Mitä etua saa jos ostaa autonsa ilman pitkiä merikuljetuksia ja vuosien varastointia satamassa versus ostaa auton suoraan tehtaan linjalta Ruotsissa ? Näinhän mersut ennenvanhaan ostettiin.
Vastaan itse mitä haittaa tulee siitä että autot kuskataan seitsemän meren takaa aina Suomeen saakka:
- pitkä merikuljetus saa korroosion alulle
- auto saattaa vaurioitua laivaan nostoissa ja tulee piileviä vikoja
- autot makaavat satamissa pitkiä aikoja huonoissa olosuhteissa - korroosio pääsee alulle
- ei pääse itse tekemään vastaanottotarkastusta heti tuoreeltaan ja mahdollisten puutteiden korjausta heti tehtaalla.
- ei saa sellaisia lisävarusteita kuin haluaa
- pitkät toimitusajat jos vähänkin jotain erikoista haluaa jne jne ...
Yksilöllinen palvelu - siinä on yksi uusi liikeiidea Saabin uustuotannolle.
Mitä etua saa kun ostaa suoraan
9
497
Vastaukset
- tuo´´
yksilöllinen palvelu kuulostaa tosi hienolta. Sitten kun sen perään laitetaan hintalappu, moni kääntyy ovella ympäri.
Minkä varustamon laivoissa autot nostetaan kyytiin? Kaikissa näkemissäni autonkuljetuslaivoissa autot ajetaan sisään ja ulos. Ne eivät ole ulkoilmassa kuten konttialuksissa kontit. Se on totta että käsittelykertoja on enemmän kuin omalla takapihalla kasatulla autolla, mutta kun ei tuossa näy sitä tehdasta olevan..
Mieluummin ulkoistan vastuun autosta siihen asti kunnes se luovutetaan minulle kotikunnassani. Ei tulisi mieleenikään lähteä hakemaan autoa tehtaalta, paitsi jos se kasataan Uudessakaupungissa. Eikä Porsche/Fisker Karma/luxusgolfauto ole ostoslistalla ensimmäisenä ja tuskin tulee olemaankaan. - satamat täynnä
Ja on jouduttu tilapäisratkaisuihin. Autot makaa tilapäisillä lautoilla jossain satamien lipeillä ja ruostuu suolaisen meri-ilman johdosta vielä enemmän mitä tähän astai.
http://www.autoblog.com/tag/CarCarrier/
Tuolla kun auto on vuoden pari täysin käyttämätömänä niin hallelujaa ... taitaa uus auto olla entinen !- mahdollista....
Tuskin mikään tehdas harrastaa vähittäismyyntiä. Sopii niin huonosti toimenkuvaan, hukkuisivat esim. vaihtoautoihin.
Eli jos tehdaspaikkakunnalta haluaa, niin paikallinen jälleenmyyjä myy.
Mersuja ("taksiralli") on haettu tehtaalta, mutta kai ne aina ovat olleet Vehon myymiä, nouto on vaan lisäelämys. Onhan noilla parempien autojen tehtailla hyvien asiakkaiden vastaanotto-ohjelmat, museot jne, mutta lienevät PR-osaston puuhia.
Suomessa on Traktoritehtaalla sama mahdollisuus käydä katsomassa oman traktorin tekoa, mutta kauppa tehdään jälleenmyyntipisteessä.
- ajatukset päässään
Eikä kirjoitella tänne suuressa autotehtailijan ja ostosmatkailijan viisaudessa. Puhuit nyt Saabista niin katso kartasta kuinka pitkä matka ja montako merta on välillä Oxelösund-Turku. Saabeja ei juurikaan tilata varastoon, vaan autoille on ostajat valmiina ja lähtevät satamasta liikkeisiin välivarastoon. Et pääse itse tekemään vastaanottotarkastusta edes liikkeessä kun auto sinne tulee, eikä tehdas ota autoja takaisin vaikka ne vaurioituisivat heidän pihalla kuormauksessa. En ymmärrä miksi et saisi liikkeestä autoosi sopivia varusteita? Itsehän kerrot millaisen auton haluat ja millä varusteilla. Onkin eri asia ostaa liikkeessä olevaa näyttelyautoa, näinhän Saabia ei normaalisti osteta vaan se tilataan aina asiakkaalle tehtaalta. Saabin toimitusaika on aina noin 6 viikkoa halusit sen perusmallina tai kaikilla tehdasvarusteilla. Saabin ostolle on esteenä vain oman lompakon sisältö, eikä mitkään mainitsemasi selitykset...
- täytyy taas itse
täydentää kun kommentoijat eivät viitsi edes lukea mitä on kirjoitettu.
Tottakai Saabit ostetaan edelleenkin vähittäismyyjiltä kuten tähänkin asti. Tarkoitin vain auton noutamista tehtaalta. Sen voisi tehdä tuleva omistaja itse. Samalla vois tutustua itse tehtaaseen ja sen toimintaan. Ehkä toimitusmaksukin vähittäismyyjälle jäis pois.
Miksei autoa vois ostaa suoraakin internetin välityksellä. Tuoko maahantuoja tai vähittäismyyjä jotain lisäarvoa ostotapahtumaan ? Ja sit viel itse kävis hakemassa biilin tehtaalta ilman merikuljetuksia !- jälleenmyyjälle
Vähittäiskauppa on outo asia tehtaalle, vaikka itse olen kerran vienti-Volvon hakenutkin Göteborgista.
Muodollisuudet hoitaa yleensä paikallinen vähittäisliike, vientikilvetkin, tehtaan PR-osasto sitten voi viihdyttää asiakkaita museossa, tehtaalla jne kuten Saksassa tekevät.
Maksu on parasta olla käteinen, tehtaan pihaan eivät ota vaihtoautoja. - vaan kehittelemään
jälleenmyyjälle kirjoitti:
Vähittäiskauppa on outo asia tehtaalle, vaikka itse olen kerran vienti-Volvon hakenutkin Göteborgista.
Muodollisuudet hoitaa yleensä paikallinen vähittäisliike, vientikilvetkin, tehtaan PR-osasto sitten voi viihdyttää asiakkaita museossa, tehtaalla jne kuten Saksassa tekevät.
Maksu on parasta olla käteinen, tehtaan pihaan eivät ota vaihtoautoja.uusia ideoita
- kuljetuksessa
Oikein ahdistaa? Miten meinasit itse auton tehtaalta tänne tuoda jos et laivalla? Aiotko ajaa tuhansia kilometrejä jotta vältät meren ylityksen...
Autohan on laivan sisällä oli sitten rahti/matkustajalaiva, ei se missään suolavedessä kylve. Tehtaalla ei järjestetä esittelykierroksia edes myyjäliikkeille ilman isoja järjestelyjä saati yhden auton ostajalle. - tehdaskierros
kuljetuksessa kirjoitti:
Oikein ahdistaa? Miten meinasit itse auton tehtaalta tänne tuoda jos et laivalla? Aiotko ajaa tuhansia kilometrejä jotta vältät meren ylityksen...
Autohan on laivan sisällä oli sitten rahti/matkustajalaiva, ei se missään suolavedessä kylve. Tehtaalla ei järjestetä esittelykierroksia edes myyjäliikkeille ilman isoja järjestelyjä saati yhden auton ostajalle.On mahdollinen Mersulla ja BMW:lla niin miksei sitten Saabilla ? Näin tietotekniikan aikakaudella tiedetään tasan tarkkaan milloin autosi on linjalla, voit vaikka netin avulla seurata autosi valmistumista.
Ja mitä tulee Itämeren ylitykseen (Tukholma-Helsinki) välillä niin ensinnäkin Itämeri on murtovettä ei niin suolaista kuin Atlantilla ja toiseksi matka kestää vain murto-osan verrattuna matkaan Japanista Eurooppaan. Ja jos olet Pohjois-Suomesta ajat itse Haaparannan kautta ilman merimatkaa.
Autokuljetusaluksilla suolainen meri-ilma kierrätetään oikein tehokkailla puhaltimilla ympäri autokansia, kyllä sen tietää mitä siitä seuraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770