Monet "liikkeestä erotetut" ovat paisutelleet hoitkokokouksia kauheiksi. Heidän kuvaamat hoitokokoudet ovat paljon dramaattisempia, kuin niiden, jotka säilyivät uskomassa. Mitää suurta dramatiikkaa ei hoitokokouksiin liittynyt. Yleensä ne olivat aika rauhan omaisia.
Ketään ei "heitetty saatanalle", vaan osa näytti teoillaan sen, etteivät ole uskomassa oikealla tavalla. Ja tästä mainittiin kyseisille henkilöille, kuten asiaan kuuluu. Hoitokokouksissa annettiin puheenvuoroja, eikä se ollut sitä, että siellä olisi ollut joku tuomari, joka olisi keskeyttänyt jonkin puheen, jos se ei kuulosta uskottavalta. On selvää, että pieniä ylilyöntejäkin saattoi hoitokokouksissa tapahtua, mutta ne oli jotain yksittäisiä tapahtumia. Saattoi esiintyä lakihenkisyyttä, eli sellaisia, jotka tivasivat toiselle, ettet voi saada syntejä anteeksi, ku sielus tila ei vaikuta oikealta. Eli kieltäydyttiin anteeksi antamisesta. Ei ne näin toimineet kyllä toimineet niin kuin Jumalan sana opettaa!
Jeesuskinhan sanoi, että anna niin monesti synnit anteeksi, kuin veljesi katuu syntejään. Vanhassa käännöksessä se meni jotenkuinkin näin, ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.
Isälläni ja äidilläni on kokemuksia hoitokokouksista. Usein ne venyivät aamutunneille saakka, mutta olivat kuitenkin erittäin lämpimiä ja rauhanomaisia tilaisuuksia. Jotku ihmiset saattoivat nousta seurakunnan yläpuolelle ja ruveta kritisoimaan koko seurakuntaoppia. On hyvin luonnollista, ettei tällaisia voi pitää uskovaisena, jotka haluavat rikkoa yhteyttä. Heidät sidottiin synteihin. Sitten nämä ihmiset valittelivat, kuinka he saivat passin helvetin tuliin. Vain kerran kuulin puhujasedän sanovan eräälle, että me jätämme sinut saatanan haltuun, koska henki ei vastaa henkeen.
Hoitokokoukset eivät olleet
49
2353
Vastaukset
- hoitokokouksia on edelleenkin
eivät ne minnekkään 70-luvulle jääneet. Tosin nykyään hoitokokoukset ovat huomattavan pienimuotoisempia. Itse olen ollut tällaisessa pienehkössä hoitokokouksessa, jossa yksi jätettiin saatanan haltuun. Hänhän eli hyvin jumalatonta elämää, eli sellaista, millainen ei ole uskovaisten elämää. Hän seurusteli epäuskoisen tytön kanssa, nautti alkoholia, eikä hänen kielen käyttönsäkään ollut kovin uskovaisen tapojen mukaista. Tämä on ainut kerta, jolloin itse olen henkilökohtaisesti kuullut, kuinka ihminen jätetään saatanan haltuun. eihän häntä siinä tilaisuudessa jätetty, vaan hänhän oli menettänyt jo sitä ennen elävän uskon ja eli valheessa.
- toisenlaisestakin
näkökannasta
- wanhawaimo
Toki sellaiset, jotka tekevät parannusta "väärästä hengestä" omaksuvat itsekin tuon henkiopin eivätkä enää kritisoi sitä.
Mutta ne, jotka sitten todella jätettiin Saatanan haltuun, kuten minutkin, saavat sitten leiman, että he itse elämällään ovat jo ennen sitä olleet Saatanan omia eli eivät enää oikeita uskovaisia. Sellaisen selityksen jälkeenhän nuo Saatanalle heittäjät saavat itse "paremman omantunnon".
Kaikki tuo on kuitenkin ihan selvästi Raamatun vastaista, ei pelkästään ne "ylilyönnit". Raamattuhan sanoo selvästi:
Minun todettiin olleen koko sen astisen ikäni väärässä hengessä, eli "imeneen väärän hengen jo äidinmaidosta". Kumma kun ei aikaisemmin sitä oltu todettu, vaan sain olla "jumalanlapsen" nimellä yli 30 vuotta:(
Luuk. 6:37
"Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita. Älkää julistako ketään syylliseksi, niin ei teitäkään julisteta syyllisiksi. Päästäkää vapaaksi, niin teidätkin vapautetaan. [6:37-42: Matt. 7:1-5 : Matt. 7:1 | Matt. 6:14,15; Mark. 11:25; Jaak. 2:13]
Joh. 7:24
Älkää tuomitko sen mukaan, miltä asia päältä katsoen näyttää, vaan tuomitkaa oikein."
