Eli tilasin tuotteen eräästä verkkokaupasta, mutta saatuani paketin huomasin että olivat väärän tuotteen lähettänyt, heidän sivuillaan oleva puhelinnumero kuuluu toiselle yritykselle ja y-tunnus eräälle toiselle, joten en tiedä onko sivuilla mainittu postilokerokaan oikea, ja sähköposteihini ei vielä ainakaan ole vastattu, mutta heidän verkkokauppaansa näyttäisi ylläpitävän http://valmiskauppa.fi, jolle domain on myös rekisteröity
kuluttajaviranomaiseen yhteyttäkö tässä nyt pitäisi ottaa jos ei takaisin päin ala kuulumaan?
Mitäs nyt?
13
1665
Vastaukset
- Soita sinne
???? Ei sillä ole mitään väliä vaikka y-tunnus olisikin eri. Monet näistä suomalaisista nettihuutofirmoista pyörii monella tunnuksella. Tiedä sitten miksi. Jostain voit koittaa lähteä selvittään kuitenkin asiaa?
- Ihmettelijä_
Soitinhan minä jo, mutta kuten sanoin niin heidän sivuillaan ollut numero kuului toiselle yritykselle, josta sanoivat että eivät ikinä kuulleetkaan tälläisestä puljustä josta minä kyselen
- Rahat takaisin
Saat rahat takaisin, jos olet ostanut visalla (Ei S-Visalla). Nettihuijauksista jotka olet vahingossa maksanut visalla, vastuun ottaa Luottokunnan Riskienhallinta.
Ota yhteyttä Luottokuntaan/Riskienhallinta,ja kerro asiasta. - Järkevä kansalainen
Miksi tilata kaikkea paskaa ja vielä enemmän paskoista firmoista??
Niinkauan kun yksikin tuollaista tilaa, edes sen yhden kerran, niin kauan noita firmoja tulee lisää vaan.
Olen viisikymppinen mies, en mikään yksikertainen. Omistan elektroniikkaa, kulutan vaatteita siinä missä muutkin jne.
En ole koskan vielä mitäään tilannut mistään.
Enkä kaiketi tule tilaamaankaan.
Liikkeessä näkee tavaran, saa sen yleensä heti mukaan.
Jos menen ostamaan jotain laitetta, hankin sen siksi että vanha on hajunnut, eli tarvitsen sen myös heti.
Hinnassakaan ei ole isoa eroa.
Itse olen kaiken elektroniikankin hankkinut samasta liikkeestä.
Sinne kun menen sisälle jo, niin hyvä kun ei punaista mattoa eteeni laiteta.
Sen verran hyvää palvelua saan, ja aina on pyytämättä hinnasta pudonnut ihan kivasti.
Se siksi että on kanta-asiakas. - tässä asiassa
Nyt on tainut sinulla tulla jokin väärinkäsitys asioista. Tuon linkkisi, kun avaa selviää, että valmiskauppa.fi myy verkkokaupankäyntisovellusta verkkokaupoille:
"Valmiskauppa.fi - verkkokauppa
Valmiskauppa sisältää helppokäyttöisen ja monipuolisen verkkokauppaohjelmiston palvelintiloineen, sekä Valmiskaupan asiakastilin. Valmiskauppa on heti käyttövalmis palvelu."
Olet tilannut tuotteesi, jostakin firmasta, joka käyttää tuota valmiskauppa.fi:n tuotetta nettikauppansa pyörittämiseen. Oikea osoite on osoittaa valituksesi siihen firmaan, josta ostit tuotteesi. Luulisi ko. firman sivuilla olevan ohjeet tavaran palautuksestakin. Toimit sen mukaan.- 872eeuei
No tuolla valmiskaupalla on asiakastiedon mukaan maksuhäiriöitä, firman liikevaihto on lähes kolmannes siitä mitä oli 2003, maksuviive on lisääntynyt. Veikkaan että menee kohta nurin.
Yritin ostaa valmiskaupalta jotain mutta eivät vastaa puhelimeen ja lopulta sähköpostilla totesivat etteivät ehdi tehdä.
[IMG]http://fs2.teradepot.com/i/00013/2sm3vla32rpb.gif[/IMG] - OlliHeinonen
872eeuei kirjoitti:
No tuolla valmiskaupalla on asiakastiedon mukaan maksuhäiriöitä, firman liikevaihto on lähes kolmannes siitä mitä oli 2003, maksuviive on lisääntynyt. Veikkaan että menee kohta nurin.
Yritin ostaa valmiskaupalta jotain mutta eivät vastaa puhelimeen ja lopulta sähköpostilla totesivat etteivät ehdi tehdä.
[IMG]http://fs2.teradepot.com/i/00013/2sm3vla32rpb.gif[/IMG]Tarkoitit varmaan tätä valmiskaupan urlia:
http://img267.imageshack.us/img267/888/valmiskauppa.gif
Tosta näkee että firmalla on maksuhäiriöitä ja näyttää pyörivän 100K vaihdolla ja maksavan 97K palkkoja.. Näyttäisi siltä että jotain viranomaisvelvotteita jää hoitamatta. - pyh ja pah
OlliHeinonen kirjoitti:
Tarkoitit varmaan tätä valmiskaupan urlia:
http://img267.imageshack.us/img267/888/valmiskauppa.gif
Tosta näkee että firmalla on maksuhäiriöitä ja näyttää pyörivän 100K vaihdolla ja maksavan 97K palkkoja.. Näyttäisi siltä että jotain viranomaisvelvotteita jää hoitamatta.Lues uudestaan, ei maksa "palkkaa" vaan "palkkoja ja palkkioita". tottakai pieni oy maksaa palkkoja JA palkkioita mahdollisimman paljon, jolloin verotettavaa tuloa jää mahdollisimman vähän. Mitä outoa siinä on?? Eihän se nyt todellakaan tarkoita että huonosti menee. Eläkemaksut ainakin tuon linkin mukaan oli hoidettu, en tiedä mistä viranomaisvelvoitteista oikein puhut.
Itse olen tuolla asiakkaana eikä huomautettavaa ole ollut. - Reaktor
pyh ja pah kirjoitti:
Lues uudestaan, ei maksa "palkkaa" vaan "palkkoja ja palkkioita". tottakai pieni oy maksaa palkkoja JA palkkioita mahdollisimman paljon, jolloin verotettavaa tuloa jää mahdollisimman vähän. Mitä outoa siinä on?? Eihän se nyt todellakaan tarkoita että huonosti menee. Eläkemaksut ainakin tuon linkin mukaan oli hoidettu, en tiedä mistä viranomaisvelvoitteista oikein puhut.
Itse olen tuolla asiakkaana eikä huomautettavaa ole ollut.Itse en usko että yrityksellä on pullat hyvin uunissa. Ylläpidän itse kehittämääni verkkokauppaa, jonka olen kehittänyt asiakastani varten. Sain kyselyä asiakkaaltani mikä on tällainen tilattu "valmiskauppa.fi" verkkokauppa palvelu, joka oli osoitettu asiakkaani sähköpostiin.
Asiakkaani oli siis saanut tilausvahvistuksen verkkokauppapalvelusta, vaikka kyseiseltä yritykseltä ei ole tilattu mitään. Ilmeisesti yrittävät kalastella uusia asiakkaita "pakkomyymällä" tuotteita. Viestin mukana oli yritykselle osoitetut käyttäjätunnukset, eli palvelua alettaisiin käyttää niin yritys saisi ilmeisesti perusteet alkaa vaatimaan palvelun käyttämisestä rahaa joskus kuukausien päästä. Neuvoin olemaan maksamatta mitään laskuja mikäli sellaisia on tulossa ja ottamaan yhteyttä poliisiin tai vastaavaan tahoon.
Soitin jo kuluttaja-asiamiehelle asiasta, mutta kuluttaja-asiamieshän ei varsinaisesti hoida yritysten ongelmia. Sen verran mukava täti oli kuitenkin toisessa päässä että tarkisti oliko yksityisasiakkailta tullu kyseisestä yrityksestä valituksia, eikä ainakaan toistaiseksi heidän rekisterissä näkyny mitään epäilyttävää.
