Olen kauhulla seurannut nuorempien lasteni ja lastenlasteni internetissä käyntiä. Sinne saattaa yhtäkkiä ilmestyä kuvia, joita en toivoisi kenenkään näkevän. Olisiko aika kieltää koko internetti , koska sitä ei näköjään pystytä säätelemään.
Onko netti syntiä?
10
440
Vastaukset
- heiii3
on semmosia ohjelmia joilla voit suodattaam ne kaikkein pahimmat sivut
- Olen mutta
Olen aistinut se että rivivl ei näihin rakkauden neuvoihin voi vaikuttaa ne tullee valmiiksi pureskeltuina ja sillä selvä.
Netti ja tietokone ei tule kielletyksi se on varmaa - monesti ennenkin
Ja ennen kuin joku muu ehtii, lättään tähän tutun toteamuksen: IPv4 on paljon pahempi kuin IPv6!
- Naimi
aika vanhempien seurata enempi lasten netin käyttöä? Opastaa ja olla itse esimerkkinä? Lapsista pitää muutenkin pitää huolta...miksei myös netin käytössä?
- siitä oppii
Monessa perheessä lapset hallitsevat Internetin paljon paremmin kuin me aikuiset. Mitäpä, jos tällä viikolla opiskelisimme vaikkapa reitittäviä protokolia? Ensi viikolla sitten tutustuisimme FTP:n vaaroihin...
- enää kiellät
Nettiä on enää mahdoton kieltää.Vaikka sen Suomessa kieltäisi, niin sehän ei auttaisi. Netti olisi kuitenkin avoin muualla maailmassa.
Netti palvelee sekä hyvää että huonoa. Netissä on paljon mikä kiistatta on syntiä. Ratkaisu on sinun, mille sivulle itsesi änkäät.- vl-naisopettajat ääni
väristen VESO-päivillä vastustivat koko tietotekniikan tuloa kouluihin. Niin oli saatanasta koko tietotekniikka.
- Eiks vaan
oikeus ja velvollisuuskin toimia lastensa parhaaksi ja kieltää tai olla kieltämättä netin käyttö.
Jos se on teillä syntiä niin kieltäkää, meille se ei ole syntiä.
Myös lapsille voi opettaa vastullisuutta netin suhteen.
Sydämen uskosta on kaikki kiinni, Herran Henki on meillä oppaana myös arjessa.
Kaikki mikä on kiellettyä tai salaista, on nuorille haaste, haaste urkia ne jostain selville.
Nuoremme ymmärtävät kun heille selittää uskon mukaisesti asioita, he karttavat niitä koska ymmärtävät miksi?- ddffdfddfsdsfdsffds
Niin, sekä teeveestä että netistä voit katsoa sopivia ja epävopivia juttuja. Netin kieltäminen kuitenkin mahdotonta koska ei lestadiolaiset ihan niin johdateltavissa enää ole että moiseen kieltoon suostuisivat. Enempi siinä niin käy että kohta on teeveekin ookoo (ja miksei olisikin). Osittainhan näin on onneksi jo käynytkin.
- Jukka
ddffdfddfsdsfdsffds kirjoitti:
Niin, sekä teeveestä että netistä voit katsoa sopivia ja epävopivia juttuja. Netin kieltäminen kuitenkin mahdotonta koska ei lestadiolaiset ihan niin johdateltavissa enää ole että moiseen kieltoon suostuisivat. Enempi siinä niin käy että kohta on teeveekin ookoo (ja miksei olisikin). Osittainhan näin on onneksi jo käynytkin.
Kyllä netti on syntiä ja seuroissa tulee ehdottomasti kehottaa välttämään sen käyttöä totaalisesti. Olen myös huomannut työkaverini (VL-mies) työssänkin käyttävän nettiä ja hakevan sieltä tarkoituksellisesti sellaisia sivuja joiden katselun uskon aiheuttavan ahdistusta ja pahoja ajatuksia huoruudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475405Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "612176Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181790Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1421742- 171525
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol301447Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5132881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171097Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771068Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?
Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se210926