Elikkä. Olen juuri jäänyt yksinhuoltajaksi ja olen aika poikki. Pahinta on se, että ei tiedä onko lapsella ja mitä!
Olen jo pari vuotta ihmetellyt pojan(nyt 5-v) vilkasta käytöstä, mutta kaikki vaan hokevat, että ei siinä ole mitään jne. No neuvolassa sitten huomattiin jotain käden ja silmän yhteistyössä. Ei kai poika oikeen osaanut piirtää ikäisellään tavalla. Sitten terapeutille ja sieltä arvio, että ei todennäköisesti mitään, koska pojalla oli vain se alue heikko ja testeihinkin hän kuulemma keskittyi liian hyvin, että olis adhd.
Poika on suloinen ja killtti muuten, mutta kauppakäynnit hän ryntäilee ja ottaa aina juoksuaskeleita. Ihan kuin ei uskoisi mitään. Menee joka kerta kaikkein vaikeimmista lumikinoksista ja monesti saa suuttua ennenkun uskoo mitä sanotaan. Toisaalta ei tee mitään älyttömän tuhmaa, eikä ole agressiivinen. Mua huolettaa, että mikä voisi olla onko muilla vastaavia kokemuksia?
Nyt meillä on vielä aika toukokulla sinne toimintaterapiaan, mutta mikähän vois olla?
neuvoja kipeesti
4
640
Vastaukset
- ap-kaipaava..
Unohdin mainita, että nyt on ilmestynyt ihmeellistä valittamista, että suihku närästää, siis sellanen hierova suihku, joka on mummolassa, niin ei voi sietää sitä ja kuuma ruoka saa hänet ärtymään ja joitain täntapaisia tuntemusjuttuja on tullut jotka askarruttavat. Mulle yleensä uhittelee ja kiukuttelee, mutta hoidossa aina positiivista palautetta kuinka kiltti.
Ja nää uhittelujutut on hänen kohdallaan olleet syklittäisiä jo niin pienestä, kun muistan, mutta toisia lapsia kohtaan aina vähän liiankin kiltti. - rauhassa
sitä toimintaterapiaa äläkä tee kärpäsestä härkästä. Yritä keskittyä itsesi jaksamiseen eron jälkeen niin jaksat pojankin kanssa. Voimia!
- kuulostaa tosi tutulta
Mun pojalla nyt 10v. huomattiin noin 5 vuotiaana samanlaisia ongelmia. Adhd oli epäily mutta sitten toimintaterapiassa tuli esiin että se oli aisti-integraatio joka ei ollut vielä kypsynyt sekä tarkkaavaisuushäiriö. Jos aisteissa on häiriötä lapsi saattaa vaikka käden kosketusta määrätyissä tilanteissa välttää ja kuin liukua kosketuksesta pois. Myös kuuman ja kylmän aistiminen saattaa tuottaa ongelmaa. Kannattaa käyttää toimintaterapiassa koska siellä ongelmat kartoitetaan ja niihin saa tosi hyvin apua.
- ajallaan
vaan ehdottomasti, nauti lapsestasi sellaisena kuin hän on ja rakenna teidän välistä suhdetta. Kokemuksesta voin sanoa, että toimintaterapia on todella hyvä keino ja sieltä saat arvokkaita neuvoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303871Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131513Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2401432Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1711165Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ79977Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht251958- 62939
Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34933Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲104923Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56764