Allekirjoitin Tammikuussa vuokrasopimuksen toistaiseksi voimassaolevana. Vuokranantaja kuitenkin toivoi pitkäaikaista vuokralaista ja sanoin, että tulen asumaan ko. asunnossa opintojeni loppuun (eli vielä 2,5v). (..tämä oli se syy miksi hän valitsi minut muiden hakijoiden joukosta)
Asunnon vuokra on niin suuri, ettei opintotuen saamisen jälkeen rahaa jää enää muuhun ja olenkin elättänyt tähän asti itseni iltatöillä. Eikä ongelmia ole ollut.
Nyt minut kuitenkin irtisanottiin töistä ja edessä on uuden työpaikan -ja etenkin kesätöiden etsiminen.
Jos käy niin huonosti, etten töitä saa kesäksi ja en näinollen vuokraa pysty kesältä maksamaan, voinko purkaa sopimuksen, vaikka sanoinkin asuvani asunnossa vielä 2,5vuotta. Papereissahan tätä ei lue, mutta eikö jonkinasteinen sanallinen sopimuskin ole olemassa?
Hävettää muutaman kuukauden jälkeen ilmoittaa, ettei olekkaan varaa asua asunnossa.
Toistaiseksi voimassaolevavuokrasopimus
2
495
Vastaukset
Lain mukaan sopimus on joko määräaikainen tai toistaiseksi voimassa oleva. Sopimus ei myöskään voi olla molempia. Ja jos vastakkain on kirjallinen sopimus, ja suullinen lupaus, niin kirjallinen voittaa..
- ennakoi
Kuten jo todettu, voit irtisanoa sen normaalissa järjestyksessä. Muista kuitenkin tästä normaalijärjestyksestä se, että irtisanomisaika on kuukausi, joka lasketaan irtisanomiskuukauden viimeisestä päivästä. Eli jos huhtikuun alussa huomaat, ettet pärjää tulojesi muututtua, ja irtisanot sopimuksen vaikka heti kuukauden ekalla viikolla, niin olet velvollinen maksamaan vielä toukokuun vuokran. Jos siis joudut rahan tiukkuuden vuoksi irtisanomaan sopimuksesi, niin ennakoi ajoissa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2691637Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle371512- 961316
- 181300
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan61217Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101037Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86950Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66925T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43901- 32890