Siis ootteko lukeneet Koiran korjauskirjaa? Meillä auttoi, onko muut saaneet apua, onko apu ollut kestävää? Kyllä noi konstit on olleet kun taikaa mun kahdelle kovalle rähisijälle. Iso helpotus mut voiks tää kestää? Kokemuksia?
Apu puremiseen ja tottelemattomuuteen
29
1085
Vastaukset
- ...............
Koiran korjauskirja?
Kirjan nimi? Jos toimii haluan kokeilla tätä kirjaa.- on niemeltään
Lilli Loiri ja kirjan nimi Pertti Vilanderin koirankorjauskirja.
- painovirhe paholainen
on niemeltään kirjoitti:
Lilli Loiri ja kirjan nimi Pertti Vilanderin koirankorjauskirja.
nimeltään Lilli Loiri, ei niemeltään.
- -67
Toimii ihan tuhannella! Meil on snautseri-uros, vihainen kuin ampiainen. Tai oli vihainen, kaikille koirille lapsille jne. Nyt onnellinen ja rauhallinen. Koiran korjaus kirjan luin kirjastosta kaks kertaa, meinaan lainata vielä uudestaan.
- ...
Kyseisestä kirjastahan saisi täydellisen korjaussarjan koiralle, jos esimerkiksi kansien rakenne olisi ontoo pelti, jonka sisällä on ruuveja, joten kirjalla itsellään voisi heittää koiraansa kohden, toimisi räminätölkkinä... Lisävarusteena voisi olla paketillinen nenäliinoja, sillä niitähän moni tarvitsee, kun itkevät jääkaudella olevan koiransa kohtaloa.. (Vai eikö teitä ole itekettänyt koiranne huono kohtelu, kun olette kyseisiä metodeja käyttäneet? Itse rakastan niin äärettömästi koiriani, että en voisi edes kuvitella sitä surua, jonka kokisin jos joutuisin niitä hylkimään, olemaan välittämättä niistä...) Ekstarana voisi olla joitakin Simpsonien koulukeskeisiä jaksoja, jotta ihmiset pääsisivät syventymään Skinnerin oppeihin ja näkisivät niissä jotain viihteellistä arvoakin, miettimättä liian syvällisesti, mitä ehdollistaminen opetuksessa oikeasti olennoille tekee (Bartin kouluviha, Lisan lahjakkuuden mitätöinti, sen poliisin pojan kiusaaminen, Nelsonin ja opettajien oikea asenne elämään; vain vahvat pärjää, vain opettajat ovat oikeasssa...).
- sei-sei
Kirja on siis nimeltään Koiran korjauskirja, Pertti Vilander kirjoittaja. (Tämä teille, vitsiniekat).
Luin sen kannesta kanteen, mutta minua hämäsi tosi paljon, että varsinaisia askel askeleelta neuvoja se ei sisällä. Lähinnä viittauksia johtajuuteen, huomioimattomuuteen jne. ja tietenkin paljon näitä kiinnostavia "caseja" eli tapahtumakertomuksia. Olen ennekin nettikeskusteluista lukenut, että ihmiset eivät oikein osaa hyödyntää kirjaa, kun se ei suoraan neuvo keinoja. Toisaalta, Vilander itse kirjoittaa, että tahtoo siirtää viisauttaan jälkipolville. Hmm?
Ehkä mieleenjäävin anti kirjassa oli ajatus, että koiran saa pidettyä mukavana lemmikkinä, jos sitä ei itse tieten tahtoen palvo ja nosta kunniapaikalle perheessä. Jotain siihen suuntaan.
Tahtoisin nyt kysyä alkuperäiseltä, että mitä neuvoja tarkalleen ottaen kirjasta käytit ja miten ne koiriisi vaikuttivat?- riehujat
Meillä kirjahomma toimi. En ymmärtänyt yhtään tuota viestiä, että pitää olla tieteellistä tekstiä. Ei sellainen meillä toimisikaan, kivempi on lukea elämänkokemuksiin perustuvaa tekstiä, jossa kerrotaan millaisia virheitäkin on tehty. Mutta koirankorjaukirja toimi myös sen takia, että ryhdyin ajattelemaan koiriani oman laumani jäseninä, ja että mie oon se pomo. Rakastava pomo joka kantaa vastuunsa pomona.
Ei siellä kirjassa kädestä pitäen taluteta kaikkien ongelmien ratkaisuun, vaan ajattelutapaa muutetaan. Meillä toimi kuin tauti se, että koirat palautettiin arvojärjestyksessä koirien paikalle. Ennen ei näin ollut, olivat ottaneet pomoilun elkeitä. Hihnakäyttäytyminen ja vahtiminen, siis turha haukkuminen ja rähiseminen jäivät. Ollaan kyllä todella tyytyväisiä. Ja koirat on tyytyväisii, TODELLA rauhallisia ja onnellisia. - johtopäätös
riehujat kirjoitti:
Meillä kirjahomma toimi. En ymmärtänyt yhtään tuota viestiä, että pitää olla tieteellistä tekstiä. Ei sellainen meillä toimisikaan, kivempi on lukea elämänkokemuksiin perustuvaa tekstiä, jossa kerrotaan millaisia virheitäkin on tehty. Mutta koirankorjaukirja toimi myös sen takia, että ryhdyin ajattelemaan koiriani oman laumani jäseninä, ja että mie oon se pomo. Rakastava pomo joka kantaa vastuunsa pomona.
Ei siellä kirjassa kädestä pitäen taluteta kaikkien ongelmien ratkaisuun, vaan ajattelutapaa muutetaan. Meillä toimi kuin tauti se, että koirat palautettiin arvojärjestyksessä koirien paikalle. Ennen ei näin ollut, olivat ottaneet pomoilun elkeitä. Hihnakäyttäytyminen ja vahtiminen, siis turha haukkuminen ja rähiseminen jäivät. Ollaan kyllä todella tyytyväisiä. Ja koirat on tyytyväisii, TODELLA rauhallisia ja onnellisia.päättelet että koirasi on onnellisia ja tyytyväisiä, siitäkö päättelet kun ne on rauhallisia?
- Sivullinen kolme koiran om.
johtopäätös kirjoitti:
päättelet että koirasi on onnellisia ja tyytyväisiä, siitäkö päättelet kun ne on rauhallisia?
Koiran iloisuuden/onnellisuuden tietää. Itselläni on kaksi dobberia ja pomerian sekä tiedän kaikkien kolmen olevan onnellisia. Valitettavasti sen vain tietää, kun tuntee lemmikkinsä.
- brinni
Sivullinen kolme koiran om. kirjoitti:
Koiran iloisuuden/onnellisuuden tietää. Itselläni on kaksi dobberia ja pomerian sekä tiedän kaikkien kolmen olevan onnellisia. Valitettavasti sen vain tietää, kun tuntee lemmikkinsä.
Mä kans tiedän että mun koirat on onnellisia saadessaan ihan vaan olla elossa. Mä nimittäin tiedän niiden tietävän, että mulla on kivääriin paukkuja ja ne otetaan kyllä helposti kaapista. Meillä ei koirat mussuta mulle. SAATANAN PERKELE! Tulee nappi ottaan ja äkkiä. Siksi mä tiedän että ne on onnellisia ja ne tottelee käytännössä ajatustakin. Mulla on ollut kaikki koirat onnellisia. Ja lyhytikäisiä mutta onnellisia.
- Kolmen koiran omistaja
brinni kirjoitti:
Mä kans tiedän että mun koirat on onnellisia saadessaan ihan vaan olla elossa. Mä nimittäin tiedän niiden tietävän, että mulla on kivääriin paukkuja ja ne otetaan kyllä helposti kaapista. Meillä ei koirat mussuta mulle. SAATANAN PERKELE! Tulee nappi ottaan ja äkkiä. Siksi mä tiedän että ne on onnellisia ja ne tottelee käytännössä ajatustakin. Mulla on ollut kaikki koirat onnellisia. Ja lyhytikäisiä mutta onnellisia.
Onko tosiaankin koirasi onnellisia, mutta miksi ihmeessä edelliset ovat olleet lyhytikäisiä? Tekstisi hieman on epäilyttävää vai onko vain tarkoitus uhitella? Jos olet toiminut niinkuin annat tekstistä päätellä niin sinunlaisella ei saisi olla minkäälaista eläintä, koska tämänkin hetkiset ovatkin pikemmin pelonkauhussa kuin onnellisia. Et todenteolla tiedä oikeastikaan koiriesi tunteita, olisitko itse onnellinen jos tietäisit yhdenkin väärän liikkeen takia kuolisit.
- brinni
Kolmen koiran omistaja kirjoitti:
Onko tosiaankin koirasi onnellisia, mutta miksi ihmeessä edelliset ovat olleet lyhytikäisiä? Tekstisi hieman on epäilyttävää vai onko vain tarkoitus uhitella? Jos olet toiminut niinkuin annat tekstistä päätellä niin sinunlaisella ei saisi olla minkäälaista eläintä, koska tämänkin hetkiset ovatkin pikemmin pelonkauhussa kuin onnellisia. Et todenteolla tiedä oikeastikaan koiriesi tunteita, olisitko itse onnellinen jos tietäisit yhdenkin väärän liikkeen takia kuolisit.
Tiedänpäs! Ne on onnellisia silloin kun minä sanon! Ne syö, juo ja paskoo silloin kun minä tahdon ja henki niiltä lähtee silloin kun minä tahdon. Kyllä se koiran osa meillä on tyytyä siihen, mitä saa ja mikä on arvokkaampaa kuin saada elää vielä yksi päivä?
Lyhytikäisyys johtuu siitä, että joku on aina joskus vietävä näytöstyyliin saunan taakse. Yleensä laitan muut riviin istumaan kun pistän kiväärin laulamaan. Sen jälkeen osoitan sormella jotain koiraa, ja siitä on tullut aina tosi onnellinen. Ja tottelevainen kun se tietää olevansa seuraavana vuorossa. Tällä tavoin muut huomaavat, että mun kanssa ei pelleillä ja ne pysyvät taas pari vuotta ruodussa.
On mulla kyllä vanhojakin koiria ollut ja on nytkin. Ukkopekka täytti justiin kuus vuotta ja mantakin tulee kohta viiden. Muut onkin vasta penikoota, enkä tiedä onko niistä mihinkään. - provo tämä
brinni kirjoitti:
Tiedänpäs! Ne on onnellisia silloin kun minä sanon! Ne syö, juo ja paskoo silloin kun minä tahdon ja henki niiltä lähtee silloin kun minä tahdon. Kyllä se koiran osa meillä on tyytyä siihen, mitä saa ja mikä on arvokkaampaa kuin saada elää vielä yksi päivä?
Lyhytikäisyys johtuu siitä, että joku on aina joskus vietävä näytöstyyliin saunan taakse. Yleensä laitan muut riviin istumaan kun pistän kiväärin laulamaan. Sen jälkeen osoitan sormella jotain koiraa, ja siitä on tullut aina tosi onnellinen. Ja tottelevainen kun se tietää olevansa seuraavana vuorossa. Tällä tavoin muut huomaavat, että mun kanssa ei pelleillä ja ne pysyvät taas pari vuotta ruodussa.
On mulla kyllä vanhojakin koiria ollut ja on nytkin. Ukkopekka täytti justiin kuus vuotta ja mantakin tulee kohta viiden. Muut onkin vasta penikoota, enkä tiedä onko niistä mihinkään.siis on.
- venttipentti
En lue myöskään Raamattua tai Kalevalaa totuutta etsien. En käy myöskään energiahoidoissa tai ennustajalla tai käytä homeopaattisia pillereitä. Joku saa lohdun tokin näistäkin ja hyvä ehkä niin. Kaikkea ei kuitenkaan tarvitse kokeilla ja oppia kantapään kautta. Hyvänä tunnusmerkkinä on se, onko hoidot tai tekstit tieteellisesti perusteltavia vai mutuun pohjaavia. Kaikki em. asiat toimivat jollain tasolla joillakin, sitä ei käy kiistäminen. Syy, miksi ne toimivat ovat jokaisella kuitenkin päinvastaiset kuin mitä ne nähdään tieteellisemmässä tarkastelussa.
Sen vuoksi koirankorjausoppaan käyttäjä kulkee kuin nuoralla kävelijä side silmillä - yksi harha-askel ja mettään meni.- -.,lk
Hyvin jännä asenne. Että yksikin harha-askel... Parempi kai on lukea se kirja ja oppia ja sitten ei tule harha-askelia, kuin lukea jotain typerää tai harhailla mitään lukematta. Mielestäni erittäin asiantuntevasti kirjoitettu kirja. Kertoo mainiosti, miten eläimiä ymmärtämättömät kaupunkilaiset inhimillistävät koiransa sekopäisiksi. Suosittelen lämpimästi hakemaan kirjastosta sen Koirankorjauskirjan.
- erinomaisesti ja
-.,lk kirjoitti:
Hyvin jännä asenne. Että yksikin harha-askel... Parempi kai on lukea se kirja ja oppia ja sitten ei tule harha-askelia, kuin lukea jotain typerää tai harhailla mitään lukematta. Mielestäni erittäin asiantuntevasti kirjoitettu kirja. Kertoo mainiosti, miten eläimiä ymmärtämättömät kaupunkilaiset inhimillistävät koiransa sekopäisiksi. Suosittelen lämpimästi hakemaan kirjastosta sen Koirankorjauskirjan.
inhimillisesti käsitelty koira ja ei puhettakaan sekopäisyydestä, päinvastoin.
Harha-askel on jo kiinnostua jääkausista koiralle. Eikö silmät tosiaankaan aukene, neuvot kertoo aika paljon metodin aloittajasta itsestään. - ::--
erinomaisesti ja kirjoitti:
inhimillisesti käsitelty koira ja ei puhettakaan sekopäisyydestä, päinvastoin.
Harha-askel on jo kiinnostua jääkausista koiralle. Eikö silmät tosiaankaan aukene, neuvot kertoo aika paljon metodin aloittajasta itsestään.Ihmettelen, miksi kommentoit jos sulla ei ole ongelmakoiraa? Eikä ole koskaan ollutkaan? Joten tiedät ongelmista ja niiden hoitamisesta... niin, et yhtään mitään. Se kirjahan on koiran KORJAUS kirja. Hyvä kirja ongelmien poistamiseen. Kokeiltu, toimii.
- .........
Minulle joku kirja jossa on neuvottu tieteellisesti todistetusti miten pitää kasvattaa koira joka esim. puree omistajaa koirien kohtaamistilanteissa tai kun koira ulvoo kotona yksin ollessa.
- toista ei pilata
omistan kirjan, olen kokeillut ja sen jälkeen tosi paljon korjaillut, mutta en todellakaan näillä vilanderin opeilla.
Toiseen koiraan en edes kokeile, on niin paljon parempia tapojakin.
Jonkun mielestä vilanderin opit tuottaa tulosta, mutta kun tavoitteena on harrastaa koiralla, niin ei ole järkeä hävittää sen itsetuntoa ja luottamusta.- miksi koiran
itsetunto ja luottamus pitää hävittää? On liian pitkä ja "ikävä" tie koulutella koiraa.
- ...
miksi koiran kirjoitti:
itsetunto ja luottamus pitää hävittää? On liian pitkä ja "ikävä" tie koulutella koiraa.
...joillekin todellakin riittää se, että heillä on tottelevainen koira.
Toiset haluavat myös onnellisen koiran, mutta sillä ei ole mitään tekemistä enää Vilanderin korjaussarjan kanssa, vaan sillä tehdään vain tottelevainen koira. - .........
... kirjoitti:
...joillekin todellakin riittää se, että heillä on tottelevainen koira.
Toiset haluavat myös onnellisen koiran, mutta sillä ei ole mitään tekemistä enää Vilanderin korjaussarjan kanssa, vaan sillä tehdään vain tottelevainen koira.Vilanderilla ja hänen opilaillaan on yli 90% onnistumis prosentti asiakkaiden koulutuksessa.
Eivät he toki jumalia ole mutta kun muilla ideologin koulutta jolla on koulutus prosentti alle 50% on siinä tietty ero ja silloin siinä täytyy olla aika paljon totta. - ...
......... kirjoitti:
Vilanderilla ja hänen opilaillaan on yli 90% onnistumis prosentti asiakkaiden koulutuksessa.
Eivät he toki jumalia ole mutta kun muilla ideologin koulutta jolla on koulutus prosentti alle 50% on siinä tietty ero ja silloin siinä täytyy olla aika paljon totta....sillä pelko on opettajana tehokkain motivaattori.
Kaikki oliot, ihmiset ja koirat mukaan lukien, välttävät asioita joita pelkäävät.
Hyvä, että ovat tehnet tilastoja. Olen kauhuissani sen 10% takia, täytyy olla jo aivan kamalaa ahdistusta kun pelkokaan ei riitä enää motivaattoriksi... - nykäisit
......... kirjoitti:
Vilanderilla ja hänen opilaillaan on yli 90% onnistumis prosentti asiakkaiden koulutuksessa.
Eivät he toki jumalia ole mutta kun muilla ideologin koulutta jolla on koulutus prosentti alle 50% on siinä tietty ero ja silloin siinä täytyy olla aika paljon totta.nämä prosentit?
- Kahden koiran omistaja
En ole lukenut kyseistä kirjaa enkä koskaan luekaan, koska en opeta koiriani kirjan kautta. Minua inhottaa vielä se kun mainitaan sanasta "ongelmakoira" niinkuin silloin vuosia sitten televisiosta tulleessa koira-aiheisessa ohjelmassa KOIRUUKSIA mainittiin (vielä ongelmallisten koirien kouluttaja sanoi niin kyseisessä jaksossa) ettei kyseisiä koiria olekaan vaan ongelmana on ihminen, jolla tarkoitan koirien koulutustapoja.
Toivottavasti kukaan ei vetänyt hernettä nenään tästä viestistä.- .........
hernettä nenään mutta 100e vetoa että sinulla on ongelmakoira.
- Ja milläs
......... kirjoitti:
hernettä nenään mutta 100e vetoa että sinulla on ongelmakoira.
perusteella hänellä olisi ongelmakoira?
- ...
Ja milläs kirjoitti:
perusteella hänellä olisi ongelmakoira?
...koiraneuvolan sivuilla voi tehdä ongelma koiratestin.
Minä voisin lyödä vaikka satasesta vetoa, että kyseisen testin mukaan ihan jokaisella palstan lukijalla ja kirjoittajalla on ongelmakoira.
Meidän molemmat totelevaisuusvaliot (luonnetesti tulokset 180 ja 160) saavat lennokkaasti yli kymmenen pistettä, testissä jossa jo kaksi pistettä on "kauhun paikka"...
En tiedä, en siis ollut keneltä kysyit, mutta veikkaan vain...
- -<<-
JUUPAS!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse1164895Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1153978Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2153896Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202275Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801396- 1371374
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1721369En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5851269- 531155