Kannattaako lopettaa kuuri vai jatkaa loppuun asti?
ennen kasvoissa oli 10 pientä näppyjä, nyt varmaan 50 ja semmoisiinkin kohtiin tullut missä ei ennen ollut mitään...onko sitten vain niin että kyseinen antibiootti ei sovi minulle? syön 2 kapselia päivässä,aamulla ja illalla. vai onko vain pahenemisvaihe alussa? olen syönyt yli viikon..
en tiedä onko tämä sen arvoista...tai auttaako edes ollenkaan..kokemuksia?
Tetralysalista
8
737
Vastaukset
- Jatkan
Voiko se muka pahentaa asiaa.
- apua
Eihän Tetralysalilla aknea hoideta. Niihin propionibakteereihin, jotka aiheuttavat paukamia iholle tukkeutuneissa talirauhasissa, tämä antibiootti tehoaa niin kauan kuin niitä syö. Kun kuuri loppuu paukamat palaa.
Luulisi nyt hoitavan lääkärin tämmöisen asian tajuavan.
Pitkällä kuurilla ei saa aikaan muuta kuin vatsan ruikulille.- pahassa tilanteessa
On hyvä, että on olemassa antibiootteja, jos iho on tulehtuneessa vaiheessa. Kyllä Tetralysal silloin lääkemääräyksenä on käyttökelpoinen. Tietenkin tilanteen mukaan.
- ap.
pahassa tilanteessa kirjoitti:
On hyvä, että on olemassa antibiootteja, jos iho on tulehtuneessa vaiheessa. Kyllä Tetralysal silloin lääkemääräyksenä on käyttökelpoinen. Tietenkin tilanteen mukaan.
eeh,siis minulla lievä akne,mustapäitä,tukkeutuneita huokosia on eniten,lääkäräsi määräsi sitten sen tetralysalin, ja skinorenin voiteeksi.
aiheuttaako tetralysal sen että ne pienet mustapäät tai valkopäät mitkä nyt onkaan,kehittyykin märkäpäiksi,eli tulevat pinnalle,kun olen tutkaillut,niin ne monet näpyt jotka tulleet kasvolle viikon kuurin jälkeen,on semmoisia missä märkää keskellä ja menevät miltei heti rikki tai hajoavat..ei siis mitään paukamafinnejä..se on vaan tosi ikävän näköistä ja kun niitä niin paljon näyttää kun olisi rutto..sen takia harkitsen lopettamista..mutta kai sitten jatkan syömistä...en tiedä..
olisi siis kiva tietää että onko tämä sitten joku puhdistusvaihe,vai reaktio että lääkeaine ei sovikaan minulle..?
ja huomasin myös eilen että rintakehäänkin ilmestynyt moisia..ennen siinä ei ollut yhtään mitään näppylää..
- lääke__
sain tetralysal kuurin sekä differin-geelin noin kolme viikkoa sitten.. Lääkäri sanoin minulle, että noin kahden viikon kohdalla tulee todennäköisesti huononemisvaihe, jolloin iho pyrkii puhdistamaan itseensä... ja voin todellakin sanoa, että minulla on juuri tällä hetkellä tuo vaihe menossa:( luotan silti, että lääke auttaa:) omasta mielestäni lääkekuuria ei saisi ikinä lopettaa kesken, vaan se täytyy käyttää loppuun.. minullakaan ei ole ollut rintakehässä ikinä finnejä, mutta nyt niitä on ilmestynyt siihenkin.. lääkäri vannoi olevan ohi menevää:) jospa siis kesään mennessä iho olisi kunnossa
- ap..
lopetin sittenkin kuurin kesken,koska näppyjä alkoi ilmestyä kaulallekin, siis ei finnejä vaan jotain punasia pisteitä,päättelin että tämä ei ole kyllä ihan normaalia,jotenkin keho reagoi antibioottiin eikä se parantanut ollenkaan..ehkäpä olen jotenkin herkistynyt sille.myös skinoren kuivatti liikaa..iho oli ihan hirveän näköinen,miljoonien näppylöiden kanssa ja kiristi,punoitti..kyllästyin ja luovuin molemmista..
Nyt olen pessyt ihoa aamulla huuhdellut vain lämpimällä vedellä ja illalla pessyt suihkun yhteydessä erioil kosteusvoiteella. myös pari kertaa viikossa kuorinut neutrogenan mustapäänpoistokuorinta voiteella..ja iho on aivan eri kunnossa kuin ennen! ei enää kiristä,hilseile,punoita eikä finnejä tule lisää..
luulen että ne antibiootit pisti kropan ihan sekaisin. sillä lopettamisen jälkeen näpyt hävisivät saman tien kaulalta ja rintakehästä...
joten kannattaa ehkä miettiä 2 kertaa ennen kuin uskoo ihotautilääkäriä ja syö turhia kuureja jotka pistää ihon vain pahempaan kuntoon! - hjhjhjk
ap.. kirjoitti:
lopetin sittenkin kuurin kesken,koska näppyjä alkoi ilmestyä kaulallekin, siis ei finnejä vaan jotain punasia pisteitä,päättelin että tämä ei ole kyllä ihan normaalia,jotenkin keho reagoi antibioottiin eikä se parantanut ollenkaan..ehkäpä olen jotenkin herkistynyt sille.myös skinoren kuivatti liikaa..iho oli ihan hirveän näköinen,miljoonien näppylöiden kanssa ja kiristi,punoitti..kyllästyin ja luovuin molemmista..
Nyt olen pessyt ihoa aamulla huuhdellut vain lämpimällä vedellä ja illalla pessyt suihkun yhteydessä erioil kosteusvoiteella. myös pari kertaa viikossa kuorinut neutrogenan mustapäänpoistokuorinta voiteella..ja iho on aivan eri kunnossa kuin ennen! ei enää kiristä,hilseile,punoita eikä finnejä tule lisää..
luulen että ne antibiootit pisti kropan ihan sekaisin. sillä lopettamisen jälkeen näpyt hävisivät saman tien kaulalta ja rintakehästä...
joten kannattaa ehkä miettiä 2 kertaa ennen kuin uskoo ihotautilääkäriä ja syö turhia kuureja jotka pistää ihon vain pahempaan kuntoon!Ei lääkärit ole mitään ihmeidentekijöitä tai selvännäkijöitä. Ei sitä kukaan etukäteen tiedä miten joku yksittäinen ihminen reagoi lääkkeisiin. Toisilla tehoaa ja toisilla ei.
Potilaalta vaaditaan nykypäivänä paljon, jos haluaa tulla "hoidettuksi kunnolla". Eli täytyy myös itse ottaa asioista etukäteen selvää ja sit vaatia lääkäriltä selvitystä vaihtoehdoista. Jos haluaa olla mahdollisimman varma hoitovalinnastaan on haettava useampi mielipide.
Siltikin, mikä mua ottaa päähän, on se, että jokainen asiantuntija syöttää vaan sitä oman alansa apua. Jos kysyt ihotautilääkäriltä puhdistusaineista tai kosteusvoiteista, niin ei kyllä vastausta tipu. Minullekin sanottiin, että ei ymmärrä miksi kasvoja pitää pestä? Ja miksi sit täytyy meikata?
Kosmetologit taas vannoo omien superkalliiden hoitojensa tehoon, joiden en itse usko tehoavan kun iho on pahasti tulehtunut.
Että ota siinä sitten selvää...
Mutta noiden lääkekuurien lopettamiseen, niin kysyisin kuitenkin aina lääkärin mielipiteen asiaan. Päätösvalta tietenkin pysyy sinulla.
- Japko
Minullekin tuli huomattavasti lisää finnejä kuurin aikana eikä ne kyllä vähentynyt vaikka olin syönyt jo tetralysalia noin 4 viikkoa. Päätin lopettaa kuurin syönnin noin viikko sitten ja jo nyt olen huomannut parannusta, eli en kyllä saanut mitään hyötyä kyseisestä kuurista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p525612Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "682661Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181960Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1541796No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol371766- 191733
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5148881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome191141Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy801129Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah62935