ELISAN PASKA MOKKULA

vittuuntunut**998

Osaisko joku neuvoo mitä mun pitäs tehä, ku mun elisan mokkula lataa helvetin kauan kaikkee ja välillä heittää mut koko ajan ulos netistä..rajoitettu yhteys tai jotain se ilmottaa..=/ oon tosi kyrsiintyny tähän juttuu ku haluisin mun netin toimivan moitteettomasti. Mulla on uus läppäri ja vista-ohjelmisto siinä tietty..onko kellään samoja ongelmia ja mikä avuksi? kenties liittymän vaihto vai mikä?

10

1858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onko se

      se ns. nettitikkumallinen (mm. Option Icon ja Huawei E169 ym. uudemmat) vai se joka roikkuu lyhyen piuhan päässä (Huawei E220)?

      Itelläni Huawei E220 on toiminut todella hyvin, sen sijaan noista nettitikku-tyyppisistä mokkuloista ei ole kokemuksia.

    • Elisa myös

      Mulla on myös Elisan kytkykauppa kone mobiililaajakaista. Heti alkuunkaan se ei lähtenyt toimimaan millään opilla. Vein Elisan omaan huoltoon, ei takuuna korjattu: "oma vikanne" ja seitsemänkymppii. No hidas on ja jonkin verran toimii uutisten lukukoneena, mutta heittää parin tunnin istunnolla noin kymmenen kertaa ulos: "ei voi näyttää sivustoa" ja kone täytyy ladata uudelleen. No, otin akun irti, kotonahan käytän verkkovirtaa. Toimii paljon paremmin, kun akku on irtí. Tutut sanovat, etteivät koskaan irroita akkua. Kuinka on, pitääkö akku tosiaan ottaa koneesta kotikäytössä? Vastatkaa ihmeessä tietämättömälle. Kiitos! P.S. Varokaa kytkykauppaa, vuosien riesa.

      • ei Ankasta

        Mä olen ite irrottanut tuosta Asuksesta akun, syystä että todellakin kotioloissa kannattaa irrottaa se koska jos käytät akkua koko ajan tai lataat sitä yhtä mittaa niin se menee nopeammin paskaksi eli vaarana on mm. akun ylilataus jos pitää koko ajan akku kiinni ja laturin perässä ja toisaalta jos pitää laturia irti niin se purkaa-lataa-purkaa-lataa jne koko ajan niin tottahan se menee nopeammin eläkkeelle. Akkua käytän VAIN jos todella tarviin. Sitäpaitsi eihän tuossa Asuksessa edes ole kovin hääppöinen akku, uudemmissa Asuksissa on parempi akku.


      • ei Ankasta kirjoitti:

        Mä olen ite irrottanut tuosta Asuksesta akun, syystä että todellakin kotioloissa kannattaa irrottaa se koska jos käytät akkua koko ajan tai lataat sitä yhtä mittaa niin se menee nopeammin paskaksi eli vaarana on mm. akun ylilataus jos pitää koko ajan akku kiinni ja laturin perässä ja toisaalta jos pitää laturia irti niin se purkaa-lataa-purkaa-lataa jne koko ajan niin tottahan se menee nopeammin eläkkeelle. Akkua käytän VAIN jos todella tarviin. Sitäpaitsi eihän tuossa Asuksessa edes ole kovin hääppöinen akku, uudemmissa Asuksissa on parempi akku.

        uudenaikaiset koneet suinkaan koko ajan akkua lataa, vaan sen annetaan vapaasti ensin purkautua muutama prosentti mihin menee kyllä aikaa.

        Tietysti jos on niin perseelleen suunniteltu kone että se lataa heti kun prosentin puolikkaankin on varaustaso laskenut, silloin varmaan kannattaa irrotella akkua.


      • Taas häirikkö!
        ei Ankasta kirjoitti:

        Mä olen ite irrottanut tuosta Asuksesta akun, syystä että todellakin kotioloissa kannattaa irrottaa se koska jos käytät akkua koko ajan tai lataat sitä yhtä mittaa niin se menee nopeammin paskaksi eli vaarana on mm. akun ylilataus jos pitää koko ajan akku kiinni ja laturin perässä ja toisaalta jos pitää laturia irti niin se purkaa-lataa-purkaa-lataa jne koko ajan niin tottahan se menee nopeammin eläkkeelle. Akkua käytän VAIN jos todella tarviin. Sitäpaitsi eihän tuossa Asuksessa edes ole kovin hääppöinen akku, uudemmissa Asuksissa on parempi akku.

        Kiitos tiedoista, mitkä akkua koskivat! Mun akussa ei irroittamisen jälkeen (läppäristä) ole mitään erillistä laturia tai pistokepaikkaakaan. Olenkohan jäänyt jotakin paitsi. Heitti taas juuri äsken ulos verkosta. Samaan aikaan, kun tähän ketjuun ilmaantui joku repe ruutikallio.


      • ei Ankasta
        Taas häirikkö! kirjoitti:

        Kiitos tiedoista, mitkä akkua koskivat! Mun akussa ei irroittamisen jälkeen (läppäristä) ole mitään erillistä laturia tai pistokepaikkaakaan. Olenkohan jäänyt jotakin paitsi. Heitti taas juuri äsken ulos verkosta. Samaan aikaan, kun tähän ketjuun ilmaantui joku repe ruutikallio.

        Siis miten niin ei ole laturia???? Tottahan jokaisessa läppärissä laturi pitää olla...miten sitä muuten voi ladata??? Tiedän että joissain muinaisissa läppärimalleissa ei ole erillislaturia, mm. Compaq Armada 1700 jossa laturi on koneeseen sisäänpultattu ja mukana tuli vain pelkkä apilajohto (eli sellainen kolmisakarainen verkkojohto mikä läppärin latureissa yleensäkin on).

        Ja siis mitäs tarkoitat ettei akussa ole pistokepaikkaa tai laturia? Eihän sen akussa kuulu ollakaan vaan itse läppärissä on se laturiliitin...eli käsitit siis asian ihan väärin!

        PS. Ketä muuten tarkoitat tuolla häiriköllä?? Et minua toivottavasti ainakaan, vaikka nikkini on huumorilla niin itse teksti on ihan vakavissaan kirjoitettu!


      • ei Ankasta
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        uudenaikaiset koneet suinkaan koko ajan akkua lataa, vaan sen annetaan vapaasti ensin purkautua muutama prosentti mihin menee kyllä aikaa.

        Tietysti jos on niin perseelleen suunniteltu kone että se lataa heti kun prosentin puolikkaankin on varaustaso laskenut, silloin varmaan kannattaa irrotella akkua.

        minä ainakin irrotan akun koneesta koska on olemassa laitteita joiden akku menee paskaksi jos akku on kiinni koneessa ja konetta pitää laturin perässä koko ajan. En tunne kauhean tarkkaan akkuteknologiaa mutta esim. kännyköissähän tuo on jo käyttöohjeissakin kielletty, syystä että akku menee tosiaan pilalle jos laturi on kiinni koko ajan.

        Toisaalta jatkuva lataus-purku-lataus-purku-lataus-purku kuluttaa akkua ja voin sanoa kokemuksesta että läppärin akut ei ole mitään halpoja.


      • Akkujuttu
        ei Ankasta kirjoitti:

        Siis miten niin ei ole laturia???? Tottahan jokaisessa läppärissä laturi pitää olla...miten sitä muuten voi ladata??? Tiedän että joissain muinaisissa läppärimalleissa ei ole erillislaturia, mm. Compaq Armada 1700 jossa laturi on koneeseen sisäänpultattu ja mukana tuli vain pelkkä apilajohto (eli sellainen kolmisakarainen verkkojohto mikä läppärin latureissa yleensäkin on).

        Ja siis mitäs tarkoitat ettei akussa ole pistokepaikkaa tai laturia? Eihän sen akussa kuulu ollakaan vaan itse läppärissä on se laturiliitin...eli käsitit siis asian ihan väärin!

        PS. Ketä muuten tarkoitat tuolla häiriköllä?? Et minua toivottavasti ainakaan, vaikka nikkini on huumorilla niin itse teksti on ihan vakavissaan kirjoitettu!

        Ei,ei, en tarkoittanut syyttää, vaan kiittää. Ruudulleni ilmaantui käsittämätöntä sökellystä ja verkko pimahti vaihteeksi jostakin syystä. - Siis tarkennus oli tarpeen, sillä koneet on niin erilaisia. Luulin jopa, että akussa pitäisi olla jotain johdon paikkoja. Sorry! Ajatelkaa nyt, kun kotona pitäisi tätä tietotekniikkaa pystyä käyttämään joka iikan ja kun ei edes tunne termejä, kun ongelmia tulee ja kone pursuaa: tee sitä ja tutki tätä. Anna niitä lukuja ja yhteystietoja....???? Joskus on vaikeeta eikä operaattoriin saa yhteyttä ikinä eikä ne sitten osaa edes neuvoa, jos yhteyden parin päivän yrittämisen jälkeen saakin. Neuvo on viedä toosa Elisan huoltoon, kun ensin tilaat sinne ajan. Kone on käytöstä pois aika pitkän ajan.


    • Rahikainen vielä

      Mulla oli ongelmaa kanssa tuosta ilmoituksesta, missä huudetaan, että, on niin ja niin ja raja saavutettu-jotain. Elisasta sanottiin, että se ei mukas mitään, se tarkoittaa, ettei toimisi, jos koneen veisi ulkomaille tai jotain. Mysteerioksi se kuitenkin jäi minulle. Varsin, jos yrittää videoita katsella, se ilmoitus tulee. Kaiken kaikkiaan esim. uutisvideot ei pyöri lainkaan, ääni joskus kuuluu, mutta kuva seisoo. Tekee mieli yhtyä mielipiteeseesi minkä otsikossasi lausut.

    • nomen

      Olisiko vika Vistassa? Se mokoma temppuilee usein mokkuloiden kanssa.

      Omani tuli kuntoon, kun asiantunteva ATK-huolto hoiti mokkulan asennuksen ja asetukset kohdilleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe