Nordean kiristys

-kirje!

Onko Nordea lähettänyt Sinullekin kiristyskirjeen, jossa se yksipuolisesti ilmoittaa irtisanovansa vanhan luottotilisopimuksen, ellei asiakas heti suostu allekirjoittamaan uutta, mutta hänen kannaltaan huomattavasti huonompaa tilisopimusta.

Samalla kellonlyömällä lakkaisi vanha pankkiortti toimimasta, niin ettei sillä enää ole muuta virkaa kuin heittää vesilintua. Rahaa sentään luvataan antaa tositteita vastaan pankin jonosta arkisin puolen päivän tietämissä.

Pankki kertoo, että uusia tiliehtoja
ei voida tarkistaa entisen veroisiksi. Kuitenkin pankki on jo kymmeniä vuosia vaatinut, monen todistajan allekirjoittamaa sopimusta millintarkasti ja viimeistäänkin ulosoton uhalla noudattamaan. Muttei suostu siis nyt omalta osaltaan entisin ehdoin tilisuhdetta jatkamaan?

Asiakaslähtöistä, luotettavaa, läpinäkyvää ja vuorovaikutteista yhteistoimintaa pankilta, ei muuta voi sanoa!

Mitä yksittäinen tilillinen asialle voi muuta kuin allekirjoittaa? Mutta jos meitä olisi usevempi...

14

531

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kilpailutus kannattaa

Ilmoitus riittää. Pankit hoitaa keskenään paperisodan.

• uusiksi?

Olen kuullut, että jo koron laskeminen nykytasoon (omassakin pankissa) voi aiheuttaa enemmän menoja,, kuin säästöä velalliselle. Mulla on nimittäin sekä lyhytaikaista, pitkäaikaista, kulutus- että asuntolainaa! Mutta tulot on kyllä säännölliset, vaikkeivät päätä huimaakaan.

• kulutusluotto älytöntä
        uusiksi? kirjoitti:

Olen kuullut, että jo koron laskeminen nykytasoon (omassakin pankissa) voi aiheuttaa enemmän menoja,, kuin säästöä velalliselle. Mulla on nimittäin sekä lyhytaikaista, pitkäaikaista, kulutus- että asuntolainaa! Mutta tulot on kyllä säännölliset, vaikkeivät päätä huimaakaan.

Mieti nyt vähän.

• sillä se hoituu
        uusiksi? kirjoitti:

Mene toiseen pankkiin ja kysy heiltä, jos niputtavat lainasi yhteen pakettiin ja siirryt heidän asiakkaksi.

Jos olet hoitanut pankkiasiat, kuten ilmeisesti olet, koska olet lainoja saanu, niin kyllä sinä kelpaat kilapailijoille.

Voi jopa olla että saat paremmat lainaehdot, kuin mitä vanhat ovat.

Kun itse vaihdoin pankista toiseen, niin korko putosi reilusti ja pankki otti otti hoidettavakseen kaikki kustannukset mitä lainojen siirrosta syntyi.

• autoni!
        kulutusluotto älytöntä kirjoitti:

Mieti nyt vähän.

Kiilusilmäinen katsastaja työnsi rautakankensa kovalla rytinällä ähkien ovesta läpi.

Tarvitsen autoa työssäni.

Autokaupassa vastaavat, siis yhtä hyvät kuin vanha autoni, maksoivat helvetisti! Pakko ostaa luotolla.

• punalippuja
        kulutusluotto älytöntä kirjoitti:

Mieti nyt vähän.

En voisi pahimmassa unessanikaan ostaa punaisin lipuin polttomerkittyjä tuotteita.

Viimeksi erehdyin ostamaan sellaisin lipuin varustetun pussin kauppatorin laatikosta (jossa myöhemmin kuulemani mukaan luki "hevosille") ja sain retuuttaa kotiin toista kiloa epäkurranttia pehmytkurkkua!

• kirjoitus....

Sain itse samanlaisen kirjeen, mietin tilannetta ja kysyin OP.sta tarjouksen. Kannatti kuitenkin jäädä Nordean asiakkaaksi.

Eri asia on, jos kirje on jotenkin loukannut saajan herkkää itsetuntoa. Mutta se onkin jo toisenlaisten asiantuntijoiden hommaa, sen selvittely.

• reppana...

Kellä on niin huono itsetunto että jää sellaisen pankin asiakkaaksi joka yksipuolisesti heikentelee tilien ehtoja?!?

Eiköhän tuo ole pankilta melko suora vihje että asiakkuus ei ole toivottava. Hyville asiakkaille on varmaan ehdotettua ehtojen uusintaa nevotteluiden kautta.

• Jo Meritasta

Aikoinaan avattiin vaimon, silloisen tyttöystävän kanssa yhteinen tilo Suomen Yhdyspankkiin. Jossain vaiheessa pankki muuttui Meritaksi. Vaimoni oli ottanut sieltä opintolainansa ja minäkin otin yhden vuoden opintolainan siitä pankista ja kyseinen yhteinen tili toimi lainanhoitotilinä.

Lakkasimme käyttämästä kyseisen pankin palveluita laman aikana, kun pankkien henkilökuntaa vähennettiin ja jonotimme kerran kaksi tuntia pankin konttorissa. Jossain vaiheessa Merita muuttui Nordeaksi.

Asunnon ostoa harkitessa teimme yhden lähestymisyrityksen ja sovimme ajan lainaneuvotteluun. Siellä meille suunnilleen lyötiin joku esite käteen ja pyydettiin siirtymään kotiin harkitsemaan asiaa.

Muutama vuosi sitten Nordeasta tuli kirje että korollinen tilimme muutetaan nollakorkoiseksi, jos emme suostu tähän, niin tili irtisanotaan.

Sattumalta opintolainani viimeinen erä oli juuri mennyt, jotan emme reagoineet ilmoitukseen, koska tilin saikin lopettaa.

No eipä siinä kaikki, muutama kuukausi sen jälkeen kun Nordea oli irtisanonut tilimme, eli sitä ei voinut enää käyttää, niin pankista tulee muutaman euron maksumuistus, koska tilillä ei ollut rahaa mistä periä PALVELUMAKSUA.

Menin pankkiin ja ihmettelin miten tilistä voidaan periä palvelumaksua vaikka se on pankin toimesta irtisanottu. Sain tietää että tilin irtisanominen ei lakkauta palvelusopimuksia, koska ne on erillisiä asioita.

Tili olisi pitänyt lakkauttaa tai lopettaa, mikähän se oikea termi nyt sitten oikaan, mutta en voinut tehdä sitä yksin, koska tili oli yhteinen.

Tässä vaiheessa aloin olla jo aika lailla räjähtämispisteessä ja pankin virkailija kävi kysymyssä neuvoa viisaammmiltaan ja se kuulema sopi että lopetan tilimme palvesopimuksen, jotta maksut lakkaa juoksemasta.

Aika ihmeellisiä asioita pitäisi tapahtua, jotta minusta vielä joskus tulisi kyseisen pankin asiakas.

• kirje on tullut postissa?

Milloin tällainen kirje on tullut postissa? Itse en ole vielä ainakaan saanut.

• luulen

Onko sulla luottotili? Ei kai niitä ole annettu enää aikoihin.

• sitten...

Sen jälkeen on tullut pari viikkoa sitten myös huomautus siitä, etten ole palauttanut allekirjoitettua suostumusta. Viimeinen mahdollisuus suostua kiristykseen oli ja meni 13.3.

Nyt on kylmä rinki, missä milloinkin, joka kerta kun maksan ruokaostoksia kaupan kassalla!

• uhkaus:

Saatuani samanlaisen kirjeen, menin pankkiini ja uhkasin viedä rahani toiseen pankkiin. Tähän pankkiiri nauroi katketakseen: "... Mitä vietävää sinunkin rahoissasi muka on..."

• ruotsalaiset!

Siirryin Nallenpankkiin, se sentään on reilu ja rehti suomalainen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe