Kui helposti reseptejä saa?

xaucomet

Varasin ajan yksityiselle psykiatrille, ja tarkoitus ois mennä ja saada ammattilaisen mielipide.

Opiskelijana ei ole oikein varaa perustaa mitään pitkäaikaista hoitosuhdetta kalliseen psykiatriin, mutta voisi ainakin silloin tällöin käydä avautumassa.

Mietin, että kui helposti noi psykiatrit määrää lääkkeitä? Tahtovatko he aluksi tavata useamman kerran?

Olen syönyt cipralexia, mutta se ei auttanut yhtään. Ajattelin koittaa uudestaan jotain toista SSRI-lääkettä, mutta haluaisin ainakin alkuun myös jotain, joka tehoaa nopeasti.

6

444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Masennuslääkkeitä määrätään heti, mutta kaikki ei anna rauhoittavia ensimmäisellä käynnillä.

• cage bird

Kuullut oon että toi cipralex ei kovin nopeasti auta, itsekkin syönyt kaks viikkoa eikä vielä apua.

• xaucomet

Reilun vuoden sitä söin :)

• heti tehoa
        xaucomet kirjoitti:

Reilun vuoden sitä söin :)

Masennuslääkkeet ja monet muutkin alkavat tehota vasta 2-5 viikon säännöllisen käytön jälkeen. Ei ne mitää ihme nappeja oo. Kärsivällisyyttä!

• xaucomet
        heti tehoa kirjoitti:

Masennuslääkkeet ja monet muutkin alkavat tehota vasta 2-5 viikon säännöllisen käytön jälkeen. Ei ne mitää ihme nappeja oo. Kärsivällisyyttä!

Eikun ihan oikeasti, söin cipralexia reilun vuoden...

• ovat erilaisia
        xaucomet kirjoitti:

Eikun ihan oikeasti, söin cipralexia reilun vuoden...

ei kaikki lääkkeet tehoa kaikkiin mielenterveysongelmissakaan.
        Cipralex ei auttanut mua yhtään 3 kk:ssa.
        Yleislääkäri määräsi niitä, onkohan ne joku yleislääkäreittn "mielenterveyden yleis-aspiriini", kun psykiatriaa ja sen alueen farmakologiaa ei tunneta tarpeeksi ?
        Olotilani paheni, menin psykiatriaan erikoistuvalle lääkärille,
        jonka kanssa kävimme läpi asiani yhdellä käynnillä ja
        joka määräsi Cymbaltaa, ja niinpä elämä/ajattelu/mielialat kohenivat aika paljon jo parissa viikossa !
        Seuraava käynti oli parin-kolmen kuukauden päästä ja viimeinen, kun tunsin olevani niin hyvässä kunnossa, että vieroitusta voi aloittaa, eli asteittain lopettaa lääkityksen.
        Vuosi meni kaiken kaikkiaan, kolmella käynnillä, viimeisen, hyvän lääkärin ja oikean lääkkeen kanssa.

Vieroitusvaiheessa joka toinen päivä otettiin 90 milligrammanen piltsu, joka toinen 30 milligrammanen. Se ero oli hieman liian pomppivan iso minulle, tuli lieviä hikoilu- ja tuskaoireita.
        Omin päin söin lopun aikaa pelkää 30 milligrammasta, olo tasoittui huomattavast paremmaksi, voisi sanoa normaaliksi.
        Viimeiseksi söin 30 milligrammasta joka toinen päivä noin puolitoista viikkoa ja, se meni hyvin, sitten loprtin kokonaan.

Vieroitusoireisiin en ollut oikein varautunut.
        En neuvo tekemään kuin minä, ominpäin käyttöohje, vaan ottamaan yhteyttä lääkäriin, jos viroitushomm ei toimi.

Cymbaltaa on muistaakseni 60 milligrammaistakin, eli nyt tuntuu siltä, että olisi aluksi pitänyt vieroittua joka toinen 90:llä, ja joka toinen 60:llä ja sen jälkeen "uusi kausi" 60:llä ja 30:llä.
        Jne. eli loivempi vieroitus.
        Mutta näähän on ihan henkilökohtaisia juttuja, miten kenenkin aivot ja elimistö reagoi, mutta Cymbalta oli hyvä, mulle sopiva lääke.

Valoisaa kevättä kysyjälle !
        Kyllä se siitä, kunhan menet sitä apua hakemaan, mutta älä mene yleislääkärille....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4263
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3233
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2350
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 141
      948
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe