Masennus ja seurustelu

Vakavasti masentunut Mies

Moi,
Masentuneena ainakin itselleni on todella vaikea hommata kaveri suhteita saati sitten seurustelu suhteita, Vaikka on jo tottunut tähän tilaan yli 10v kokemuksella. Mutta ikää karttuu ja en ole koskaan seurustellut. Ystäviä olen sentään saanut hommattua (tosin he tekivät aloitteen) muutamasta vertaistuki ryhmästä suurinosa heistä on naisia. Viihdyn ja tulentoimeen hyvin naisten kanssa mutta kaikenlainen oma-aloitteisuus on masennuksen ja heikon itsetunnon takia todella hankalaa. Yksi suurin este uusien ihmisten tapaamisessa on että en juo alkoholia ja suurinosa suhteista suomessa alkaa humalatilassa. Hmm. joo eli kokemuksia ja vinkkejä olisin vailla, vaikka ei kai se tilannetta muutakkaan.

5

619

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 304

Ei vinkkejä mutta kokemusta. Eli itselläkin kaikenlaisia juttuja elämässä enkä ole vuosiin pahemmin ulkona liikkunut eli tuo uusien kavereiden saaminen hyvinkin vaikeaa. Onneksi noita vanhoja kuitenkin on ettei tarvi ihan synkistyä :) Ja seurustelusuhteesta sen verran että se ei ole todellakaan mitään herkkua seurata sen (ei masentuneen) silmistä siksi olisinkin ennemmin ihan omissa oloissa mut katsoo nyt miten tuon hermot kestää. Toivotaan että synnytään seuraavaan elämään normaaleina.

• Kale

Itse olen myös sairastanut masennusta enemmän ja vähemmän viimeiset 20 vuotta ja en ollut joku vuosi sitten, vielä seurustellut vakavammin kenenkään kanssa,sitten kyllästyin yksinäisyyteeni ja aloin kirjoitella nettitreffipalstoille ja laitoin eräälle palstalle profiilin joka oli tuttuni mielestä niin synkkä että siihen ei varmaan vastaile kukaan.Mutta niin vain kävi että muutama jopa kirjoittelikin ja yhden kanssa tavattiin, vaikka jännitin sitä niin että meinasin pyörtyä.Mutta ihme tapahtui ja tapailu kerrat tiheni ja nyt siitä on 5 vuotta kun ensi kerran tavattiin ja naimisissa ollaan oltu parivuotta,ei se mun masennuskausia ole lopettanut mutta helpompi se on kestää kun on joku tukena, ja sosiaalinen verkostokin on suurentunut huomattavasti vaimon myötä.Koskaan ei ole liian myöhäistä ja aina kannattaa yrittää vaikka kirjoitella jonkun kanssa ,netti on siihen hyvä ja ainakin itselle se on helpompaa kun tapailla heti kasvokkain jossain ravintoloissa.Ei muuta kuin voimia ja kyllä se aurinko vielä joskus paistaa risukasaankin usko pois.

• Aloittaja

Hieno kokemus! Itsekkin tein joskus profiilin suomi24:een tosin poistin sen sitten. Tuli meinaan laitettua aika säälittävä profiili heti kerroin masennuksesta ja laitoin muutenkin melkein kaikki viat mitkä keksin. Ei tullu pahemmin vastaksia. Mainitsitko itse mitään masennuksesta?

• Kale
        Aloittaja kirjoitti:

Hieno kokemus! Itsekkin tein joskus profiilin suomi24:een tosin poistin sen sitten. Tuli meinaan laitettua aika säälittävä profiili heti kerroin masennuksesta ja laitoin muutenkin melkein kaikki viat mitkä keksin. Ei tullu pahemmin vastaksia. Mainitsitko itse mitään masennuksesta?

Silloin kun sorvailin sitä profiilia en siihen laittanut mitään masennuksesta juttua ettei kukaan käsitä minua väärin,mutta kun pari kertaa oli tavattu kerroin asiasta ja lääkityksestä ym. niin hän sanoi että ei sinusta päälle päin mitään huomaa ja että hän kyllä ymmärtää asian.Hänellä itselläänkin oli vaikea ero takana ja siitä toipuminen.Itse otin sen kannan että olen mahdollisimman rehellinen ja sellainen niinkuin olen ja jos se ei riitä, sille en voi mitään.Minun kanta oli se että jos yksikin vastaa minulle se riittää jos se on se oikea.Kannattaa kuitenkin yrittää,ja vaikka ei tärppäisikään siitä ei pidä masentua.Tsemppiä matkaan!

• Elämän aallokoissa
        Kale kirjoitti:

Silloin kun sorvailin sitä profiilia en siihen laittanut mitään masennuksesta juttua ettei kukaan käsitä minua väärin,mutta kun pari kertaa oli tavattu kerroin asiasta ja lääkityksestä ym. niin hän sanoi että ei sinusta päälle päin mitään huomaa ja että hän kyllä ymmärtää asian.Hänellä itselläänkin oli vaikea ero takana ja siitä toipuminen.Itse otin sen kannan että olen mahdollisimman rehellinen ja sellainen niinkuin olen ja jos se ei riitä, sille en voi mitään.Minun kanta oli se että jos yksikin vastaa minulle se riittää jos se on se oikea.Kannattaa kuitenkin yrittää,ja vaikka ei tärppäisikään siitä ei pidä masentua.Tsemppiä matkaan!

Samat mietteet ne on minullakin aloittajan kanssa. Olen masentunut tyttö, ja masentuneisuuttani lisää sen ajatteleminen, etten tällaisena kai ole mikään toivottavin seurustelukumppani. Eli kyllä se yksinäisyyden kyllästämä tulevaisuus tuntuu liian kovalta palalta. Kunpa sitä saisi seurustella, niin elämässäkin olisi hieman enemmän valoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5130
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      119
      1626
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1459
    4. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      50
      1376
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1183
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1070
    7. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1037
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      999
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      817
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      793
    Aihe