tehtiin kun joku otti pikavippejä pojan henkilötiedoilla mutta rahat meni tietenkin sen rikoksen tekijän tilille. Laskuja tuli useista firmoista, jokaiseen oltiin yhteydessä, tekijä saatiin kiinni mutta jatkaa aina vaan. Pikavippifirmat mainostavat että henkilöllisyys tarkistetaan. Tottakai näyttää hyvältä kun on luottotiedot kunnossa ja muuta, mutta tilinumero vaan on väärä. Henkilötiedot tekijä on saanut jotenkin netin kautta, huonosti suojatusta yhteydestä tms, se ei ole vielä selvillä. Joten varokaa kun tilaatte nettikaupoista tms, ettei käy samoin. Eihän tästä pojan luottotiedot mene koska kyseessä on rikos, mutta tuskinpa vippifirmat rahojaan tulevat ikinä saamaan.
Rikosilmoitus
7
1491
Vastaukset
- khfjlfjgfv
Huijarilla täytyy olla myös poikasi henkilöpaperit (aidot tai väärennetyt). Muuten ei saa avattua kännykkäliittymää tai hankittua pankkitunnuksia poikasi tiedoilla.
Jos ymmärsin oikein niin rikollinen on jatkanut toimintaansa? Suosittelin teille omaa luottokieltoa:
http://www.asiakastieto.fi/kuluttajille/tietojen_suojaaminen.jsp?l1=2
Halpa suoja joka antaa mielenrauhaa.- Poika itse
Juu, laskuja tulee ja äitini lainaa puhelintani kokoajan, liekö hakenut itse omalle tililleen ne rahat, kun on jo niin paljon uutta tavaraakin ostanut. Haastan hänet oikeuteen äitinä olemisen väärinkäytöstä. Eli lapsensa hyväksikäyttämisestä.
- siitä ettei
Poika itse kirjoitti:
Juu, laskuja tulee ja äitini lainaa puhelintani kokoajan, liekö hakenut itse omalle tililleen ne rahat, kun on jo niin paljon uutta tavaraakin ostanut. Haastan hänet oikeuteen äitinä olemisen väärinkäytöstä. Eli lapsensa hyväksikäyttämisestä.
tilinumeroa pysty tarkistamaan etukäteen. Onnea vaan kaikille jotka muuta väittävät.
- ja niin monet
siitä ettei kirjoitti:
tilinumeroa pysty tarkistamaan etukäteen. Onnea vaan kaikille jotka muuta väittävät.
vippifirmat tekeekin uusille asiakkaille. Panevat ensiksi vaikkapa satasen laiansta 0,01 euroa ja jos on oikea tilinomistaja , niin sitten vasta 99,99.
- että turhaa
ja niin monet kirjoitti:
vippifirmat tekeekin uusille asiakkaille. Panevat ensiksi vaikkapa satasen laiansta 0,01 euroa ja jos on oikea tilinomistaja , niin sitten vasta 99,99.
työtä tekevät, ei sieltä sitä tilin omistajan tietoa tule muuta kuin siinä tapauksessa että tilin omistaja on yritys.
- pfwegfo
Anteeks on pakko sanoo ku tuli ekaks mielee, semmosii ne pojat on, etenkin veljekset.
- rikosilmoituksen tehnyt
Entinen poikaystäväni otti kaksi kertaa minun puhelimesta tekstiviestillä pikavipin eri paikoista. Ensimmäisen tunnusti ja maksoi. Toisen kielsi ottaneensa.Vippilainaamon ohjeistuksen mukaisesti tein rikosilmoituksen ja esitutkinnassa ilmeni rahojen menneen arvatenkin ex-poikakaverini tilille. Minun piti rikosilmoituksen lisäksi nostaa vielä syyte asiasta. Varokaa jättämästä henkilötietoja ja puhelinta ja verkkopankki tunnuksia ulkopuolisille. Vippilainaamot eivät todellakaan tarkista kenen tilille laina menee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062491Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928