neuvoja kipeesti

kaipaava.

Elikkä. Olen juuri jäänyt yksinhuoltajaksi ja olen aika poikki. Pahinta on se, että ei tiedä onko lapsella ja mitä!
Olen jo pari vuotta ihmetellyt pojan(nyt 5-v) vilkasta käytöstä, mutta kaikki vaan hokevat, että ei siinä ole mitään jne. No neuvolassa sitten huomattiin jotain käden ja silmän yhteistyössä. Ei kai poika oikeen osaanut piirtää ikäisellään tavalla. Sitten terapeutille ja sieltä arvio, että ei todennäköisesti mitään, koska pojalla oli vain se alue heikko ja testeihinkin hän kuulemma keskittyi liian hyvin, että olis adhd.
Poika on suloinen ja killtti muuten, mutta kauppakäynnit hän ryntäilee ja ottaa aina juoksuaskeleita. Ihan kuin ei uskoisi mitään. Menee joka kerta kaikkein vaikeimmista lumikinoksista ja monesti saa suuttua ennenkun uskoo mitä sanotaan. Toisaalta ei tee mitään älyttömän tuhmaa, eikä ole agressiivinen. Mua huolettaa, että mikä voisi olla onko muilla vastaavia kokemuksia?
Nyt meillä on vielä aika toukokulla sinne toimintaterapiaan, mutta mikähän vois olla?

4

627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap-kaipaava..

      Unohdin mainita, että nyt on ilmestynyt ihmeellistä valittamista, että suihku närästää, siis sellanen hierova suihku, joka on mummolassa, niin ei voi sietää sitä ja kuuma ruoka saa hänet ärtymään ja joitain täntapaisia tuntemusjuttuja on tullut jotka askarruttavat. Mulle yleensä uhittelee ja kiukuttelee, mutta hoidossa aina positiivista palautetta kuinka kiltti.
      Ja nää uhittelujutut on hänen kohdallaan olleet syklittäisiä jo niin pienestä, kun muistan, mutta toisia lapsia kohtaan aina vähän liiankin kiltti.

    • rauhassa

      sitä toimintaterapiaa äläkä tee kärpäsestä härkästä. Yritä keskittyä itsesi jaksamiseen eron jälkeen niin jaksat pojankin kanssa. Voimia!

    • kuulostaa tosi tutulta

      Mun pojalla nyt 10v. huomattiin noin 5 vuotiaana samanlaisia ongelmia. Adhd oli epäily mutta sitten toimintaterapiassa tuli esiin että se oli aisti-integraatio joka ei ollut vielä kypsynyt sekä tarkkaavaisuushäiriö. Jos aisteissa on häiriötä lapsi saattaa vaikka käden kosketusta määrätyissä tilanteissa välttää ja kuin liukua kosketuksesta pois. Myös kuuman ja kylmän aistiminen saattaa tuottaa ongelmaa. Kannattaa käyttää toimintaterapiassa koska siellä ongelmat kartoitetaan ja niihin saa tosi hyvin apua.

    • ajallaan

      vaan ehdottomasti, nauti lapsestasi sellaisena kuin hän on ja rakenna teidän välistä suhdetta. Kokemuksesta voin sanoa, että toimintaterapia on todella hyvä keino ja sieltä saat arvokkaita neuvoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe