Mikä tuota sähkövatkainta vaivaa. Kun sen ottaa pois seinästä ja sattuu vahingossa koskettamaan topselissa olevia niitä piikkejä, niin niistä saa kipinän kynsille. Voiko tuohon vaikka kuolla ja miten ne saa pois.
sähkövatkain antaa kynsille
7
880
Vastaukset
- ekr
Lyhyesti. Ei kuole eikä ole vaaraa, jos töpseli on irti seinän pistorasiata.
- tsipuna
Itse olen hipaissut niitä töpselin piikkejä tiskipöydän pintaan,( siis molempia yhtäaikaan ) jolloin oikosulku piikien välillä purkaa latauksen . Sama homma oli yleiskoneen kanssa .
Ei vaarallinen, mutta ilkeähkö ominaisuus- pera R
Miksei kondensaattori pura itseään hiilien ja käämien kautta vaarattomaksi?
- virtakytkimen hetkeksi
pera R kirjoitti:
Miksei kondensaattori pura itseään hiilien ja käämien kautta vaarattomaksi?
päälle ja sitten pois niin varaus purkaantuu moottoriin.Toi Y-konkka on verkkojohdossa pistotulpan ja virtakytkimen välissä ja moottori on virtakytkimen jälkeen.
- pera r
virtakytkimen hetkeksi kirjoitti:
päälle ja sitten pois niin varaus purkaantuu moottoriin.Toi Y-konkka on verkkojohdossa pistotulpan ja virtakytkimen välissä ja moottori on virtakytkimen jälkeen.
se .ihan yleinen käytäntö että konkka on eripuolella katkaisijaa kuin moottori? Eipa ole tullut ajateltua, ja jos niin miksi?
- viljomi
pera r kirjoitti:
se .ihan yleinen käytäntö että konkka on eripuolella katkaisijaa kuin moottori? Eipa ole tullut ajateltua, ja jos niin miksi?
..jokusen abiko-liittimen ja vähän tilaa, kun kytkee siihin liitosjohdon ja sisuskalujen välistä monesti löytyvään sokeripalaan sen konkan.
äkkiseltään en muista missään koneessa nähneeni liipasimen takana tommosia.. ja kaikki koneet on pitäny jossain vaiheessa purkaa, mitä käsiini oon saanu ;)
kaipa siinä on jotain insinöörin logiikkaakin mukana, että häiriöt pitää poistaa just siinä kohassa mistä kone alkaa, vaikkei sillä käytännön merkitystä oliskaan.
- oravamajava
kyseessä rikkotunut häiriökondesaattori joka ei pura moottoriin varastoitunutta magneettikenttää.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134802Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293493No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452420- 501538
- 361473
- 391349
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231212- 141202
- 1651079
- 271078