Olen huolestunut kylällämme olevasta kissa ongelmasta.
Eräällä kylälllä sijaitsevalla tilalla on jo yli 20 villiintynyttä kissaa ja kaikki ilmeisesti jotenkin sisäsiittoisia.Kaikki ovat siis samanvärisiä. välillä niitä kissoja näkyy kissoja ruokkivien mummojen pihoissa ja kuljeskelemasta muutenkin ympäri kylää.
Olen kyllä kuulut että tämmöisiä tapauksia on välillä huomattu, mutta onko niitä villiintyneitä kissoja samalla tilalla yleensä näin paljoa?
ja voiko asiasta ilmoittaa ihan poliiseille,vaiko eläinsuojelu yhdistykseen?
asia alkaa olla jo aika kiireinen, sillä kevään tullen asia on jo aika ajankohtainen.
Ja saako näin suurta kissa laumaa enää hävitettyä siltä tilalta?
Kyläsäistemme kissaviljelmät
4
290
Vastaukset
- eläinsuojeluun
kaikille kunnille pitäisi olla alueen nimetty eläinsuojeluvalvoja, jolle ehdottomasti kannattaa ilmoittaa!
Kevään tullen iso kissalauma on suuri uhka alueen linnustolle.- .....
jos kissoja ei ole leikattu ne jatkavat sisäsiittoista leviämistään todella tehokkaasti!
- kertoo,
että eläinsuojeluvalvojat ovat vapaaehtoisia, Suomen Eläinsuojeluyhdistysten liiton kouluttamia henkilöitä. Heitä ei suinkaan ole joka kunnassa ja he ovat tosiaan vapaaehtoisia, jotka toimivat eläinrakkaudesta omalla ajallaan. Heille kyllä kannattaa ilmoittaa tuollaisista tapauksista. SEY:n sivulta läydät itseäsi lähimmän. Varsinaisia viranomaisia eläinsuojeluasioissa ovat poliisi, terveystsrkastaja ja kunnaneläinlääkäri.
Toivottavasti asia hoituu.
Olen itse kerran ollut tuontapaista kissäpesää talvipakkasella hoitamassa (hävittämässä) eläinlääkärin ja eläinsuojeluvalvojan kanssa ja tehtävä ei todellakaan ollut henkisesti helppo eläinrakkaalle ihmiselle. Kuitenkin katsoimme että kissaparoille se kuitenkin oli paras ratkaisu. itäisi yrittää kissanomistajien pitää huolta kissoistaan kastroimalla ja sterilisoimalla, etteivät kisat pääsisi holtittomasti lisääntymään. Kaikkein eniten aina kärsivät kissat itse. - jatkaa vielä,
kertoo, kirjoitti:
että eläinsuojeluvalvojat ovat vapaaehtoisia, Suomen Eläinsuojeluyhdistysten liiton kouluttamia henkilöitä. Heitä ei suinkaan ole joka kunnassa ja he ovat tosiaan vapaaehtoisia, jotka toimivat eläinrakkaudesta omalla ajallaan. Heille kyllä kannattaa ilmoittaa tuollaisista tapauksista. SEY:n sivulta läydät itseäsi lähimmän. Varsinaisia viranomaisia eläinsuojeluasioissa ovat poliisi, terveystsrkastaja ja kunnaneläinlääkäri.
Toivottavasti asia hoituu.
Olen itse kerran ollut tuontapaista kissäpesää talvipakkasella hoitamassa (hävittämässä) eläinlääkärin ja eläinsuojeluvalvojan kanssa ja tehtävä ei todellakaan ollut henkisesti helppo eläinrakkaalle ihmiselle. Kuitenkin katsoimme että kissaparoille se kuitenkin oli paras ratkaisu. itäisi yrittää kissanomistajien pitää huolta kissoistaan kastroimalla ja sterilisoimalla, etteivät kisat pääsisi holtittomasti lisääntymään. Kaikkein eniten aina kärsivät kissat itse.että jokaisen kunnan on järjestettävä löytöeläimille tilapäinen koti joko yksinään tai toisen kunnan kanssa. Sen laki vaatii. Sinne niitä kodittomia voidaan viedä, jos kiinni saadaan. Sieltä sitten yritetään löytää omistajaa 15 vuorokauden ajan jonka jälkeen kissat valitettavasti lopetetaan, jos ei niille uuttakaan kotia saada. :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse854640Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1773646Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.672083Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1301152
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1471084- 49989
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30904