Room. 14:13
Älkäämme siis enää tuomitko toisiamme. Katsokaa sen sijaan, ettette saata veljeänne kompastumaan ja kaatumaan. [Matt. 18:6; 1. Kor. 8:9, 10:32; 2. Kor. 6:3; Fil. 1:10]
1. Kor. 4:5
Älkää siis tuomitko ennenaikaisesti, ennen kuin Herra tulee. Hän valaisee pimeyden kätköt ja tuo esiin sydänten ajatukset, ja silloin itse kukin saa kiitoksen Jumalalta. [1. Kor. 3:8,13]
Hoitokokouksissa tehtiin puhdasta seurakuntaa inhimillisten ajatusten mukaan, eikä Raamattua tarvittu.
Ne tapaukset, jotka Raamatussa ovat, ovat todella sellaisia, joista maailmakin katsoo, ettei se sovi uskovaiselle. Paavalin maininnan mukaan "yksi teistä pitää isänsä vaimoa", tämä esimerkkinä.
Sen sijaan "hoitokokouksissa" ne "synnit", joista joutui hoidettavaksi, olivat suurimmaksi osaksi höpösyntejä, kuten kirkkokuorossa laulamista, laulukirjauudistuksen kritisoimista tai jotain muuta sellaista. Siis ei mitään sellaista, mitä voitaisiin katsoa oikeaksi todelliseksi synniksi, sydämen kääntymiseksi pois Jumalasta.
Kun itse kokee edelleen olevansa Raamatun mukaisesti uskomassa ja sitten tulee puhuja, joka toteaa, että seurakunta on erehtymätön ja hoitomiehet erehtymättömiä ja jotka (hoitomiehet) sen vuoksi aina hoitavat oikein, niin todella voidaan sanoa, että kyse on epäraamatullisesta opista, jolla ei ole mitään tekemistä Pyhän hengen kanssa.
Nämä "erehtymättömät" hoitomiehet eivät tue käsityksiään Raamatulla mitenkään ja toisaalta, heidän toimintansa on Raamatun vastaista, niin lopputulokseksi voidaan todeta, että toiminta on Saatanasta. Mistä muusta voi Raamatun vastainen toiminta ollakaan?- selität
tämän kohdan. Te eronneet,erotetut sanotte, että kristillisyys meni vikaan.
Kuitenkin jokaisella uskovalla täytyy olla seurakunta, joka on yksimielinen opissa ilman ryhmittymiä ja hajaannuksia.
Olen saanut käsityksen tämänkin palstan kirjoittajista, että jokainen on löytänyt mielestään itselleen sen oikean hengellisen kodin.Kuka mistäkin. Käsitykset uskonasioista hyvinkin erilaiset. Siis ekumeniaa.
Kuitenkin oikean uskon tuntomerkki; yksimieliset opissa jne. - Wilkinson
selität kirjoitti:
Kuitenkin jokaisella uskovalla täytyy olla seurakunta, joka on yksimielinen opissa ilman ryhmittymiä ja hajaannuksia.
Olen saanut käsityksen tämänkin palstan kirjoittajista, että jokainen on löytänyt mielestään itselleen sen oikean hengellisen kodin.Kuka mistäkin. Käsitykset uskonasioista hyvinkin erilaiset. Siis ekumeniaa.
Kuitenkin oikean uskon tuntomerkki; yksimieliset opissa jne.Määrittele oppi, jossa pitää olla yksimielinen. Kristinuskon opin ydin lausutaan uskontunnuksessa. Vl-säännöt ovat enimmäkseen ihmisten luomaa krääsää, jonka alle aito kristillinen uskoa ja rakkaus katoavat.
- oikeasta
Wilkinson kirjoitti:
Määrittele oppi, jossa pitää olla yksimielinen. Kristinuskon opin ydin lausutaan uskontunnuksessa. Vl-säännöt ovat enimmäkseen ihmisten luomaa krääsää, jonka alle aito kristillinen uskoa ja rakkaus katoavat.
seurakunnasta.Siitä sanotaan yksimielinen opissa jne.
- Ensin oli sana
selität kirjoitti:
Kuitenkin oikean uskon tuntomerkki; yksimieliset opissa jne.Näin ymmärrän:
Seurakunnan on mahdoton olla yksimielinen opissa, elämässä ja kärsimisessä. Meitä kyllä kehoitetaan! Siksi Jumalan sana (oppi) on kirjoitettu Raamattuun. Vain hengellinen siion voi olla oikeamielinen yhdessä Jumalan kanssa. Pyhähenki kuitenkin kirkastaa siionin. Sitä ei Raamatun mukaan taideta peittää. Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan jne. - juuri tätä
Ensin oli sana kirjoitti:
Näin ymmärrän:
Seurakunnan on mahdoton olla yksimielinen opissa, elämässä ja kärsimisessä. Meitä kyllä kehoitetaan! Siksi Jumalan sana (oppi) on kirjoitettu Raamattuun. Vain hengellinen siion voi olla oikeamielinen yhdessä Jumalan kanssa. Pyhähenki kuitenkin kirkastaa siionin. Sitä ei Raamatun mukaan taideta peittää. Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan jne.hengellistä seurakuntaa. Siionia.
- srk ei ole
juuri tätä kirjoitti:
hengellistä seurakuntaa. Siionia.
hengellinen seurakunta vaan pyramidipeli = ylinnä työvalio- ja muut kunnat - sitte yhdistykset ja alinna "kusetettavat" penkkiläiset kasaamassa kapitaalia jumalanvaltakunnalle talkoin ja myyjäisin ym
- on.
srk ei ole kirjoitti:
hengellinen seurakunta vaan pyramidipeli = ylinnä työvalio- ja muut kunnat - sitte yhdistykset ja alinna "kusetettavat" penkkiläiset kasaamassa kapitaalia jumalanvaltakunnalle talkoin ja myyjäisin ym
sanonut, että srk on hengellinen seurakunta.Tällä palstalla se aina tunnutaan sekoittavan.Se on ain. ajallinen organisaatio
- asettautuu
on. kirjoitti:
sanonut, että srk on hengellinen seurakunta.Tällä palstalla se aina tunnutaan sekoittavan.Se on ain. ajallinen organisaatio
opinmäärityksin kaikkien jumalien ja raamattujen yläpuolelle - kannattaa tutustua lahkon historiaan..... mutta sitähän ei ole: on vaan srk:n omia sievisteleviä "satukirjoja" menneisyydestä
- wanhawaimo
selität kirjoitti:
Kuitenkin oikean uskon tuntomerkki; yksimieliset opissa jne.Vl-seurakunta todella meni vikaan, kun se alkoi opettaa erehtymättömän seurakunnan oppia ja erehtymättömien hoitomiesten oppia ja sitä, ettei tarvinnut Raamatulla perustella, miksi joku ihminen oli "väärässä hengessä".
Jopa vl-seurakunta itse on 100 vuotta sitten todennut, että seurakuntakin voi erehtyä. Muutkin asiat olivat 100 vuotta sitten ihan toisin.
"http://hakomaja.net/historia/ennen-uskottiin-toisin"
Raamatun mukaan yksimielisyys siitä, että Jeesus on Kristus, juutalaisten odottama Messias, joka kärsi ja kuoli meidän syntiemme tähden on se mikä riittää. Sen todistaa myös 1. Johanneksen kirje 4 alkua; ”2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta”.
Siis kaikki ne uskovaiset, jotka luottavat Jeesuksen sovintotyöhön ovat Raamatun mukaan Jumalan Hengen osallisia. Yhtään sellaista kotiseurakuntaa ei ole, joka olisi virheetön ja jossa ihmiset kohtelisivat toisiaan oikein ja Raamatun mukaisesti. Sellaista on turha etsiä. Kotiseurakunta on kuitenkin hyvä siksi, että uskovaisen ei ole hyvä olla yksin kiusausten keskellä ja kotiseurakunnasta meitä ruokitaan Hyvän Paimenen sanalla.
Tämä yksimielisyys opissa-käsitys on mennyt vl-liikkeessä ja yleensäkin lestadiolaisuudessa niin pitkälle, että vaaditaan yksimielisyyttä sellaisissakin asioissa, josta Raamattu ei selvästi neuvo eikä opeta. Ja jos jollakin on erilainen käsitys, niin heti sanotaan, ettet ole oikein uskomassa, vaikka kyseinen henkilö uskoisi ihan Raamatun mukaisesti.
Vl-liikkeessä saa puhua pahaa toisista, sanoa toisista, myös toisista vl-ihmisiä, etteivät he ole oikein uskomassa, saa tuomita, vaikka Raamattu kieltää tuomitsemisen, ja varsinkin kadotustuomion antamisen. Sellaista tehdään "ainoassa oikeassa uskossa, erehtymättömässä seurakunnassa", siis täysin vastoin Raamattua;( wanhawaimo kirjoitti:
Vl-seurakunta todella meni vikaan, kun se alkoi opettaa erehtymättömän seurakunnan oppia ja erehtymättömien hoitomiesten oppia ja sitä, ettei tarvinnut Raamatulla perustella, miksi joku ihminen oli "väärässä hengessä".
Jopa vl-seurakunta itse on 100 vuotta sitten todennut, että seurakuntakin voi erehtyä. Muutkin asiat olivat 100 vuotta sitten ihan toisin.
"http://hakomaja.net/historia/ennen-uskottiin-toisin"
Raamatun mukaan yksimielisyys siitä, että Jeesus on Kristus, juutalaisten odottama Messias, joka kärsi ja kuoli meidän syntiemme tähden on se mikä riittää. Sen todistaa myös 1. Johanneksen kirje 4 alkua; ”2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta”.
Siis kaikki ne uskovaiset, jotka luottavat Jeesuksen sovintotyöhön ovat Raamatun mukaan Jumalan Hengen osallisia. Yhtään sellaista kotiseurakuntaa ei ole, joka olisi virheetön ja jossa ihmiset kohtelisivat toisiaan oikein ja Raamatun mukaisesti. Sellaista on turha etsiä. Kotiseurakunta on kuitenkin hyvä siksi, että uskovaisen ei ole hyvä olla yksin kiusausten keskellä ja kotiseurakunnasta meitä ruokitaan Hyvän Paimenen sanalla.
Tämä yksimielisyys opissa-käsitys on mennyt vl-liikkeessä ja yleensäkin lestadiolaisuudessa niin pitkälle, että vaaditaan yksimielisyyttä sellaisissakin asioissa, josta Raamattu ei selvästi neuvo eikä opeta. Ja jos jollakin on erilainen käsitys, niin heti sanotaan, ettet ole oikein uskomassa, vaikka kyseinen henkilö uskoisi ihan Raamatun mukaisesti.
Vl-liikkeessä saa puhua pahaa toisista, sanoa toisista, myös toisista vl-ihmisiä, etteivät he ole oikein uskomassa, saa tuomita, vaikka Raamattu kieltää tuomitsemisen, ja varsinkin kadotustuomion antamisen. Sellaista tehdään "ainoassa oikeassa uskossa, erehtymättömässä seurakunnassa", siis täysin vastoin Raamattua;(sähän olet helluntailainen? sä olet mennyt vikaan ja kirkkaasti.Niinkuin kaikki jotka täällä puhuvat hoitokokouksista, niin on ollut eri usko ja oppi-
Ei opeteta mitän seurakunnan erehtymättömyysoppia, kuten virheellisesti väität....- wanhawaimo
weha kirjoitti:
sähän olet helluntailainen? sä olet mennyt vikaan ja kirkkaasti.Niinkuin kaikki jotka täällä puhuvat hoitokokouksista, niin on ollut eri usko ja oppi-
Ei opeteta mitän seurakunnan erehtymättömyysoppia, kuten virheellisesti väität....Kun JU minut jätti saatanan haltuun v -79, hän sanoi saatesanoikseen seuraavaa:
"... olen aivan varma, että NN (eräs lähisukulaiseni) on oikein hoidettu, vaikka en tiedä mitä asia koski, enkä ollut paikalla. Koska Jumalan seurakunta ei erehdy ja se on valinnut hoitomiehet, niin nämä eivät erehdy. Siksi olen aivan varma, että NN on oikein hoidettu".
Mitä nuo sanat on kuin seurakunnan erehtymättömyysoppia ja sen seurauksena myös hoitomiehet olisivat erehtymättömiä? Ja kyseinen JU on edelleen SRK:n johtokunnassa ja arvostettuja puhujana. Jos oppi on tuosta muuttunut nykyään, niin ei voi muuta sanoa, kuin että "ainoa oikea erehtymätön seurakunta" on muuttanut oppia ja erehtynyt pahan kerran tuolloin.
Lisäksi tuolloin oli syynä erottamiseen myös puhujien kritisointi. Heitä näes pidettiin erehtymättöminä ja kritisointi oli erehtymättömän seurakunnan arvosteluna syntiä.
Muuten, olen kristuslainen, mikään seurakunta ei ole erehtymätön eikä ainoa oikea. - itsetuntoa
weha kirjoitti:
sähän olet helluntailainen? sä olet mennyt vikaan ja kirkkaasti.Niinkuin kaikki jotka täällä puhuvat hoitokokouksista, niin on ollut eri usko ja oppi-
Ei opeteta mitän seurakunnan erehtymättömyysoppia, kuten virheellisesti väität....ei ole vl-oppi vielä nujertanut, mutta et kyllä ole sitten taas omasta elämästäsikään yhtään mitään oppinut. Niin lauot lonkalta noita vääriä todistuksia ja valheita.
"Joka luulee seisovansa, katsokoon ettei kaadu!"
- olleet niin pahoja,
kun on annettu ymmärtää, VAAN VIELÄ PAHEMPIA!!!!
Tuollainen ylihengellinen tuomitseminen heikompia
kohtaan osoittaa, että saatana oli asialla!
2. Kor 11:29
"Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko. Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi."- ei tarvitse olla
kuin rauhallista ystävllisellä äänellä kerrottua kiristystä kunhan se on ninn kuin vl.liikkeessä on raamatun vastaista tapa kulttuuriin vaatimista
- kuin vakuuttelisi
ettei natseilla ollut keskitysleirejä, hk:t olivat lähes vastaavanlaisia henkisen ja hengellisen väkivallan, ihmisoikeuksien loukkaamisten kannalta ja srk-johtoisia, julkirippeineen, saatanalle heittämisineen ja muineen - ihme, että ihmisiä edelleen yritetään sumuttaa
- niillä
ole muuta konstia, kuin yrittää vähätellä tai jopa kieltää asia. SRK:han ei mitään myönnä eikä anna edes arkistoja tutkijoille, joilla on "esiymmärrys" ja lestojen omat tutimukset sitten kyllä tiedetään, mikä ymmärrys niissä on. Pimeää kuin keskiajalla.
- joku edes
kehtaa moisen aloituksen tehdä!
Ei lisättävää!- Väkivaltarikollisuutta
Mutta tietäen sen tosiasian, että kaikki hoitajat eivät ole uskovaisia ja ovat hyvin kieroutuneita valehtelijoita, voi hämmästelemättä uskoa myös sen, että tälläisen aloituksen voi tehdä, vaikka totuus on yleisesti tiedossa, hoitajana toiminut itsensä väkivallantekojen kautta traumatisoinut henkilö. Valehtelija on aina valehetelija.
- *sirkka
>>Monet "liikkeestä erotetut" ovat paisutelleet hoitkokokouksia kauheiksi. Heidän kuvaamat hoitokokoudet ovat paljon dramaattisempia, kuin niiden, jotka säilyivät uskomassa.>Jotku ihmiset saattoivat nousta seurakunnan yläpuolelle ja ruveta kritisoimaan koko seurakuntaoppia. On hyvin luonnollista, ettei tällaisia voi pitää uskovaisena, jotka haluavat rikkoa yhteyttä.>Heidät sidottiin synteihin. Sitten nämä ihmiset valittelivat, kuinka he saivat passin helvetin tuliin.
- P. M.
Hoitokokouksia ei olisi ollenkaan aloitettu, jos niiden avulla ei olisi aiottu tehdä hyvää.
- käsitys
P. M. kirjoitti:
Hoitokokouksia ei olisi ollenkaan aloitettu, jos niiden avulla ei olisi aiottu tehdä hyvää.
Sinulla asiasta, jolla aiottiin tehdä hyvää!!!
Mutta saat pitää käsityksesi, mutta muista, että se voisi olla kokonaan toinen, jos omaisesi tai läheisesi olisi tuollaisen "hyvän" jälkeen tappanut itsensä.
Minun vanha äitini pääsi vähällä, kun selvisi psykiatrisella hoidolla.
Sitä minä vain olen ihmetellyt, miten aikuiset miehet ilkesivätkin kiusata vanhoja ihmisiä. - Ehkäpä se tuotti
käsitys kirjoitti:
Sinulla asiasta, jolla aiottiin tehdä hyvää!!!
Mutta saat pitää käsityksesi, mutta muista, että se voisi olla kokonaan toinen, jos omaisesi tai läheisesi olisi tuollaisen "hyvän" jälkeen tappanut itsensä.
Minun vanha äitini pääsi vähällä, kun selvisi psykiatrisella hoidolla.
Sitä minä vain olen ihmetellyt, miten aikuiset miehet ilkesivätkin kiusata vanhoja ihmisiä.joillekin nautintoa, tai hurmion vallantunteesta.
- Saisko kysyä
Siellä vaan on eräs Sirkka, siitä tämä tuli mieleen.
- *sirkka
Saisko kysyä kirjoitti:
Siellä vaan on eräs Sirkka, siitä tämä tuli mieleen.
Kiitos ensinnäkin kysymästä! Vastaan, etten ole adventisti.
En ole liittynyt mihinkään uuteen. Kirkoissa käyn toisinaan.
Oletko sinä adventisti? Jos olet, seuraatko aktiivisesti myös tätä palstaa ja miksi? - koska olen
*sirkka kirjoitti:
Kiitos ensinnäkin kysymästä! Vastaan, etten ole adventisti.
En ole liittynyt mihinkään uuteen. Kirkoissa käyn toisinaan.
Oletko sinä adventisti? Jos olet, seuraatko aktiivisesti myös tätä palstaa ja miksi?nähnyt saman nimisen adventistin, tai Sirkan perässä oli jokin lisänimi.
Onko sinulla oma Galleria-sivu? - Kaikki hoitajat eivät ollee...
P. M. kirjoitti:
Hyvällä tarkoituksella ei ole mitään merkitystä, jos todellisuudessa hoitajana toiminut on pyrkinyt kateuksissaan tuhoamaan kokonaan toisen elämän omien päämääriensä saavuttamiseksi. Hän on itse keksimillään ja levittämillään perättömillä juoruilla saanut asiat näyttämään hyvin epäedullisilta puhuteltavan taholta. Häiriökäyttäytymisellään hän on tuhonnut valtavan määrän puhuttelujensa uhriksi valitsemansa ja vainoamansa henkilön hyvin läheisiä ihmissuhteita, minkä perusteella voi rehellisesti sanoa, että perkelekin osaa rakastaa ihan omalla tavallaan.
