Viiden tonnin mazda

626 1.8

Moi! Pitäs "uusi" käyttöauto ostaa. 1.8 vähän kiikarissa ja sellaista olen perjantaina menossa vilkaseenkin(vm 98 eli se uudempi malli). Mitä pitää ehdottomasti tarkistaa moisesta? Eli onko heikkouksia?

15

1061

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuksella

sanon, niin takajarrusatulat, ei mitään muuta. Käsijarru täysin päälle, ykkönen silmään ja kato että vetää suoraan.

• Paljon oleellisempi

Köh köh.... kokemuksella sanoisin toisenkin asian.

Kannattaa katsoa todella huolella ettei auto ole ruosteessa.

• vm.98 hehheh!

Viidellä tonnilla pitää saada Mazda6!

• 96 mazda

Kannattaa kattoo sinne helmoihin ja pyöränkaariin et onko paljon massat lohkeillu. Lähtee siitä hiipimään helposti ties mihin. Itelläkin parin kolmen vuoden sissään hitsaamista vaikka näytti pari vuotta sitten aika hyvältä.

En ostais paljon yli 300tkm ajettua jos meinaat edes sen 3-4vuotta pitää.
        Viidellä tontulla saat tosiaan uudempiakin jo.

• mazda 626 1.8
        96 mazda kirjoitti:

Kannattaa kattoo sinne helmoihin ja pyöränkaariin et onko paljon massat lohkeillu. Lähtee siitä hiipimään helposti ties mihin. Itelläkin parin kolmen vuoden sissään hitsaamista vaikka näytti pari vuotta sitten aika hyvältä.

En ostais paljon yli 300tkm ajettua jos meinaat edes sen 3-4vuotta pitää.
        Viidellä tontulla saat tosiaan uudempiakin jo.

Kiitos vinkeistä! Vielä sen verran et onko tässä mallissa tuo jakopään vaihto tehtävä 100tonnin välein tai 5vuotta?

• Mazdat ne ruostuu...

En tiedä mitkä on autonostokriteerit, mutta äkkiseltään tulee mieleen että 5000 eurolla saisi paljon muutakin kuin muutaman vuoden päästä alkavaa hitsausprojektia.

Alle 5000 euron saa meinaan saman kokoluokan autoja, mutta 5 vuotta uudempia, huomattavasti paremmilla ajo-ominaisuuksilla ja varusteilla...

• sanoisin

Ajan edelleen v. -98 uutena ostettuna -626 1.8.
        Km. 266.000. Kerran jälkiruosteenestossa ollut, ruostetta ei missään. Takajarrusatulat ja takaiskarit vaihdettu. Pakoputken vaihto edessä. Hihnanvaihto 100.000 km. Ei kannata vaihtaa itse, tosi työläs. Lämmin, hiljainen ja hyvä ajaa.

• mazda 626 1.8
        sanoisin kirjoitti:

Km. 266.000. Kerran jälkiruosteenestossa ollut, ruostetta ei missään. Takajarrusatulat ja takaiskarit vaihdettu. Pakoputken vaihto edessä. Hihnanvaihto 100.000 km. Ei kannata vaihtaa itse, tosi työläs. Lämmin, hiljainen ja hyvä ajaa.

Ensin autoksi sellaista isohkoa,pihiä ja luotettavaa autoa. Ihan peruskärryä siis.. En tarvitse huippuvarustelua ilmaistointia,luistonestoja enkä mitään luksusta muutenkaan. Ajo-ominaisuudetkin vähän toisarvonen juttu koska kaikkeen tottuu... Ainoo et nuo ruostejutut hieman arveluttaa vaikka migin omistankin,mut en tykkää käyttöautoa hitsailla

• Ei se huono ole mutta....
        sanoisin kirjoitti:

Tuo "ei ruostetta missään".... saattaa hieman hämätä.

Toki se mazdassa auttaa se ruostesuojaus siinä missä muissakin autoissa, mutta ei se siitä ruostumatonta tee. Se, että et näe ulkopelleissä ruostetta, ei tarkoita etteikö sitä olisi missään.

Valitettavaa on että nuo alkavat olla keskimäärin niitä hitsausprojekteja, jos ei aivan vielä 10 vuoden iässä niin 12-13 vuoden iässä kyllä.

Lämmin tuo kyllä on, mutta hiljainen ei... eikä kyllä kovinkaan kaksinen ajaakaan. Kannattaa kokeilla joskus muitakin merkkejä niin huomaa eroja.

On mazdassa omat hyvätkin puolensa, mutta sitä hitsaamista en vaan itse jaksaisi enää. Pari mazdaa (toki hieman vanhempia) olen ruosteen vuoksi paaliin pistänyt, eikä noissa tekniikkakaan tuntunut nyt niin virheettömästi toimivan.

Mutta, jokainen arvostaa sitä mistä pitää ja sillä tietämyksellä mitä omaa.

• Reimars.
        Ei se huono ole mutta.... kirjoitti:

Tuo "ei ruostetta missään".... saattaa hieman hämätä.

Toki se mazdassa auttaa se ruostesuojaus siinä missä muissakin autoissa, mutta ei se siitä ruostumatonta tee. Se, että et näe ulkopelleissä ruostetta, ei tarkoita etteikö sitä olisi missään.

Valitettavaa on että nuo alkavat olla keskimäärin niitä hitsausprojekteja, jos ei aivan vielä 10 vuoden iässä niin 12-13 vuoden iässä kyllä.

Lämmin tuo kyllä on, mutta hiljainen ei... eikä kyllä kovinkaan kaksinen ajaakaan. Kannattaa kokeilla joskus muitakin merkkejä niin huomaa eroja.

On mazdassa omat hyvätkin puolensa, mutta sitä hitsaamista en vaan itse jaksaisi enää. Pari mazdaa (toki hieman vanhempia) olen ruosteen vuoksi paaliin pistänyt, eikä noissa tekniikkakaan tuntunut nyt niin virheettömästi toimivan.

Mutta, jokainen arvostaa sitä mistä pitää ja sillä tietämyksellä mitä omaa.

Ostin uutena vuonna 1989 Mazda 232F. En ruostesuojannut kertaakaan. Joka kerta ekalla katsastuksella leima vuoteen 2007. Silloin piti helmapeltiä paikata tunkin nostopaikoista. Pohja on tänä päivänä hitsaamatta (tyttöni käytössä). Häiritsevä ruoste takaluukun sivuissa ja ovien alareuna sisäpuolelta. Paras auto mikä mulla ikinä ollut vuodesta 1965. Ei ne kaikki Mazdat ruostu.

• familia vm 97
        Reimars. kirjoitti:

Ostin uutena vuonna 1989 Mazda 232F. En ruostesuojannut kertaakaan. Joka kerta ekalla katsastuksella leima vuoteen 2007. Silloin piti helmapeltiä paikata tunkin nostopaikoista. Pohja on tänä päivänä hitsaamatta (tyttöni käytössä). Häiritsevä ruoste takaluukun sivuissa ja ovien alareuna sisäpuolelta. Paras auto mikä mulla ikinä ollut vuodesta 1965. Ei ne kaikki Mazdat ruostu.

meillä hieman kakkoskäytössä vanha mazda. Kelpo peli jos kaupaan ja takas. pelkkää kulutusosaa menny. mitään ei ole tarvinnut korjata vian takia. Mutta hiljainen se ei ole. 626 voi olla hiljasempi

• Ei kannustava
        Reimars. kirjoitti:

Oma 626, joka oli vuosimallia 1989 myös, siihen vaihdettiin 13 vuoden iässä molemmat helmat sekä takakaaret, lisäksi pohjaan tuli pari paikkaa.

Vuosi siitä eteenpäin, keskelle oikeaa takaovea oli ruostunut selkeä reikä.

Maalattiin uudelleen mutta sieltä se ruoste tuli esiin ja sen kaksi - neljä paikkaa pohjaan se tuosta eteenpäin per vuosi vaati ennenkuin pistin romuttajalle.

En toki voi yleistää, mutta tuo kokemus mazdasta muutama kokemus samanikäisistä nissaneista, ei saa minua enää ostamaan yli 10 vuoden ikäistä japanilaista autoa.

• Kyllä ja - EI !
        Ei kannustava kirjoitti:

Oma 626, joka oli vuosimallia 1989 myös, siihen vaihdettiin 13 vuoden iässä molemmat helmat sekä takakaaret, lisäksi pohjaan tuli pari paikkaa.

Vuosi siitä eteenpäin, keskelle oikeaa takaovea oli ruostunut selkeä reikä.

Maalattiin uudelleen mutta sieltä se ruoste tuli esiin ja sen kaksi - neljä paikkaa pohjaan se tuosta eteenpäin per vuosi vaati ennenkuin pistin romuttajalle.

En toki voi yleistää, mutta tuo kokemus mazdasta muutama kokemus samanikäisistä nissaneista, ei saa minua enää ostamaan yli 10 vuoden ikäistä japanilaista autoa.

En sano, etteikö uusissa masoissa olis ongelmia. Mutta oman autoni tiedän. 626 GLX 2.0 -92, minulla ollut vuodesta 1996. Auto on kai joskus uutena suojattu, mutta itse olen vain pessyt ja vahannut. Muutaman kiveniskemän olen paikkaillut lähinnä maalikynällä konepellistä. Siinä kaikki. Katsastuksesta mennyt toistaiseksi aina läpi ekalla yrityksellä ilman mitään esivalmisteluja. Alta tulee auto itsekin nähtyä ainakin kerran vuodessa öljynvaihdon yhteydessä, eikä siellä mitään ihmeempiä ruosteita näy. Jossain palkissa saattaa joku piste olla, sitä en voi mennä vannomaan. Mutta käytännössä ruosteeton auto.

Oli mulla joskus 1986-mallinenkin 626 ja siinä kyllä oli ruostetta. Etuovien alareunat sain käydä läpi sekä sitten meni polttoainetankki vaihtoon. Ja tuo auto lähti minulta eteenpäin 10-vuotiaana eli oli kyllä ruosteen suhteen huonompi kuin nykyinen, joka siis on nyt 17-v. Hyvä pirssi!!!

• Ja oli sitä ruostetta
        Kyllä ja - EI ! kirjoitti:

En sano, etteikö uusissa masoissa olis ongelmia. Mutta oman autoni tiedän. 626 GLX 2.0 -92, minulla ollut vuodesta 1996. Auto on kai joskus uutena suojattu, mutta itse olen vain pessyt ja vahannut. Muutaman kiveniskemän olen paikkaillut lähinnä maalikynällä konepellistä. Siinä kaikki. Katsastuksesta mennyt toistaiseksi aina läpi ekalla yrityksellä ilman mitään esivalmisteluja. Alta tulee auto itsekin nähtyä ainakin kerran vuodessa öljynvaihdon yhteydessä, eikä siellä mitään ihmeempiä ruosteita näy. Jossain palkissa saattaa joku piste olla, sitä en voi mennä vannomaan. Mutta käytännössä ruosteeton auto.

Oli mulla joskus 1986-mallinenkin 626 ja siinä kyllä oli ruostetta. Etuovien alareunat sain käydä läpi sekä sitten meni polttoainetankki vaihtoon. Ja tuo auto lähti minulta eteenpäin 10-vuotiaana eli oli kyllä ruosteen suhteen huonompi kuin nykyinen, joka siis on nyt 17-v. Hyvä pirssi!!!

ihan uusista tiedä mitään mut 94 mazda oli perheessä pitkään.Ei kuitenkaan uudesta asti vaan 99vuodesta 07 asti.
        Autoa massattiin joka ikinen kesä(ruiskulla ohut massa helmoihin ja pohjaan). Silti alkoi oleen pehmeitä kohtia ja sitten se lähtikin teinien käyttöön.... Auto pyöri kyllä suolateillä eli ruuhkasuomessa. Lapin autot erikseen.

• ei loppua näy
        Ja oli sitä ruostetta kirjoitti:

ihan uusista tiedä mitään mut 94 mazda oli perheessä pitkään.Ei kuitenkaan uudesta asti vaan 99vuodesta 07 asti.
        Autoa massattiin joka ikinen kesä(ruiskulla ohut massa helmoihin ja pohjaan). Silti alkoi oleen pehmeitä kohtia ja sitten se lähtikin teinien käyttöön.... Auto pyöri kyllä suolateillä eli ruuhkasuomessa. Lapin autot erikseen.

Oma -92 Mazda on kyllä ruuhka-Suomen autoja, mutta kehäkolmosen ulkopuolelta. Se voi tietysti vaikuttaa asiaan, auto on ainakin viimeiset 13 vuotta viettänyt "vapaa-aikansa" viileässä tallissa. Lisäksi en juuri aja sorateillä, joten irtokivet vähemmän hakkaa alustapuolta. Tosin aika harva kai tänä päivänä suuremmin pääsee "soraränneistä" nautiskelemaan! No, näillä näkymin uskoisin kärryn selviävän ainakin 20-vuotiaaksi ilman suurempia ruostekorjauksia. Voi kyllä olla, että sitä ennen auto on jo hävitetty jonnekin. Toisaalta harmi, kun käyttöarvoa ja luotettavuutta tuntuu aina vaan riittävän... Aina automaattilaatikkoa myöten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5060
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1594
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1239
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1179
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1123
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1007
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      969
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      875
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      779
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      753
    Aihe