Kuinka "kielsit uskosi"?

utelias'

Kun kielsit uskosi, kuinka ilmoitit päätöksestä vanhemmille/sisaruksille/vl ystäville jne? Puhelimessa? Päin naamaa? Tekstarilla?

8

833

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan piti naamatusten kertoo

Muuten heti helpotti

• teidän ilmausta

Minusta "uskon kieltäminen" tarkoittaa Jeesuksen kieltämistä. Jokin tässä(kään) ei nyt natsaa.

• Huh,Huh

jos kieltää vl uskon niin usko säilyy siitä huolimatta, eli eihän kukaan uskoaan Kristukseen kiellä vaikka lähteekin Vl:stä.
        Omavanhurskaus eli omakehu haisee..............

• perustelut:mielenterveys

Kielsin uskoni päin naamaa. Ilmoitin halustani säilyttää mielenterveyteni ja haluni päästä eroon ahdistuksesta. Onnistuin. Suosittelen muillekin.

Vl-liikkeen jäsenet alkoivat lämmittää iankaikkista helvettiäni. Vastalahjaksi lämmitin heidän iankaikkisen helvettinsä.

• vl:a pidemmän

kaavan mukaan. Olin niin nuori, että pelkäsin asiaa kertoa.

Aloin vältellä seuroja, syinä sunnuntaisin, esim. seuraavan viikon kokeisiin luku.

Siitä se vähitellen lähti, aloin pikkasen meikata, laittaa hiuksia jne.. Tuolloin oli tiukempi -70 luku.

Kaikkea en muista, mutta näytin kotona merkkejä siitä, että en tahdo olla uskomassa enää.

• Nuorimiesss

Rupeat vaan elämään normaalia estotonta elämää ja et pakoile omaa itseäsi muiden nähden, eli käytännössä jätät nämä lestadiolaisten tervehdykset pois ja korvaat ne normaaleilla tervehdyksillä ja sitten sinuahan ei kukaan pidätä menemästä yöelämään ja muihin kivoihin paikkoihin maailmassa...kyllä aktiiviset lestadiolaiset pistää äkkiä merkille että kuka menee ja missä, sitten oletkin jo ulkopuolinen ja muille sukulaisille ilmaa ja pohjasakkaa...

• khi

itse ilmoitin tekstiviestillä vanhemmilleni, kun taas kerran laittoivat viestiä että tulehan tyttö seuroihin. ei siitä tarvinnut sen suurempaa haloota pitää, kyllähän sen päällepäin ihmiset näkivät kun värit ilmestyivät päähän ja reiät korviin. Eivät nykyään ole tuntevinaankaan sukulaiset ja entiset *ystävät*, mutta minä säilytin mielenterveyteni ja vapauteni, hyvä niin. en muuten sanoisi sitä uskon kieltämiseksi että eroaa anhoillislestadiolaisuudesta, hetkeäkään en ole epäillyt etteikö Jumala olisi olemassa, en vain usko että Jumala vaatii ihmisiltä sellaista sontaa mitä vahoillislestadiolaiset olettavat.

• Nuorimiesss
        khi kirjoitti:

itse ilmoitin tekstiviestillä vanhemmilleni, kun taas kerran laittoivat viestiä että tulehan tyttö seuroihin. ei siitä tarvinnut sen suurempaa haloota pitää, kyllähän sen päällepäin ihmiset näkivät kun värit ilmestyivät päähän ja reiät korviin. Eivät nykyään ole tuntevinaankaan sukulaiset ja entiset *ystävät*, mutta minä säilytin mielenterveyteni ja vapauteni, hyvä niin. en muuten sanoisi sitä uskon kieltämiseksi että eroaa anhoillislestadiolaisuudesta, hetkeäkään en ole epäillyt etteikö Jumala olisi olemassa, en vain usko että Jumala vaatii ihmisiltä sellaista sontaa mitä vahoillislestadiolaiset olettavat.

Ei mullakaan enää ole yhtään vl kaveria, pitivät ennen aktiivisesti yhteyttä, vaan sitten yhtäkkiä loppu yhteydenpito kuin seinään... Empähän noita takinkääntäjiä ole pahemmin kaivannutkaan, vaikka eivät juuri minua kummempia ole omassakaan 2-naamaisessa elämässä. No ei tässä auta muuta kuin näyttää ex.kavereille hyvää naamaa huonossa pelissä, vaikka mieleni tekis käydä sanomassa pari valittua sanaa heille kun eivät itse ymmärrä omaa tilannettaan... Vaan olokoon, se elämä on jo taakse jäänyttä mun osalta ja tehkööt he mitä lystäävät. On se vaan mukava olla vapaa tuosta kaikesta paskasta. En minä välitä mitä muut on minusta mieltä, vaan menen ja tulen niin kuin tykkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe