kuinka usein kaloja normaalisti kuolee,
silloin tällöin vai kerran vuodessa vai miten?
Miten usein kaloja kuolee??
5
374
Vastaukset
- fish KING
Kun kalan keskimääräinen elin ikä on viitisen vuotta se kuolee ehkä kuuden/seitsemän vuoden ikäisenä.
Joskus kala saattaa sairastua joko surkeista hoito menetelmistä tai tapaturmaisesti. Se on sitten menoa, se.
Kun kala pakataan pyydystys paikaltaan vaikka etelä-amerikassa, voitaneen sanoa että sadasta kuolee ensimäisellä kuljetus matkalla kymmenisen kalaa, lennon aikana taas seuraava kymmenen, myynti maahan saavuttuaan tullauksen jälkeen taas kymmenen, tukkurin karanteenin jälkeen alle kymmenen ja saman verran taas kalakaupan myynti altaassa. Montako on sadasta jäänyt henkiin, noin puolet ja luulempa että en pahasti kalkuloi tässä pieleen tuota prosenttia ;(
Sitten vielä kun harrastaja ostaa karanteenattomia kaloja voi pahimmassa tapauksessa kuolla omasta koti akvaariosta jopa kaikki kalat yhden sairaan kalan takia. Toisaalta yleensä kymmenen kalan parvesta kaupasta ostettua kalaa kuolee ensimmäisen kuukauden aikana kymmenisen prosenttia kaloista jos niitä ei hoida kunnolla.
Mulla on myös käynyt tällä tavalla, herkät kalat ei kestä vaikka kuinka niitä hoivaa ja varjelee ja kauppias ei ole velvollinen korvaamaan kalan kalaa ellei toisin sovita. Kannattaa aina kysäistä, ja viedä se kuollut kala takaisin jos niitä tippuu parina seuraavana päivänä ostopäivästä.- hoitaja
Jos jollekin kalalle lasketaan keski-iäksi tuo viisi vuotta, voi yksittäinen kala elää vaikka vain 3 vuotta, vaikkei sairastuisi tms. Että ainahan ei voi harrastajaa syyttää, jos kalat ei elä keski-ikään, kaloillehan tulee myös sellaisia tauteja esim. kasvaimet, joille ei voi mitään.
Mutta joo, kannattaa karanteena ja hoitaa akvaariota, niin kalatkin elää pidempään. Ja tuo on totta, että jotkut kalat vaan ei elä, vaan vaikka mitä tekee ne kuolee herkkyyttään.
- kalasta
Kalay kuolee normaalisti sitten kun ne ovat vanhoja. Joskus jostain muusta luonnollisesta syystä (kasvain, sairaus tai sitten se vain kuolee).
Minulla kuoli kerralla hankittu sitruunatetraparvi 30kpl niin että joka ikinen kala kuoli 2 kk:n sisällä ja minä olin helisemässä. Tuttavani biologian laitoksella tutki 3 kalaa eikä niissä ollut mitään tautia vaikka melkein kerralla kuolivat kaikki. Ne olivat vaan vanhoja ja jokainen sattui kuolemaan melkein tasan 4 vuotiaina. - heinänteko =)
testasin just..kyl niit kuoli ihan siihe tahtiin kun tiputin kiehuvaan veteen :)
- seikkailija
On hyvä esimerkki kalasta, jonka elinikä on vain pari vuotta. Eli eri kaloilla hiukan eri eliniät. Harvoin niitä kuitenkin kuuluu kuolla.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756