Kauriin luonteesta hieman

Kapricorn

Kauris on hellä ja hoivaava luonne, mutta jos kauriin avuliaisuus ja hellyys otetaan itsestään selvyytenä ja jos kaurista käytetään hyväksi juuri sen vuoksi, silloin kauris joko a) katkeroituu tai b) lähtee katselemaan muita maisemia.

Toinen luonteenpiirre kauriilla on se, että hän on syntynyt kiipeilijäksi. Jos hänellä ei ole siihen mahdollisuutta tai hänen kiipeilemistään estetään, silloin hän jää mäkättämään sinne vuoren juurelle ja katkeroituu.

14

3911

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • capricornus the first

"kauris vetää kotiin kodittomia pekkatöpöhäntiä ja kulkukoiria, ja antaessaan niille rakkautta, hän kokee sitä hellyyttä, mitä hän itse on jäänyt paitsi."

Noinhan se vähän menee meillä kauriilla.

• toi tommonen

johtuu siitä että teillä on pirun huono itsetunto ja kun te hilaatte noita ressuja himaan niin saatte tuntea olevanne niitä parempia.olkaa edes joskus rehllisiä!

• toinen kauris ;)
        toi tommonen kirjoitti:

johtuu siitä että teillä on pirun huono itsetunto ja kun te hilaatte noita ressuja himaan niin saatte tuntea olevanne niitä parempia.olkaa edes joskus rehllisiä!

miksi ne kaikkien pirullisimmat ja kovaäänisimmät koulukaverit kävivät hoitajiksi. Taisi olla niin huono itsetunto, että piti ruveta hoitamaan sairaita, että saisi tuntea ylemmyyden tuntoa edes silloin.

• yks sair.hoit.
        toinen kauris ;) kirjoitti:

miksi ne kaikkien pirullisimmat ja kovaäänisimmät koulukaverit kävivät hoitajiksi. Taisi olla niin huono itsetunto, että piti ruveta hoitamaan sairaita, että saisi tuntea ylemmyyden tuntoa edes silloin.

ei kai voi verrata potilassuhdetta rakkaussuhteeseen!me teemme työtä tuntemattomien potilaiden terveyden puolesta,mutta kyl miun mielestä itse valitsemalla jonkun juopon tms reppanan rinnalleen,on oma vika ja tietonen valinta.

• draamakuningatar
        yks sair.hoit. kirjoitti:

ei kai voi verrata potilassuhdetta rakkaussuhteeseen!me teemme työtä tuntemattomien potilaiden terveyden puolesta,mutta kyl miun mielestä itse valitsemalla jonkun juopon tms reppanan rinnalleen,on oma vika ja tietonen valinta.

Mutta mitäs noista. Itse en ole vetänyt kotiini kuin yhden terveen hellyttävän katin, tosin sitä ei kukaan muu ollut huolinut:D. Kerran löysin sellaisen puolikuolleen kissan, jonka raahasimme kotiin, mutta ei me sitä voitu pitää silloin. Kerran löysimme erään kissan tien varresta. Niin että heh, kyllähän näitä juttuja muistojen kätköstä löytyy:) Juoppoja en ole vetänyt kotiin, vaikka joskus olen ajatellut, että voisin kutsua kaikki nälkäiset kadulta syömään. Minusta ei löydy kuitenkaan sellaista temperamenttia. Joskus on käynyt niinkin, että pyydän anteeksi, ennenkuin tapan kärpäsen. Ja se on aivan totta, tosin hyvin harvinaista:D. Rakastan kaikki eläimiä, niin se on, ja usein niiden käytöksestä päätellen nekin minua.

• kaurist.
        toi tommonen kirjoitti:

en oo tiennytkään, että hyvän itsetunnon merkki on välinpitämättömyys.

• kylmä kauris

mulle ei pentuna pahemmin hellyyttä herunu...nyt oon aikuinen mies, enkä kyllä oo hellä enkä hoivaava. En pidä lapsista enkä halua perustaa perhettä. Naisille voi joskus olla hellä mutta en mä niitäkään jaksa kauaa katella...

oon itsekäs pirulainen mutta en oo katkera...mulla oli hyvä koti ja mun isä on hienoin tuntemani mies vaikka olikin aika ankara. Opin pienestä pitäen monta arvokasta läksyä. Ja yks niistä läksyistä on se, että hellällä hoivaamisella ei tässä maailmassa saavuta yhtikäs mitään.

• on ja koettu

No,no kylmä kaurismies.Jos naisessa on ulkonäköä ja
        pätäkkää löytyy,teeskentelee kaurismies mitä tahansa

• vikana

kun en ole tippaakaan katkera, vaikka "hoivaamiseni" sun muut jelppimiseni otetaan aina itsestään selvyytenä. sehän on minulle itsellenikin ilman muuta selvää, että apua annan, kun jollain tarve on eikä siitä tarvitse numeroa/haloota tehdä.

kiipeämisestä sen verran, että eteenpäin olen mennyt nousujohteisesti sitkeästi ja realistisesti puurtamalla.
      tavoitteiden saavuttamiseen ei ole tarvittu kiipimistä tai kiipeilemistä. omat eväät ovat kyllä riittäneet.
      kauris on useimmiten niin kauas eteenpäin katsova, että tajuaa, miten herkästi kiipijäksi ryhtynyt joutuu "konjunktuurien armoille", eikä lankea herkästi siihen suohon.

• ...reviirini. ;)

että Kauriilla on erityistaipumus/-ominaisuus jäädä tai jättäytyä pettymystensä vangiksi ja muuttua siten kaunaisiksi tai katkeriksi.

Jk. Meikäkauris ei lähde myöskään pakoilemaan maisemamatkoille. Ne on muut kun saavat lähteä ja minä pidän...

• kauris kaunainen

eikä katkera. Kauris toimii pitkälti sen mukaan, mikä tuntuu hyvältä, kuunnellen kuitenkin myös järjen ääntä. Intuitio on tärkeä; jos toimii vaistojaan vastaan, siitä ei hyvää seuraa. Täällä eletään vain kerran.

• että*

se varhainen lintu voi napata madon mutta hiiri joka tulee kakkosena saa juuston...

• kauris mies
        että* kirjoitti:

se varhainen lintu voi napata madon mutta hiiri joka tulee kakkosena saa juuston...

Mitä ihmeen iloa sille madolle oli nousta aikaisin? Ois nukkunu rauhassa ni ois eläny ainakiin pitempään..

• Joskus on otettu loparitkin samoista syistä. Vieläpä tosi komiasti. Toimenkuva kun ei kehittynyt kuin paskasta paskemmaksi ja lopulta alettiin vielä valittamaan julkisesti ilman syytä. Varttia myöhemmin oli tuntilappu täytetty kamat kasattu. Adios!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      148
      6217
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      43
      1634
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      36
      1245
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      45
      988
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      320
      963
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      45
      883
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      879
    8. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      846
    9. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      837
    10. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      75
      835
    Aihe