Mitä lahjaksi parhaalle ystävälle?

Lahjafriikki

Terve,

Rakastan lahjojen ostamista. Mielestäni tärkeintä lahjassa on aina henkilökohtaisuus ja se, että se on ostettu/tehty todellisella ajatuksella. Yleensä saankin löydettyä todella hyviä lahjoja, lukuunottamatta parhaan ystäväni lahjaa. En voi ymmärtää miksi, mutta lahjojen ostaminen hänelle tuottaa minulle aina suuria vaikeuksia.

Kyseessä on 23-vuotias tyttö. Hänen suuria intohimojaan ovat kokkaus (ei leivonta) ja kuntoilu. Hän on myös suuri viinien ystävä. Budjetilla ei niinkään ole väliä, tärkeintä olisi, että löytäisin oikein sopivan lahjan. Mihinkään Karibian risteilyyn ei tosin ole varaa =)

Lisäongelman tuottaa se, että sekä hän että minä asumme poissa Suomesta, eri maissa. Eli minun pitää saada ensin kuljetettua matkalaukussa hänen lahjansa (kuten kaikkien muidenkin lahjat) Suomeen ja sitten hänen pitää saada kuljetettua se vielä Suomesta matkalaukussaan kotiinsa. Näinollen lahja ei voi olla kovin suuri kooltaan, eikä myöskään painava.

Olen ostanut hänelle aikaisemmin mm. erittäin kattavan keittiöveitsisetin ja sellaisen tyylikkään viinipullonavaajan. Nämä ovat olleet kaksi suunnattoman onnistunutta lahjaa.

Nyt arvostaisinkin, jos joku voisi avittaa minua tämän jouluisen lahjan löytämisessä. Mikäli esim. olet suuri kokkauksen ystävä, voisit kertoa, mikä sinulle olisi THE lahja. Tuhannet kiitokset kaikille vinkkien antajille jo etukäteen!

Hauskaa joulunodotusta kaikille.

10

11518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • little_angel_1

      mä voisin ehkä ostaa sellasen sähkösen viini puloon avaajan....
      itse olen kerran siälle lahjaksi ostanut ja vieläki hurise.... :)
      siinä se....

    • tonttu

      Itse harrastan kanssa aika paljon kokkailua, ja yritän aina olla opetella muiden kulttuurien juttuja. Vaikka omistan kymmeniä keittokirjoja ja reseptejä kertyy jatkuvasti, olen aina ihan taivaassa, kun saan käsiini uuden, mielellään vielä kauniin keittokirjan. Varsinkin englannin kielellä on kaupan todella upeita keittokirjoja, joihin voisi uppoutua tunneiksi ja suunnitella ihania ateriakokonaisuuksia.

      Itse sain hiljattain italialaisen pastakoneen, ja siitä olen pitänyt valtavasti. Se on kyllä vähän iso...

      Sitten ovat tietysti kaikki design-keittiötarvikkeet, esim. Alessin tavarat, joissa on aivan mahtavia juttuja (itse haaveilen Alessin klassikko-sitruspusertimesta)...

      • jennifer

        Hei! ajattelin auttaa sinua valitsemaan lahjaa parhaalle ystävällesi.....itse en ole mikään kokkaus intoilija mutta jospa ostaisit ystävällesi jonkun hyvän viinin...ainakin minun veljelleni joka on 24vuotta olen ostanut melkein joka vuosi hänen mieli juomaansa ja hän on pitänyt siitä kovasti....


      • Lahjafriikki

        Terve,

        Itseasiassa nuo keittokirjat olivatkin aivan loistava idea! Hänellä ei nimittäin sellaisia ole kovinkaan paljon, vaan yleensä taikoo reseptit omasta päästään. Ja mikä parasta, en ole sellaisia hänelle koskaan vielä ostanut, joten uskon, että menestys on taattu!

        Pidän tuon pastakoneidean mielessä ensi kesän syntymäpäivää varten. Silloin saan ostettua ja annettua lahjan Suomessa, joten ei ole noita kuljetusvaikeuksia =)

        Suuret kiitokset vinkeistä ja oikein hyvää joulunodotusta!


    • huono mieli kuvitus

      No anna vaikka kirja/vihko johon hän voi kirjoittaa reseptejä

    • Tonttulainen

      Aloittajalle: Annoin joululahjaksi tänä vuonna ihan parhaalle ystävälle helmilaukun, jota tämä oli toivonut pitkään. Täytin sen itse tehdyllä inkivääriteellä, myslipatukoilla(itse leivoin

    • Tarviinapuutosipaljon

      Voisiko joku autaa!! Mitä ostan lahjaks mun 10 vuotiaalle kaverille!

    • Hunaja

      Hyvä lahjaidea löytyi Tallinnan Stockmannilta, aivan ihanan kaunis luomuhunajapurkki Nordic Honey.

    • Hunaja

      Löysin myös netistä tuon merkin www.nordichoney.com

    • Anonyymi

      Ite ainakin rakastan tehdä kavereille herkkuboxeja! Missä on kaikenlaisia heidän lempi herkkuja!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1459
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1358
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      41
      1283
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1228
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe