mitä vaatteita ...

rv 21.

mitä vaatteita kannattaa hankkia vauvalle ennen syntymää , äitiyspakkausta en ota. la heinä-elokuun vaihteessa. mitä kokoa ...

9

561

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7lapsen äiti

minä otin

• 10/4

Kannattaa ostaa bodyja ja potkuhousuja, kokoja 54-62. Pienintä kokoa max 5 vaatekertaa, ja isompia kokoja 7 vaatekertaa riittää oikeen hyvin. Ja lisäksi voi olla hyvä ostaa joku collegehaalari tai paita housut. Jos teillä on sisällä kovin viileää, kannattaa viimeksi mainittuja ostaa useita.

Sitten ulkoiluun lakki(kypärähuppu joku vähän paksumpi), tumput, töppöset, kevyttoppis. Varsinaista toppapukua ei välttämättä kannata ostaa vielä, jos et hyvin edullisesti saa alennuksesta. 68 cm menee ensi talvena jos ei vauvasi ole mallia jättiläinen. Mutta talviulkoiluvaatteet kerkeet ostaa syksylläkin, kun vauva on jo syntynyt ja tiedät minkä kokoinen hän on ja vähän suuntaa siitä, kuinka lujaa hän kasvaa.

Varmaan jotain jäi puuttumaan, mutta joku muu täydentäköön. Jossain päin nettissä on varmaan listoja siitä, mitä kaikkea kannattaa hankkia valmiiksi.

• bngfhsjhg

Kannattaa varmaan lukaista jostain netistä se äitiyspakkauksen sisältö ja hankkia samantyyppinen varasto vaatteita.

Odotan itse esikoista eli en osaa kovin tarkkaan neuvoa, mutta mieti päästä varpaisiin, mitä vauva tarvitsee; MYSSY, BODY, PAITA, TUMPUT, POTKUHOUSUT, PUOLIPOTKUHOUSUT, SUKAT, HAALARI...

Koko lienee 50 vastasyntyneellä, mutta kasvaa nopeasti...60-70 on ä-pakkauksen koko yleensä.

• 2.4.

miksi ihmeessä et ota pakkausta? (kunhan ihmettlen) rahallisesti se kannattaisi. kelan sivuilla on kuva jokaisesta vaatteesta mitä pakkaus sisältää. voit käydä sieltä lunttaamassa mitä tarvitaan. noi pienet haalarit maksaa ihan sikana! ja siinä on kaikki uutta. ei tarvi ravata kirppareilla. täs kun oon noita pienimpiä ostellu (mitä ei pakkaus sisällä), oon kauhistellu yksittäisten vaatteiden hintoja. pelkät potkuhousut, joita ei muuten lavallisia löydy juurikaan mistään, maksaa yli kympin kappale ihan markettitavarana... bodyt on vähä halvempia. mutta pari 50cm ja muutama 56cm joka sorttia on ollu pakko ostaa/tehdä, että pääsee alkuun.

• ostaa

50 cm vaatteita. Usein vauva on hieman päälle 50 cm jo syntyessään. 56 cm on hyvä.

Vuorellisia pukuja kesän kylmiin päiviin ja syksyksi saa edullisesti marketeista, saa valita omaa silmää miellyttävän, mielestäni 20-30 euroa puvusta ei ole paljon.

Samoin toppapukuja saa edullisestikin, ei tarvi olla Reimaa, kun vauva on vaunuissa tuulen suojassa.

H&M myy tuplapakkauksia kietaisubodeja ja puolipotkareita, ei ole kalliita.

• Taloudellista pikemminkin

Me ei aiota ottaa äitiyspakkausta. Olen hiljakseen ostellut kirpparilta vaatteita ja nyt kun tein inventaariota niin minulla on jo n.20bodya, 17haalaria, toppapuku, sukkia, paitoja, housuja, pipoja ja lapasia, makuupussi, kantoreppu... Enemmän kuin mitä pakkauksessa on ja ne ovat maksanett yhteensä n.30euroa. Ja eivät todellakaan ole huonokuntosia. Kaikki on ostettu kirpparilta tai huutonetistä. Laskin, että kun ostan vielä nuo tavarat mitä äp:ssa on ja mitä minulla ei ole vielä niin menee vielä n.20 euroa. Tuon 140 euroa aion säästää myöhemmäksi ja ostaa sillä sitten erikoisempia vaatteita lapsen syntymän jälkeen - käytettynä tietenkin :)
        Ei vaatteiden tarvitse olla uusia, varsinkin kun vauvat kasvaa niin nopeasti ulos niistä. Kirppareilta löytyy uskomattoman hyväkuntoisia vaatteita ja eipä ole meidän vauva puettu samanlaisiin rytkyihin kuin sadat muut vauvat.
        Siskoni otti tuon pakkauksen syksyllä ja valitteli että ovat huonolaatuisia, varsinkin nuo potkarit. En siis ymmärrä, miksi tuo pakkaus muka olisi niin älyttömän hyvä. Ainota syyt mitä keksin ovat se, että ei voi millään pukea vauvalleen käytettyjä vaatteita, kammoaa kirppareita tai ei kiinnosta shoppailu ollenkaan.

Kertokaa minulle mikä siinä on niin hyvää siinä pakkauksessa?

• kiva...
        Taloudellista pikemminkin kirjoitti:

Me ei aiota ottaa äitiyspakkausta. Olen hiljakseen ostellut kirpparilta vaatteita ja nyt kun tein inventaariota niin minulla on jo n.20bodya, 17haalaria, toppapuku, sukkia, paitoja, housuja, pipoja ja lapasia, makuupussi, kantoreppu... Enemmän kuin mitä pakkauksessa on ja ne ovat maksanett yhteensä n.30euroa. Ja eivät todellakaan ole huonokuntosia. Kaikki on ostettu kirpparilta tai huutonetistä. Laskin, että kun ostan vielä nuo tavarat mitä äp:ssa on ja mitä minulla ei ole vielä niin menee vielä n.20 euroa. Tuon 140 euroa aion säästää myöhemmäksi ja ostaa sillä sitten erikoisempia vaatteita lapsen syntymän jälkeen - käytettynä tietenkin :)
        Ei vaatteiden tarvitse olla uusia, varsinkin kun vauvat kasvaa niin nopeasti ulos niistä. Kirppareilta löytyy uskomattoman hyväkuntoisia vaatteita ja eipä ole meidän vauva puettu samanlaisiin rytkyihin kuin sadat muut vauvat.
        Siskoni otti tuon pakkauksen syksyllä ja valitteli että ovat huonolaatuisia, varsinkin nuo potkarit. En siis ymmärrä, miksi tuo pakkaus muka olisi niin älyttömän hyvä. Ainota syyt mitä keksin ovat se, että ei voi millään pukea vauvalleen käytettyjä vaatteita, kammoaa kirppareita tai ei kiinnosta shoppailu ollenkaan.

Kertokaa minulle mikä siinä on niin hyvää siinä pakkauksessa?

tietää miltä kirpparilta saa tuollaisen määrän tavaraa 30 eurolla. Yksi vaatekappale on siis maksanut reilusti alle euron ja myös kantoreput ym? En ole huuto.netissäkään tuollaisiin hintoihin törmännyt, ellei kyseessä ole ihan lumput. Itse juuri ostin huuto.netistä kantorepun 100 euron hintaan.

• pärjäät!

Sinulle on tulossa kesävauva, ja sisällä alussa tarkenee kietaisubodylla ja puolipotkareilla.

Ovat kaikkein helpoimmat pukea vastasyntyneelle, jolta tulee puklua, ja vaippaa joutuu vaihtamaan jatkuvasti.

Jos peset joka päivä pyykkiä, kuten itse tein, pärjäät 4-5 asulla . Koko 56 cm.

Ulos lähtiessä löysä gollegehuppari ja gollegehousut, bodyn päälle. koko 56, noita voi olla vaikka 2-3 asua. Pipoja pari, pieniä sukkia, tumput. Vauva on kuitenkin aina joko vaunuissa tai kaukalossa ulkona aluksi, joten peiton voi helposti laittaa päälle.

Kylmemmille sateisille säille voit ostaa vauvallesi vuorellisen ohuen puvun, mutta en usko että sen hankinnalla on kiirettä.

Isopmpia vaatteita voi hankkia sitten tarpeen mukaan. Noilla pääset alkuun. Ellet sitten asu tosi kaukana kaupoista, ja halua hankkia jotain etukäteen.

• samalla

viikolla.. Ensimmäiselle mulla oli ihan liikaa vaatteita ja tavaraa ja nyt aion olla viisaampi.
      Eli alkuun kannattaa hankkia 56 cm kokoisia vaatteita n.5 alusvaatekertaa/pvä. Kietaisubodyt ja puolipotkarit on siitä hyviä kun ne menee pidempään.
      60-70 cm mahtuu jo kauemmin ja niitä voi hankkia enemmän. Päällys- ja ulkovaatteita ei sen pienempiä kannata edes hankkia. Ulkovaatteiksi collegehaalareita ja pari ohutta hattua. Ohutvuorinen ulkoiluhaalari tai topattu collegehaalari ja kypärähattu alkusyksyksi.
      Muistathan että vauva tarvitsee alle 20 asteen lämmössä VAIN yhden ohuen vaatekerran enemmän kuin sinä! Pieni peitto sekä vaunuihin että sänkyyn (heinäkuussa riittää vielä lakana). Pari aluslakanaa, pussilakanaa ja kylpypyyhettä.
      Sideharsoja saa olla aika paljon. Niillä voi suojata sängyn pääpuolen, käyttää pyyhkeinä jne. ja niille on jälkikäyttöä siivouskomerossa.
      Jos haluat vauvallesi jotain uutta, Ellokselta löytyy mun mielestä parhaat vauvanvaatteet, just niitä perusvaatteita mistä mä ainakin tykkään.
      Enkä ota itsekään äitiyspakkausta jossei ehdi vaihtua, on sen verran surkeat värit siinä mikä nyt on jaossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5285
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      51
      1790
    3. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      136
      1707
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1619
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1355
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1240
    7. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      26
      1219
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1077
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1028
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      877
    Aihe