oonko liian painava ponille ?

pipari1

nii pitäis kysyy et voinko ratsastaa new forestin ponilla painan yli 60 kiloo ja oon 156cm pitkä siis niiku 140cm ponille ????????

33

3915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanotaan

      että isoimmat new forest-ponit pystyvät kantamaan aikuista, niin eiköhän tuo sinun sanomasi poni jaksa sinut kantaa hyvinkin.

    • ----

      Omistan 140 cm eestinhevosen ja olen 165 cm pitkä ja painan 54 kiloa. Eli olet varmasti ihan hyvän kokoinen vielä menemään.

    • Hepolainen

      Meillä on newforestilainen, se on 143 korkee ja painorajoitus 60kg.. Niin en tiiä kannattaisko.

      • tuotaa

        jotkut ylikorkeet shettikset voi kantaa noin 70 kiloo, nii mä uskon että sä voit mennä vielä neforestilla, kun mäkin pystyn menee vielä 135 cm ponilla ja oon saman pitunenki


    • ikivihreä teepuu

      Noh,itse noin 161cm/45kg.
      Ponissahan yleisolemus katotaan eka,eli iso ponihan kelpaa päättäväiselle keskikoon ratsijalle paremmin kuin kevyelle päättämättömälle.
      ELL osaa aina viime kädessä joko kieltää tai suositella ratsastustilannetta,huomioiden ponin rahkeita siihen.
      Tärkeintä ponin kanssa on selvät treenisuunnitelmat,joissa osataan ottaa myös välillä jouhevasti.Lännenratsastukselta kiva oppi: joskus chillataan kun intiaaniystävä tarjoaa rupatteluhetken.
      Varusteista huomaa myös sopiiko tilanne valloillaan oleva ko.ponille.Eli ei saa olla mitään hankauksia tai hiertymiä.
      Suosittelisin itse junioreille lämpimästi NF-poneja,omasta mielestäni väh. 1krt. viikossa valvottuun valmennusohjaukseen tunniksi puoli tuntii yhteensä ne alku-ja loppuverkat.
      Minusta hyvä kevyen aikuisen ratsu on arabiristeytyshevonen,eestinhevonen,täykkäriristeytykset,trakehner,sirot pvt,mahdollisesti jopa ratsutetut lämppärit.

    • Boo!!!

      Pystyisinkö ratsastamaan 130cm nf-ponilla kun itse olen vajaa 160cm pitkä ja painan noin 58 Kg? Tai pystyisinkö ratsastamaan 136cm nf-ponilla?
      Vastatkaa please!!!

    • Power <3

      Mulla on ongelmana että, pituutta on 161 cm ja painoa 50 kg. Pystynkö ratsastamaan normaalilla 145 cm ponilla?

      • NewForestinponifani

        Minusta et ole yhtään liian iso 136cm NF-ponille.Minä itse menen 135cm Nyffillä ja ei ole ollut ongelmia ja olen samaa koko luokkaa sinun kanssasi (Boo!) käyttäjä! Joten uskoisin että voit mennä 136cm Nyffillä jos ei vain tule ongelmia ja hevonen jaksaa hyvin normaalin tunnin ajan!


      • ponyt<3
        NewForestinponifani kirjoitti:

        Minusta et ole yhtään liian iso 136cm NF-ponille.Minä itse menen 135cm Nyffillä ja ei ole ollut ongelmia ja olen samaa koko luokkaa sinun kanssasi (Boo!) käyttäjä! Joten uskoisin että voit mennä 136cm Nyffillä jos ei vain tule ongelmia ja hevonen jaksaa hyvin normaalin tunnin ajan!

        120-130cm 50-55kg
        130-140cm 55-65kg
        140-148cm 65-75kg
        Nämä rajat riippuvat täysin ponin rakenteesta, iästä, ratsastajan tasapainosta, ratsastusajasta ja varusteiden sopivuudesta.New Forestit yleensä aika siroja/normaalirunkoisia, joten raja 140cm ponille 65kg ja 135cm ponille 57kg.


    • Painava

      Voinko ratsastaa joku 135-150cm korkealla ponilla jos olen 161,5 pitkä ja painan noin 70kg?

    • Poneista

      Voinko mennä vielä n 125 cm poneilla ? olen itse n 165 cm ja painan 45 kg ?

    • Painava

      Poneista: Voit kyllä painosi puolesta ratsastaa kyseisellä ponilla. Mutta pituutesi on kyllä hieman liikaa. Tietenkin joitain kertoja aina välillä ei tietenkään lasketa! :)

    • poniratsastaja

      Painava voit mennä 145 cm normaalirunkoisella new forestilla.

    • ................

      Miks kaikki kysyy tota samaa kysymystä koko ajan! Onko liian painava tai liian pitkä.......Miettikää hyvät ihmiset!

    • kaakkeli

      hmm jos mietitte vain painorajaa, no se ei yleensä ole ongelma mutta jos olet 160cm pitkä niin mitä järkeä on ratsastaa joillain 130cm ponilla:'D

    • tumbalalaikka

      Luulenpa että ratsastus onnistuu hyvin jos poni jaksaa aikuisiakin viedä!

    • =))))))

      ponin säkä on 140 ja itse olen 156,5. olenko sopiva ponille?????

    • jokuvaan :)))

      Olet sopiva kyseiselle ponille pituudeltasi. Pituusraja ponille voisi olla 170cm :)))

    • *krhm*

      Shettisristeytykselläni voi ratsastaa 60kg, ja pituuudelta jopa yli 150cm! :D

    • ;D

      Voit hyvin ratsastaa ! Itse olen n 160cm pitkä ja n 50kg painava, ja vuokraan 125cm russia (: En ole sille yhtään liian iso ! (8

    • nfjalvponinomistaja

      meillä 147cm nf ja jopa isäni ravasi sen kanssa, hyvin meni. Kyllä hevonen kertoo sen oman max. rajansa ihan itse.

    • Elluskii5

      voinko mennä 108cm shettlanninponilla jos olen noin 153cm ja painan 52 kiloa. Kyseinen poni on ihan ihan perus shettis eli aika tukeva siis sillei ku shettikset yleensä :)?

    • Minä.

      Voit ratsastaa 140-senttisellä ponilla. ;O Et ole liian painava.

    • tiedoton TOOPE!

      mutta!
      mitä hevonen/poni tekee jos ratsastaja on sille liian painava/pitkä?

    • joku

      jos olet ponille liian iso ja menet sillä usein toistuvasti niin voi siitä seurata ponille ongelmia eikä sen liikkuminen sinä selässä ole enää mukavaa

    • jeera11

      poni saattaa myös yrittää saada ihmisen pois selästä jos ihminen on liian painava ponille.

    • heppaö

      Kyllä pystyt. new forestit on vahvoja poneja

    • kaksi ponia

      tota, tungen tähän samaan topaan :D mitkä olisi pituus/painorajat näille poneille?

      saksanratsuponitamma, 147cm ja normaali/vähän pyöreähkö rakenne

      haflingerruuna, 140cm ja paksurakenteinen

    • minääääh

      Kaksi ponia, luulen että nämä olisi hyvät:
      147cm:170cm/60kg
      140cm:165cm/65kg

    • Anonyymi

      Minkä kokosilla poneilla voin mennä? oon ite 169.1 pitkä ja painan noin 50-55?

    • Anonyymi

      Moi

      Tarvitsisin apua :) olen 158cm ja 52 kg painava. Mikä on pienin poni jolla voin mennä? :) pikainen vastaus kiitos! :)

      • Anonyymi

        Emt


    • Anonyymi

      et ole. oon menny 130 cm korkeella.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe