Mulla meni väliaikainen kortti umpeen viime marraskuussa. Yritin jo ennen sitä saada jatkoaikaa kortille, mutta en saanut, joten inssi ja teoriakoe menee uusiksi.
Laitoin ajokorttilupahakemuksen maksuineen poliisille silloin samalla, ja nyt mietinkin että kauanko tuo ajokorttilupahakemus on voimassa? Eli kuinka kauan mulla on aikaa hoitaa teoriat ja inssit?
Toiseksi, mistä tiedän onko hakemus hyväksytty ja mitä kautta varaan ajan teoriakokeeseen? Autokoulultako?
Voinko hoitaa tuon inssin toisessa autokoulussa? (kävin kyllä jo silloin marraskuussa vanhalla autokoululla kyselemässä, mutta onko sillä mitään väliä missä sen suorittaa, vai meneekö noi lupa-asiat ym. juuri tuonne vanhalle autokoululle??)
En vaan haluaisi astua jalallanikaan siihen vanhaan autokouluun. Edes inssin autoa lainatakseni.
vanhentuneesta väliaik. kortista.......
9
831
Vastaukset
- SULLE VASTAUKSET
Lupa on voimassa vuoden.
Voit itse varata teoriakokeen ajan tutkintotoimistolta. 49€ sis myös ajokokeen.
Näkevät siellä luvan hyväksymisen ja voimassaolon.
Voit lainata auton mistä ikinä huvittaa. Kunhan siinä on kouluvarustus.
Autokouluille ei mene lupapäätöksiä koskaan. - Kiki
Ajo-oikeuden palauttamiseen, vaan varaat itse ajan teoriaan, ja hoidat itse itsellesi auton inssiin, et siis tarvitse autokoulua mihinkään...
- Kyselijä007
Ajokokeessa käytettävä auto on oltava varustettuna nk. kaksoispolkimin eli opettajan polkimet on löydyttävä.
- Kiki
Kyselijä007 kirjoitti:
Ajokokeessa käytettävä auto on oltava varustettuna nk. kaksoispolkimin eli opettajan polkimet on löydyttävä.
Mitä siitä sitten, kyllä minullakin on semmonen auto kakkosautona vielä tossa pihalla, ja voisin lainata sitä vaikkapa kemmenellä eurolla ajokokeen ajaksi...
- ak.konttoristi
Autokoulu ei saa tietoa, koska lupasi on hyväksytty. Sen tiedon saat tutkintopaikasta (katsastuskonttorilta). Jos jätit hakemuksesi marraskuussa poliisille, on sinua "odoteltu" konttorilla teoriakokeeseen jo joulukuusta lähtien.
Heillä on koneellaan päiväys luvan myöntämisestä ja se on voimassa vuoden. Soita Katsastuskonttorille ja varaa aika teoriakokeeseen:
http://www.ajovarma.fi/fi/ajovarma/
Siellä kerrotaan sinulle onko lupasi voimassa.
Teoriakokeeseen mennessäsi varaa mukaan 49 euroa ja kuvallinen henkkari tms. Teoriakoe on voimassa puoli vuotta, jona aikana sinun tulee suorittaa ajokoe kouluvarusteisella autolla. Voit vuokrata autoa myös opetuslupalaiselta, auton ei tarvitse olla autokoulusta. Lisätietoja voit kysäistä Ajovarman henkilökunnalta teoriakokeen jälkeen. Suorita kuitenkin ensin teoriakoe hyväksytysti ja varaile vasta sitten autoa. Tarvitset teoriakokeen jälkeen saamasi paperit mukaan ajokokeeseen.- Mikäs se on
Suomi kieli olla vaikea kieli?
Misä se semmonen henkkari, vai onko suomi vielä sulle niin uusi tuttavuus, ettei se vieläkään suju - kopiokone ry
Mikäs se on kirjoitti:
Misä se semmonen henkkari, vai onko suomi vielä sulle niin uusi tuttavuus, ettei se vieläkään sujuHenkkari on SUOMALAISTEN käyttämä lyhenne sanasta Henkilöllisyystodistus. Ihan tiedoksi vaan. Mikään laki ei kiellä autokoulun konttoristiakaan käyttämästä sanaa "henkkari". OIKEAT suomalaiset tietää mistä on kyse. Mamut saa selvittää sanakirjoistaan.
Ja sinä nimimerkki Mikä se on, kertoisin, että kirjoittamasi "Suomi kieli olla vaikea kieli" kirjoitetaan oikeasti näin: Onko suomenkieli vaikea kieli?" Vai onko suomi SINULLE vielä niin uusi tuttavuus? Mene maahanmuuttajien sivuille pohtimaan tuota henkkari-ongelmaasi. Kiitos. - tyypillinen finne igen
Mikäs se on kirjoitti:
Misä se semmonen henkkari, vai onko suomi vielä sulle niin uusi tuttavuus, ettei se vieläkään sujuTää tyhmä ei tiedä mikä on henkkari ja tyyppi on jo autokoulu-iässä! BUAHHAHAHAHAHAHAHAHHAA! Vittu että osaa olla tyhmiä tyyppejä Salossa!
- alkup.kyselijä
vastauksista.
tämä käynee siis ilmeisesti toisella paikkakunnallakin? kun nyt olen jo vaihtanut kaupunkia, eli voin kai hoitaa asian ihan samalla tyylillä täälläkin -varaan kats.konttorilta teoriakoeajan ja siitä sitten inssijutut...
kyllä mun on ilmeisesti paikalliselta autokoululta se auto lainattava, kun en tiedä muita mistä sellaisen opetusauton saisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 164662
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial21625Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1061587Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2281096Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221068- 126889
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2846Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29817- 10815
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks47807