Viimeaikoina on tuntunut siltä, että päässä jumpsuttaa. Jumpsutus on sydämenlyöntejä jotka vihlaisevat päässä ja niskan jänteissäkin. Jumpsutuksen kuulee. (Nopeat) liikkeet saavat aikaan kovempaa jumpsutusta / vihlaisun (3-7 sydämenlyöntiä), joten kävelen ympäriinsä kuin puu-ukko. Vessassa "kakkosella" käynti äkistyksen jälkeen saa aikaan kovan hetkellisen jumpsutuksen/vihlonnan, jolloin ohimoilta pitää pitää kaksin käsin kiinni. Kun on kova jumpsutus-päivä, koko päätä hieman särkee. Tänään on sellainen päivä, ja mietin, että johtuisiko se siitä, että eilen tehtiin kova homma hakatessamme jäätä autotallin luiskalta -> niskat jumiutuneet? Hartiat kyllä tuntuvat jäykiltä. Kaksi kertaa (nyt ja aiemmin) pää on ollut kipeä / jumpsutusherkkä koko yön ja aamulla tosi kurja. Kireät niskat, hetkittäinen kivulias jumpsutus, pieni päänsärky eivät estä päivättäisiä toimia muuten kuin että toimet hoituvat hitaammin, ja olo on ärsyyntyneempi.
Olen viimeaikoina saanut pistoja rintaan, sekä oikealle että vasemmalle puolelle. Eli ehkä se ei ole sydän. Sauvakävellessäni pari päivää sitten tosin vasemmalla puolella tuntui jotain ihan uutta, mutta saatoin ehkä kuvitella. Olen 25 v.
Onko kenelläkään ollut tällaista? Onko tässä liitosta sydäntauteihin?
Teen päätetyöskentelyä ja työni sisältää jonkin verran stressiä.
Terveyshistoria:
- Keskosena syntyminen -> vähähappisuus aiheuttanut jtn.?
- Lapsuusajan epilepsia '94-'97
- Masennus (koulukiusausta) '97-'02
- Migreeneitä '05-'09 - suvun kaikilla naisilla on.
- Paniikkihäiriö/-kohtaus '07
- Migreenit olleet tosi kovia n 4 kk. nyt saatu hallintaan estolääkkeillä. Rajuja pitkäaikaisia näköhäiriöitäkin oli ilman kipua.
Päässä jumpsuttaa - sydän, mikä?
4
1034
Vastaukset
- mammamiira
Hei!
mulla samankaltaisia oireita..Googletappa ponnistuspäänsärky. Ikävimmällään tämä vaiva on silloin,kun se aktivoituu kesken rakastelun=( - Puu-akka
Tiedoksi, apteekin täti sanoi että johtunee niskoista, ihmiset usein valittavat tuollaisia vaivoja. Levitettävä kipugeeli ja 800 mg Ibumaxia auttoivat oloa kummasti. Menen SILTI ylihuomenna lääkärin juttusilla käymään.
- Pöly-Esteri
Hieronta auttaa ainakin mulla ja jos niska on tosi jumissa pyydä lääkäriltä lähete fysioterapeutille, sieltä saat avun.
- verenpaineesi !
Itselläni oli hyvinkin saman tyylisiä voikakkaita päänsärkyjä ja oireet ovat vähentyneet huomattavasti, kun minulla todettiin liikaa verenpainetta ja sain jatkuvan lääkityksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756