"Jos tahdot tietää, mihin ihminen oikeasti uskoo, et kuuntele mitä hän sanoo, vaan tarkkailet mitä hän tekee kanssaihmisilleen." - *sirkka
koska olen kirjoitti:
nähnyt saman nimisen adventistin, tai Sirkan perässä oli jokin lisänimi.
Onko sinulla oma Galleria-sivu?>>Onko sinulla oma Galleria-sivu?
- *sirkka
P. M. kirjoitti:
>>Hoitokokouksia ei olisi ollenkaan aloitettu, jos niiden avulla ei olisi aiottu tehdä hyvää.
- on kumma
Niinpä niin. Toisia "hoidettiin" kovemmalla kädellää kuin toisia. Eiköhän vl-yhteisöön päde samat säännöt kuin mihin tahansa pieneen yhteisöön. Yksi ikävä ominaisuus on se, että pyritään etsimään syntipukkeja, joiden niskaan voi sitten kaataa vähän suuremman syntilastin. Aivan selvää on, ettei ihmisiä kohdeltu tasapuolisesti. Oli sellaisia, että vaikka mitä olisivat puhuneet, mikään ei "mennyt läpi". Onni niiden, jotka kuuluivat niihin, joita ei kiusattu.
- on ollut
liikkeellä ja persoonatkin varmasti vaikuttaneet liikaa.
- wanhawaimo
on ollut kirjoitti:
liikkeellä ja persoonatkin varmasti vaikuttaneet liikaa.
...ja se vaikutti hoitomiehissä, jotka olivat susia lammasten vaatteissa ja rääkkäsivät ihmisiä, joitakin mielisairaalaan asti, toisia itsemurhiin ja meitä monia vuosien ahdistukseen.
Mutta nyt on onneksi kaikki hyvin, Pyhä Henki on auttanut ja näyttänyt selvän tien, joka on niin yksinkertainen, ettei tyhmäkään eksy. - selitykset eivät menneet läpi
Minun piti tehdä parannusta sellaisista asioista, joita en ollut ikinä tehnyt. Piti julkisesti katua seurakunnan nähden niitä syntejä, mutta silloinhan minä olisin valehdellut. Omatuntoni käski minun pysymään totuudessa. Jos olisin ottanut minun päälle heitetyt synnit kohdalleni, olisin joutunut valehtelemaan. Ja huono omatunto olisi seurannut minua, jos olisin niistä tehnyt parannusta. Minua vaadittiin sanomaan, että olen käynyt makaamassa erään miehen kanssa, vaikka tämä ei pitänyt paikkaansa. Seurustelin kyllä erään miehen kanssa, mutta se suhde meni poikki, ennen kuin siitä ehti tulla mitään vakavampaa. Ja tuo mies oli ilmeisesti sitten valehdellut ympärilleen, että olisin maannut sen kans ja käyttänyt ehkäisyä, koska en tullut raskaaksi.
Näin hyvän todistuksen sain sitten ihanalta seurakunnaltani: Me emme voi tästä lähtien pitää teitä Jumalan lapsena, me sidomme sinut synteihisi. Jätämme sinut nyt saatanan haltuun!
Tuo aika oli kamalaa, enkä olisi selvinnyt siitä ilman ammattiapua. Suhde Jeesukseen on säilynyt onneksi vaikempienkin aikojen yli. - *sirkka
selitykset eivät menneet läpi kirjoitti:
Minun piti tehdä parannusta sellaisista asioista, joita en ollut ikinä tehnyt. Piti julkisesti katua seurakunnan nähden niitä syntejä, mutta silloinhan minä olisin valehdellut. Omatuntoni käski minun pysymään totuudessa. Jos olisin ottanut minun päälle heitetyt synnit kohdalleni, olisin joutunut valehtelemaan. Ja huono omatunto olisi seurannut minua, jos olisin niistä tehnyt parannusta. Minua vaadittiin sanomaan, että olen käynyt makaamassa erään miehen kanssa, vaikka tämä ei pitänyt paikkaansa. Seurustelin kyllä erään miehen kanssa, mutta se suhde meni poikki, ennen kuin siitä ehti tulla mitään vakavampaa. Ja tuo mies oli ilmeisesti sitten valehdellut ympärilleen, että olisin maannut sen kans ja käyttänyt ehkäisyä, koska en tullut raskaaksi.
Näin hyvän todistuksen sain sitten ihanalta seurakunnaltani: Me emme voi tästä lähtien pitää teitä Jumalan lapsena, me sidomme sinut synteihisi. Jätämme sinut nyt saatanan haltuun!
Tuo aika oli kamalaa, enkä olisi selvinnyt siitä ilman ammattiapua. Suhde Jeesukseen on säilynyt onneksi vaikempienkin aikojen yli.kuuntelit omantuntosi ääntä etkä totellut vääriä neuvoja! Jumala näkee kaiken. Hän vihaa vääryyttä, ja valhekin on sitä.
Toivon Sinulle Jumalan siunausta ja varjelusta, sekä sitä uskon ymmärrystä, mikä vie kerran perille.
Lämpimin ajatuksin Sirkka
- Ihanko totta??
Vai tapahtui ylilyöntejäkin??
Johan on, että ihan ylilyöntejäkin!!!!!
Mummut ja papatko, joita hoitomiehet ovat satanelle heittäneet, ovat kertoneen pojulle asioita.
Mee MAITOLYPSYLLE: JA OTA HOITOAINEET MUKAAN: - selitys
- jylläsi hoitokokouksissa
Kyllä se nyt vaan on historiallinen fakta, että uuusheräyksen henki, ehdollinen evankeliumi ja toisen ihmisen katumuksen syvyyden arviointi jylläsivät laajasti hoitokokouksissa.
Kyse ei ollut yksittäisistä vähäisistä ylilyönneistä. Kyse oli kokonaisesta hoitokokousopista, jossa vallitsi tuolle ajalle tyypillinen SRK-henkinen korostus.
Sitten oli vielä tämä oppi Jumalan huoneenhallituksesta. Sekin edusti voimakasta SRK-lestadiolaisuuden korostusta. Subjektiivisessa mielessä korostuksia voisi pitää harhaoppeina. - hoitokokousoppi
ei ole pystynyt kertomaan terapiassa, että masennus alkoi silloin kun hän oli nuori ja kävi usemman kerran seurakunnan edessä tekemässä parannusta kososlaisesta hengestä. Sen seurauksena hän ahdistui, ajatteli koko ajan, että hän on syntinen ihminen ja siitä seurasi masennus.
Sanoin hänelle, että et parane koskaan, ellet uskalla nähdä, että hoitokokoukset ja sen seuraukset olivat yksi syy sinun masennukseen.
Ei uskonto ole kuin laatikko, jonka voi laittaa sivuun terapiassa. Ihminen on kokonaisuus ja uskonto vaikuttaa hyvin syvällisesti ihmiseen.
Hän pelkää, että terapeutti sanoo hänelle, että liian ankara uskonto on aiheuttanut sinulle masennuksen. - Lestadiolainen
Meillä ei ollut hoitokokouksia, ei yksikään. Miksi vanhoilliset pysyvät liikkeessä joka oli saatanan palveluksessa eikä siitä ole tehty parannusta.
http://www.lff.fi - SAATANA!!!
Näillä sanoilla SRK:n lähettämä hoitomies K.M. heitti 13- ja 14-vuotiaat pojt saatanalle liikuntapäivän "iltahartaudessa".
Onko tuollainen mielestäsi hyvinkin rakentavaa? Minusta se oli paikalla olijana ihan hirveää.- ymmärrän sinua
Onneksi olet pystynyt kertomaan asiata muille.
Sinulle on ehkä tullut sellainen tunne, että et auttanut poika ja syytät itseäsikin.
Sinulla on sydän paikallaan ja siksi tunnet vieläkin pahaa oloa tapahtuneesta.
Pitäisiköhän sinun ottaa yhteyttä mieheen, joka heitti pojat saatanalle ja kysyä häneltä, tekikö hän oikein. - ihan
täyspäisen touhulta, ja että vielä aikuinen ihminen käyttäytyy noin!
- sivusta seurannut.......
Olen kuullut paljon juttuja noista saatanalle heitoista. Tiedän jopa muutaman ihmisen, jotka noina hirmuaikoina heitettiin saatanan haltuun.
Voiko tällaiset saatanalle heittäjät olla oikealla asialla. Voiko pyhä uskovainen ihminen olla niin julma, että heittää ihmisiä saatanalle? Antaa menolipun helvetin tuliin. Eihän tällainen voi olla kovin kristillistä menettelyä! Ilmiselvästi saatanan asialla ovat olleet! - tekosensa
ymmärrän sinua kirjoitti:
Onneksi olet pystynyt kertomaan asiata muille.
Sinulle on ehkä tullut sellainen tunne, että et auttanut poika ja syytät itseäsikin.
Sinulla on sydän paikallaan ja siksi tunnet vieläkin pahaa oloa tapahtuneesta.
Pitäisiköhän sinun ottaa yhteyttä mieheen, joka heitti pojat saatanalle ja kysyä häneltä, tekikö hän oikein.ja nyt väistää vastuunsa. Mutta synnintuntoa ei hänelle eikä SRK:n johdolle ole silloin eikä vieläkään tullut. Tekivätkö he mielestäsi Pyhän Hengen pilkan, koska synnintuntoa ei tule vaikka julkisestikin nuhdellaan?
- kokouksissa,
sivusta seurannut....... kirjoitti:
Olen kuullut paljon juttuja noista saatanalle heitoista. Tiedän jopa muutaman ihmisen, jotka noina hirmuaikoina heitettiin saatanan haltuun.
Voiko tällaiset saatanalle heittäjät olla oikealla asialla. Voiko pyhä uskovainen ihminen olla niin julma, että heittää ihmisiä saatanalle? Antaa menolipun helvetin tuliin. Eihän tällainen voi olla kovin kristillistä menettelyä! Ilmiselvästi saatanan asialla ovat olleet!joissa ihmisiä luovutettiin saatanan haltuun. Se pelotti jo silloin lapsena ennen 70-luvun puoliväliä, mutta kun kasvoin ja aloin ymmärtää asioita, en osannut enää pitää tuollaista oikeana vaan kärsin siitä todella paljon. Jouduin jättämään yhteisön, jossa olin elänyt koko elämäni koska oikeustuntoni taisteli kovasti vastaan sitä, mitä siellä tehtiin.
Vaikka irrottautuminen oli erittäin vaikeaa, nyt kiitän Jumalaa, että pääsin irti! - puavo
tekosensa kirjoitti:
ja nyt väistää vastuunsa. Mutta synnintuntoa ei hänelle eikä SRK:n johdolle ole silloin eikä vieläkään tullut. Tekivätkö he mielestäsi Pyhän Hengen pilkan, koska synnintuntoa ei tule vaikka julkisestikin nuhdellaan?
tekivätkö SRK ja hoitajat Pyhän Hengen pilkan hoitokokousten aikaan. Teot olivat sellaiset, että ne pitäisi korjata, mutta SRK ei halua korjata jälkiään. Synnintuntoa tekijöillä ei ainakaan tekemisistä ole tullut.
eivät saa aikaan tällaista asioihin paneutumista kahden vuosikymmenenkin jälkeen.
Älä aliarvioi toisten ihmisten hätää.
Älä aliarvioi vanhoihin ihmisiin kohdistunutta häijyyttä ja ilkeyttä.
Äläkä kiistä sitä, että kiusatut olivat melkein aina vanhoja, nuoria melkeinpä lapsia, naisia, aina niitä, jotka muutenkin olivat heikompia.
Eiväthän toki he, jotka kokivat, että kiusaajat tekivät oikein, pitäneet hoitokokouksia pahoina.
Ja kyllä saatanalle heitettiin. Älä sitä kiistä. Vai oletko tehnyt tutkimusta muuallakin yhteisön parissa kuin vain isäsi ja äitisi sanoihin perustuen?
Itse asiassa, hoitomiehet, jotka heittivät varsinkin lapsia saatanalle, tekivät samoin kuin saatananpalvojat, hekin uhraavat lapsia, nuoria ja naisia isännälleen, saatanalle. Onko nyt niin, että hoitomiesten sisällä asuikin saatana itse ja he vain ruokkivat omaa isäntää lähettämällä viattomia sieluja saatanan pakeille?
On käsittämätöntä, että aina ja iankaikkisesti joku teistä v-lestoista kieltää olemassa olevien historiallisten totuuksien esittämisen.
En puuttuisi tähän toimintaan pätkän vertaa, jos valtion kirkko ei olisi aikoinaan hyväksynyt uskonnon varjolla tehtyjä ihmisuhreja.
Jos vl-yhteisö olisi omatoiminen ja omavarainen uskonlahko, eikä rokottaisi toiminnallaan muun yhteiskunnan varoja, niin mitä siitä, siinä vain heitelkää toisianne minne haluatte paitsi että lapsiin kohdistunut ilkivalta on kyllä yhteiskunnan asia aina, se ei edes ole perheen sisäinen asia saati sitten uskonnollisen yhteisön.
Kun kurkistaa vl-historian sivuille, niin tuntuu kuin te olisitte jossain 1970- ja -80 luvulla aukaisseet Pandoran lippaan oikein kunnolla ja levälleen.
Oikea usko ei kaipaa tuollaisia sivutuotteita. Kaikki se on valtaa toisen ihmisen yli ja nimenomaan ihmisen valtaa toisen yli. Onko Jumala unohtunut koko uskonnossa? Ainakin silloin se on tapahtunut kun hoitokokouksia on pidetty tai sitten hoitajilla, kuten jo sanoin, oli ihan oma herransa, saatana itse.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984466Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293313No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341143
- 371086
- 131054
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872