tenox 40mg yöksi
abilify 30mg aamulla
absenor 900mg aamu ja ilta (yhteensä)
seroguel aamu 25mg ja päivä 25mg
seroguel ilta 300mg
tarvittaessa temesta ja seroguel (pienimmät)
menee n.yksi tarvittava päivässä
propral jännitysoireisiin 20mg 1-2kertaa päivässä.
tässä siis lääkitys ja oon lomilla sairaalasta...kova masennus ja apatia...en enää jaksa tehä mitään...oon kun zombi ja paino vaan nousee koko ajan jne....masentaa ja ahdistaa...lääkäri ei kuuntele vaikka käsken vaihtaa lääkkeitä..sanoo vaan et tulee pian mania jos vaihtaa?????? muita tuskasia???
miks kaikki on niin vaikeeta ja oon pakkohoidossa ollu jo 3kk ja joskus lomilla vaan...huoh...tuskasta helvettiä ja oikeesti ajattelen itsetuhosia mut en uskalla sanoa lekurille kun en pääsis pian lomille...mitä teen auttakaa joku kiltti ja viisas?!?
t.ujo tyttö 1986
diagnoosi bibo ja paniikkihäiriö ja nyt sain uuden eli skitso-affektiivinen...huoh....mitähän vielä????
Onko kova lääkitys.....
16
2076
Vastaukset
- yks vuodelta-65
Mä oon tosi masentunu kans enkä pysty meneen ees lääkärille kun mun itsetunto on aivan paskana ja se suitenkin tuijottaa silmiin siellä.Töissä oon jotenkin viellä notkunu ja sit juon kaikki rahat,muijja ja lapset heitti mut pellolle,sit mulla on kaikki vitun sokeri verenpaine kolestroli taudit.En tiiä saatana,mut ajattelen lähtöä pois mutta oon niin nössö etten saa sitäkään tehdyksi.Jaksamisia sulle ja kai meidänkin elämällä on jokin tarkoitus vaikka ei tunnu sille ainakaan nyt.
- Skarppa
Olen itse sarastunut tätä sairautta n. 8v. olen menettenyt rahalliseti kaiken täs nuoruus vuosina mitä olen vuosien aikana tienannut. Mul asiassa tosi paljon kokemusta ja voin vaihtaa siitä ajatuksia. Lääkitys TOSI iso kun kaikkea joutunut syömään. Mut kaikkia haluan varoittaa bentsoja kun ne ovat aivan täysiä paskoja riipputtavia aiheuttavia lääkkeitä. Mut ihmees kirjoita jos apuja haluat. Itsekkin joskus junan alla seissyt.
- 666666
sääliksi kyllä käy ku lukee ton tekstin :/ itelläkin on vaikeeta, huomattavasti lievemmät myrkyt ku sulla ja oon saikulla, kuitenki ihan täysin vapaa eikä mitään rajoituksia (kieltoja esim ajokorttiin tai aseenkantolupiin tai mihinkään)
hyviä ystäviäkin on mutta silti tässä maailmassa on ihan yksinään... itsetuhosia ajatuksia on päivittäin mutta en mä sitä ikinä kuitenkaan tee. - allycat
käytössä
lamictal- päiväannostus 150mg
orfiril long- päiväannostus 1500mg
seroquel- päiväannostus 600mg
temesta- päiväannostus 3mg
Todella kova lääkitys sulla...
Itse kärsin myös biposta ja paniikkihäiriöstä, ja sairaalahoidossa olen ollut 3 kertaa edellisen kahden vuoden aikana.
Kerro lääkärille avoimesti kaikesta mitä tunnet, muuten hän ei osaa määrätä oikeaa lääkitystä sinulle. Saatat polttaa lomasi itsetuhoisuuden takia, mutta enemmän vahinkoa teet itsellesi sillä, ettet kerro avoimesti tilanteestasi ja tunteistasi.
Itselläni oikean lääkityksen löytömiseen meni yli kolme vuotta, sillä se ei oikestaan löydy muuta kuin kokeilemalla, sillä vaikka me molemmat sairastamme samoja sairauksia, niin ne ilmenevät meillä erilailla, vaikka yhteisiä piirteitä onkin. Minä esim. en voi syödä masennuslääkkeitä ollenkaan depression aikana. Jos syön, ne heittää manian päälle.
Minulla lääkitys kohdallaan, elän täysin normaalia elämää, toukokuussa menen naimisiin ja lapsi on tekeillä. Se on mahdollista sinullekin.
Tsemppiä sulle ja koita jaksaa!! Sä et ole ainoa, joka kamppailee päivittäin. Meitä on yllättävän paljon... ..- näin toimitaan
Lääkityksen saaminen hyvälle tasolle vie yleensä paljon aikaa.Sitä ei saa kuten sanoit kuin kokeilemalla.Ja kaikki ollaan yksilöitä joku sopii toiselle joku taas ei.Välillä tuntee kyllä itsensä koekaniiniksi mut näin se vaan on.
- tukkatakana
Voi lapsi kulta ,meinataanko sinut tappaa tuolla läämkityksellä.Jätä lääkkeet ja lähde ulos ylöäs ja lenkille.Onko sinulla äitiä esimerkiksi joka auttaisi.olet nuori ja elämäso on edessä päin , älä jää lääkäreitten armoille , vaan yritä päästä eroon lääkkeistä.Niinkuin sanoit että kasvosi ovat paisuneet, olet lihonut ymmm...sellaiseksi jäät jos ei nyt jotakin muuta apua tule.Mikä oli sitten se syy miksi olet joutunut tällaiseen lääkekierteeseen???Tämä lääkitys on kyllä niin raju että' riittä kyllä kokopäiväiseksi ruuaksi et edes tarvitse leipääkään !!!!!Omassa tuttavapiirissä on myös samanlaista vaivaa , tiedän mistä nyt puhutaan.kaveri soitti tänäaamuna että tappaa itsensä,,,,onneksi ehdin apuun ja nyt on kaikki keskustelun asteella.vastaa mun viestiin niin haluan keskustella kanssasi.Lähde nyt ulos ulkoilemaan siellä on hieno ilma ja saat raitista ilmaa se tekee hyvää sinulle,jooko.Terveisin eija
- allycat
raukka parka tiedä tästä sairaudesta hevon vitun paskaakaan ku kehotat toista lääkityksen jättämään. Kannattais vähän tutkia asioita ensin ennenkuin latelet paskaa omasta päästä.
Terveisin: Itse sairas, lääkkeillä normaalia elämää viettävä. - ja typeräkin vielä
Onks tää joku provo vai mikä?
Vai mikä ihmeen kirjoitus?
Että lenkkejä ihan tarjoillaan ja ärsyttävää toi "lapsi kulta"-juttu.
Äiti ja äiti.
Monen sairastuneen takana voi olla hyvinkin tressaava lapsuus joka aiheuttaa tämän sairauden puhkeamisen.
Sinä et tiedä mistään mitään ja säälin sitä joka kääntyy puoleesi hädän hetkellä. - täysin tietämätön
Jos olis niin helppoa et lähtis vaan ulos ja sillä paranis.Huh kyllä on parempi kun et osallistu tähän lääkitys ja paranemis keskusteluun.Olet tietämätön.Mene vaikka maratonille itse.
- ...............
Itselleni on kokeiltu vaikka mitä ja välillä monta lääkkeitä samaan aikaan, nyt on vihdoinkin hyvä lääkitys jota ei tarvitse edes paljon syödä, Lito 3nappia illalla ja tarvittaessa Ataraxia iltaisin (ja päivällä tarvittaessa ahdistukseen).
Olo pysyny mukavan tasaisena, jos surettaa tietää et on surullinen syystä, ja kun oon iloinen tiedän et se on normaalia iloa eikä tarvi pelätä et koht leijuu taas jossain pilvissä=)
Mulla kesti joku 5vuotta löytää tämä sopiva lääkitys, onneks lekuri vihdoin ja viimein uskoi ettei ne muut napit auttanu mitään vaikka niitä söi tuhottomia määriä.
Tsemppiä sulle ja toivottavasti se sun lekuris löytää järkensä=) - Oinaski
Kyllä sulla on ihan tuhti lääkitys.Ovat varmastikin katsoneet aiheelliseksi,kun olet vielä sairaalahoidossa.Kerro lääkärille ja muulle henkilökunnalle masennuksestasi ja itsetuhoajatuksistasi.Joudutko turvautumaan lisäksi tarvittaviin?Kyllä nuo lääkkeet turvottaa ja lihottaa,mutta kannattaa niitä syödä pahimman yli.Itse söin Deprakine(=Absenor) 1200mg/vrk ja Seroquel 400mg/vrk ja lihoin.Sitten kun ne voitiin vaihtaa toisiin,eli kun kunto salli,niin paino putosi melkein itsestään.Älä ole näistä lääkkeistä huolissasi,kyllä ajan mittaan se oikea lääkitys löytyy kun olet siviilikunnossa.Tsemppiä sulle kevääseen.
- sellaista, että
mihin lääkkeeseen sulla vaihdettiin se lihottava deprakine? Mä syön sitä 1500mg/päivä, enkä tunnu saavan painoani putoamaan vaikka kuinka yritän. Lisänä menee zyprexa.
sellaista, että kirjoitti:
mihin lääkkeeseen sulla vaihdettiin se lihottava deprakine? Mä syön sitä 1500mg/päivä, enkä tunnu saavan painoani putoamaan vaikka kuinka yritän. Lisänä menee zyprexa.
Voiko olla niin, että sinua lihottaakin Zyprexa eikä Deprakine. Itse olen syönyt molempia sen kummemmin lihomatta, mutta olen nähnyt sisarestani, että Zyprexa voi lihottaa tosi pahasti.
- Oinaski
sellaista, että kirjoitti:
Itse asiassa Deprakine asteittain lopetettiin.Silloin lähti muistaakseni n.5kg pääasiassa nesteenä.Seroquel vaihdettiin Zeldoxiin ja sitten lähti n.10kg.Painon pudotus perustui pitkälti syömähimon loppumiseen.Nämä ovat minun kokemukseni ja eivät välttämättä ole samaa kaikille kys. lääkkeiden käyttäjille.
- Pieni pyöreä
Eikö se väsytä sinua illalla? Itse nukun 100 mg annoksella yön kuin tukki. Arvelin vaan, että tuo Tenox saattaa olla turha, ei kannata hankkia bentsotoleranssia. Eivätkö Absenor ja Abilify ole molemmat mielialaa tasaavia, joten toinen niistä riittäisi?
- lazy65
mulla melkein sama lääkitys vielä kipulääkket pääle, on itekkin ihmetelly lääkkeiden määrää, mut ku ei voi lopettaa ihan tosta vaan,, jos vaan on jotain iformatiota asiasta olis kiva tietää..sinuna keskustelisin lääkärin kanssa ja kattois olisko jotain ns" turhaa rinnakkaislääkettä.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2434629Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763065- 472473
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 281753
- 801456
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894