valloitus" malleja, eli i30 etenkin.. Mutta siis onko sinulla jotain faktaa että ne edelleen tuodaan koreasta asti?
..Samapa se missä tekevät, en oikein usko tuohon alkuperämaa palvontaan.. mutta tuntuisi vaan niin loogiselta, että valmistetaan mahdollisimman lähellä ostajaa mikäli vaan liukuhihna on siellä olemassa. - ei...
se ole yhtään hiljaisempi ja vakaampi kuin ceed.
Jopa ceed on hiljaisempi kuin i30, siinä jopa massaus on eristänyt rengasääniä. - on...
mukavan kokoiset renkaat. Taitaa olla aikamoinen jyrä. Tarvitset varmaan kuukosuojaimet kun ajat poikittais saumojen yli.
No hiljaisuus on kuulian korvissa. - Pera
Jartsuli kirjoitti:
Eikö ole eurooppalainen?.. Hyundai avasi tsekkeihin tehtaan viimevuoden lopulla ja ideana oli nimenomaan tuottaa "euroonpan valloitus" malleja, eli i30 etenkin.. Mutta siis onko sinulla jotain faktaa että ne edelleen tuodaan koreasta asti?
..Samapa se missä tekevät, en oikein usko tuohon alkuperämaa palvontaan.. mutta tuntuisi vaan niin loogiselta, että valmistetaan mahdollisimman lähellä ostajaa mikäli vaan liukuhihna on siellä olemassa.En saanut haluamaani väriä, ja syyksi sanottiin se, että tuotanto on siirtymässä Tsekkiin, ja haluamani väri jää valikoimasta pois.
- Jartsuli
on... kirjoitti:
mukavan kokoiset renkaat. Taitaa olla aikamoinen jyrä. Tarvitset varmaan kuukosuojaimet kun ajat poikittais saumojen yli.
No hiljaisuus on kuulian korvissa.Joo tuota rengaskokoa minäkin mietin, noin leveä ei voi olla kovin mukana.. mutta sen näkee kohta, olen kyllä vakavasti miettinyt ostavani tuohon normaalit kesärenkaat, kun siihen kerran saa laittaa alle
195/65R15
Varmaankaan tuota ei olisi ostettu jos se 225/45R17 olisi ollut ainoa laillinen rengaskoko, ihan jo vain siitä syystä että noin iso talvirengas on lähinnä vitsi. - Jartsuli
ei... kirjoitti:
se ole yhtään hiljaisempi ja vakaampi kuin ceed.
Jopa ceed on hiljaisempi kuin i30, siinä jopa massaus on eristänyt rengasääniä.Kyllä se noiden kahden koeajetun kesken oli hiljasempi ja vakaampi.. ero ei ollut suuri mutta kuitenkin.
En tiedä sitten oliko nuo koeajo autot jotenkin poikkeuksellisia, että kia olisi ollut meluisampi kuin muut ja hyundai hiljaisempi kuin muut, mutta noiden koeajojen perusteella hyundai oli hiljaisempi & vakaampi - Pera
Jartsuli kirjoitti:
Joo tuota rengaskokoa minäkin mietin, noin leveä ei voi olla kovin mukana.. mutta sen näkee kohta, olen kyllä vakavasti miettinyt ostavani tuohon normaalit kesärenkaat, kun siihen kerran saa laittaa alle
195/65R15
Varmaankaan tuota ei olisi ostettu jos se 225/45R17 olisi ollut ainoa laillinen rengaskoko, ihan jo vain siitä syystä että noin iso talvirengas on lähinnä vitsi.Minä ajattelin jyristellä kesät leveillä renkailla. Hesarin testissä niitä moitittiin, muuta maahantuojan vastaus oli, että testeissä on ajettu miljoonia kilometrejä ja todettu nuo leveät passeleiksi. Aika näyttää.
- Pera
Jartsuli kirjoitti:
Joo tuota rengaskokoa minäkin mietin, noin leveä ei voi olla kovin mukana.. mutta sen näkee kohta, olen kyllä vakavasti miettinyt ostavani tuohon normaalit kesärenkaat, kun siihen kerran saa laittaa alle
195/65R15
Varmaankaan tuota ei olisi ostettu jos se 225/45R17 olisi ollut ainoa laillinen rengaskoko, ihan jo vain siitä syystä että noin iso talvirengas on lähinnä vitsi.Juttelen työni puitteissa toisinaan poliisien kanssa, ja he ovat kertoneet ongelmasta, joka syntyy kun nulikat laittavat autoihinsa matalat renkaat. Autoja kun ei ole sellaisille renkaille suunniteltu, on yhdistelmä vaarallinen.
Hyundailla ei liene vaaraa. Melu ja mahdollinen tärinä ehkä haittaavat. - Jartsuli
Pera kirjoitti:
Juttelen työni puitteissa toisinaan poliisien kanssa, ja he ovat kertoneet ongelmasta, joka syntyy kun nulikat laittavat autoihinsa matalat renkaat. Autoja kun ei ole sellaisille renkaille suunniteltu, on yhdistelmä vaarallinen.
Hyundailla ei liene vaaraa. Melu ja mahdollinen tärinä ehkä haittaavat.Usein nuo leveät renkaat poikii ongelmia, usein siksi että ne ajetaan ihan sileiksi asti hintansa takia.. ei ole varaa uusia rengas-sarjaa silloin kun pitäisi, ja toiseksi siksi että niillä on asfaltilla niin julmetun hyvä ajettavuus, mutta kun tiellä on vähänkin hiekkaa niin ne muuttuvat luistimiksi.