Jos joku nyt tätä palvelua käyttää niin en kiellä etteikö siellä jokin verkkokauppajärjestelmä olisi olemassa, mutta ainakin näin yritykseltä yritykselle myynnin menettelyn suhteen voisi todeta että ei taida olla pojilla puhtaat jauhot pussissa. - Reaktor
Reaktor kirjoitti:
Itse en usko että yrityksellä on pullat hyvin uunissa. Ylläpidän itse kehittämääni verkkokauppaa, jonka olen kehittänyt asiakastani varten. Sain kyselyä asiakkaaltani mikä on tällainen tilattu "valmiskauppa.fi" verkkokauppa palvelu, joka oli osoitettu asiakkaani sähköpostiin.
Asiakkaani oli siis saanut tilausvahvistuksen verkkokauppapalvelusta, vaikka kyseiseltä yritykseltä ei ole tilattu mitään. Ilmeisesti yrittävät kalastella uusia asiakkaita "pakkomyymällä" tuotteita. Viestin mukana oli yritykselle osoitetut käyttäjätunnukset, eli palvelua alettaisiin käyttää niin yritys saisi ilmeisesti perusteet alkaa vaatimaan palvelun käyttämisestä rahaa joskus kuukausien päästä. Neuvoin olemaan maksamatta mitään laskuja mikäli sellaisia on tulossa ja ottamaan yhteyttä poliisiin tai vastaavaan tahoon.
Soitin jo kuluttaja-asiamiehelle asiasta, mutta kuluttaja-asiamieshän ei varsinaisesti hoida yritysten ongelmia. Sen verran mukava täti oli kuitenkin toisessa päässä että tarkisti oliko yksityisasiakkailta tullu kyseisestä yrityksestä valituksia, eikä ainakaan toistaiseksi heidän rekisterissä näkyny mitään epäilyttävää.
Jos joku nyt tätä palvelua käyttää niin en kiellä etteikö siellä jokin verkkokauppajärjestelmä olisi olemassa, mutta ainakin näin yritykseltä yritykselle myynnin menettelyn suhteen voisi todeta että ei taida olla pojilla puhtaat jauhot pussissa.Väliaikatiedotus. Yritykset ovat olleet yhdeydessä toisiinsa tapauksen johdosta. Valmiskauppa on vastannut tapahtuneeseen sillä että asiakkaani yritys on lisätty ilkeyttään jonkun muun toimesta heidän tilauslistoilleen.
On siis täysin mahdollista ettei valmiskauppa.fi ole suoramarkkinoinut väärin tai yrittänyt huijata ketään (vaikka tältä aiemmin vaikutti), mutta tämä toki herättää kysymyksen siitä eikö valmiskauppa tarkista millään tavalla asiakastietoja tilauksen yhteydessä? Teoriassa kuka vaan voi tilata kenen vaan nimissä palvelun, ilman vahvistusta. Palvelun käyttöönotosta tuli vain ilmoitus että verkkokauppa on aktivoitu, ilman tilaajalle osoitettua varmistuspyyntöä. Sähköpostiviestissä mainittiin kuitenkin asianmukaisesti yhteydenottokanavat (puhelinnumero, sähköposti).
Jätämpä tältä erää mahdolliset spekuloinnit siis muille, omalta osaltani tapaus on loppuunkäsitelty. - bbb
Reaktor kirjoitti:
Väliaikatiedotus. Yritykset ovat olleet yhdeydessä toisiinsa tapauksen johdosta. Valmiskauppa on vastannut tapahtuneeseen sillä että asiakkaani yritys on lisätty ilkeyttään jonkun muun toimesta heidän tilauslistoilleen.
On siis täysin mahdollista ettei valmiskauppa.fi ole suoramarkkinoinut väärin tai yrittänyt huijata ketään (vaikka tältä aiemmin vaikutti), mutta tämä toki herättää kysymyksen siitä eikö valmiskauppa tarkista millään tavalla asiakastietoja tilauksen yhteydessä? Teoriassa kuka vaan voi tilata kenen vaan nimissä palvelun, ilman vahvistusta. Palvelun käyttöönotosta tuli vain ilmoitus että verkkokauppa on aktivoitu, ilman tilaajalle osoitettua varmistuspyyntöä. Sähköpostiviestissä mainittiin kuitenkin asianmukaisesti yhteydenottokanavat (puhelinnumero, sähköposti).
Jätämpä tältä erää mahdolliset spekuloinnit siis muille, omalta osaltani tapaus on loppuunkäsitelty."eikö valmiskauppa tarkista millään tavalla asiakastietoja tilauksen yhteydessä? Teoriassa kuka vaan voi tilata kenen vaan nimissä palvelun, ilman vahvistusta. Palvelun käyttöönotosta tuli vain ilmoitus että verkkokauppa on aktivoitu, ilman tilaajalle osoitettua varmistuspyyntöä."
No näinhän kaikki verkossa ostaminen tapahtuu. Kuka tahansa voi tilata kenen nimissä tahansa, tilausvahvistus menee sähköpostiin, ja jos ei siinäkään vaiheessa ihmettele "ylimääräisiä" tilausvahvistuksia omassa sähköpostissaan, niin voivoi.
Jos tuollainen "tilauksen varmistamattomuus" luetaan jo vilpin yritykseksi, niin silloin ovat kaikki h&m ja elloksesta lähtien kaikki nettimyyntiä harjoittavat firmat tässä mielessä vilpillisiä. Eiväthän ne tuplatarkista, onko tilaaja se kuka väittää olevansa (etenkin postiennakkotilaukset; täysin mahdotonta tarkistella). - bbb
Reaktor kirjoitti:
Väliaikatiedotus. Yritykset ovat olleet yhdeydessä toisiinsa tapauksen johdosta. Valmiskauppa on vastannut tapahtuneeseen sillä että asiakkaani yritys on lisätty ilkeyttään jonkun muun toimesta heidän tilauslistoilleen.
Jätämpä tältä erää mahdolliset spekuloinnit siis muille, omalta osaltani tapaus on loppuunkäsitelty."Ylläpidän itse kehittämääni verkkokauppaa, jonka olen kehittänyt asiakastani varten. ..."
Niin, ja mikähän on oma motiivisi toisen verkkokauppapalvelun mustamaalaamiseen? Spekulaatiot on vähintäänkin hataralla pohjalla. - Reaktor
bbb kirjoitti:
"Ylläpidän itse kehittämääni verkkokauppaa, jonka olen kehittänyt asiakastani varten. ..."
Niin, ja mikähän on oma motiivisi toisen verkkokauppapalvelun mustamaalaamiseen? Spekulaatiot on vähintäänkin hataralla pohjalla.Jos olisin halunnut mustamaalata tarkoituksellisesti kyseistä yritystä niin en olisi vastannut omaan viestiini lainkaan. Halusin tuoda esiin ettei homma nyt toiminu kyseisen yrityksen puolelta ihan niinkuin olisi pitänyt.
Yritykseltä saadusta vastauksesta kävi ilmi ettei kyseisen yrityksen verkkokampanjaa oltu nähtävästi mietitty ihan loppuun asti kun asiakkaat voivat yrittää huijata rahaa/virtuaalirahaa/muuta hyötyä itselleen kirjaamalla väärennettyjä tilauksia toisten nimissä (tai näin ainakin ymmärsin tilanteen). Mikäli tällaista hyötyä voi saada vain ilmoittamalla omat yhteystietonsa tai verkkotunnuksensa niin valmiskauppa ottanee huijariin yhteyttä ja selvittänee sotkunsa.
Lisäksi itselläni ei ole mielenkiintoa kilpailla valmiskaupan kanssa ja mustamaalata heidän toimintaansa, koska valmiskaupan kaltaisia tuotteita on jo olemassa mielen ja määrin.
Oman verkkokauppani olen tuottanut nimenomaan asiakkaani käyttöön enkä etsi aktiivisesti uusia asiakkaita. En myy verkkokauppatuotetta vaan ylläpitoa ja kehitystyötä. Kohderyhmäni ei ole sama valmiskaupan kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062591Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182307Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.481889Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201073En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.65960