Onko kellään kokemuksia synnytysjakkarasta? Itse olisin ekassa synnytyksessä halunnut kokeilla mutta kätilöt olivat kuin ei oisivat kuulleetkaan... Onhan se heille hankala asento! Synnytin siis makuultani, mikä on kätilöiden kannalta kiva asento. Itse taas koin sen erittäin hankalaksi. Ponnistus kesti päälle tunnin. Kertokaa myös toki jos on positiivisia kokemuksia jostakin muusta asennosta tai tavasta synnyttää. En enää haluaisi makuultani synnyttää!
synnytysasennoista
4
528
Vastaukset
- ekl
Pyydä ehdottomasti jakkara käyttöön. Itse Tammisaaressa ponnistin tytön maailmaan jakkaralta, jota kätilöt siellä ehdottomasti suosittelevat. Siellä kuulemma harvempi synnyttää sängyssä. Usein jakkara tai allas käytössä.
Eihän siinä nyt herranjumala kätilön parasta tule ajatella vaan äidin! Sanoivat tammisaaressa että jakkaralla ollessa asento on luonnollinen ja vauvan kannalta edullinen, maan vetovoima auttaa. Mies tuki minua selkäpuolelta ja kätilö oli edessä ottmassa vauvaa vastaan. n 20 min ponnistin ekaa lasta. Zemppiä synnytykseen!- meillä mentiin..
Kyljellään olisin tahtonut synnyttää, kun allas ei tullut kysymykseen vauvan heikkojen sydänäänten takia.. en vaan saanu suutani auki joten synnytin sitten selälläni. no itse ponnistusvaihe ei sit kestänytkään kun 11min.. et ei se siis aina siitä asennostakaan ole kiinni.
- ajatellaan
ensiksi vauvan parasta, sitten äidin. Ne ovat usein sama asia. Myös se, että kätilö voi tehdä työtään tehokkaasti, edistää sekä vauvan että äidin parasta. Synnytys on tiimityötä.
- molemmista kokemus
Ekan ponnistin sängyssä puolessa tunnissa, kipeää ja hankalaa oli, ei meinannut edistyä ja kesti pitkään että tajusin ees mitä piti tehdä.
Toisen ponnistin jakkaralla kahdella supistuksella, kipeäähän sekin teki mutta oli todella paljon helpompi eikä tarvinnut yhtään ihmetellä miten pitäisi tehdä, mennä mukaan vaan.
Ei tuo toisen kerran kätilö kyllä jakkaraa pitänyt yhtään hankalana, päinvastoin suositteli. Ei siinä ole tarkoitus pitkiä aikoja kyyköttää, vaan ponnistusvaiheessakin voi vaihdella asentoja ja istua jakkaralle sit vasta ihan loppuvaiheessa. Mikä tahansa asento nimittäin alkaa haitata vauvan laskeutumista ja verenkiertoa jos siinä jökötetään liian pitkään. Eikä kätilön siinä jakkaralla tarvitse samalla lailla tukea välilihaa kuin sängyssä, koska siinä asennossa paine jakautuu tasaisemmin joka puolelle. Se hetki kun kätilön pitää vauva ottaa vastaan ja auttaa hartiaa on aika lyhyt, ei siinä asennossa edes tarvitse pitkään olla.
Kätilöiden jakkaravastaisuus taitaa johtua ihan vaan kokemuksen puutteesta. Jossain Tammisaaressa ja Vammalassa taas kätilöt ovat tottuneet jakkarasynnytyksiin, eivätkä pidä niitä mitenkään hankalampina. Vammalassa ainakin suositellaan ensisijaisesti ihan mitä vaan muuta kuin sitä sänkyä.
Selällään synnyttämisen suosiminen on minusta vähän outoa, ehkä se on kätilölle kätevin asento, mutta samalla kohtu painaa siinä suuria suonia, jolloin verenkierron kanssa tulee paljon todennäköisemmin ongelmia. Moni vauvan sydänäänten lasku itseasiassa korjaantuisi sillä että äiti vaihtaisi asentoa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p595900Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "793269Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242441No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol402095- 192028
Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621843Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61629Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy83122281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome201216Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah811085