Ja usein juuri tuon hyvä sivuttaispidon takia nuoret ottaa mutkia vähän rohkeammin, ja sitten kun leveä rengas irtoaa tiestä niin se kans IRTOAA, eikä vain vähän luista. Sellaiset tapaukset pääsee aika-ajoin kesällä lehteen. Valitettavasti :( - Pera
Jartsuli kirjoitti:
Usein nuo leveät renkaat poikii ongelmia, usein siksi että ne ajetaan ihan sileiksi asti hintansa takia.. ei ole varaa uusia rengas-sarjaa silloin kun pitäisi, ja toiseksi siksi että niillä on asfaltilla niin julmetun hyvä ajettavuus, mutta kun tiellä on vähänkin hiekkaa niin ne muuttuvat luistimiksi.
Ja usein juuri tuon hyvä sivuttaispidon takia nuoret ottaa mutkia vähän rohkeammin, ja sitten kun leveä rengas irtoaa tiestä niin se kans IRTOAA, eikä vain vähän luista. Sellaiset tapaukset pääsee aika-ajoin kesällä lehteen. Valitettavasti :(Jos autoa ei ole suunniteltu matalille renkaille, on jousituksesta suuri osa laskettu renkaan jouston varaan. Kun matala rengas joustaa vähemmän kuin normaali, voi auto ääritilanteissa käyttäytyä arvaamattomasti.
Nuorisohan tunnetusti ajelee siten, että noita ääritilanteita tuppaa tulemaan. - Pera
Jartsuli kirjoitti:
Usein nuo leveät renkaat poikii ongelmia, usein siksi että ne ajetaan ihan sileiksi asti hintansa takia.. ei ole varaa uusia rengas-sarjaa silloin kun pitäisi, ja toiseksi siksi että niillä on asfaltilla niin julmetun hyvä ajettavuus, mutta kun tiellä on vähänkin hiekkaa niin ne muuttuvat luistimiksi.
Ja usein juuri tuon hyvä sivuttaispidon takia nuoret ottaa mutkia vähän rohkeammin, ja sitten kun leveä rengas irtoaa tiestä niin se kans IRTOAA, eikä vain vähän luista. Sellaiset tapaukset pääsee aika-ajoin kesällä lehteen. Valitettavasti :(Tuulilasi-lehdessähän tuo rakenneongelma siirryttäessä normaaleista renkaista mataliin kerrottiin.
Pojalle pommi, varoitetaan mainoksessa. Kokemattomalle kuskille ostetaan lähes loppuunajettu auto. Poika ehkä vielä laittelee autoaan renkaitakin madaltamalla.
Kokematon kuski, vaarallinen auto ja liikaa vauhtia. Pahimmillaan tuosta yhdistelmästä pastorin hiekka rapsahtaa, kuten Lavi riimittele. - MITÄ_SANOIT.._EN_KUULLUT
Jartsuli kirjoitti:
Me käytiin koeajamassa auris sekä corolla.. auris oli ajettavuudeltaan surkea, sekä kovin muovisen oloinen, ainoa fiksuus siinä oli tilojen toteutus. Corolla oli laadukkaamman tuntuinen, sekä ajoltaan vakaampi.. mutta siinä SUURI miinus tuli sedan mallista, ollaan nyt vaihtamassa autoa sedanista pois ja ei todellakaan ollut vaihtoehto. Kunpa olisi ollut farmari corolla vaihtoehtona.
i30:n laatuvaikutelma vastaa corollaa, vähintääkin yhtä hiljainen ajossa sekä käytökseltään miellyttävä.. Joten, tuo taitaa olla ainakin itselle parempi vaihtoehto sillä minä en mielelläni maksa merkistä.Hiljainen? 7 vuotta i30 1.6crdi cw käytössä ja kuulovaurio kohta molemmissa korvissa vain ja ainoastaan ajomelusta... tulkoon Lexus ja tuokoon hiljaisuuden matkoilleni!
- iikolkyt
Itse vertailin noita tavaratiloja ceedin ja hynysen välillä enkä nyt niin valtavana eroa pidä. Yksi juttuhan on, että VDA-litrat lasketaan kuormapeitteen alta eikä suinkaan kattoon asti pinottuna. Ja tässä Hyundai onkin mielestäni parempi, sillä siinä on suorempi takalasi. Ceedin lasin viistous syö tilaa luukun takareunan läheltä.
Itse pidän myös enemmän Hyundain viimeistelystä sekä yhdyn niihin jotka pitävät sitä hiljaisempana. Jousituskin on mukavampi, tämä tosin on vain makuasia. - >jälkiviisas<
ehdottomasti jos tavaratilaa haluat! Ostin i30 miettimättä sen tarkemmin ja nyt vastasyntyneitten kaksosten xl-vaunujen mahtuminen takakonttiin on hirveän työn takana.Kaverin ceediin kun testasin nämä niin leikiten mahtui sinne,vois sanoa että harmittaa vaik muutern olenkin Hynyyn tyytyväinen.
- iikolkyt
Jos tarve tosiaan on tuollainen niin kannattaa katsoa sitä lootaa vähän tarkemminkin. Ceedissä saa vähän huonommat sisustusmateriaalit ja kolhomman alustan vastapainona mutta muuten autot ovat melko pitkälti samaa kamaa.
- oikeasti
tuo SW on 5cm pidempi, kuin hatcback ja kian SW ja se lisämitta on takajalkatilassa hyuindaissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346