lasten vanhusten taloja ,missä olisi rinnakkain lastentarha ja esim .yksinäisiä,vielä "hyväkuntoisia" vanhuksia,jotka saisivat toisistaan iloa ja se kasvattaisi jo lapsia kunnioittamaan vanhuksia ,mikä meillä Suomessa on täysin romuttunut kun vertaa muihin sivistyskulttuureihin!!
Miksi ei rakenneta
6
475
Vastaukset
- Mummipamummi
Hyvä ajatus - teoriassa -
mutta kaikki vanhukset - eivät edes ne hyväkuntoiset kestä aina lasten metelöintiä vaikka se kuuluu elämään yhtä hyvin kuin rollaattorin kolina..
Mutta asiahan on niin, että vanhuksia ei arvosteta Suomessa.
Olisi jo aika vanhusten nousta barrikaadeille.
Emme aina ole viisaampia kuin nuoret, mutta emme myöskään tyhmempia.
Elämänviisautta on kertynyt.
Suru tulee kun näkee, miten nykyajan lapsia kohdellaan;
riepotetaan aamupimeässä " tarhaan" kotiin illansuussa ja hyvässä lykyssä vielä fiiniin harrastukseen sen jälkeen - eli koska näillä lapsilla on aikaa olla vain - lapsia??
Aina ei tarvitse tehdä mitään fiiniä, ei tarvitse käydä sen seitsemässä harrastuksessa jonne kyyditään lujaa vauhtia tarhapäivän jälkeen.
Ajatelkaa leppoisaa, rauhallisa iltaa kotona vaihtoehtona.
Lapsi voi tehdä mitä haluaa, piirtää, askarrella tai - vain olla -.
Lapsuus on niin lyhyt, niin lyhyt ja lyhyemmäksi sen tekevät koko ajan kohkaavat vanhemmat.- mieltä kanssasi
Olen täällä aikaisemmin tuosta samasta aiheesta, nimittäin lasten harrastuksista ja yleensä siitä, miten lapsia aivan vauvasta asti retuutetaan paikasta toiseen.
Miksiköhän nyky vanhemmat eivät arvosta lainkaan juuri niitä koti-iltoja yhdessä perheen kanssa, puhuvat ettei ole aikaa, ei tietyst olekaan, kun aamusta ilta myöhään riennetään kilpaa naapurien ja muiden ystävä perheiden kanssa, etteivät vaan toiset ehdi käymään itse ja viemään lapsiaan kaikkeen mahdolliseen, mitä vaan keksivät, enempää kuin itse... - tuunari_mikko
mieltä kanssasi kirjoitti:
Olen täällä aikaisemmin tuosta samasta aiheesta, nimittäin lasten harrastuksista ja yleensä siitä, miten lapsia aivan vauvasta asti retuutetaan paikasta toiseen.
Miksiköhän nyky vanhemmat eivät arvosta lainkaan juuri niitä koti-iltoja yhdessä perheen kanssa, puhuvat ettei ole aikaa, ei tietyst olekaan, kun aamusta ilta myöhään riennetään kilpaa naapurien ja muiden ystävä perheiden kanssa, etteivät vaan toiset ehdi käymään itse ja viemään lapsiaan kaikkeen mahdolliseen, mitä vaan keksivät, enempää kuin itse...Kiireettömät, ihanat, helpot leikit kunniaan.
Leikkiä voi vaikkapa jopa ihan omalla pihalla, vaikka kukaan ei mainosta sitä telkkarissa hintaan 0.99eur ;) - että sellaiset
vanhukset jotka haluavat asua tuollaisessa yhdistetyssä muodossa,ei väkisin.Ja monilla lapsilla ei ole isovanhempia ollenkaan tai lähellä.
- harvassa
ne seniorikansalaiset, jotka haluavat asua lastentarhan yhteydessä.
Useimmat haluavat asua omassa kodissaan ja harrastaa omia asioitaan. Niitä taas, jotka ovat niin huonokuntoisia, etteivät tule toimeen omassa kohdissaan, ei pidä kiduttaa kakaroitten riehumisella.
Parempi vaan, että vanhemmat ottavat ilon irti omista lapsistaan, ja ikäihmiset saavat nähdä eduskuntoon laitettuja ja kunnolla käyttäytymään ohjeistettuja lapsukaisia silloin kuin heille sopii.
Lapset oppisivat kunnioittamaan vanhuksia, kun heille tehtäisiin selväksi, että vanhusten aikana ei riehuta eikä kiukutella. Luulisi olevan itsestään selvää, että niin on.- vielä edes
seniori ikäinen, mutta en missään tapauksessa haluaisi asua päiväkodin napurissa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1225115Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303658No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
- 411560
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241504- 231391
- 141292
- 271198
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221117