Näyttää että IT-hörhöt käyvät kuumina siitä että nyt kaikki yritysten ohjelmat pitää saada internetin kautta käytettäviksi.
Miten on, haluatko tehdä laskutuksesi omalla tietokoneella vai selaimen kautta jonnekin palveluntarjoajan palvelimelle.
Ohjelmat verkkoon
9
409
Vastaukset
- never ever
itse en koskaan tule hankkimaan selaimen kautta toimivaa laskutusohjelmaa vaan ehdottomasti sellainen joka toimii omalla koneellani
- äskeiseen vielä
että mielummin vielä ilman verkkoa...
- lähettelemään
äskeiseen vielä kirjoitti:
että mielummin vielä ilman verkkoa...
... jos asiakas haluaa ehdottoasti sähköisen laskun toimittajiltaan... onnistuu muuten huonosti verkottomasta koneesta!
- ....noinhan....
...ohjelmistot on huomattavasti helpompi ylläpitää, hoitaa, palvelun tuotantokustannukset ovat halvempia ja räpylään jää enemmän voittoa.
Joka ukko teistä tekisi täsmälleen samoin. - postimiess
Kaikki mikä vaatii vähänkään ylläpitoa. En rupea erikseen maksaan ylläpidosta ja päivityksistä kellekään. Ja ohjelman pitää olla sellainen että voin käyttää sitä misssä ja milloin tahansa. Verkkokäyttösiä en itse uskaltaisi edes yrittää ylläpitää.
Toisaalta en edes erikseen pelkkää laskutusohjelmaa hankkisi - en verkosta tai muutenkaan. Kyllä minulla paino olisi asiakkuudenhalinnassa. Jos siihen on kytketty laskutusohjelma, niin hyvä niin. Jos ei, niin saa tilitoimisto hoitaa senkin (niinkuin nyt tekee). Tilitoimistoltakin vaatisin verkkokäyttöisiä työkaluja itselleni. - älä tee sitä
Pidä tietosi ja ohjelmasi omassa PC:ssäsi. Netissä ei vieläkään ole kunnollista tietoturvaa saatikka käyttövarmuutta.
Jos kerran Microsoft, Pentagon ja suurimmat yhtiöt, pankit ja luottoyhtiöt eivät pysty suojaamaan sivujaan ja selaimiaan niin miten sitten muut?
Ainoa varmuus netissä on turvattomuus ja alituiset pätkimiset.
Jos pistät krittiset tietotosi nettiin niin voit olla varma, että joku kakara on ne kohta sieltä vohkinut. Seuraavaksi ne vohki joku Bulgarialainen hämärämies.- postimiess
Ellet nyt satu sitten olemaan kaikkien alojen asiantuntija. Kyllä ne noilla verkkopohjaisia sovelluksia tarjoavilla firmoilla on N kertaa paremmin suojattu kuin mitä yksikään pk- yritys pystyy ikinä itse toteuttamaan.
Noita tietomurtoja isoihin järjestelmiin on erittäin vähän suhteessa yrityksiin. Pinissä järjestelmissä tilanne on päinvastoin.
Esimerkissä mainittu Pentagonin tietomurto ei olisi edes mahdollinen tyypillisessä sovellusplavelfirmassa. Pentagonissahan joku ääliö kantoi troijalaisen sisään muistitikulla ja tökkäsi sen sisäverkkoon. Voit olla varma ettei noiden sovelluspalvelufirmojen sihteerit tai kaiken maailman kulkijat pääse edes kosketusetäisyydelle palvelimia missä sovellukset pyörivät.
Riski tietomurroille ammattilaisten hoitamalle järjestelmälle verkon kautta on pieni, suurin riski on penkin ja näytön välissä siellä sun työpaikalla. Jos ne ohjelmat pyörii siellä sisäverkossa kaikkien tollojen ulottuvilla olevissa koneissa, niin ennemmin tai myöhemmin tulee vaikeuksia. Koettu on moneen kertaan. - suositella
postimiess kirjoitti:
Ellet nyt satu sitten olemaan kaikkien alojen asiantuntija. Kyllä ne noilla verkkopohjaisia sovelluksia tarjoavilla firmoilla on N kertaa paremmin suojattu kuin mitä yksikään pk- yritys pystyy ikinä itse toteuttamaan.
Noita tietomurtoja isoihin järjestelmiin on erittäin vähän suhteessa yrityksiin. Pinissä järjestelmissä tilanne on päinvastoin.
Esimerkissä mainittu Pentagonin tietomurto ei olisi edes mahdollinen tyypillisessä sovellusplavelfirmassa. Pentagonissahan joku ääliö kantoi troijalaisen sisään muistitikulla ja tökkäsi sen sisäverkkoon. Voit olla varma ettei noiden sovelluspalvelufirmojen sihteerit tai kaiken maailman kulkijat pääse edes kosketusetäisyydelle palvelimia missä sovellukset pyörivät.
Riski tietomurroille ammattilaisten hoitamalle järjestelmälle verkon kautta on pieni, suurin riski on penkin ja näytön välissä siellä sun työpaikalla. Jos ne ohjelmat pyörii siellä sisäverkossa kaikkien tollojen ulottuvilla olevissa koneissa, niin ennemmin tai myöhemmin tulee vaikeuksia. Koettu on moneen kertaan.jotain ohjelmaa/ohjelmistoa, joka kannattaisi hankkia tilitoimistokäyttöön tai yrityskäyttöön.
Ohjelmisto, jossa on asiakashallinta, varasto, kirjanpito, palkanlaskenta, osto- ja myyntireskit, laskujenvälityspalvelu... mitä muuta tarttee. - postimiess
suositella kirjoitti:
jotain ohjelmaa/ohjelmistoa, joka kannattaisi hankkia tilitoimistokäyttöön tai yrityskäyttöön.
Ohjelmisto, jossa on asiakashallinta, varasto, kirjanpito, palkanlaskenta, osto- ja myyntireskit, laskujenvälityspalvelu... mitä muuta tarttee.Yrityksiä ja tarpeita on niin monenlaisia, että suositteleminen on kait mahdotonta tutustumatta yritykseen ja tarpeisiin ensin.
Itse olen antanut tilitoimiston hoitaa kaikki rutiinit kuten palkkahallinnon, laskutuksen, osto- ja myyntireskontran ja tilinpäätöksen laadinnan. Heillä on yhteydet kaikkiin pankkeihin. Maksaa minulle reilun tonnin kuussa. Asiakashallinta on Salesforcen CRM-järjestelmässä, jossa on hyvät myynninohjauksen työkalut. Muutama kymppi per myyntimies kuukaudessa, saatavilla verkosta missä ja milloin tahansa. En tiedä saisiko tähän varastonhallinan, kun ei ole ollut tarvetta...
Tilitoimiston järjestelmän nimeä en muista, mutta sieltä pääsen minulle tärkeisiin tietoihin verkon kautta käsiksi. Se helpottaa liiketoiminnan sunnittelua: jos viikonloppuna inspiraatio iskee, niin saa tarvittavat raportit ja tiedot kätevästi käyttöönsä.
Omalla koneellani ei ole asennettuna kuin OpenOffice, nettiselain ja sähköpostiohjelma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454970Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481069- 131033
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17977Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75940Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella8867Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2822Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah55742Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27703