Kontaktin kovuus?

thaiboksaaja

Moi!

Miten kovalla kontaktilla teidän harjoitusissa otetaan sparria, lyöttekö ja potkitteko noin 50% teholla, vai hiljemmin vaiko melkein täysillä?

Itse pidän kevyttä kontaktia parhaana, mutta olenkin vain kuntourheilija. Kilpailijoilla voi olla toiset tavat ja menetelmät, mutta mielelläni kuulisin kokemuksia ja mielipiteitä tästä asiasta.

10

2069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ralphie

      Se vähän riippuu. Jos kaveri on vanha tekijä, niin sitten voi tykitellä vähän kovempaa. Jos sparrailen aloittelijan kanssa niin sitten vähän hiljempaa. Tietty jos mokkeri vetelee liian kovaa niin sitten rauhoitetaan se parilla kovemmalla hyökillä.

    • siis ihan täpöllä

      Ainakin aloittelijoista pitää hakata turhat luulot pois heti paikalla.

    • p3te

      Kyllä valmentajia ja kisailijoita (eli oman tasosia) täyttä vaan, kyllä sen kestää... Normaali harrastelijoita ja kuntoilijoita vastaan sitten kevyemmin. Vituttaa vaan ku reeneis 30 % naisia niin joskus sitä aina joutuu sparraan ja eihän nyt 30 cm lyhempää neitiä viiti edes tönästä...

      • treason

        Mä olen tosta likkojen kaa sparraamisesta samaa mieltä, ei niitä vaan viitti lyödä.. Mut helvetti kun joutuu hyvää vastaan sparraamaan ja ne lyö muuten kovaa :) Kehittyypähän suojaus siinä samalla.. Likat siis sparratkoon keskenään niin ihanii kuin ovatkiin.


      • jeejee jorma
        treason kirjoitti:

        Mä olen tosta likkojen kaa sparraamisesta samaa mieltä, ei niitä vaan viitti lyödä.. Mut helvetti kun joutuu hyvää vastaan sparraamaan ja ne lyö muuten kovaa :) Kehittyypähän suojaus siinä samalla.. Likat siis sparratkoon keskenään niin ihanii kuin ovatkiin.

        Likkojen kanssa on ihan hyvä sparrata, koska silloin voi enemmän keskittyä tekniikkaan.. Harmillisen monella kundilla tekniikka on ihan hanusrista kun keskittyvät liikaa siihen voimaan.. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että thainyrkkeilyssä tekniikka on PALJON tärkeämpi kuin voima.. Ilman tekniikkaa voimalla ei tee yhtään mitään muuta kuin satuttaa itseään..
        Hyvin monesti pienikokoinen thaikku on vienyt pisteet kotiin otellessaan esim. eurooppalaista vastaan.. Kun katsoo niitä otteluita, ymmärtää miksi.. Thaikkulaisten ottelu tekniikka on rauhallisuus... Ei hyökkää turhia vaan keskittyy seuraamaan tilannetta ja kun paikka on auki.. *PAM*!


      • jhjjhjhhkjh
        jeejee jorma kirjoitti:

        Likkojen kanssa on ihan hyvä sparrata, koska silloin voi enemmän keskittyä tekniikkaan.. Harmillisen monella kundilla tekniikka on ihan hanusrista kun keskittyvät liikaa siihen voimaan.. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että thainyrkkeilyssä tekniikka on PALJON tärkeämpi kuin voima.. Ilman tekniikkaa voimalla ei tee yhtään mitään muuta kuin satuttaa itseään..
        Hyvin monesti pienikokoinen thaikku on vienyt pisteet kotiin otellessaan esim. eurooppalaista vastaan.. Kun katsoo niitä otteluita, ymmärtää miksi.. Thaikkulaisten ottelu tekniikka on rauhallisuus... Ei hyökkää turhia vaan keskittyy seuraamaan tilannetta ja kun paikka on auki.. *PAM*!

        Naisena oon sitä mieltä, että miesten kanssa on hyvä sparrata, kun siinä on enemmän haastetta, ja miesten kanssa oppii suojausta paremmin. Harmillista sinänsä, että miehet eivät välttämättä tunne saavansa tällaisista treeneistä mitään. Toisaalta, miehet on yleensä hitaampia, ja niitä voi "kouluttaa" yllätysmomenteilla, jossa voimalla ei oo merkitystä :-)

        Miehissä on kolme kategoriaa:
        1. yli-herrasmiehet -> ne, jotka varoo naisen kanssa sparrausta niin paljon, että homma menee pehmoiluksi
        2. reilut kaverit -> nämä varovat sopivasti, ja näiden kanssa oppii parhaiten.
        3. siat -> mottona "täysillä päin näköä, ihan sama mikä sukupuoli" ja näiden pitää _aina_ todistaa olevansa Jumalasta seuraava. Ambulanssille voi olla tarvetta.


      • Uuuuvviii
        jhjjhjhhkjh kirjoitti:

        Naisena oon sitä mieltä, että miesten kanssa on hyvä sparrata, kun siinä on enemmän haastetta, ja miesten kanssa oppii suojausta paremmin. Harmillista sinänsä, että miehet eivät välttämättä tunne saavansa tällaisista treeneistä mitään. Toisaalta, miehet on yleensä hitaampia, ja niitä voi "kouluttaa" yllätysmomenteilla, jossa voimalla ei oo merkitystä :-)

        Miehissä on kolme kategoriaa:
        1. yli-herrasmiehet -> ne, jotka varoo naisen kanssa sparrausta niin paljon, että homma menee pehmoiluksi
        2. reilut kaverit -> nämä varovat sopivasti, ja näiden kanssa oppii parhaiten.
        3. siat -> mottona "täysillä päin näköä, ihan sama mikä sukupuoli" ja näiden pitää _aina_ todistaa olevansa Jumalasta seuraava. Ambulanssille voi olla tarvetta.

        Miehet ovat yleensä nopeampia kuin naiset. Miehet voivat vaikuttaa hitailta naisten kanssa sparratessa, jos mies joutuu kontrolloimaan kontaktin kovuutta paljon.


      • gtr7u6t
        Uuuuvviii kirjoitti:

        Miehet ovat yleensä nopeampia kuin naiset. Miehet voivat vaikuttaa hitailta naisten kanssa sparratessa, jos mies joutuu kontrolloimaan kontaktin kovuutta paljon.

        Et sitten nähnyt mitään ironista vastata kahdeksan vuotta jälkikäteen?


    • hyväniin

      Aina täysillä, muu on turhaa.
      Välineillä ja oheis hapotuksilla tehdään sparrit tasapuolisiksi ja niin että ei loukkaannuta.
      Pehmeät hanskat, lihas treeniä välissä, lyöntejä vatsaan kokeneemmalle erä tauolla.

    • polvellanaamaan

      Itellä se menee niin, että jos minua ensin joku lyö tai potkaisee kovaa, niin pakko on kuitata heti takaisin. Joskus siitä tulee semmoinen tappelu, että ei meinaa erätaukoakaan malttaa pitää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe