Pelottaa luottotiedoissa merkintä

palapelisydan

Miten tuo luottotiedoissa oleva merkintä vaikuttaa työpaikkaani, jos olen töissä kaupankassalla jossa käsittelen joka päivä rahaa. Voinko siis tuon perusteella saada potkut vaikka olenkin osa-aikainen myyjä? Menin typeryyksissäni tuossa syksyllä ottamaan pikavipin johon sitten jäin koukkuun ja nyt korvia myöten veloissa.

Kumppanille en ole kertonut vielä mitään sillä pelkään pahinta. Velkaneuvojalle en ole vielä mennyt, mutta ajattelin soittaa maanantaina asiasta, en vain tiedä mitä sanoa. Apua?

7

1679

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Potkuja...

Pelko pois, koska mitään potkuja ei tule. Ja mistä ne siellä kaupassa edes tietäisivät siitä merkinnästä?
      Tuskin jokin kaupan kassa on semmoinen työ, jossa säännöllisesti tehtäisiin luottotietokysely. Ne ammatit ovat ihan toisia, missä tuo kysely tehdään.
      Ja toiseen asiaan, eli koskas meinaat siitä merkinnästä kertoa sille kumppanillesi? Ikävämpää on se, että asia tulee ilmi silloin, kun olette hankkimassa jotain arvokkaampaa ja nimesi tarvitaan paperiin, eikä sitä hyväksytä. Mietippä sitä.

• edessä

Ensi kuun puolella taitaa minullekin käydä samoin. Olen myös töissä ja miettinyt, että entä jos koko työpaikka saa tietää asiasta?

• työpaikallakin

todennäköisesti sun velkas kuitenkin menee uo:n kautta työnantajan tietoon kun ne joutuu tilittämään osan palkasta uo:lle. Kun käsittelet rahaa päivittäin kassalla niin saattaapi olla että sinut siirretään muihin hommiin jos sellaisia on. Kerro työnantajalle rehellissesti tilanteestasi niin luulen että se onm se paras keinoa

• LamaSuomi

kerro velkojallesi missä olet työssä, äläkä työantajallesi veloistasi jos haluat säilyttää työpaikkasi. Pyri hoitamaan ja sopimaan maksuista, ettei asia mene työantajasi tietoon, muuten hukka sinut perii.

Laman aikana on lähes mahdoton löytää uutta työpaikkaa.

• Tilanteessa myös

HEI. Älä tosiaan kerro, vaan sovit kuukausittain tehtävistä lyhennyksistä uo:n kanssa.

Minä olen juuri saanut toimeksiannon haastemieheltä, eli luottotietoni menee, pikavipit myös syynä..

Kuinka sinulla asia eteni, jouduitko mennä käräjille vai mitä?

Tyhmä kysymys voi olla, mutta kerrotko.

• GIZ

Työskentelyysi ei luottotietojen menetys vaikuta mitenkään. Luottotietojen menetys ei ole sinun tapauksessa irtisanomissyy.

Luottotiedot eivät ole menneet ellei asia ole jo mennyt oikeuteen ja sieltä tullut tuomio, jonka voi kiikuttaa ulosottoon.

Ei ole syytä mennä kertomaan työantajalle. Kehottaisin kuitenkin kertomaan kumppanille, jos vaikka yhdessä pystyisitte hoitamaan luoton pois. Entä lainaisiko vanhemmat?

Onko sinulla mahdollisuutta realisoida omaisuutta?

Viivästyskorko on niin suuri tällaisissa pikavipeissä, että kannattaa harkita kaikkia keinoja maksaa tuo laina.

• että nykeiseen

vaikuttaa. Mutta kun haet seuraavan vastaavan ni saattaa. Jos sinulla rohekutta niin menet ja kerrot esimiehellesi tilanteen niin luottamus kasvanee...-

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4233
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3213
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 136
      936
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe